Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri saikulla tunturivaelluksella.

Vierailija
25.09.2021 |

Saiken syynä kipeä kyynärpää. Meillä töissä se ei rasitu millään lailla; enimmäkseen istutaan paikallaan. Kävelyä on jonkun verran päivässä. Muuten saa liikkua tai olla paikallaan oman mielen mukaan.

Tuo kyynärpää on hänellä kipuillut jo vuosia. Siitä erikoinen vaiva, että paranee aina sunnuntaivuoron ajaksi. Maanantaina on taas liian kipeä töissä istumiseen.

Kyllä, ottaa pannuun. Ja ei, ei ole minun bisnekseni. Kyllä, siitä huolimatta moinen loislusmuilu syö omaa työmotivaatiota.

Laiskurit pois duunista. Pitäisi tehdä joku kansalaisaloite.

Kommentit (548)

Vierailija
101/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Tampereella työntekijä saikulla jalkakivun takia, tuli ruokatauolla kuitenkin kertomaan kaverilleen että tekee koko saikun kotonaan ripsiä! Kuulin tuon ja kyllä ärsytti koska tuurasin tätä työntekijää. Töitä minulla oli siis kahden edestä tämän vuoksi.

Toisella kerralla oli vappu ja tulin vapailta tuuraamaan tämän ripsien tekijän kaveria koska sairastui yllättäen ja facebookissa olivat kuitenkin juhlimassa vappua !

Vierailija
102/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ap tuosta eteenpäin vaikka juuri nimettömänä. Työt kuuluu niille jotka niitä oikeasti tekee, pois lusmuilijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap pitäisit huolta vaan ihan omista asioistasi? Mitä se toisen saikku sinulle kuuluu. Ja mistä edes tiedät saikun syyn, kun työnantaja ei sitä saa kertoa. Vai oletatko vaan tietäväsi? Menee hermot sinun kaltaisiin juoruilijoihin, jotka puuttuu toisten asioihin. Keskittyisit omaan työhön. Se on esimiehen asia hoitaa sairaslomien tarkkailu, ei sinun.

Vierailija
104/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on masennus joka on ajoittaista vaikka kroonista se on aaltoilevaa ja vetää veteläksi sängyn pohjalle välillä. Sitten on hetkiä jolloin ei murehdi niin paljon vaan käy lenkillä ja koirat nyt on pakko kuitenkin viedä mutta kokopäiväinen työ ei suju sen takia kun välillä ei tee muuta kuin suree ja murehtii. Ihmisillä on menetyksiä mitä suree. Sairasloma siihen on suositus harrastaa liikuntaa ja muuta ettei jää makaamaan. Monen masennus on alkanut läheisen kuolemasta tai työpaikka kiusaajasta. Ei vaan jaksa enää sitä.

Vierailija
105/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltä murtui pikkurilli aikanaan. Olen sairaanhoitaja ja työssäni annan injektioita, laitan tippoja ja sellaista. No en voinut olla töissä. Koska kyseessä oli kuitenkin pelkkä pikkurilli, niin en viitsinyt kotonanikaan maata, vaan kävin elokuvissa ym.

Jees, saikke ei tarkoita sitä ettei voi tehdä mitään muuta kuin maata sängyssä.

Mutta meidän duunissa kyynärpääsaikke tarkoittaa sitä, että jos se kyynärpää ei kestä duunia, se ei kestä myöskään tunturivaelluksia. Tai kestä paremmin niitä vuoroja joista saa tuplapalkan.

V ttu että korpeaa ihan suomeksi sanottuna.

Ap

Miksi se ei kestäisi tunturivaellusta? Sinäkö sen päätät mitä se kestää?

En tiedä kuka sen päättää, mutta työnkuvan tuntevana voin sanoa että jos pystyt vaeltamaan, pystyt myös tekemään tätä kyseistä duunia.

Ap

Mistä ihmeestä sinä tiedät sen todellisen sairausloman syyn?

Et tiedä.

Totta, en tiedä. Mulle on tosin aivan yks hailee mikä saiken syy on. Olkoon psyykkinen tai fyysinen, työkyky palautuu aina taianomaisesti sunnuntaiksi.

Ap

Onko syy ihmeparantumiseen työpaikan ilmapiirissä? Töissä sunnuntaisin ei ole tyyppi joka pilaa sitä?

Ei. Jos joku pilaa täällä ilmapiirin niin tuo saikuttaja itse. Hän kyllä viihtyy työssään kun viettää täällä välillä vapaa-aikaansakin. 

Ap

Jotenkin tämäkään ei kyllä saa kyllä mua vakuuttuneeksi työpaikan ilmapiirissä. Tottakai ilmapiiriä voi pilata kuka tahansa ja jos siellä viihtyy paremmin vapaa-aijana kuin työaikana kyllä se kertoo ainakin mulle siitä työilmapiiristä paljon. En mä jaksaisi tuolla olla töissä.

Esim. Itse koen että omalla työpaikalla työilmapiiri on kyllä loistava mutta en mä siellä tai työkavereiden kanssa viihtyisi vapaa-aikanna.

Vierailija
106/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli Tampereella työntekijä saikulla jalkakivun takia, tuli ruokatauolla kuitenkin kertomaan kaverilleen että tekee koko saikun kotonaan ripsiä! Kuulin tuon ja kyllä ärsytti koska tuurasin tätä työntekijää. Töitä minulla oli siis kahden edestä tämän vuoksi.

Toisella kerralla oli vappu ja tulin vapailta tuuraamaan tämän ripsien tekijän kaveria koska sairastui yllättäen ja facebookissa olivat kuitenkin juhlimassa vappua !

Kyllähän näitä riittää melkein jokaisella työpaikalla yksi tai useampi. Tai siis isommissa työpaikoissa ainakin.

Meillä oli aiemmin hetken töissä yksi joka oli yleensä pois perjantait ja maanantait. Kerran soitti pe aamulla että on hirveässä oksennustaudissa eikä tietenkään pääse töihin. Tiistaina selitti suu vaahdossa töissä miten siistiä oli lähteä kavereiden kanssa mökille jo aikaisin perjantai aamuna, eka siideri aukesi kuulemma heti matkan alettua. :D

Kenkää sai tämäkin, tosin ei ollut vakkarisuhteessa eli työsopparia ei yksinkertaisesti jatkettu.

Ap

Vierailija
107/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin vastuu . Jos lääkäri on todennut keuhkokuumeen se on tutkittu ja se on sitä . Ei se ole aiheeton.

Vierailija
108/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei niin ole sinun bisneksesi. Miksi silti sinun on pakko tunkea nokkasi muiden asioihin? Onko elämäsi oikeasti noin tylsää? Hanki siihen sisältöä, laskuri.

Vierailija
109/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ap pitäisit huolta vaan ihan omista asioistasi? Mitä se toisen saikku sinulle kuuluu. Ja mistä edes tiedät saikun syyn, kun työnantaja ei sitä saa kertoa. Vai oletatko vaan tietäväsi? Menee hermot sinun kaltaisiin juoruilijoihin, jotka puuttuu toisten asioihin. Keskittyisit omaan työhön. Se on esimiehen asia hoitaa sairaslomien tarkkailu, ei sinun.

Ihan oikeasti, olen kuunnellut näitä sairaskertomuksia vuosien ajan jo ihan totaaliseen kyllästymispisteeseen asti. Hän kyllä kertoo saikestaan ja oireistaan, halusi kukaan kuunnella tai ei.

Ja ei, eihän se saikku varsinaisesti minulle kuulu, paitsi että minä olen yleensä se joka tuuraa. Sekään ei minua haittaa koska mikään pakko ei ole. Ihan yleisesti harmittaa laiskat vapaamatkustajat niin töissä kuin vapaa-ajallakin. Nämä ihmisethän laskevat sen varaan että kaikki eivät toimi samoin. Jos toimisivat, ei monikaan työpaikka pysyisi pystyssä.

Ap

Vierailija
110/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin tutkinta kirjoitti:

Lääkärin vastuu . Jos lääkäri on todennut keuhkokuumeen se on tutkittu ja se on sitä . Ei se ole aiheeton.

No sepä siinä on kun ei ollut edes käynyt lääkärissä.

Ap

Vierailija
111/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltä murtui pikkurilli aikanaan. Olen sairaanhoitaja ja työssäni annan injektioita, laitan tippoja ja sellaista. No en voinut olla töissä. Koska kyseessä oli kuitenkin pelkkä pikkurilli, niin en viitsinyt kotonanikaan maata, vaan kävin elokuvissa ym.

Mutta meidän duunissa kyynärpääsaikke tarkoittaa sitä, että jos se kyynärpää ei kestä duunia, se ei kestä myöskään tunturivaelluksia. Tai kestä paremmin niitä vuoroja joista saa tuplapalkan.

Ap

En tiedä kuka sen päättää, mutta työnkuvan tuntevana voin sanoa että jos pystyt vaeltamaan, pystyt myös tekemään tätä kyseistä duunia.

Ap

Et tiedä.

Totta, en tiedä. Mulle on tosin aivan yks hailee mikä saiken syy on. Olkoon psyykkinen tai fyysinen, työkyky palautuu aina taianomaisesti sunnuntaiksi.

Ap

Onko syy ihmeparantumiseen työpaikan ilmapiirissä? Töissä sunnuntaisin ei ole tyyppi joka pilaa sitä?

Ei. Jos joku pilaa täällä ilmapiirin niin tuo saikuttaja itse. Hän kyllä viihtyy työssään kun viettää täällä välillä vapaa-aikaansakin. 

Ap

Jotenkin tämäkään ei kyllä saa kyllä mua vakuuttuneeksi työpaikan ilmapiirissä. Tottakai ilmapiiriä voi pilata kuka tahansa ja jos siellä viihtyy paremmin vapaa-aijana kuin työaikana kyllä se kertoo ainakin mulle siitä työilmapiiristä paljon. En mä jaksaisi tuolla olla töissä.

Esim. Itse koen että omalla työpaikalla työilmapiiri on kyllä loistava mutta en mä siellä tai työkavereiden kanssa viihtyisi vapaa-aikanna.

Jos työilmapiiri on niin ahdistava että on pakko saikettaa ekstra-lomareissuja, niin olisi syytä irtisanoutua tai tehdä muuten asialle jotain. Ei motivaatiosaikke ole sen hyväksyttävämpää vaikka sen kuorruttaisi millä syillä.

Ap

Vierailija
112/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sä tiedät tämän koska seuraat häntä 24/7. Kyllä se on jo ihan pätevä syy sairaslomalle että on noinkin rasittava työkaveri.

Vierailija
113/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen miten helposti jotkut saa sitä saikkua?!?! Itsellä repesi polvesta ristisiteet ja ensimmäinen lääkäri kirjoitti viikon saikkua. No paraneminen kesti 3kk ja olen kokki, että näin...

Riippuu tosi paljon lääkäristä. Itsellenikin on tyrkytetty saikkea jos johonkin vaivaan. Ihottumasta viikko, hampaiden lohkeamisesta esteettisistä syistä 2 viikkoa... En ole pitänyt yhden yhtä päivää mutta kyllä sitä saikkea tosiaan tietyiltä lääkäreiltä saa ihan typeristä syistä.

Ap

Porvoossa varmaan...

Vierailija
114/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sä tiedät tämän koska seuraat häntä 24/7. Kyllä se on jo ihan pätevä syy sairaslomalle että on noinkin rasittava työkaveri.

Tämä irtisanottu ex-kollega kertoi nämä asiat aivan itse, vaikka omasta puolestani olisi voinut olla hiljaakin.

Ap

Vierailija
115/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Et tiedä.

Ap

Ap

Jos työilmapiiri on niin ahdistava että on pakko saikettaa ekstra-lomareissuja, niin olisi syytä irtisanoutua tai tehdä muuten asialle jotain. Ei motivaatiosaikke ole sen hyväksyttävämpää vaikka sen kuorruttaisi millä syillä.

Ap

Ainahan sitä ei huomaa itsekään mistä kiikasta. Epäilen että et sinäkään.

Potkut voi joskus olla siunaus. Toki kannattaa harkita kenelle ne olisi tarpeellisimmat.

Vierailija
116/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin esimies, antaisin ap:lle potkut koska pilaa työilmapiirin juoruilemalla toisten saikuista ja kyttäämällä. Oli saikku aiheellinen tai ei, se ei ole apn asia selvittää. Ap:lle maksetaan työn teosta, ei toisten kyttäämisestä.

Vierailija
117/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä irtisanottu ex-kollega kertoi nämä asiat aivan itse, vaikka omasta puolestani olisi voinut olla hiljaakin.

Ap

Kertoo mitä kertoo. Silti et voi tietää asiaa varmaksi.

Vierailija
118/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin esimies, antaisin ap:lle potkut koska pilaa työilmapiirin juoruilemalla toisten saikuista ja kyttäämällä. Oli saikku aiheellinen tai ei, se ei ole apn asia selvittää. Ap:lle maksetaan työn teosta, ei toisten kyttäämisestä.

:D

Olisin ihan mielelläni tietämätön tämän ihmisen asioista. Se ei ole mitenkään mahdollista niin kauan kuin ollaan samassa työpaikassa. Onneksi ei enää kauaa.

Ap

Vierailija
119/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kertoo mitä kertoo. Silti et voi tietää asiaa varmaksi.

No, sen tiedän että sai potkut, asiaa setvittiin oikeudessa ja potkut pysyivät voimassa. Ei minun sen varmemmaksi mitään tarvitse tietääkään.

Ap

Vierailija
120/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Se ei todista muuta kuin sen että sä juoruilet työkaverista ja työkavereista.