Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö häh? Marimekkoko tanttavaatteita??

Vierailija
12.11.2014 |

Olen 33-vuotias, pukeudun töihin todella usein Marimekkoon. 

Olenko tietämättäni tantta? Tässä pari esimerkkiä vaatteista, joita käytän. 

https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/tuote/rosal-mekko-041123-910

https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/tuote/arpa-mekko-041547-461

https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/tuote/nadina-mekko-041682-430

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kauheita kolttuja! :D Ehkä 20 vuoden päästä miellyttää enemmän kun keski-ikä lähenee.

Vierailija
42/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes pidä Marimekkoa "merkkivaatteena", se on ihan ihan samanlainen kun joku H&M. Vaikka kantaja olisi kaunis kuuma nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat Marimekon mallistot ovat ihan hienoja, esim. New Yorkin muotiviikkojen SS14 mallisto. Nuo perusmalliston vaatteet on aikansa eläneitä, paitsi tasaraita-paidat hyvin yhdistettynä toimii aina:)

Vierailija
44/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne aika tantaa. Sori. Mut tantat onki jees!

Vierailija
45/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne vieläkin tanttavaatteita, vaikka aiheesta aloitetaan kuinka monta ketjua. Minä en käytä Marimekon vaatteita, ikää kohta 40, anoppi tai äitini voisi pukeutua marimekon mekkoihin.

Vierailija
46/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Marimekon vaatteet eivät ole tanttavaatteita , mutta ylihinnoiteltuja kyllä ovat. Kuka suostuu maksamaan kiinassa tehdyista vaatteista muutamaa kymppiä enempää. Lapselle olisi ollut hieno mekko Marimekolla, mutta jäi ostamatta, kun valmistusmaana oli kiina. Marimekon kankaita saa välillä tosi halvalla. Niitä ostan ja ompelen halpoja kotimaisia vaatteita.

Vierailija
47/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä hauukujista. Marimekon vaatteet ova tyylikkäitä ja ajattomia sekä erittäin hyvälaatuisia ja niissäkin on valinnan varaa

Vierailija
48/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tylsä opettaja marimerkon vaatteista. Kyllähän nekin saa puettua nuorekkaasti/trendikkäästi, mutta yleensä noiden vaatteiden käyttäjät tyytyvät helppoihin erottumattomiin ratkaisuihin.

Vierailija
49/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:15"]

WHAT!?!

Minkälaiset vaatteet sitten eivät ole tanttavaatteita? Mitä ihmettä? Olen aidon hämmentynyt siitä, että MINUN VAATTEITANI lokeroideaan tanttavaatteiksi. Luulin pukeutuvani nuorekkaasti ja tyylikkäästi. Voi luoja. Piiloudun komeroon loppupäiväksi ja lähden taksilla kotiin, en kehtaa enää julkisilla mennä :(

Pitääkö mun polttaa kaikki Marimekot nyt?

Laittakaa nyt hyvänen aika äkkiä jotain linkkiä nuorekkaisiin ja tyylikkäisiin vaatteisiin, joita kolmikymppinen EI-TANTTA voi laittaa töihin päälle? Jakkupuku/housupuku-akselilla pyöritään, ei farkkuja.

[/quote]

Esimerkiksi Vilasta saat asiantuntevaa palvelua kun vaikka tuon äskeisen sanomasi sanoisit myyjälle. Varo toki niitä ripsienpidennysmyyjiä (lähes kaikki keskustan liikkeet Helsingissä).

Alapeukutuksia odotellen, täällä kun suurin osa vihaa Bestsellerin palvelua. Itse vihaan myös niitä tyrkyttäviä kana-aivoja, mutta osa myyjistä on oikeasti tilaa-antavia ja samalla asiantuntevia, jotka tulevat paikalle vain kun toivotaan.

Vierailija
50/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:04"]Kyllä noi linkien vaatteet on just sellaisia mitä pidän tanttavaatteina. Laadusta en sano mitään, mutta leikkaus ja kuosit on just sellasta mikä ei kertakaikkiaan sytytä ollenkaan.

Ihmettelen, että Marimekkoa arvostetaan.

T.

Mies 45v.
[/quote]

"Leikkaus" ja "kuosit" sekä "mies 45 v."
Kyllä te jaksatte. Te NAISET.

Vierailija
51/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:53"]

Rosal, aivan järkyttävä. leikkaus sopii jos BMI ylittää 30. ja sitten vedetty niin ylös että on typerästi polvien päälle.  isot yhtä paksut mustat ja valkoiset raidat on hemmetin kaukana tyylikkäästä.  paremmin sopisi valkoinen ja hennot mustat raidat. 

Arpa, noi värit!!!!!!!!!! Mikään noista väreistä EI SOVI yhteen. AUH.  

Nadina, "Eleganssi huipussaan" ?????  Eleganttius. ei se ole eleganttia että leikataan barokkiverhoista paloja. elegantimpaa olisi jos apuvärin määrä olisi pieni pääväriin nähden. paljon punaista ja hentoa mustaa tai kuviota.  leikkaus myös on todella pliisu.  

t. mies  45 

[/quote]

Joo, mies aivan varmasti kirjoittaa asuista AUH!!!! :D

Vierailija
53/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolmekymppinen hyväkroppainen nainen, eikä voisi vähempää kiinnostaa, ovatko minun Nanson yöpaitani "epäseksikkäitä" :D

Vierailija
54/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet inhoavat Marimekkoa nuorena, koska opettajat käyttävät usein sitä, kuten myös monen vanhemmat sukulaisnaiset. Mutta jos värikkäät (ainakin ennen) korkealaatuiset vaatteet = tantta, on ihan hyvä olla tantta. Nykyiset teinimuotivaatteet ovat minusta huomattavasti ankeampia. Tanttamaisuus teillä on päässänne.

Vierailija
55/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:53"]Rosal, aivan järkyttävä. leikkaus sopii jos BMI ylittää 30. ja sitten vedetty niin ylös että on typerästi polvien päälle.  isot yhtä paksut mustat ja valkoiset raidat on hemmetin kaukana tyylikkäästä.  paremmin sopisi valkoinen ja hennot mustat raidat. 

Arpa, noi värit!!!!!!!!!! Mikään noista väreistä EI SOVI yhteen. AUH.  

Nadina, "Eleganssi huipussaan" ?????  Eleganttius. ei se ole eleganttia että leikataan barokkiverhoista paloja. elegantimpaa olisi jos apuvärin määrä olisi pieni pääväriin nähden. paljon punaista ja hentoa mustaa tai kuviota.  leikkaus myös on todella pliisu.  

t. mies  45 
[/quote]

Mitä kiksejä naiset saavat esiintyessään miehinä netissä? :D Ensinnäkään miehet eivät vauvapalstaile ja toiseksi kirjoitustyyli paljastaa heti ensimmäisestä sanasta alkaen. Mutta meitä on moneen junaan... :) taidat olla vähän vajaa.

Vierailija
56/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykännyt aina Marimekon vaatteista omistan niitä paljon, nyt vain on laatu huonontunut ettei enää kiinnosta. Todellakin kiinalaista löytyy paljon ja hinta silti pilvissä.

Vierailija
57/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:54"]

[/quote]

Onko tuo mekko liian iso mallille? Miksi tuollainen valtaisa lantio? Ja vielä vaakaraidat. Tosi kummallinen.

Vierailija
58/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:54"]

[/quote]

Onko tuo mekko liian iso mallille? Miksi tuollainen valtaisa lantio? Ja vielä vaakaraidat. Tosi kummallinen.

[/quote]

Minustakin on liian iso ja liian leveän näköinen. En ostaisi tuota itselleni millään sillä en varmana näyttäisi hyvälle tuo päälläni vaikka vartaloni on ihan normaalin sopusuhtainen.

Vierailija
59/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:33"]

Monet inhoavat Marimekkoa nuorena, koska opettajat käyttävät usein sitä, kuten myös monen vanhemmat sukulaisnaiset. Mutta jos värikkäät (ainakin ennen) korkealaatuiset vaatteet = tantta, on ihan hyvä olla tantta. Nykyiset teinimuotivaatteet ovat minusta huomattavasti ankeampia. Tanttamaisuus teillä on päässänne.

[/quote]

Ai että vaihtoehtoina on vain "korkealaatuinen" kiinassa valmistettu "kotimainen" marimekko, tai teinimuotivaatteet? Aiiiivan. 

Vierailija
60/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpin yläkerran seinällä pyöri video Marimekon muotinäytöksestä (pistin samalla sushia poskeen) ja toden totta Marimekko on selkeästi hakenut uutta kurssia ja ruvennut valmistamaan vaatteita meille normaaleille- ja hoikkavartaloisille. Printit ovat upeita ja värit rohkeita. Plussana se että mekoissa on vuorikangas ja vetoketju. Jos jotakin parannusta voi ehdottaa niin kankaiden pintamateriaali on rouhea, kerää siis helposti "koirankarvaa" joten siihen asiaan toivon vielä parannusta, myös vyötärölinjaa voisi kokeilla pudottaa 1-2 cm alemmas. Ensi kesänä pukeudutaan Marimekkoon ja suositaan suomalaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä