Työkaveri saikulla tunturivaelluksella.
Saiken syynä kipeä kyynärpää. Meillä töissä se ei rasitu millään lailla; enimmäkseen istutaan paikallaan. Kävelyä on jonkun verran päivässä. Muuten saa liikkua tai olla paikallaan oman mielen mukaan.
Tuo kyynärpää on hänellä kipuillut jo vuosia. Siitä erikoinen vaiva, että paranee aina sunnuntaivuoron ajaksi. Maanantaina on taas liian kipeä töissä istumiseen.
Kyllä, ottaa pannuun. Ja ei, ei ole minun bisnekseni. Kyllä, siitä huolimatta moinen loislusmuilu syö omaa työmotivaatiota.
Laiskurit pois duunista. Pitäisi tehdä joku kansalaisaloite.
Kommentit (548)
Äänet eivät häiritse mutta häiritsee toisen elämä ja mitä sillä tekeepi... Olet varmaanki se kommentoija joka valittaa VR aikatauluista...
T.jouko
Vierailija kirjoitti:
Näitähän riittää... Mutta mitä voi työnantaja tehdä tilanteelle?
Työnantaja voi antaa toisen työn, sellaisen jossa ei tarvitse kyynärpäätä. Vaikkei kaikki tiedä, näin voi tehdä. Sairausloma ei ole määräys vaan suositus. Eihän lääkäri mikään ennustaja ole. Töihin saa tulla ja työnantaja voi antaa hyvää hyvyyttään korvaavan työn. Itse tosin työnantajana antaisin potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna mainitsisin asiasta työnantajalle.
Joo, täytyy ottaa puheeksi. Vähän epäilen että vaikuttaa mitään, kyllähän esimies jo tietää juurikin esim. noista sunnuntaiparantumisista. Ei ole koskaan niistäkään sanonut mitään, peruu vaan sijaisen vuoron kylmästi.
Meidän viereisessä yksikössä moinen ei käy päinsä. Siellä on ihan selvä ohjeistus, että jos olet kipeänä pe, la ja ma, olet poissa töistä myös sunnuntain.
Ap
Jos työkaveri on saanut sairauslomansa, niin sen sitten pitäköön. En kyllä menisi puhumaan yhtiästä mitään työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitähän riittää... Mutta mitä voi työnantaja tehdä tilanteelle?
Työnantaja voi antaa toisen työn, sellaisen jossa ei tarvitse kyynärpäätä. Vaikkei kaikki tiedä, näin voi tehdä. Sairausloma ei ole määräys vaan suositus. Eihän lääkäri mikään ennustaja ole. Töihin saa tulla ja työnantaja voi antaa hyvää hyvyyttään korvaavan työn. Itse tosin työnantajana antaisin potkut.
No mieluummin pitäköön sairauslomansa. Pahimmassa tapauksessa joutuu vielä itekin johonkin korvaavaan työhön.
Meillä oli YT:eet joissa lähti just nämä saikuttajat ja muut taputtivat perään. Turha pyytää suosituksiakaan, ei heru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheetta töistä poissaolo ei tietenkään ole oikein, mutta olen tosi kiitollinen, ettei mun työpaikallani ole Ap:n kaltaista henkilöä. Tuollainen tyyppi vie kaikilta hapen, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan…
En mä tätä keskustelua sille työkaverilleni linkkaa, ole siis huoleti. :D
Ap
Tästä keskustelusta ei suinkaan ollut kysymys, Ap. Kysymys on sinun persoonastasi. Muut varmaan hoksasivatkin.
Lasikurit pois duunista, mutta silti laiskureita patisetetaan työtä tekemään. Päättäkää jo, mihin haluatte työtä vihaavat ihmiset. Eutanasiajonoon?
JoukoTheMan76 kirjoitti:
Äänet eivät häiritse mutta häiritsee toisen elämä ja mitä sillä tekeepi... Olet varmaanki se kommentoija joka valittaa VR aikatauluista...
T.jouko
Nyt vttu Jokke. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saikke?
Sairausloma.
Ap
Missä päin näin sanotaan? En ole ikinä kuullutkaan, luulin, että näppäilyvirhe, joka toistuu :D
En kerro ettei mene liian tunnistettavaksi. Suurin osa puhuu täällä saikesta.
Ap
Höpö höpö. Ap kirjoitti vahingossa väärin, mutta jostain syystä ei pysty ohittamaan asiaa olankohautuksella. Jos tuo sana olisi yleisesti käytössä, googlella löytäisi paljonkin esimerkkejä.
Kohta ap rientää kertomaan, miten kyseistä sanaa käytetään vain salaisessa piirissä siellä mysteerityöpaikassa, jonka töistä selviää vaivatta vaikka täysin kädetön :)
Vierailija kirjoitti:
JoukoTheMan76 kirjoitti:
T.joukoNyt vttu Jokke. :D
Ap
Eikun tän ap:n on pakko olla sama trolli, joka jaksaa vääntää Haapaveden onnettomuudesta käytävässä keskustelussa siitä, miten on vetänyt pulkkaa auton perässä ja voi näin ollen julistaa kuskin syylliseksi, tietää siinä siis poliisia paremmin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheetta töistä poissaolo ei tietenkään ole oikein, mutta olen tosi kiitollinen, ettei mun työpaikallani ole Ap:n kaltaista henkilöä. Tuollainen tyyppi vie kaikilta hapen, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan…
Ap
Ja mistä arvelet ettei työkaveri käy täällä muuten vaan aloituksia lukemassa?
Jos sinäkin, niin miksi ei hänkin?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin esimies, antaisin ap:lle potkut koska pilaa työilmapiirin juoruilemalla toisten saikuista ja kyttäämällä. Oli saikku aiheellinen tai ei, se ei ole apn asia selvittää. Ap:lle maksetaan työn teosta, ei toisten kyttäämisestä.
Kaikki tästä kommentista tykkänneet ja kirjoittaja itsekin taitavat olla juuri näitä valesaikuttajia. Häpeäisitte!
Vierailija kirjoitti:
Tämä trolli on todellakin omistautunut omalle provolleen, niin pitkään on jo jaksanut täällä päivystää ja inttää.
Aika ihailtavaa omistautuneisuutta. Saikke. :D
Tämä on typerin keskustelu mihin olen koskaan osallistunut. Ei muuta, jatkan saikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks tuli kerran tuomaan töihin saikkulappua, kun jalka oli kipeä. Käveli työpaikalle korkkareissa 😂
Korkkarit voi helpottaa joitakin jalkakipuja.
Ja selkä. 75-v äidilläni on nikamasiirtymä selässä ja lautaselkä. Hän pitää aina kotitöitä tehdessä korkkareita, koska ne pakottavat selkää notkompaan suuntaan. Häneltä siis puuttuu lähes kokonaan se luonnollinen notko selästä.
Notkoselkäisillä korkkarit tietysti vain pahentaa selkäkipua, kun lisäävät notkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja mistä arvelet ettei työkaveri käy täällä muuten vaan aloituksia lukemassa?
Jos sinäkin, niin miksi ei hänkin?
Voi hyvin käydäkin. Tuskin täältä löytyy mitään mitä hän ei itsekin jo tietäisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin esimies, antaisin ap:lle potkut koska pilaa työilmapiirin juoruilemalla toisten saikuista ja kyttäämällä. Oli saikku aiheellinen tai ei, se ei ole apn asia selvittää. Ap:lle maksetaan työn teosta, ei toisten kyttäämisestä.
Kaikki tästä kommentista tykkänneet ja kirjoittaja itsekin taitavat olla juuri näitä valesaikuttajia. Häpeäisitte!
Jep, tästä keskustelusta on helppo nähdä kenen omatunto kolkuttaa. :D
Ap
Työttömiä on kaikissa kaupungin ja valtion työpaikoissa, meiltä voi kysyä työpaikkojen taukojen pituudet ja saikuttajat.
Tehostamista riittää.
Voitaisiin mennä päättäjien kanssa juttelemaan näistä, valtion velka on liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tästä keskustelusta on helppo nähdä kenen omatunto kolkuttaa. :D
Ap
No ei kyllä ikinä omatunto kolkuta, jos olen virallisesti sairauslomalla.
Olen saanut jopa liikaa sairauslomaa omasta mielestäni, mutta luotan kuitenkin lääkärin päätöksen eikä sen takia omatunto kolkuta. Mennään sillä mikä on annettu ja sillä sipuli.
Ap