Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edullista tarjottavaa juhannukseksi mökille

Vierailija
22.05.2023 |

Nyt vinkit kehiin. Olemme menossa mökille noin 20 hengen porukalla. Lupasin järjestää syömistä, jokainen tuo omat (alkoholi) juomat, mukana myös lapsia ja nuoria. Kerroin kyllä, ettei mitään kallista kannata odottaa ja se oli ok kaikille. Mökillä on tiemmä hyvät kylmäsäilytystilat, normaali liesi, mikro ja grillausmahdollisuus. Astioista ei ole tietoa.

Makkaraa ostan, se nyt on varmasti kaikkien mieleen, mukana ei ole vegaaneja tai kasvissyöjiä. Ajattelin tehdä simaa, ehkä raparperista. Coleslaw lienee edullista, mutta mitä tarjolle aamupalalle? Itse tehdyt sämpylät tulee halvaksi, mutta ne eivät ole parhaimmillaan seuraavana päivänä. Luulen, että puurot saa unohtaa. Mietin myös, että jos tekisi hummusta. Täytyy varmasti varata myös esim. kurkkua ja tomaattia sellaisenaan lapsille.

Mielellään saisi olla mahdollisimman pitkälle esivalmisteluja ruokalajeja, ettei mun koko juhannus mene keittiössä. Toisaalta keittiön tilat ja osin varustelu on arvoitus, joten ehkä viisainta varautua siihen, että ahdasta on.

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puurot saa unohtaa? Hyvää ja edullista aamupalaa. Kuten myös keitetyt muna tai munakas (tässä toki ehkä liikaa hommaa paistella koko porukalle). Ehkä munakasrulla uunissa?

Makkaran kanssa pasta/riisi/kvinoa pohjainen salaatti, ja uusia perunoita tai perunasalaattia (itse tehtyä). JA toki vihreä salaatti.

Kasviksia grilliin, paprikaa, munakoisoa, kesäkurpitsaa, porkkanaa... kaveriksi halloumia tai pestoa.

Jälkkäriksi raparperipiirakkaa tai -kiisseliä kermavaahdolla.

Vierailija
2/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voinut nyyttäjäisten tavalla hoitaa ruoka-asiat? Jokainen joka aikoo syödä olisi voinut tuoda jotain pöytään niin ois ollu kunnon herkut kaikille pienekkä budjetilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sopia, että jotkut toisi grillattavaa toinen salaattia ja joku leipätarvikkeet? En ymmärrä sitä, että yhdelle laitetaan vastuu siitä mitä ruokaa tarjolla ja etenkin jos grillaa niin siinä on helppo jokaisen heittää grilliin mitä haluaa.

Vierailija
4/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustolla täytettyjä herkkusieniä ja tomaatteja grilliin

Vierailija
5/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö- ja tiskausvuorot!!!!

Vierailija
6/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se Siken aamulla leivottavat sämpyläthän olisi hyvät, nostellaan vain illalla tehdystä taikinasta lusikalla pellille, ja taikina säilyy pidempäänkin.

Vierailija
7/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää, jos yhden pitää hankkia ruoat noin isolle porukalle ja tehdä kaikki valmistelutkin itse samalla kuninkuutesi saapuvat loisimaan tuoden mukanaan vain omat juomansa. Kyllä tuossa nyt jokaiselta pitää vaatia ruokarahaa noihin hankintoihin ennakkoon ja joku toinen lähtee mukaan kauppaan. Muussa tapauksessa jokainen tuokoon ja ostakoon omat ruokansa itse.

Vierailija
8/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpärillinen perunasalaattia.

En kyllä tajua minäkään, miksi otat itsellesi tuollaisen urakan. Ruokkia nyt 20 henkeä mökki olosuhteissa koko juhannuksen ajan. Älytöntä. Ja halpaakin vielä pitäisi olla.

Vierailija
9/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit virheen mikä lukee 1. rivillä. Liian iso porukka, aina on joku jolle ei kelpaa.

Vierailija
10/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään sitä grillimakkaraa pitää ostaa tuhottomasti. Ei yksi per lärvi riitä mihinkään, hyvä jos kaksikaan.

Vierailija
11/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ennakkomaksu ruoista ja joku auttamaan, nyyttäriperiaate tai jokainen tuo itse omat syövänsä, sillä tuolla kuvatulla tavalla homma ei yksinkertaisesti toimi. Aloituksen tapauksessa yhdestä tehdään maksaja ja homman mahdollistaja, joka tekee kaiken, maksaa kaiken ja raataa samalla kun muut loisivat ja juhlivat. Jos tuollaisena toteutuu on kyseessä vain ja ainoastaan aloittajan hyväksikäyttäminen, jolla pitää osata sanoa kylmästi ei.

Vierailija
12/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä perunoita. Niitä voi keittää vaikka saunan padassa kymmenen kiloa yhdellä kerralla. Säilyvät keitettyinä koko juhannuksen ajan ilman viileää säilytyspaikkaa. Lisäksi makkaraa paljon, paahtoleipää nuotiolla paahdettavaksi ja sinappia. Eiköhän tuolla jo pärjää, minä ainakin pärjäisin.

Vierailija
13/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sinun pitää maksaa ja valmistaa ruuat 20 henkilölle?

Kuulostaa aivan törkeältä hyväksikäytöltä. Sano ettet todellakaan suostu.

Vierailija
14/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseessä olla tilanne, että muut maksaa mökin vuokran kun ap oli pa silloin kun vuokra olisi pitänyt maksaa joten hänen vastuulle jäi ruokahuolto?

Vierailija
15/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät jaksa leikkiä pelkän kurkun ja tomaatin voimin. Sitten tulee nälkäkiukku.

Joku ehdotti edellä että delegoit jonkun toisen hankkimaan voileipätarvikkeet. Se olisi hyvä koska olisi tarpeen olla vapaasti kaikkien saatavilla tarvikkeita joista tehdä itse voileipä aina jos tulee nälkä. Silloin ei ole niin paniikki ja kiire aina aterioiden kanssa. Eli välipalaa saisi jokainen tehdä aina kun haluaa eli mieleisensä voileivän. Vaikka yksi pieni hylly jääkaapista täyteen juustoja, leikkeleitä yms. ja olisi hyvä siivuttaa tomaatteja ja kurkkuja valmiiksi rasioihin.

Makkaraan kyllästyy aika nopeasti. Coleslaw on hyvä lisuke myös nyhtöpossulle. Miten olisi edullista kasleria ja sitä vaikka kypsentäisi etukäteen nyhtöpossuksi ja lämmittäisi grillissä. Ja tarjoaisi itse tehtyjen sämpylöiden kanssa. Sekä tietysti uusia perunoita.

Aamupalalle voisi varata lapsille jotain muroja ja aikuisille voileipiä tai karjalanpiirakoita.

Vierailija
16/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät jaksa leikkiä pelkän kurkun ja tomaatin voimin. Sitten tulee nälkäkiukku.

Joku ehdotti edellä että delegoit jonkun toisen hankkimaan voileipätarvikkeet. Se olisi hyvä koska olisi tarpeen olla vapaasti kaikkien saatavilla tarvikkeita joista tehdä itse voileipä aina jos tulee nälkä. Silloin ei ole niin paniikki ja kiire aina aterioiden kanssa. Eli välipalaa saisi jokainen tehdä aina kun haluaa eli mieleisensä voileivän. Vaikka yksi pieni hylly jääkaapista täyteen juustoja, leikkeleitä yms. ja olisi hyvä siivuttaa tomaatteja ja kurkkuja valmiiksi rasioihin.

Makkaraan kyllästyy aika nopeasti. Coleslaw on hyvä lisuke myös nyhtöpossulle. Miten olisi edullista kasleria ja sitä vaikka kypsentäisi etukäteen nyhtöpossuksi ja lämmittäisi grillissä. Ja tarjoaisi itse tehtyjen sämpylöiden kanssa. Sekä tietysti uusia perunoita.

Aamupalalle voisi varata lapsille jotain muroja ja aikuisille voileipiä tai karjalanpiirakoita.

Leivänpäällisiä ei tarvitse olla montaa sorttia kutakin. Yksi iso juustoköntsä (ja vaikka varalta oma juustohöylä mukaan) ja iso leikkelepaketti, margariinirasia, reilusti leipää + kasvikset. Aamupalaksi kaurapuuro ja keitetyt munat tosi hyvä!

Vierailija
17/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lättyjä, pannukakkua, joku keitto esim. peruna jauheliha kasvis...

Vierailija
18/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasalaatti on myös halpa lisuke, jonka voi tehdä etukäteen valmiiksi. Makkaran lisäksi broilerinkoipia/koipireisiä ja/tai siipiä.

Jälkkäriksi vaikka raparperipiirakka tai mokkapalat. Molemmat säilyvät tarvittaessa huoneenlämmössä tuon aikaa, jos kylmätilat on rajalliset.

Aamupalalle riisipiirakoita ja keitettyä kananmunaa tai munavoita, jos viitsit väsätä. Piirakat olisi itse tehden lähes ilmaisia, mutta aika iso vaiva tietysti. Uunimunakas on myös edullinen ja suht' vaivaton, ja siihen voi upottaa vaikka perunasalaatin ja broilerin jämät niin ei tule hukkaa ja säästää täytteissä.

Vierailija
19/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofusoppaa 20l, siitä syö useampikin monta päivää ja on halpaa.

Vierailija
20/136 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nää hemmetin ruokaketjut saa meidät ääliöt liikkeelle. Provohan tämä on, tollokin sen huomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän