Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei ole sosiaalisessa mediassa?

Vierailija
26.09.2021 |

Onko täällä paljon porukkaa, joilla ei ole tilejä Facebookissa, instagramissa tai muissa vastaavissa?
Itse en ole missään ja saan osakseni jatkuvasti ihmetystä 😁 En vaan koe tarvetta olla noissa, jakaa kuvia tai muutakaan itsestäni jne. Koen itseni outona muiden kommenttien perusteella..

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa olo on antisosiaalista puuhaa.

Vierailija
62/80 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut sometili on anonyymi instatili stalkkausta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole somea. Vai luotteko tämän kautta yhteyksiä muihin ihmisiin. Tämä on ns.keskustelupalsta.

Keskustelet muiden ihmisten kanssa, miten ihmeessä tämä ei ole sosiaalista mediaa?

Yksityisyys säilyy tässä konseptissa.

Somessa ei.

Vierailija
64/80 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut somessa jo 25 vuotta, sitä ei vain ole ihan koko sitä aikaa kutsuttu sillä nimellä.

Niinpä kun some varsinaisesti alkoi reilut 10 vuotta sitten, olin jo niin kyllästynyt koko touhuun, etten lähtenyt Faceen, Instaan, Twitteriin jne. mukaan.

Arvasin, että muillekin taviksille käy se, että ensin kerrotaan itsestä kovalla innolla ja sitten lakataan kertomasta, kun ketään ei kiinnosta.

Suurimmat riippuvuudet katkeavat myös lopulta ihan itsestään. Kun koko ajan tekee jonkun turhan asian, joka ei anna itselle enää mitään, eteen jotain, joku päivä sen voi vain lopettaa kokonaan.

Vierailija
65/80 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut somessa jo 25 vuotta, sitä ei vain ole ihan koko sitä aikaa kutsuttu sillä nimellä.

Niinpä kun some varsinaisesti alkoi reilut 10 vuotta sitten, olin jo niin kyllästynyt koko touhuun, etten lähtenyt Faceen, Instaan, Twitteriin jne. mukaan.

Arvasin, että muillekin taviksille käy se, että ensin kerrotaan itsestä kovalla innolla ja sitten lakataan kertomasta, kun ketään ei kiinnosta.

Suurimmat riippuvuudet katkeavat myös lopulta ihan itsestään. Kun koko ajan tekee jonkun turhan asian, joka ei anna itselle enää mitään, eteen jotain, joku päivä sen voi vain lopettaa kokonaan.

Ensin on kerrottu innolla oma yksityisyys pois ja sitten koitetaan parsia poistumalla sosiaalisesta mediasta.

Eipä onnistu.

Siellä ne töräyttelyt pysyy forever.

Vierailija
66/80 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v, en ole koskaan ollut Facebookissa.

Instassa pidin vähän aikaa harrastukseen liittyvää profiilia, jossa en itsestäni mitään julkaissut.

Eli kaiketi voi sanoa että en ole ollut "somessa" koskaan.

Vierailija
67/80 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin whatsup. En halua jakaa yksityisasioitani ympäriinsä. Ainoastaan lähimmille ystävilleni. Kateellisia muut vain olisivatkin. Työssäkin vedän matalaa linjaa. En kerro asuin-ympäristöstäni tai taloistamme, en kesämökeistämme tai isosta jahti-veneestämme. Tai vesiskoottereistamme. Tai miljoona-arvoisesta kesähuvilastamme saaressa suuren järven ympäröimänä. Raha-asioista annan ymmärtää että olisi muka tiukkaa. Kerron ostavani vaatteetkin kirppareilta, vaikka oikeasti ostan laatu-liikkeistä. Ainoastaan valitettavasti autoni parkkipaikalla paljastaa. Sillä kun saisi 5-6 heidän autoaan.

Vierailija
68/80 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kellään?

Vierailija
69/80 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
70/80 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face on, ei muuten mutta tuttavat linkittää joitain juttuja ja kyselevät perään luinko.

Itse en faceen ole mitään julkaissut ja asetuksissa kaikki blokattu ettei kaikenmaailman hyvänpäivän tutut ala kaverikseen pyytää. Ei mua kiinnosta kenenkään tekemiset ja reissaamiset.

Vierailija
71/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
72/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
73/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut. Minusta ei saa mitään infoa irti netin perusteella.

Vierailija
74/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vuosiin ollu muuta kun WhatsApp. Mitään en oo menettänyt. :)

Vielä kun tästä vauvapalstasta pääsis...

Vierailija
75/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
76/80 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut monia some-tilejä, viimeksi fb ja linkedin. Mutta niistäkin poistuin, koska en tarvinnut sitä kaikkea ihan turhaa uutisvirtaa ja informaatiota aivojani rasittamaan. Kyllä nuo somet tekee paljon pahaa ihmisen mielelle, parempi kun ei olisi koskaan keksittykään.

Niinpä

Vierailija
77/80 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on eläkeläisenä paljon tuttuja ja ystäviä ja jopa ikäluokassa alle 70 v., jotka eivät tee älypuhelimillaan muuta kuin soittavat ja ottavat vastaan puheluita ja facebookia ja kaikkea muutakin nettimaailmasta vastustavat ihan periaatteen vuoksi eivätkä halua edes opetella yksinkertaisiakaan asioita netin käytöstä vaikka saisivat ilmaista opetustakin. Nämä ihmiset ovat sitten myös ulkona kuin lumiukot kaikista asioista ja tapahtumista ja tarvitsevat läheistensä ja/tai  ulkopuolistenkin ihmisten apua yksinkertaistenkin asioidensa hoitoon mikä sitten voi myös maksaa.  Ikäihminenkin voi oppia paljon asioita jos haluaa ja viitsii opetella ja tästä on todisteena ne monet juuri mitään kouluja käyneet iältään jopa vähän yli tai alle  90 v. ikäihmiset, jotka eivät ole jääneet valittamaan maailman muuttumista vaan ovat opetelleet käyttämään suhteellisen sujuvasti ja monipuolisesti puhelimiaan ja muita älylaitteitaan ja osaavat myös käyttää tarvitsemiaan sähköisiä palveluita.  

Vierailija
78/80 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan syrjäytyneet ja totaalisesti kelkasta yhteiskunnan ulkopuolelle pudonneet eivät ole sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
79/80 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan sosiaalisessa mediassa avoimesti kuvia kesämökistämme, huvilastamme Espanjassa ja hirsimökistä lapissa. Myös veneellä otetut juhlimiskuvat ja lasten uudet mopoautot päätyvät tottakai perheemme someen. Jos elämä hymyilee ja on millä piirtää, miksi ei näyttäisi sitä muiille?

Vierailija
80/80 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta,  Me and Myself. Ennen valokuvat otettiin muista ihmisistä.  Kun elämä kiertyy itsensä ympärille, kyllä se kapenee. Esitellään itseään ja elämää  kuin muropakettia. Nuoret tytöt ja naiset haluavat välttämättä herättää vieraissa  miehissä seksuaalista halukkuuta..? Miksi ? Onko totta että monilla some-ihmisillä on tunne-elämän kehittymättömyys  jota näin korvataan...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä