Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsellasi ei ole sairaskuluvakuutusta?

Vierailija
14.11.2014 |

Tilanne tulee huononemaan, yksityiset sairaalat tekevät tuloaan.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asumme pk-seudulla ja olen tyytyväinen lasten vakuutuksiin. Itse asiassa olisi pitänyt enemmänkin hyödyntää vakuutusta. Oli todella ikävää istua keskellä viikkoa neljä tuntia päivystyksessä vertavuotavan lapsen kanssa. Oletin, että arki-iltana käynti sujuisi nopeasti, mutta olin väärässä. Tikkien poistokaan ei ollut niin yksinkertaista. Tikit olisi pitänyt poistaa viiden päivän kuluttua, mutta vapaita aikoja oli vasta yli viikon päästä.

Yksi lapsistamme oli todella allerginen vastasyntyneestä lähtien, mutta julkisella puolella asian hoito ei edistynyt kuukausien jankkaamisesta huolimatta. Yksityisellä lääkäriasemalla ensimmäisestä puhelusta lopullisen diagnoosin saamiseksi meni kaksi viikkoa.

Minäkin joskus luulin, että verojen maksaminen riittäisi terveyspalvelujen saamiseksi. On totta, että erikoissairaanhoito saadaan julkisella, mutta ennenkuin sinne asti pääset... Tiedän myös aikuisia ihmisiä, jotka ovat vuosia yrittäneet päästä erikoissairaanhoitoon julkisella puolella. Hoitotakuut ovat sanahelinää.

Vierailija
2/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en saanut sitä raskausaikana ja syntynyt lapsi olisi saanut sen rajoitettuna. Eli kaikki mihin sitä tarvittaisiin olisi suljettu vakuutuksen ulkopuolelle. Tapaturmavakuutus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytämme pääosin julkista terveydenhuoltoa. Ylsityiselle pääsee myös ilman vakuutusta. Siksi.

Vierailija
4/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:28"]Te ajTtelette nyt väärällä tavalla. Ei vakuutusasioissa voi elää hetkessä. Yleensä vakuutukset ovat voimassa eläkeikään. Mitä yhteiskunta on 50v päästä?? Jos sairauksia todetaan pikkulapsena, ne ovat loppuelämän korvattavia. Niihin ette saa vakuutuksia myöhemmin. Samoin kuin itsellenne. Kela-korvauksia pienennetään ym.
[/quote]

Kerro mulle, minkä vakuutusyhtiön LAPSIvakuutukset ovat voimassa 50 v ottamisesta yhä hoitokuluvakuutuksina?

Vierailija
5/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:44"]Jos  säästää sen 500€  vuodessa vakuutusmaksuja, niin 5-kymppisenä on varaa 25000 leikkaukseen...

Talo on vakuutettu jotta täystuhon kohdalla voi hankkia uuden/asua jossain. Taloa ei ole vakuutettu että maalarit tulee kun maali hilseilee tai putkari käy säätämässä termostaattia....maksan sellaiset menot itse.  Mistä niitä korvaavia lapsia saa ostaa?
[/quote]

Juurikin näin. Minä en vakuuta mitään riskiä, joka realisoituessaan ei aiheuta minulle ylitsepääsemättömiä kuluja. Tästä syystä talomme on vakuutettu (ei varaa rakentaa uutta taloa jos vanha vaikka palaa), mutta lapsemme ei ole (satunnainen yksityislääkärikäynti ei aja konkurssin partaalle). Lisäksi uskon että yksityiset sairausvakuutukset pahentavat julkisen terveydenhuollon alasajoa.

Vierailija
6/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:52"]Lapset perusterveitä. Vakuutusmaksut olisivat n. 600 e vuodessa. Sillä rahalla käyttää kyllä yksityisellä muutaman kerran. Tosin kunnallinen toimii ja keskussairaalaan pääsee kaikki apua tarvitsevat
[/quote]

Käytimme juuri pientä lastamme yksityisellä allergialääkärillä. Yksi käynti ja kolme labrakoetta yhteensä lähes 500€. Muutaman viikon päästä vielä verikokeet, 200€. Onneksi on vakuutus. Saadaan sieltä joka vuosi reilusti yli tonni rahoja takaisin per lapsi.

Vierailija
7/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:28"]Te ajTtelette nyt väärällä tavalla. Ei vakuutusasioissa voi elää hetkessä. Yleensä vakuutukset ovat voimassa eläkeikään. Mitä yhteiskunta on 50v päästä?? Jos sairauksia todetaan pikkulapsena, ne ovat loppuelämän korvattavia. Niihin ette saa vakuutuksia myöhemmin. Samoin kuin itsellenne. Kela-korvauksia pienennetään ym. [/quote] Kerro mulle, minkä vakuutusyhtiön LAPSIvakuutukset ovat voimassa 50 v ottamisesta yhä hoitokuluvakuutuksina?

[/quote]

Miksi utelet, vanhojen vakuutusten ehdot ovat nykyistä parempia. 

Vierailija
8/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:52"]Lapset perusterveitä. Vakuutusmaksut olisivat n. 600 e vuodessa. Sillä rahalla käyttää kyllä yksityisellä muutaman kerran. Tosin kunnallinen toimii ja keskussairaalaan pääsee kaikki apua tarvitsevat [/quote] Käytimme juuri pientä lastamme yksityisellä allergialääkärillä. Yksi käynti ja kolme labrakoetta yhteensä lähes 500€. Muutaman viikon päästä vielä verikokeet, 200€. Onneksi on vakuutus. Saadaan sieltä joka vuosi reilusti yli tonni rahoja takaisin per lapsi.

[/quote]

600€ EI riitä moneen yksityisen erikoislääkärikäyntiin, verikokeineen tai kuvauksiin. Voi mennä kerralla.

Vierailija
9/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei vai? Sen vähän, mitä olen lapsilleni lääkäriä tarvinnut, olen sen myös saanut julkiselta paitsi kerran menin yksityiselle, kun ei olisi päässyt samana päivänä muuten.  Ja yllättäin löytyi oireeton liimakorva (ei edes flunssaa melkein vuoteen) kuulotutkimusten yhteydessä, joihin niihinkin päästiin niin, että neuvolasta lähete -> kutsu kuulotutkimuksiin noin 3 viikon päästä -> löytyi liimakorva -> putkitus toisen kolmen viikon päästä. Eli suomennettuna putkitusjonossa oltiin peräti kolme viikkoa!

Suurin syy, etten halua vakuutusta, on tuo hysteerikkovanhempien lääkärissä ravaaminen. Miksi te käytätte lapsianne niin hirveästi lääkärissä? Normaalit flunssat, vesirokot ja mahataudit hoidetaan kotiohjeilla. Ei niiden todentamiseen tarvita lääkäriä. Tästä hiukan humoristinen juttu tamperelaiselta yksityislääkäriasemalta tuolta yhdeltä käyntikerralta. Totesi vaivan x, sitten ehdotti lisätutkimusta ja jälkitarkastusta jne. Kysyi ohimennen, että teillähän oli vakuutus. Sanoin, ettei ole. Lääkäri naurahti ja sanoi, että eihän nää välttämättömiä ole ja ei tarvi mennä lisätutkimuksiin. Meinasin purskahtaa nauruun. Siinä on av-mammojen välttämättömät tutkimukset....:)

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:38"]

Ei tampereelkakaan saa hoitoa, päivystykseen en suostu. Suoraan yksityiselle. Olen myös ollut todistamassa kaameaa hoitovirhettä josta syystä suoraan spesialistille.

[/quote]

Vierailija
10/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa vien lapsen yksityiselle lääkäriin, ihan ilman vakuutusta. Vakuutukset ovat ehdottomasti pikkulasten juttu, niistä paasasivat monet odotusaikana... Nykyään taitavat olla jo irtisanottuja suurin osa.

Vakavammat jutut hoidetaan kuitenkin ihan julkisen puolen sairaaloissa. Itsekin juuri kävin terveyskeskuksessa flunssan takia ja hyvin toimi kaikki! Asun pk-seudulla.

Vierailija
11/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä jankutetaan, että saman palvelun saa julkiselta. No miksi ihmiset sitten ostavat vakuutuksia? Täh? Me asutaan pääkaupunkiseudulla, eikä todellakaan aikaa saa lastenlääkärille. Eikä missään saa muuallakaan, koska se on ihan laissa määritelty miten palvelut järjestetään. Ne on peruspalveluja mitä tarjotaan, eli yleislääkäri. Lastenlääkärille tai korvalääkärille tai mille vaan erikoisalalle pääsee vain lähetteellä erikoissairaanhoitoon. Vakuutuksella poääsen samantien spesialistille. Minulle se on tärkeää, että lapseni saa heti asiantuntijan hoitoa. Päivystys mikä toimii Jorvissa on sama aikuisille ja lapsille. Siellä on ihan yleislääkäri, joka poukkoilee puolelta toiselle. Ei todellakaan mikään spesialisti.

Joku arvostaa lapsensa hyvää, nopeaa ja asiantuntevaa hoitoa ja on valmis maksamaan siitä. Jotkut arvostaa jotain muuta. Vaikka isoa taulutelkkaria ja metrilakua.

Vierailija
12/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku kirjoitti, jos tarvitaan magneettikuvausta tms. vakuutus maksaa itsensä takaisin. Kuka lähtee lapsen kanssa jonottamaan, no ne jotka ovat siihen tottuneet.Siis osalla on poliittiset syyt.

Vierailija
13/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu vakuutusta riskiraskauden ja sen jälkeen keskosuuden vuoksi. Tarpeen mukaan ollaan käytetty julkista ja yksityistä. Vielä ollaan plussan puolella ja ei ole kulunut lääkäreihin niin paljoa rahaa kuin vakuutuksiin olisi mennyt tässä vuosien aikana, vaikka kahdella lapsella ollut korvakierre, yhdellä astma jne. 

Vierailija
14/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:05"]Tilanne tulee huononemaan, yksityiset sairaalat tekevät tuloaan.
[/quote]

Otan sitten kun kasvavat. Nyt ovat terveitä, 3v ja 4v.

Vierailija
15/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:10"]

Miksi täällä jankutetaan, että saman palvelun saa julkiselta. No miksi ihmiset sitten ostavat vakuutuksia? Täh? Me asutaan pääkaupunkiseudulla, eikä todellakaan aikaa saa lastenlääkärille. Eikä missään saa muuallakaan, koska se on ihan laissa määritelty miten palvelut järjestetään. Ne on peruspalveluja mitä tarjotaan, eli yleislääkäri. Lastenlääkärille tai korvalääkärille tai mille vaan erikoisalalle pääsee vain lähetteellä erikoissairaanhoitoon. Vakuutuksella poääsen samantien spesialistille. Minulle se on tärkeää, että lapseni saa heti asiantuntijan hoitoa. Päivystys mikä toimii Jorvissa on sama aikuisille ja lapsille. Siellä on ihan yleislääkäri, joka poukkoilee puolelta toiselle. Ei todellakaan mikään spesialisti.

Joku arvostaa lapsensa hyvää, nopeaa ja asiantuntevaa hoitoa ja on valmis maksamaan siitä. Jotkut arvostaa jotain muuta. Vaikka isoa taulutelkkaria ja metrilakua.

[/quote]

Ei tietenkään saa samantasoista hoitoa, mutta osa ei erota erikoislääkäriä yleislääkäristä. Osa vastustaa vasemmistolaisuuttaan, tietämättömät.

Vierailija
16/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:28"]Te ajTtelette nyt väärällä tavalla. Ei vakuutusasioissa voi elää hetkessä. Yleensä vakuutukset ovat voimassa eläkeikään. Mitä yhteiskunta on 50v päästä?? Jos sairauksia todetaan pikkulapsena, ne ovat loppuelämän korvattavia. Niihin ette saa vakuutuksia myöhemmin. Samoin kuin itsellenne. Kela-korvauksia pienennetään ym.
[/quote]

Kerro mulle, minkä vakuutusyhtiön LAPSIvakuutukset ovat voimassa 50 v ottamisesta yhä hoitokuluvakuutuksina?
[/quote]
Pohjolan vakuutus vuonna -02 otettuna. Tosin siinä oli n. 20 000€ maksukatto.

Vierailija
17/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjola mainosti nyt 100v asti.

Vierailija
18/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:10"]Miksi täällä jankutetaan, että saman palvelun saa julkiselta. No miksi ihmiset sitten ostavat vakuutuksia? Täh? Me asutaan pääkaupunkiseudulla, eikä todellakaan aikaa saa lastenlääkärille. Eikä missään saa muuallakaan, koska se on ihan laissa määritelty miten palvelut järjestetään. Ne on peruspalveluja mitä tarjotaan, eli yleislääkäri. Lastenlääkärille tai korvalääkärille tai mille vaan erikoisalalle pääsee vain lähetteellä erikoissairaanhoitoon. Vakuutuksella poääsen samantien spesialistille. Minulle se on tärkeää, että lapseni saa heti asiantuntijan hoitoa. Päivystys mikä toimii Jorvissa on sama aikuisille ja lapsille. Siellä on ihan yleislääkäri, joka poukkoilee puolelta toiselle. Ei todellakaan mikään spesialisti.

[/quote]

No kun useimmiten se päivystävän yleislääkärin näkeminen riittää ja jos ei riitä sieltä kirjoitetaan lähete eteenpäin. Maksaa mulle bensat, parkkimaksun ja tunnin aikaa. Sinun spesialistipalvelusi ottaa 500 vaikket kävisi kertaakaan.

Vierailija
19/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:10"]Miksi täällä jankutetaan, että saman palvelun saa julkiselta. No miksi ihmiset sitten ostavat vakuutuksia? Täh? Me asutaan pääkaupunkiseudulla, eikä todellakaan aikaa saa lastenlääkärille. Eikä missään saa muuallakaan, koska se on ihan laissa määritelty miten palvelut järjestetään. Ne on peruspalveluja mitä tarjotaan, eli yleislääkäri. Lastenlääkärille tai korvalääkärille tai mille vaan erikoisalalle pääsee vain lähetteellä erikoissairaanhoitoon. Vakuutuksella poääsen samantien spesialistille. Minulle se on tärkeää, että lapseni saa heti asiantuntijan hoitoa. Päivystys mikä toimii Jorvissa on sama aikuisille ja lapsille. Siellä on ihan yleislääkäri, joka poukkoilee puolelta toiselle. Ei todellakaan mikään spesialisti.

[/quote]
Höpö höpö Jorvissa on lasten päivystys erikseen. Ja sielläkin tk- päivystys ja sairaalapäivystys. Eräänkin kerran on tavattu ihan vaikka ja ketä.

Vierailija
20/152 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:10"]

[/quote]

Tiiätkö kun minunkin vakuuttamaton lapseni pääsee sinne yksityiselle. Ihan samalla lailla saadaan se aika varattua kuin vakuutuksen ottaneet saavat. Mä olen valmis maksamaan tarvittaessa lapseni hoidosta ja arvostan lastani enemmän kuin metrilakua. En vaan ole niin tyhmä, että maksan palvelusta jota en käytä=hillittömät vakuutusmaksut. Laskepa huvikseen montako päivystyskäyntiä yksityisellä saat esim. 10 vuoden aikana maksetuilla vakuutusmaksuilla. Katsos, mulla ei ole taulutelkkaria, mutta on sen verran aina massii tilillä, että voin yllättäviä kuluja maksella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä