Missä menee flirttailun raja, mikä on ok
Lyhyesti: aloitin uudessa työpaikassa jokin aika sitten, ja välittömästi erään työkaverin kanssa meillä synkkasi. Itse olen sinkku, mutta en sinänsä parisuhdetta etsimässä tai kaipaa, jossain vaiheessa sitten paljastui kumminkin, että tämä työkaveri on naimisissa. Hän myös kertoi, että suhde on todella onnellinen eli homma selvä.
No, meillä oli ollut jo ennen tätä ja on edelleen aika pitkällekin menevää flirttailua. Enemmän mukavaa ajanvietettä kuin varsinaisesti mitään (ainakaan itselle) sellaista, että homma olisi etenemässä. Itse vähän yritin jarrutella, koska en oikeastaan halua olla mikään kolmas pyörä, en edes ajatuksissa, mutta mies vaan jatkoi ja jopa tuntuu innostuvan vaan enemmän. Nyt viime viikolla hän jo viestitteli hyvin selkeäsanaisesti ehdotellen... vaikka edelleen kaikki on myös tulkittavissa vain puolinokkelaksi sanailuksi, riippuu nyt miten asiaa ajattelee...
Mutta noh, tämä ei taida olla päättymässä mitenkään hyvin? Ja viisainta olisi vaan lopettaa...
Mietin kuitenkin sitä, mitä oikeasti liikkuu tällaisen ihmisen mielessä? Avioliitto on omien sanojen mukaan todella onnellinen, ja silti lähettelee p*rnahtavia viestejä toiselle naiselle? Onko se jotain itsepetosta, jännityksen hakua vai mitä?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Älä flirttaile hänen kanssaan. Ettekö voi vain muuten jutella mukavia ja käydä iloisesti hymyillen normaaleja kahvipöytäkeskusteluja tauoilla? Pysyttele porukassa äläkä käy lounaalla kahdestaan hänen kanssaan. Varsinkaan uudella työpaikalla ei kannata lähteä mihinkään vihjailevaan flirttailuun. Viestittely ainakin kannattaa pitää aivan minimissä. Parhaassa tapauksessa saat hänestä hyvän kaverin vuosikausiksi, mutta harkitsemattomilla sivusuhdekuvioilla pilaat helposti koko työyhteisön ilmapiirin.
Huoh. Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsisi tuo onnellisuuden korostaminen edes flirttikaverin kanssa. Rajat on tietysti hyvä tehdä selväksi, mutta kyllä sen voi tehdä ihan niinkin, että "olen parisuhteessa enkä aio pettää"
No tätä itsekin olen pohtinut. Enkä saa kiinni tästä onnellisuuden ja tekojen ristiriidasta. Jossain kommentissa sitä oli yksi omalta osaltaan selittänyt edes hieman loogisella tavalla. Ap
Oletpa lapsellinen. Pitäisi olla kaikille aikuisille selvää, että aitoa onnea ei tarvitse erikseen korostaa. Pettäjät vain sillä hivelevät hoitojensa itsetuntoa, että kertovat näiden olevan niin erityisiä, että onnellinen parisuhdekin on vaakalaudalla heidän takiaan. Ja hoito uskoo :D
Vielä viimeisen kerran: en halua suhdetta henkilön kanssa, joka on varattu. En ole koskaan harrastanut edes yhden illan juttuja varattujen kanssa (tai noh, jos joku on valehdellut statuksestaan se on eri asia, satavarmahan ei voi olla koskaan). En aio tulevaisuudessakaan harrastaa lyhyitä tai pitkiä suhteita varattujen kanssa.
Sinun ongelmasi, jos et usko.
Ap
Mitä enemmän tuota toistat sitä enemmän vahvistuu, että haluat suhdetta enemmän kuin mitään muuta. Jos oikeasti et haluaisi a) et olisi tehnyt tätä aloitusta, b) et toistelisi joka välissä, että et halua suhdetta.
Vertailukohta: varmin merkki tunnistaa ongelmakäyttäjä on lause "ei mulla mitään ongelmaa ole".
Sulla sama käänteisesti: 100*"en halua suhdetta -> varma merkki, että haluat, vaikka et edes itsellesi sitä ehkä vielä myönnä.
Mieheltä loppuisi kiinnostus jos nyt sanoisi ettei tule tapahtumaan mitään.
Mikä ongelma sinulla aikuisella ihmisellä on lopettaa se viestittely tämmöisen tapauksen kanssa? Sen estää vain yksi asia ja se on se että sinä et halua lopettaa. Koska sinä tiedät että jos sinä lopetat tämän ukkomiehen kanssa flirttailun niin hän etsii uuden kohteen. Ja sitä sinun itsetuntosi ei kestä vaikka kuinka vakuuttelet ettet häntä halua. Käytöksesi kertoo aivan jotain muuta joten sanoillasi ei ole väliä.
Terve itsetuntoinen nainen ei tarvitse pönkitystä varatulta mieheltä. Terve itsetuntoinen nainen vetää omat rajansa eikä suostu alentumaan johonkin ukkomiehen flirttikaverin asemaan. Päätösvalta on vain sinulle, sinä sen määrität miten annat itseäsi kohdella. Voin kertoa että nämä pettäjä ukot ei lähesty naista jolla on selkeästi itsetunto sekä omanarvon tunto kohdillaan koska pakit tulee ensimmäisestä rajoja ylittävästä viestistä tai kommentista joten tajuavat lopettaa ennenkuin se alkaa. Sen sijaan he lähestyvät ressukoita jotka kaipaavat miehen huomiota. Ei sillä ole väliä ettet toivo miehen kanssa suhdetta, jotain tarvetta hän sinun elämässäsi täyttää. Ihminen ei tee kirjaimellisesti mitään mikä heitä ei jossain määrin loppupeleissä palkitse. Nyt on syytä tutkailla itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsisi tuo onnellisuuden korostaminen edes flirttikaverin kanssa. Rajat on tietysti hyvä tehdä selväksi, mutta kyllä sen voi tehdä ihan niinkin, että "olen parisuhteessa enkä aio pettää"
No tätä itsekin olen pohtinut. Enkä saa kiinni tästä onnellisuuden ja tekojen ristiriidasta. Jossain kommentissa sitä oli yksi omalta osaltaan selittänyt edes hieman loogisella tavalla. Ap
Oletpa lapsellinen. Pitäisi olla kaikille aikuisille selvää, että aitoa onnea ei tarvitse erikseen korostaa. Pettäjät vain sillä hivelevät hoitojensa itsetuntoa, että kertovat näiden olevan niin erityisiä, että onnellinen parisuhdekin on vaakalaudalla heidän takiaan. Ja hoito uskoo :D
Vielä viimeisen kerran: en halua suhdetta henkilön kanssa, joka on varattu. En ole koskaan harrastanut edes yhden illan juttuja varattujen kanssa (tai noh, jos joku on valehdellut statuksestaan se on eri asia, satavarmahan ei voi olla koskaan). En aio tulevaisuudessakaan harrastaa lyhyitä tai pitkiä suhteita varattujen kanssa.
Sinun ongelmasi, jos et usko.
Ap
Mitä enemmän tuota toistat sitä enemmän vahvistuu, että haluat suhdetta enemmän kuin mitään muuta. Jos oikeasti et haluaisi a) et olisi tehnyt tätä aloitusta, b) et toistelisi joka välissä, että et halua suhdetta.
Vertailukohta: varmin merkki tunnistaa ongelmakäyttäjä on lause "ei mulla mitään ongelmaa ole".
Sulla sama käänteisesti: 100*"en halua suhdetta -> varma merkki, että haluat, vaikka et edes itsellesi sitä ehkä vielä myönnä.
Tämän palstan tyyli on kyllä melkoinen. Ei tässä ole nyt kyse minusta ja motiiveistani, itsepähän itseäni satuttaisin, jos varattua aidosti haikailisin. Mutta täällä kaikki aina kääntyy kysyjään.
Minulle tällainen tilanne on uusi. Olen kohdannut miehiä, jotka suoraan sanovat haluavansa suhdetta (varattuja) ja että oma suhde on heikoissa kantimissa. Olen flirttaillut kymmenien niin varattujen kuin sinkkujen kanssa. Olen ollut suhteessa pari kertaa vähän epäterveessä asetelmassa, esim oman esihenkilöni kanssa, mutta siten kuitenkin, että siinä ei ollut kolmansia osapuolia. Näitä kaikkia on kuitenkin yhdistänyt se, että peli on ollut jollain tapaa selvä. Kukaan ei ole toiminut ristiriitaisesti suhteessa omiin uskomuksiinsa ja motiiveihinsa.
Mutta tällainen "olen onnellinen parisuhteessa, mutta lähetän toiselle naiselle seksiviestejä"-asetelma on minulle hämmentävä. Ja siksi tämän keskustelun avasin. En siksi, että puolustelisin omia tekojani, tai selittäisin sitä, miksi minusta on kiva flirttailla sopivissa rajoissa.
Ap
Ymmärrän AP:ta, koska mulla on vähän samanlainen tilanne ja olen myös ihmetellyt miehen motiiveja. Eli nuorempi komea mies, joka on mun kaverien kaveri ja aina välillä samoissa illanvietoissa tms. Alko käymään todella röyhkeästi ns. päälle, siis jutuissaan, ei fyysisesti ja kuulinpa, että oli kaverille sanonutkin, että haluaisi panna mua. Miehellä on itselle tosi kiva ja nätti nuori avopuoliso, jonka tunnen myös jonkin verran ja siltä tämä mies todella härkisti flirttailee mulle, välillä jopa tämän avopuolison seurassa. Vaikeaa tässä on se, että tyyppi on oikeesti tosi mukava ja hyväsydäminen ja mä saakeli jopa tykkään tollasesta ronskista huumorista. Että tässä on kyllä saanut laittaa kaiken itsekurin peliin, että ei lähde siihen juttuun mukaan. Koronan takia tässä on ollu nyt pitkä tauko kun ei olla nähty, mutta kesällä törmättiin kerran ja heti sama juttu, meillä on jotain tajutonta kemiaa, vaikka vain istuttaisiin hiljaa vierekkäin. Ja todellakaan en ole lähdössä toiseksi naiseksi, varsinkaan kun kun tunnen avopuolisonsa ja pidän hänestä. En vaan ole keksinyt mikä tässä on miehen motiivit. Välillä meinaan, koska mulla on huono itsetunto, että se vaan pilailee mun kustannuksella ja kiusaa mua, vanhempaa ja ei-niin viehättävää ikisinkkua. Mutta en tosiaan tiedä, ei kivalta tunnu ja minä en hänelle ole antanu mitään siimaa flirttailun saralla (ei mulla itsetunto edes riittäisi sellaseen), muuten ollaan kyllä juteltu ja heitetty läppää ja vähän pelottavan hyvin osuu jutut yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma sinulla aikuisella ihmisellä on lopettaa se viestittely tämmöisen tapauksen kanssa? Sen estää vain yksi asia ja se on se että sinä et halua lopettaa. Koska sinä tiedät että jos sinä lopetat tämän ukkomiehen kanssa flirttailun niin hän etsii uuden kohteen. Ja sitä sinun itsetuntosi ei kestä vaikka kuinka vakuuttelet ettet häntä halua. Käytöksesi kertoo aivan jotain muuta joten sanoillasi ei ole väliä.
Terve itsetuntoinen nainen ei tarvitse pönkitystä varatulta mieheltä. Terve itsetuntoinen nainen vetää omat rajansa eikä suostu alentumaan johonkin ukkomiehen flirttikaverin asemaan. Päätösvalta on vain sinulle, sinä sen määrität miten annat itseäsi kohdella. Voin kertoa että nämä pettäjä ukot ei lähesty naista jolla on selkeästi itsetunto sekä omanarvon tunto kohdillaan koska pakit tulee ensimmäisestä rajoja ylittävästä viestistä tai kommentista joten tajuavat lopettaa ennenkuin se alkaa. Sen sijaan he lähestyvät ressukoita jotka kaipaavat miehen huomiota. Ei sillä ole väliä ettet toivo miehen kanssa suhdetta, jotain tarvetta hän sinun elämässäsi täyttää. Ihminen ei tee kirjaimellisesti mitään mikä heitä ei jossain määrin loppupeleissä palkitse. Nyt on syytä tutkailla itseäsi.
Ottamatta kantaa alkuun, tottakai huomio on kivaa ja imartelee, kun kyseessä on sellainen henkilö, joka toisissa olosuhteissa voisi hyvinkin olla "suhdemateriaalia". Onko kyse tarpeesta, ehkä, toki useimmilla on tarvetta saada positiivista huomiota ja kun ei itse elä parisuhteessa, sitä kaipaa sitten muualta.
Mutta edelleen, kyse ei ole minusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän AP:ta, koska mulla on vähän samanlainen tilanne ja olen myös ihmetellyt miehen motiiveja. Eli nuorempi komea mies, joka on mun kaverien kaveri ja aina välillä samoissa illanvietoissa tms. Alko käymään todella röyhkeästi ns. päälle, siis jutuissaan, ei fyysisesti ja kuulinpa, että oli kaverille sanonutkin, että haluaisi panna mua. Miehellä on itselle tosi kiva ja nätti nuori avopuoliso, jonka tunnen myös jonkin verran ja siltä tämä mies todella härkisti flirttailee mulle, välillä jopa tämän avopuolison seurassa. Vaikeaa tässä on se, että tyyppi on oikeesti tosi mukava ja hyväsydäminen ja mä saakeli jopa tykkään tollasesta ronskista huumorista. Että tässä on kyllä saanut laittaa kaiken itsekurin peliin, että ei lähde siihen juttuun mukaan. Koronan takia tässä on ollu nyt pitkä tauko kun ei olla nähty, mutta kesällä törmättiin kerran ja heti sama juttu, meillä on jotain tajutonta kemiaa, vaikka vain istuttaisiin hiljaa vierekkäin. Ja todellakaan en ole lähdössä toiseksi naiseksi, varsinkaan kun kun tunnen avopuolisonsa ja pidän hänestä. En vaan ole keksinyt mikä tässä on miehen motiivit. Välillä meinaan, koska mulla on huono itsetunto, että se vaan pilailee mun kustannuksella ja kiusaa mua, vanhempaa ja ei-niin viehättävää ikisinkkua. Mutta en tosiaan tiedä, ei kivalta tunnu ja minä en hänelle ole antanu mitään siimaa flirttailun saralla (ei mulla itsetunto edes riittäisi sellaseen), muuten ollaan kyllä juteltu ja heitetty läppää ja vähän pelottavan hyvin osuu jutut yksiin.
Et vissiin tiedä mitä hyvä sydämisyys tarkoittaa sillä tuon miehen käytös on kaukana siitä. Myöskään tuo ei ole ronskia huumoria. Mutta Elä kuvitelmaasi
Olisipa hauska nähdä sen miehen ilme jos nyt alkaisit seurustella jonkun muun kanssa 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hauska nähdä sen miehen ilme jos nyt alkaisit seurustella jonkun muun kanssa 🤣.
Niinno, se voisi tosiaan jotain paljastaa. 😅 ap
Vierailija kirjoitti:
Oho, tuo kuulostaa jo astetta pahemmalta, että oman puolison läsnäollessa tuota tekee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet osaa olla erittäin mukavia jos haluavat. Hänellä on jotain outoa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve itsetuntoinen nainen ei tarvitse pönkitystä varatulta mieheltä. Terve itsetuntoinen nainen vetää omat rajansa eikä suostu alentumaan johonkin ukkomiehen flirttikaverin asemaan. Päätösvalta on vain sinulle, sinä sen määrität miten annat itseäsi kohdella. Voin kertoa että nämä pettäjä ukot ei lähesty naista jolla on selkeästi itsetunto sekä omanarvon tunto kohdillaan koska pakit tulee ensimmäisestä rajoja ylittävästä viestistä tai kommentista joten tajuavat lopettaa ennenkuin se alkaa. Sen sijaan he lähestyvät ressukoita jotka kaipaavat miehen huomiota. Ei sillä ole väliä ettet toivo miehen kanssa suhdetta, jotain tarvetta hän sinun elämässäsi täyttää. Ihminen ei tee kirjaimellisesti mitään mikä heitä ei jossain määrin loppupeleissä palkitse. Nyt on syytä tutkailla itseäsi.Ottamatta kantaa alkuun, tottakai huomio on kivaa ja imartelee, kun kyseessä on sellainen henkilö, joka toisissa olosuhteissa voisi hyvinkin olla "suhdemateriaalia". Onko kyse tarpeesta, ehkä, toki useimmilla on tarvetta saada positiivista huomiota ja kun ei itse elä parisuhteessa, sitä kaipaa sitten muualta.
Ap
Siis. Miten niin kyse ei ole sinusta? Sinun elämässäsi on kyse sinusta ja sinun valinnoistasi. Ihan turha ulkoistaa vastuuta omista tekemisistä. Teitä on kaksi aikuista siinä sähläämässä käsittääkseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin tiedä mitä hyvä sydämisyys tarkoittaa sillä tuon miehen käytös on kaukana siitä. Myöskään tuo ei ole ronskia huumoria. Mutta Elä kuvitelmaasi
Ei ole kyse mistään mun kuvitelmissa elämisestä, vaan samaa kun Ap ihmettelen miehen motiiveja. Mä olen pitänyt itseni kyllä kurissa asian suhteen. Ja meillä ei ole mitään viestittely yhteyttä, vaan ainoastaan livenä välillä nähdään. Niin ja en oikein itekään tiedä mitä tuolla hyväsydämisyydellä tavallaan tarkoitin, hän on lempeä ja sellainen tunneälykäs, aistii herkästi ihmisiä jne. että ei ole mikään pleijeri-öyhöttäjä, sitä kai hain sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve itsetuntoinen nainen ei tarvitse pönkitystä varatulta mieheltä. Terve itsetuntoinen nainen vetää omat rajansa eikä suostu alentumaan johonkin ukkomiehen flirttikaverin asemaan. Päätösvalta on vain sinulle, sinä sen määrität miten annat itseäsi kohdella. Voin kertoa että nämä pettäjä ukot ei lähesty naista jolla on selkeästi itsetunto sekä omanarvon tunto kohdillaan koska pakit tulee ensimmäisestä rajoja ylittävästä viestistä tai kommentista joten tajuavat lopettaa ennenkuin se alkaa. Sen sijaan he lähestyvät ressukoita jotka kaipaavat miehen huomiota. Ei sillä ole väliä ettet toivo miehen kanssa suhdetta, jotain tarvetta hän sinun elämässäsi täyttää. Ihminen ei tee kirjaimellisesti mitään mikä heitä ei jossain määrin loppupeleissä palkitse. Nyt on syytä tutkailla itseäsi.Ottamatta kantaa alkuun, tottakai huomio on kivaa ja imartelee, kun kyseessä on sellainen henkilö, joka toisissa olosuhteissa voisi hyvinkin olla "suhdemateriaalia". Onko kyse tarpeesta, ehkä, toki useimmilla on tarvetta saada positiivista huomiota ja kun ei itse elä parisuhteessa, sitä kaipaa sitten muualta.
Ap
Siis. Miten niin kyse ei ole sinusta? Sinun elämässäsi on kyse sinusta ja sinun valinnoistasi. Ihan turha ulkoistaa vastuuta omista tekemisistä. Teitä on kaksi aikuista siinä sähläämässä käsittääkseni?
Jos kysymys on, että mikä on ihmisen motiivi toimia näin, niin kyse ei ole minusta. Tottakai meitä on tässä kaksi osapuolta, mutta minua kiinnostaa nyt hänen käytöksensä juurisyy. Sitä me voimme vain arvailla, mutta siksi kysyin teiltä, jos parviälyn voimin saisin asiaa itselleni selkeytettyä.
Eli kyse ei ole minusta edelleenkään. Minun motiivini ovat eri keskustelu.
Ap
Tärkeintähän töissä on flirttailla ja pelata pelejä jotta voi omaa itsetuntoaan hivellä ja "pitää kivaa".
En ymmärrä mikä tässä on kummallista. Kaiva haulla mikä hyvänsä uskottomuutta koskeva keskustelu, ja jokaisessa ketjussa on useampi kommentoija joka ei näe hyvässä parisuhteessa ja pettämisessä mitään ristiriitaa. Osa ihmisistä vaan kertakaikkiaan on niin kylmiä. Ristiriita on vaan näiden kakkosnaisehdokkaiden päässä, jotka ei kykene ruusunpunaisten lasiensa takaa näkemään yhtään mitään. Kun se mies on niin rakastava ja rehti ja hyvä ja kunnollinen ja silti lämppää vieraita naisia niin onhan siinä ihan kauhia ristiriita. News flash, se ei ole rakastava tai rehti tai hyvä tai kunnollinen vaan itseskeinen ja kypsymätön m*lkku. Sinä olet kuumana itsekeskeiseen ja kypsymättömään m*lkkuun, hyväksy se.
Ei ole sitoutunut nykyiseen parisuhteeseensa? Haluaako polyamorisen suhteen mutta ei uskalla jutella siitä puolisolle?
Minä olen onnellisesti naimisissa ja voin sen kyllä myöntää ja kertoa.
On joskus viihteellä kysyttykin olenko sinkku johon vastaan että en ole. Olen naimisissa. Onnellisesti. Sen jälkeen on kysytty useammin kuin kerran että siis oikeasti onnellisesti naimisissa johon vastaan edelleen että kyllä.
En tietenkään sitä huutele mutta jos huomaan että joku luulee jotakin muuta niin silloin hivutan mukaan avioliiton ja sen että se on onnellinen.
En petä enkä ole pettänyt. Flirttiä harrastan silti.
Vastasinkin jo tuossa muutamaa viestiä aiemmin ap:lle.