Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettävät karppaajat!Tuhannen taalan tilaisuus ylipuhua minut!

Vierailija
03.09.2006 |

olen kauhea sokeri- viljamössöaddikti. tiedän syöväni väärin. kertokaa kokemuksenne karppauksesta täysimetysaikana. miten sen voi aloittaa, ja mitkä oli fiilikset? entä muun perheen ruoka? mies ja poika inhoavat kasviksia, mutta liha maistuu. tarvitsisin todella apua tähän mässäillyyn. en ole ylipainoinen kylläkään, mutta korpeaa nämä tavat. to-la välisenä aikana meni mm. kilo karkkia, täytekakkua yms yms....eli nyt koittakaa motivoida mua, ja antaa toimivia vinkkejä ettei tämä karppaus jäisi vaan kauniiksi ajatukseksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että karpatessahan lähtee " kuonat" liikkeelle heti alkuvaiheessa kuten yleensäkin laihduttaessa tai ruokavaliota terveellisemmäksi muuttaessa. Kannattaa miettiä että siinäkin voi olla vauvalle kestämistä.

Toisessa ketjussa tänään kyseltiin samaa eli imetyksestä ja karppauksesta ja siinä tuli mieleen että voisi olla fiksua hankkia niitä ketoositikkuja ja varmistaa ettei mene ketoosiin. Ketoaineiden vaikutuksesta vauvaan ei käsittääkseni ole mitään tutkimustietoa enkä tiedä kulkeutuvatko ne maidon mukana.

t: aiempi, oliko 5

Vierailija
2/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jää itsestään ne hiilarit pois, kun karppaa, ei vaan tee mieli.

Miksi sut pitäis ylipuhua, kuulostat valmiilta tapaukselta.

Siitä vaan hyväkarppaamaan!

Itsellä on akne jo taakse jäänyttä elämää muutaman viikon karppauksella....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse karppaan mutta en imetä kylläkään. Tämmöinen asia on henkilökohtainen ja päätöksen teet vaan sinä itse. Itse en alottaisi karppaamista ainakaan rajuna imetyksen aikana, vaan yrittäisin vaan syödä muuten terveellisesti. Mieti oma päätöksesi asiaan ja mikä sinun mielestäsi parasta vauvalle.

Vierailija
4/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtenyt noin 3. Eilen oltiin häissä, joissa oli ihan pakko ottaa pikku siivu täytekakkua... Noh. Siis täysimetän ja hyvin on maitoa tullut, olen koko ajan seurannut maidoneritys-tilannetta, koska en halua riskeerata sitä. Mutta ei ole vaikuttanut siihen!

Älyttömän tyytyväinen olen ollut tuloksiin, muista vain seurata ettei maidon tulo hiivu ja syö paljon kasviksia! Mutta suosittelen lukemaan jonkun kirjan ensin silti...

Onnea matkaan ja järki käteen.

Vierailija
5/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aiheutti kovat hormonaaliset reaktiot ja vauvalle mahakipuja. Lapsi oli noin 2kk ja täysimetyksellä. Selvittelin, että ravinnon rasva ei sopinut lapselle; hänen haimansa ei pysty vielä sulattamaan niin paljon kovaa rasvaa kuin siinä tulee.

Ja siis itsellä takana monta karppausvuotta eli ei ollut uusi juttu elimistölle enkä tehnyt mitään väärin.

Tosiaan itsellä tuli kovat hormonaaliset reaktiot, akne lähti tulemaan leukaan ja rintaan, lähti aina liikkeelle rintavaosta. Sama juttu kun yritin vielä kaksi kertaa myöhemminkin kun lapsi ei enää täysimetyksellä. Sitten tulinkin uudelleen raskaaksi enkä raskausaikana ole karppaillut. Kokeilen varmaan taas sitten kun kakkonen on syntynyt ja maitonsa ottanut.

Mutta en oman kokemuksen perusteella kyllä suosittelisi karppausta imetysaikana.

Vierailija
6/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaminen voi aiheuttaa stressiä kun joudut miettimään mitä syöt ja se taas heijastuu vauvaan ja hormooneihin. Tee vain semmoista mikä ei ole itsellesi vaikeaa tai stressaavaa. T; se joka karppaa mut ei yritä ylipuhua

Vierailija
7/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vaan sokeri ja valkoiset vehnäjauhot (suurimmaksi osaksi) pois. Kyllä mieli viriskistyy ja paino tippuu =)