Missä menee flirttailun raja, mikä on ok
Lyhyesti: aloitin uudessa työpaikassa jokin aika sitten, ja välittömästi erään työkaverin kanssa meillä synkkasi. Itse olen sinkku, mutta en sinänsä parisuhdetta etsimässä tai kaipaa, jossain vaiheessa sitten paljastui kumminkin, että tämä työkaveri on naimisissa. Hän myös kertoi, että suhde on todella onnellinen eli homma selvä.
No, meillä oli ollut jo ennen tätä ja on edelleen aika pitkällekin menevää flirttailua. Enemmän mukavaa ajanvietettä kuin varsinaisesti mitään (ainakaan itselle) sellaista, että homma olisi etenemässä. Itse vähän yritin jarrutella, koska en oikeastaan halua olla mikään kolmas pyörä, en edes ajatuksissa, mutta mies vaan jatkoi ja jopa tuntuu innostuvan vaan enemmän. Nyt viime viikolla hän jo viestitteli hyvin selkeäsanaisesti ehdotellen... vaikka edelleen kaikki on myös tulkittavissa vain puolinokkelaksi sanailuksi, riippuu nyt miten asiaa ajattelee...
Mutta noh, tämä ei taida olla päättymässä mitenkään hyvin? Ja viisainta olisi vaan lopettaa...
Mietin kuitenkin sitä, mitä oikeasti liikkuu tällaisen ihmisen mielessä? Avioliitto on omien sanojen mukaan todella onnellinen, ja silti lähettelee p*rnahtavia viestejä toiselle naiselle? Onko se jotain itsepetosta, jännityksen hakua vai mitä?
Kommentit (107)
Siinä vaiheessa kun pitää hirveästi miettiä, että onko joku raja ylittynyt, niin todennäköisesti on. Se on terve merkki, että omaa omantunnon.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas naista vähätteleviä vastauksia täällä. Jos nainen haluaa flirtin kautta virkistystä elämään, ja on vieläpä sinkku, niin mikä hänestä tekee sikamiehen uhrin? Olen ollut vähän samantapaisessa tilanteessa, flirttisuhteessa varattuun ja hänen kanssaan oli myös ilmeistä, että olisi halunnut enemmänkin. Kyllä minä ihan nautin siitä, että se oli kivaa, jännittävää ja sain jonkinlaista tyydytystä tästä "leikistä". En kauheasti jaksanut miettiä heidän parisuhteensa tilaa, mutta olihan se selviö, ettei se täysin tyydyttävä ollut.
Jos jompikumpi otti osumaa, niin se oli kyllä mies.
No helvettiäkö täällä sitten kyselemään jos haluaa flirttailla työkaverille mutta ei suhdetta?
Ei aapeeta kiinnosta mikään niistä, mitä hän tuossa esittää. On olevinaan hämmentynyt flirtistä mutta kuitenkin niin kovin moraalinen, että ei ryhtyisi suhteeseen.
Miksi siis edes tehdä aloitus, pohtiakseen tuntemattomien kanssa, miksi varattu mies flirttailee?
Ei kukaan täällä tiedä, kannattaa kysyä mieheltä itseltään.
Aloitus on ihan tarkoituksellinen provo, harmi vaan, että täällä on nähty näitä jo ihan liikaa, eikä jengi jaksa enää edes provosoitua.
Keksi joku parempi, ap, väritä vaikka vähän. 💁🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä toistavat väitettä, että vain parisuhteen osapuolet olisivat vastuussa parisuhteen onnistumisesta ikään kuin se olisi joku universaali totuus. Ei ole. Koko yhteisö on vastuussa parisuhteiden ja perheyksiköiden onnistumisesta. Tämän vuoksi kaikissa ihmissivilisaatioissa on muodostettu sekä yhteiskunnallisia rakenteita, instituuioita että traditioita, joiden on tarkoitus edesauttaa kahden ihmisen muodostaman yksikön menestystä. Tämän vuoksi meillä on lakeja, joilla yritetään suojella tätä perheyksikköä. Tämän vuoksi kaikki, mikä uhkaa tätä perheyksikköä, koetaan vähintään morallisesti närkästyttävänä. Kahden ihmisen kauppa on oikeasti ainakin kahden sukukunnan kautta ja usein se on koko kylän asia, jotta pariskunta voi menestyksekkäästi hoitaa suhdettaan.
Sinunlaisiisi löysän moraalin omaaviin naisiin ei enää nykyään polteta huorintekijän merkkiä polttoraudalla. Ehkä pitäisi. Saattaisivat monet parisuhteet onnistua paremmin kuin tuollaiset 'mate-poachingia' harrastavat eukot laitettaisiin yhdessä kylän väen kanssa ruotuun.
Hoh hoijakkaa. Että meinaat että koko kylä vahtaa näitä sun mielestä arveluttavia naisia koska ukko ei osaa itse pitää huolta moraalistaan ja huolehtia liitostaan. Jep jep.
Eiköhän sillä miehellä ole viime kädessä vastuu ja on kykenevä tekemään itsenäisesti päätöksiä ja kestää myös mahdolliset seuraukset. 😂🙈🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas naista vähätteleviä vastauksia täällä. Jos nainen haluaa flirtin kautta virkistystä elämään, ja on vieläpä sinkku, niin mikä hänestä tekee sikamiehen uhrin? Olen ollut vähän samantapaisessa tilanteessa, flirttisuhteessa varattuun ja hänen kanssaan oli myös ilmeistä, että olisi halunnut enemmänkin. Kyllä minä ihan nautin siitä, että se oli kivaa, jännittävää ja sain jonkinlaista tyydytystä tästä "leikistä". En kauheasti jaksanut miettiä heidän parisuhteensa tilaa, mutta olihan se selviö, ettei se täysin tyydyttävä ollut.
Jos jompikumpi otti osumaa, niin se oli kyllä mies.
No helvettiäkö täällä sitten kyselemään jos haluaa flirttailla työkaverille mutta ei suhdetta?
Ei aapeeta kiinnosta mikään niistä, mitä hän tuossa esittää. On olevinaan hämmentynyt flirtistä mutta kuitenkin niin kovin moraalinen, että ei ryhtyisi suhteeseen.
Miksi siis edes tehdä aloitus, pohtiakseen tuntemattomien kanssa, miksi varattu mies flirttailee?
Ei kukaan täällä tiedä, kannattaa kysyä mieheltä itseltään.
Aloitus on ihan tarkoituksellinen provo, harmi vaan, että täällä on nähty näitä jo ihan liikaa, eikä jengi jaksa enää edes provosoitua.
Keksi joku parempi, ap, väritä vaikka vähän. 💁🏻♀️
Miksi tehdä aloitus? No, jos joku asia mietityttää, anonyymi keskustelupalsta on ihan hyvä paikka ajatuksiaan jäsennellä. Kyllä täytyy sanoa, että vaikka itse on varattu, kyllä sitä miesten puolelta on varsin mielenkiintoisia ehdotelmia saanut kuulla. Ja olen itsekin ollut ihastunut, muuhunkin kuin omaan mieheen, ja silti kuvaisin että avioliittomme on onnellinen, enkä pettäisi.
Ihmiset ja ihastumiset ovat aika luonnollinen asia, ja miksikäs noista ei keskustelisi.
Aloittajalle sanoisin, että miehen motiivi pelkässä flirtissä on varmasti vain hauska ajanviete töissä, mutta seksiviestit ja vastaavat kielivät kyllä jo siitä, että jotain enemmän hän haluaa - monelle toisaalta esim tällaisten viestien lähettely ja niihin vastauksen saaminen riittää taas uudenlaiseksi jännitteeksi.
Kunnes ei enää riitä.
Itse varmaan tässä kohdassa yrittäisin saada välejä takaisin kaverilliseksi.
Ihan vastaus AP:lle, elävästä kokemuksesta:
Mies oli kade vaimolle tämän saamasta huomiosta. Halusi näyttää että hänelläkin on vientiä. Vaimo ei flirttaillut kenenkään kanssa mutta sai paljon huomiota. Mies "tasoituksen vuoksi" alkoi flirttailla alaisenaan olevan harmaavarpusen kanssa ja se sitten johti myös tositoimiin kun tajusi etteihän tästä kiinni jää.
Suomalainen tarina, mutta myös yleismaailmallinen.
Vrt Renny Harlin, Jude Law, Ethan Hawke, Arnold Schwarzenegger... Kolme näistä saattoi myös assarinsa raskaaksi.
Petettyinä useiden palvomat Geena Davis, Sienna Miller, Uma Thurman, Maria Shriver...
Mitä kauniimpi vaimo sen enemmän vaatii mieheltä itsevarmuutta - ja siksi kaunottaret usein valitsevat sen paksun lompakon (raha on miehen itsevarmuutta, ja myös taloudellinen turva jos Mies sössii).
Jos tilanne olis toi, eiköhän se olisi ollut reilua avata myös aloittajalle.