Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punainen Risti heittää ROSKIIN lahjoitetuja ehjiä vaatteita!!!

Vierailija
14.11.2014 |

Kaikki Punaiselle Ristille lahjoitettavat vaatteet menvät myymäläihin. Niitä ei anneta ulkomaille köyhille.

Jos vaatteessa on nuppineulan kokoinen reikä - roskiin

Jos nyt lahjoitetaan kesävaatteita - roskiin (sama kesällä talvivaatteille)

Olen aina kuvitellut todellakin että vaatteet menevät niitä tarvitseville..  ÄLKÄÄ lahjoittako enää Punaiselle Ristille yhtään mitään.  Eivät mene tarvitseville

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:34"]Jos on ehjiä ja puhtaita vaatteita ja kenkiä, mihin niitä kannattaa sitten viedä? Ehkä voisin myydä niitä kirppareilla halvalla, mutta pöytävuokrat on niin hirveitä että jäisin miinukselle. Tuntuu vaan että siten ne paremmin tavoittais tarvitsevat ihmiset kuin johonkin keräyslaatikkoon heittämällä. Uffilla ne myytäis kalliilla hinnalla tai heitettäis roskiin.
[/quote]
Hope, Sininauha, Kris. Erilaiset asuntolat ja turvakodit, löytyyhän näitä. Myös monet seurakunnat ottavat vastaan.

Vierailija
82/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:06"]

Ymmärrättekö te että suomalaiset ovat juuri niitä köyhiä.Täällä olen nähnyt nälkäisiä lapsia yksinään kotona. Täällä olen nähnyt lapsia joilla ei ole tallvella kunnolla vaatteita. Ulkomailla ei sellaisiin törmää. Kyllä maailmalla ihmisillä on ruokaa ja vaatteita. Jos jollain ei ole mitään niin kaikki sille kilvan on antamassa että saisi hyvän mielen.

[/quote]

Ymmärrän koska olen sellainen ollut. SPR antaa niitä vaatteita kyllä suomalaisillekkin tarvitsijoille. Ja ihan antaa, kun kertoo että ei ole ehjiä vaatteita, talvitakkia tai kenkiä. Jos sinne vie itse tavaraa, niin silloinkin antavat mielellään vaihdossa vaikka jotain, koska heille tulee todella paljon lahjoituksia ja tilaa on kuitenkin rajallisesti. Vaikka ne hinnatkaan ei kyllä spr:n kirpparilla päätä huimaa, esim. farkut 3 €, takki 5 € ja hinnoista voi vielä tinkiä, jos tuntuu että on liian kova pyynti.

Tällaiset on omat kokemukseni Seinäjoki-Nurmon spr:n kirpparilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lopeta naiivi hämmästelysi ja käytä järkeäsi. Käytetyt vaatteet heitetään roskiin, koska NIILLÄ EI OLE MITÄÄN ARVOA. Jos luulet auttavasi "vähäosaisia" viemällä keräykseen vaatepussillisen, olet todella hakoteillä. Vaatteiden käsittelyn, kuljetuksen ja varastoinnin kustannukset ylittävät kirkkaasti niiden arvon. Halpavaate on niin arvotonta, ettei maailmasta löydy kolkkaa, jossa niitä tarvittaisiin. Köyhissä slummeissa tätä H&M- ja Ginatricot-suljua yritetään käyttää mm. polttoaineena ja rakennuseristeenä, mutta ei se oikein kelpaa siihenkään.

Mitä siis tehdä? Huolehdi itse vaatejätteestäsi äläkä sysää sitä hyväntekeväisyysjärjestön harteille. Osta vaatetta vain vähän, ja aina parasta laatua. Sillä on menekkiä käytettynäkin.

Vierailija
84/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:13"]

Mitä niille Joulupataan annetuille vaatteille muuten tapahtuu? Kuulin että niitä jaetaan jossain köyhien joulujuhlassa, joku toinen taas sanoi että ne myydään siellä Pelastusarmeijan kirppiksellä?

[/quote]

JOULUPATA TAVARAT VIEDÄÄN KIRPPARILLE samalla tavalla kuin nuo Punaisen Ristin jutut.  eli ihan turha sinne viedä mitään ja kuvitella, että joku köyhä perhe saisi ne

[/quote]

niin, pelastusarmeijan kirppareille - tuotoilla sitten autetaan köyhiä. Niimenomaan pelastusarmeija tekee hyvää ja pyyteetöntä työtä köyhien hyväksi, itse viien kaiken tarpeettoman vain ja ainoastaa pelastusarmeijalle.

Vierailija
85/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Pelastusarmeija vie kaatopaikalle vaatteita konttikaupalla. Vaatteet ovat olleet uusia ja osassa niissä voi olla laputkin tallella. Tuota kaatopaikalle vientiä minä ihmettelen. Miksi he eivät voisi vaikka antaa niitä, jos eivät halua myydä niitä. Jos vaatteessa on jokumpikku vika, niin sekin on helppo korjata. Siihenkin hommaan saisi muutaman työllistettyä.

Jos joku väittää, että em. ei pidä paikkansa, niin hän valehtelee.

Vierailija
86/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Punainen risti on ilmoittanut (ainakin täällä), että sinne lahjoitetut, turvapakainhakijoille/pakolaisille tarkoitetut lahjoitukset viedään suoraan vastaanottokeskuksiin. 

- Punainen risti ja moni muu järjestö toimii suurimmaksi osaksi vapaaehtoistyöllä, eikä niillä ole varoja vuokrata laajoja varastotiloja eikä aikaa ja tiloja lajitella aivan kaikkea.

Eikö tässä kohtaa voisi miettiä, miten hyvin Suomessa kuitenkin halutaan lahjoittaa vähävaraisille tavaraa kun kaikkea ei edes pystytä käsitellä? 

- kaikki tavara ei ole hyvää. On paljon astioita, kankaita, vaatteita ja vaikka mitä muuta, jota kukaan ei enää osta ja jota kukaan ei tarvitse. Suomi on täynnä tavaraa.

Vierailija
87/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on eräässä pienessä hyväntekeväisyyskirpputorissa vapaaehtoistyöntekijänä. Sinne ihmiset lahjoittaa vanhoja vaatteitaan, ja äiti on sanonut, että suurin osa on niin surkeaa lumppua, että joudutaan heittämään roskiin. Ihmiset vie sinne aivan roskiskamaa, kun siitä tulee jotenkin parempi omatunto kuin että laittaisi sekajätteeseen.

Varmasti sama tuolla SPR:llä.

Vierailija
88/97 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:05"]

H&M kantaa vastuunsa lumppujen kierrätyksestä. Käytöstä poistetut, myös rikkinäiset vaatteet voi viedä H&M myymälään. Yhdestä muovipussillisesta lumppuja saa -15% alekupongin ;)

[/quote]

H&M:ssa työskennelleenä voin myös kertoa, että palautuksen jälkeen ne lumput pakataan surutta tuhlaillen muoviin, siis todella jokainen kierrätysvaate erikseen muovitetaan, ja pistetään matkaan. Puhdas pr-temppu valitettavasti.

Vierailija
89/97 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O

Vierailija
90/97 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H&M kantaa vastuunsa lumppujen kierrätyksestä. Käytöstä poistetut, myös rikkinäiset vaatteet voi viedä H&M myymälään. Yhdestä muovipussillisesta lumppuja saa -15% alekupongin ;)

Eli ostat sitten lisää niitä lumpuiksi 🤦🏻

Vierailija
91/97 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O

Vierailija
92/97 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelastusarmeijahan ei juurikaan lahjoita vaan myy säkkikaupalla vaatetta mm.venäjälle. käyvät hakemassa suomesta.

Vierailija
93/97 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on ihan markettien pihoilla ilmaisia vaatekeräyspisteitä. Kannattaa avata silmät, on niitä varmasti muuallakin. Vien omani sinne suoraan, tosin ei minulla vaatejätettä juuri tule, kun vaatteeni ovat laadukkaita ja kestävät reippaasti yli 10 vuotta.

Vierailija
94/97 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä tekstiilikeräykseen rikkinäiset

Vierailija
95/97 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää kaupungin kierrätyskeskuksiin, työllistää ja tulot jää kaupungille.

Vierailija
96/97 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redin yläkerrassa on vierekkäin kierrätyskeskus, Fida ja joku muu.

Vierailija
97/97 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun joku nostaa vanhaa vuoden 2014 aloitusta....

Not

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme