Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsellasi ei ole sairaskuluvakuutusta?

Vierailija
14.11.2014 |

Tilanne tulee huononemaan, yksityiset sairaalat tekevät tuloaan.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on sairauskuluvakuutus lapselle. Arvostan nopeaa hoitoonpääsyä ja sitä että menemme ilman lähetettä erikoislääkärin luo. Me emme jonota tk:n aulassa.

Vierailija
42/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:43"]

Ollaan varakkaita. Ei tarvita vakuutusta tämän kaltaisissa pikkujutuissa.

[/quote]

Ehkä olemme juuri siksi varakkaita, että meillä on tervettä järkeä. Emme jaksa lähteä tähän turhanaikaiseen koohotukseen. Veroja maksetaan ja julkiselta saadaan tarvittavat hoidot. Ja jos tiukka paikka tulee, niin menköön vaikka tonni yksityiselle. Toisaalta eikö näissä sairaskuluvakuutuksissa ole katot kuitenkin eli oikeasti isot ongelmat menee kuitenkin julkiselle eli sellaiset, jotka alkaisi meidänkin lompakossa tuntua.

Meidän tuttavapiiristä vakuutukset on vain näillä puolipersaukisille tyypeillä, jotka ei osaa käyttää omia aivoja ja sitten hehkuttavat, että kuinka niin ja niin monta Euroa haettu vakuutuksista tänäkin vuonna... Niin, kun sinne rahdataan lasta ihan turhaan ja lääkärit rahastaa tolkuttomilla tutkimuksilla. Kaveripiirissä ja lähisuvussa on useampi lääkäri ja JOKAINEN sanoo, että noi vakuutukset on ihan höpöä ja 100% tietävät, että niiden avulla lapsia käytetään turhaan lääkärissä ja teetetään turhia tutkimuksia. Suomennettuna: vakuutuksen otettuasi maksat toisten turhista tutkimuksista, ellet itse jaksa sitä pelleilyä.:)

Höpö, varakkailla on varaa sairauskuluvakuutukseen ihan joka perheenjäsenelle.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:11"]

Lääkäri löytyy kotoa arkisin klo 16.30-7.30 ja päivystää viikonlopun olohuoneen sohvalla ;) Virka-aikana löydän saman lääkärin kotikuntamme tk:sta.

[/quote]

Että ihan tk-lääkäri löytyy. 

Kelpaa mulle ja lapsille vallan mainiosti

[/quote]

Vierailija
44/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:08"]mitäs höpiset siellä? on mun lapsella, mistä sait päähäs ettei olis?
[/quote]

Varmaan niille tarkoitettu joilla sitä eioo sitä. Siis tää keskustelu. Onko ihmiset oikeesti noin ääliöitä ja ei ymmärrä mitään! Ohhoh!

Vierailija
45/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:11"]

Lääkäri löytyy kotoa arkisin klo 16.30-7.30 ja päivystää viikonlopun olohuoneen sohvalla ;) Virka-aikana löydän saman lääkärin kotikuntamme tk:sta.

[/quote]

Että ihan tk-lääkäri löytyy. 

Kelpaa mulle ja lapsille vallan mainiosti

[/quote]

[/quote]

Voi, voi, kyllä ne ansiot yksityissektorilla ovat omaa luokkaansa. 

Vierailija
46/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jonota tk:ssa, niin surkeasti ei mene. Totta kai hyödynnämme vakuutusta.

Vierailija
47/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:43"]

Ollaan varakkaita. Ei tarvita vakuutusta tämän kaltaisissa pikkujutuissa.

[/quote]

Höpö, varakkailla on varaa sairauskuluvakuutukseen ihan joka perheenjäsenelle.

[/quote]

Varakkaat harvemmin tuhlaa. Eli miksi maksaa silloin, kun rahaa ei tarvitse käyttää, kun sitä kuitenkin löytyy, jos sitä tarvitsee käyttää? Varsinkin kun nämä vakuutukset ovat aika kalliita. Omaisuusvakuutukset ymmärrän varakkaillakin sikäli, että omaisuuden kanssa voi tapahtua yhtäkkiä jättimäinen tuho, joka kustantaa satoja tai kymmeniätuhansia euroja.

Vierailija
48/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen mukaan mm. Kelan tutkijat. Vakuutuksia ottavat korkeasti koulutetut, hyvätuloiset vanhemmat.

Vierailija
49/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:28"]

En ikinä jonota tk:ssa, niin surkeasti ei mene. Totta kai hyödynnämme vakuutusta.

[/quote]

En mäkään jonota. Mä soitan aamulla hoitajalle ja saan ajan samalle päivälle lapselle. Ei meillä ole ollut kuin akuutteja juttuja, flunssia yms. Ja jos tarttis käydä yksityisellä, niin 350 eurolla (vakuutuksen normi vuosimaksu + omavastuu) siellä käy jo kivasti :) 

Riittääkö ees 350 euroa omavastuun kanssa?

Vierailija
50/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla 350€:lla ei sitten verikokeita juuri oteta eikä mennä magnettiin. Onko sinulla käsitystä laboratoriohinnoista, sataan euroon ei montaa tav. koetta mahdu.

Vierailija
51/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:17"]

Kyllä minulla on sairauskuluvakuutus lapselle. Arvostan nopeaa hoitoonpääsyä ja sitä että menemme ilman lähetettä erikoislääkärin luo. Me emme jonota tk:n aulassa.

[/quote]

Voi kuule, siinä kohdin jos lapsesi sairastuu vakavasti niin ihan samalla tavalla joudutte siellä Lastenklinikan käytävillä jonottamaan rahvaan seassa kuin ne vakuutuksettomatkin. Se Pikkujätin erikoislääkärikään kun ei osaa/pysty kaikkea parantaa, oli teillä vakuutus tai ei. 

Vierailija
52/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:36"]

Tutkimuksen mukaan mm. Kelan tutkijat. Vakuutuksia ottavat korkeasti koulutetut, hyvätuloiset vanhemmat.

[/quote]

Hyvätuloisella voidaan tarkoittaa ihmistä, joka ei ole erityisen varakas. Heillä on usein isot menotkin. Eli tarkoitan tällä sitä, että vaikka ottavatkin, niin se ei vielä tee heistä varakkaita, joiden ei siksi tarvitse ottaa tällaisia vakuutuksia, koska massia tosiaan löytyy tuosta vain hoitaa tonnin ylimääräinen lasku. Itsekin voisin myydä tuosta noin vain osakkeita, jos sellainen tilanne tulisi. Eli mulla on tavallaan vakuutus omasta takaa. Mutta koska lapset ovat pysyneet terveinä, en ole tarvinnut vakuutusyhtiön vakuutuksia enkä omaanikaan. Hyvä, parempi näin.

Jos mulla ei olisi varallisuutta, vaan eläisin tuloillani suht tarkasti kuluttaen sen mitä tulee (vaikka säästäisinkin lomamatkaan tms.) niin olisihan se vakuutus sitten mietinnänarvoinen asia, koska en haluaisi joutua käyttämään lomarahoja lääkäriin. Jos siis en haluaisi mennä julkiselle.

Vierailija
53/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähete, jonka kirjoittaa erikoislääkäri sisältää tarvittavat tiedot kattavasti. Yleislääkärin lähete ei ole niin asiantunteva, nopeammin saan avun.

Vierailija
54/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:40"]

Tuolla 350€:lla ei sitten verikokeita juuri oteta eikä mennä magnettiin. Onko sinulla käsitystä laboratoriohinnoista, sataan euroon ei montaa tav. koetta mahdu.

[/quote]

No mun lapsi ei ole tarvinnut ikinä magneettikuvauksia. Ja jos tarvitsisikin, niin ne otetaan sitten julkisella tai maksan kokonaan itse, jos olisi tosi kova hätä. Oon säästänyt jo monta tonnia vakuutusmaksuja.

Vierailija
55/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:43"]

Lähete, jonka kirjoittaa erikoislääkäri sisältää tarvittavat tiedot kattavasti. Yleislääkärin lähete ei ole niin asiantunteva, nopeammin saan avun.

[/quote]

No, kaikkien lapsilla ei ole mitään tuollaisia kiireellisiä ongelmia, joita ei julkinen puoli hoitaisi. Ja jos aikuisista puhutaan niin aika paljon saa maksaa turhasta, jos pysyykin terveenä. 

Vierailija
56/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No mun lapsi ei ole tarvinnut ikinä magneettikuvauksia. Ja jos tarvitsisikin, niin ne otetaan sitten julkisella tai maksan kokonaan itse, jos olisi tosi kova hätä. Oon säästänyt jo monta tonnia vakuutusmaksuja.

[/quote]

350€ ei siis riitä monenkaan kokeeseen lääkärikäynnin kanssa. Magnettiin on pitkät jonot julkisella, koskee myös lapsia. Eipä niitä säästöjä kuitenkaan monelta löydy, täälläkään ne menee elämiseen.

Vierailija
57/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:48"]

[/quote]

[/quote]

350€ ei siis riitä monenkaan kokeeseen lääkärikäynnin kanssa. Magnettiin on pitkät jonot julkisella, koskee myös lapsia. Eipä niitä säästöjä kuitenkaan monelta löydy, täälläkään ne menee elämiseen.

[/quote]

No, mulla on kaksi lasta, niin oon säästänyt tonneja, tajuatko? Ja saan kyllä omaisuutta realisoitua jos paha paikka tulee. Siksikään ei ole sairaskuluvakuutusta. Ja missä sairauksissa sitä magneettia edes tarvitaan, joita lapsilla on?

Vierailija
58/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vakuutustouhu on mennyt siihen, että ylihuolehtivat äidit vievät lapsiaan turhaan erikoislääkäreille, jotka suorittavat turhia tutkimuksia - ja lääkäriasemat ja vakuutusyhtiöt taputtavat tyytyväisenä käsiään ja varsinkin kukkaroaan.

Esimerkkejä riittää ihan tuttavapiirissä.

Ratsastusta monta kertaa viikoss harrastavalla alakoululaisella on kas kumma selkä kipeä -> äidin mielestä oire vakavammasta - > Pikkujättiin -> magneettikuvaan = ei mitään, lihaksissa vaan tuntuu se ratsastus.

Murrosikäisellä pojalla pari kertaa sinuiitti - > äidin mielestä jotain vakavampaa -> Pikkujättiin - > "tarve" tutkimusleikkaukselle -> mitään ei löytynyt, nenäsuihke käyttöön.

Jne. jne...

Ja näiden turhien reissujen myötä ne vakuutusmaksut vain nousevat ja nousevat... 

Käytän lastani pääsääntöisesti yksityisellä sen kerran vuodessa, parissa jos flunssa on pitkittnyt ja on aihetta epäillä jäkitauteja. Meinasib lentää pepulleni, kun lääkäri viime reissulla reseptiä kirjoittaessaan kysäisi, onko meillä vakuutus. Kun vastasin, että ei ole niin meille määrättiin ihan vaan ne muutaman euron hintaiset antibiootit. Tiedä sitten mitä kaikkea lääketehtaiden lääkärille sponssaamaa "extraa" olisi reseptiin kirjoitettu jos olisimme sanoneet että meillä vakuutus on. 

Vierailija
59/152 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:52"]Älkää kuvitelko että ne yksityisen aseman lääkärit sen osaavampia olis..meillä ainakin tk-lääkärit tekee töitä myös yksityisasemalla..
[/quote] en kuvittelekkaan vaan tiedän et yksityisesti saa helvetin nopeampaa palvelua! Ku ei menty lauantai ilta jortsun päivystykseen käsi murtuneena jonottamaan moneks tuntiin ku pojalla murtui käsi se aika mikä meni röntgeneihin ja kipsuaksiin olis menny jortsussa pelkästään jonottamiseen kipuilevan lapsen kanssa ja sillä keikalla koko vakuutus maksoi itsensä takaisin sa ku pojalla on atoppinen ihottuma ja erikoisrasva maksaa 3000 euroa kilo ilman kelakorvausta ja senkin jälkeen 1500 paremmalla puolella nyt poika on tutkimusjaksolla josta jää maksettavaa reilut 250!

Vierailija
60/152 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:52"]Älkää kuvitelko että ne yksityisen aseman lääkärit sen osaavampia olis..meillä ainakin tk-lääkärit tekee töitä myös yksityisasemalla.. [/quote] en kuvittelekkaan vaan tiedän et yksityisesti saa helvetin nopeampaa palvelua! Ku ei menty lauantai ilta jortsun päivystykseen käsi murtuneena jonottamaan moneks tuntiin ku pojalla murtui käsi se aika mikä meni röntgeneihin ja kipsuaksiin olis menny jortsussa pelkästään jonottamiseen kipuilevan lapsen kanssa ja sillä keikalla koko vakuutus maksoi itsensä takaisin sa ku pojalla on atoppinen ihottuma ja erikoisrasva maksaa 3000 euroa kilo ilman kelakorvausta ja senkin jälkeen 1500 paremmalla puolella nyt poika on tutkimusjaksolla josta jää maksettavaa reilut 250!

[/quote]

Hoitoa saa nopeasti. Itse harmittelen, että ei ole vakuutusta, sen kerran kun olen hyvällä erikoislääkärillä käynyt ja saanut nopean avun, enkä odottanut kuukausia, harmittelen, etten nuorena älynnyt sen vertaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi