Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei ole sosiaalisessa mediassa?

Vierailija
26.09.2021 |

Onko täällä paljon porukkaa, joilla ei ole tilejä Facebookissa, instagramissa tai muissa vastaavissa?
Itse en ole missään ja saan osakseni jatkuvasti ihmetystä 😁 En vaan koe tarvetta olla noissa, jakaa kuvia tai muutakaan itsestäni jne. Koen itseni outona muiden kommenttien perusteella..

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kammoan somea - koska näen, mitä se tekee ihmisille. Olen yläkoulun ope, ja opetustyö on menettänyt paljon kiinnostavuuttaan somen takia:

a) nuorten yleissivistyksen ja tiedon taso laskenut valtavasti, eivätkä nuoret tiedä edes nuoriin liittyvistä tapahtumista, rikoksista puhumattakaan lähihistoriasta jne. Muoti ja meikit ovat ne tärkeät asiat. Ja mopot.

b) lähimuisti on hapertunut nuorilla niin, että lukeminen on monelle käynyt tavattoman työlääksi. Osa porukkaa ei kykene lukemaan kahden palstan uutista läpi ja löytämään siitä pääasiaa.

c) keskittymisväli pienentynyt, erityisesti tiktok romahdutti sen. Elokuvien katselukin on monelle liikaa.

d) nuorista on tullut klooneja, samanlaista massaa, joilla on samanlaiset vaatteet ja samanlaiset hiukset, melkein kaikki värjätyt, (anteeksi kalat, joiden elinympäristöä hiusvärit saastuttavat viemäriveden kautta).

Ennen oli punkkareita, hevareita, lolitoja, emoja jne.

Ja perässä tullaan: uudet nuoret työntekijät selaa taukohuoneessa puhelinta, sen sijaan että ottaisivat kontaktia muihin. Onneksi pääsen pian eläkkeelle tuosta pelleilystä, jota kouluksi vielä kutsutaan.

Allekirjoitan kaiken sanomasi. Olen myös koulumaailmassa ja ounastelen kansallista katastrofia koskien yleissivistystämme, ammattiosaamistamme ja sosiaalisia taitojamme. Tai sitten standardeja onnistutaan muuttamaan niin että mitään romahdusta ei näytä tapahtuneen, vaikka se olisi päivänselvä fakta.

Itsellänikin on kaksi alakouluikäistä lasta ja valitettavasti he eivät tunnu poikkeavan valtavirrasta mitenkään. Lukeminen ei nappaa kepin eikä porkkanan kanssa, mutta joku laite on koko ajan näpeissä tai silmien edessä. Varmaan on sitten kasvatuskin osaltaan epäonnistunut, mutta en kerta kaikkiaan tiedä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Ajan ja vallitsevan kulttuurin virtaa vastaan on sanalla sanoen uuvuttavaa taistella.

Itselläni ei ole tilejä sosiaalisessa mediassa. Valitsen niiden sijaan mielummin kirjan tai kävelyn metsässä. Täällä joskus käväisen koska palstan lukeminen auttaa pysymään edes hiukan kärryillä tässä hetki hetkeltä hektisemmäksi muuttuvassa maailmassa.

Vierailija
42/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluummin aikani itseäni kuunnellen ja järkevämmin, kuin somen kilinässä ja vilinässä.

Ihmiset ovat menettämässä aidon kohtaamisen ja keskustelutaidon.

Olen sosiaalialalla töissä, enkä kaipaa "omaan aikaani" yhtään ylimääräistä ja jatkuvaa läsnäoloa ja tavoitettavuutta. Aivan liian kuluttava cocktail olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi.

Ei Facebookia, ei instaa, ei tik-tokia, ei Twitteriä.

Hyvä olla kun ei tarvitse joka paskaan reagoida.

Vierailija
44/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi.

Näin.

Voin itse määrittää ja aikatauluttaa "sosiaalisuuteni" tilanteen ja tarpeen mukaan ilman, että joku vetää heti omia johtopäätöksiään tai juoruaa asioistani. Turvallisempi olo.

Tää on kuitenkin mun elämä eikä muiden riepoteltavaa omaisuutta.

Vierailija
45/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hyvää keskustelua ja näkemyksiä.

Koskahan maailma palaa taas "oikeaan elämään" ja realismiin?

Tuhot ihmisyydelle ovat jo ja tulevat olemaan mittavat.

Some on täynnä tiedostettua ja tiedostamatonta manipulointia ja sen kohteeksi joutumista.

Vierailija
46/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV on some, joten olen somessa. En ole face/insta/twitter jne mitä niitä nyt on. En seuraa tik tok, youtube tilit ja mitä niitä nyt on. Muutamia irtojaksoja olen katsonut jostain youtube henkilöiden tileistä, mtta en seuraa aktiivisesti mitään, enkä ole itse.

Vierailija
47/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole enää somessa. Mielestäni ihmisten pitäisi ottaa vakavasti tämä mitä tuhoa älypuhelin ja some tekevät ihmisen hermostolle, keskittymiskyvylle, siihen että kaikki tyhjä aika käytetään puhelimen selailuun! Se ei voi jatkua enää näin. Kumpa älypuhelinta ei olisi koskaan keksitty. Itse en myöskään halua puolisoa joka on kokoajan kiinni puhelimessa, vaan haluan mahdollisimman paljon aikaa ilman sitä, ja ehdottoman tärkeää on esim ruokapöydässä laittaa puhelin jonnekin toiseen huoneeseen. Ollessani vielä instassa, koin jatkuvaa stressiä ja levottomuutta ja paitsi jäämisen tunnetta jos en kokoajan selannut sitä. Todella huolestuttavaa!

Vierailija
48/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään, henkilökohtaisista syistä. Tapaan muita samanikäisiä eli vanhempia 50+ IRL. Niin joskus uutisista puhuessa, he ovat lukeneet niitä uutisia mitä joku on FB:n kautta linkittänyt.

Eivät tajua että pääotsikot iltalehdet, MTV , YLE voi nopeasti itse selata ja lukee ne uutiset mitkä kiinnostaa ja pysyy ajan tasalla. Sen sijaan nämä seuraa jonkun toisen fbstä mitä joku ken lie on uutisen vinkannut. Ei mitään järkeä.

Vierailija
50/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole enää somessa. Mielestäni ihmisten pitäisi ottaa vakavasti tämä mitä tuhoa älypuhelin ja some tekevät ihmisen hermostolle, keskittymiskyvylle, siihen että kaikki tyhjä aika käytetään puhelimen selailuun! Se ei voi jatkua enää näin. Kumpa älypuhelinta ei olisi koskaan keksitty. Itse en myöskään halua puolisoa joka on kokoajan kiinni puhelimessa, vaan haluan mahdollisimman paljon aikaa ilman sitä, ja ehdottoman tärkeää on esim ruokapöydässä laittaa puhelin jonnekin toiseen huoneeseen. Ollessani vielä instassa, koin jatkuvaa stressiä ja levottomuutta ja paitsi jäämisen tunnetta jos en kokoajan selannut sitä. Todella huolestuttavaa!

Aamen.

Lisään vielä, että ihmisten lisääntyvät unihäiriöt ja melatoniin rouskutukset juontuvat suoraan näistä tyhmentämiskapuloista.

Vierailija
51/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nuorista on tullut klooneja, samanlaista massaa, joilla on samanlaiset vaatteet ja samanlaiset hiukset, melkein kaikki värjätyt, (anteeksi kalat, joiden elinympäristöä hiusvärit saastuttavat viemäriveden kautta).

Ennen oli punkkareita, hevareita, lolitoja, emoja jne."

Piti lainata yhdestä viestistä tuo, kun olen huomannut sanan. Ollessani nuori (olen 90-luvulla syntynyt) näki sentään vielä erilaisia nuoria joilla oma tyyli. Itse olin hyvin tavallinen, mutta monesti ihailin jonkun vaatteita tai erilaisia hiuksia yms. Nyt en suoraan sanoen ole vuosiin nähnyt oikeastaan mitään erilaista tyyliä. Tosin asuinpaikkakin vaikuttaa. Silti nuoret ovat minusta lähes samoissa vaatteissa ja ei mitään erilaista näy.

Itse en ole koskaan ollut somessa mukana. Tämä palsta on ainoa mihin kirjoitan. Tämän lisäksi kokeilin joskus yhtä toista paikkaa (ulkomaalainen sivusto ), mutta sielläkin korostui se pinnallisuus ja tyhkänpäiväisyys. Otin sen kirjoittelun siellä jotenkin liian syvällisesti ja olisi pitänyt pystyä kirjoittamaan ns small talk muodossa. Jos ne tyypit siellä vähän kuin tuttuja niin aina ei jaksaisi sitä samaa höpinää. Sen vuoksi koin etten saa sieltä mitään itselleni ja poistin kaikki tunnukset. Itsellä tosin ystävien puute myös vaikuttaa ja ehkä olisin jossain mukana jos niitä olisi.

Vierailija
52/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole somea. Vai luotteko tämän kautta yhteyksiä muihin ihmisiin. Tämä on ns.keskustelupalsta.

Vierailija
53/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään, mutta kun jälkikasvu tuosta vielä kasvaa saatan sen mukana ryhtyä "käyttämään" somea.

Vierailija
54/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään lähtenyt mihinkään noista, koin jo ammoisina messenger aikoina ennen ensimmäisiä älypuhelimia tuon haittojen alkusoiton ja totesin ettei ole minua varten. Nykyään sitten kaikki ihmiset tuijottavat luurejaan ja jokaisen sormissa on jännetuppitulehdus jatkuvasta näytön hinkkaamisesta, someniskat ja henkinen ahdistus mukaanlukien. Olen tyytyväinen aikoinaan tekemääni päätökseen.

Vierailija
56/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole somea. Vai luotteko tämän kautta yhteyksiä muihin ihmisiin. Tämä on ns.keskustelupalsta.

Keskustelet muiden ihmisten kanssa, miten ihmeessä tämä ei ole sosiaalista mediaa?

Vierailija
57/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista lukea, miten moni ei vaivaudu seuraamaan aikaansa eikä olemaan edes hyviä kavereita. Teidän takianne joku tälläkin hetkellä kärsii yksinäisyydestä, jonka te ylimielisellä välinpitämättömyydellänne olette aiheuttaneet.

Vierailija
58/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi.

Ja täällä toinen!

Vierailija
59/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noissa. Ihmetelkööt, ei kiinnosta.

Vierailija
60/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa yksi ilman sometilejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan