Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö häh? Marimekkoko tanttavaatteita??

Vierailija
12.11.2014 |

Olen 33-vuotias, pukeudun töihin todella usein Marimekkoon. 

Olenko tietämättäni tantta? Tässä pari esimerkkiä vaatteista, joita käytän. 

https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/tuote/rosal-mekko-041123-910

https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/tuote/arpa-mekko-041547-461

https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/tuote/nadina-mekko-041682-430

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat varmaan kulttuurikysymyksiä. Mun espanjalainen mies tykkää kovasti Marimekon pitkistä, raidallisista yöpaidoista. Hänellä on itselläänkin sellainen. Kaksi lastakin on pantu alulle ne päällä.

Vierailija
2/99 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä; en tiedä Marimekon nykyisestä laadusta mutta nämä yöpaidat on ostettu 90-luvulla ja ovat edeleen hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Miten tämä on jollekin uutinen? Vaikea kuvitella tanttamaisempaa merkkiä. No, ehkä Nanso. Suosittu myös humanistiopiskelijoiden, erityisesti kieltenopiskelijoiden keskuudessa.

Vierailija
4/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jaksa avata linkkejä. Marimekon perusvaatteet ovat erittäin tanttoja, ja valitettavasti myös mekot ym. usein leikkauksiltaan. Koot ovat omituisia ja ei istuvia nuorelle, urheilulliselle kropalle.

Mutta mitäpä jos lopettaisit huolehtimisen siitä, mitä muut nyt sinusta ajattelevat. Eikö ole raskasta olla noin epävarma.

Vierailija
5/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on!!

Vierailija
6/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Marimekko on mummovaate ja niitä käyttävät ihmiset yleensä käyttäytyvätkin hyvin hillitysti ja tasaisesti. Aivan kuin eivät kykenisi nopeaan toimintaan vanhuuttaan.

Tai sitten ovat opettajia.

Vierailija
7/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, tanttavaatteita. Kuosit kauheita ja leikkaukset outoja. Ylin mekko ok, jos istuu hyvin. Muut kaksi aika...ei niin kivoja.

Vierailija
8/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on noi aika tanttamaisia.

Vierailija
9/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tanttoja jokainen noista mekoista.

Vierailija
10/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tantta.

Vierailija
11/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi linkien vaatteet on just sellaisia mitä pidän tanttavaatteina. Laadusta en sano mitään, mutta leikkaus ja kuosit on just sellasta mikä ei kertakaikkiaan sytytä ollenkaan.

Ihmettelen, että Marimekkoa arvostetaan.

T.

Mies 45v.

Vierailija
12/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ok, mutta ne muut aika tätimäisiä

Vierailija
13/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin on tosi tantta, keskimmäinen vintagetantta ja alimmainen venäjätantta. Keskimmäisen ja alimmaisen mekon leikkaus ja malli on ihan hyvä mutta kuosi ihan kauhea kummassakin.

Vierailija
14/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Multa löytyy vaatekaapin "oikeista merkkivaatteista" lähinnä Marimekkoa ja Nansoa, enkä todellakaan ole tantta, vaan nuori kuumakroppainen nainen. ;) EIvät ne vaatteet ketään tantaksi tee, vaan kantajansa. Mutta olen huomannut, että Marimekkoa käyttävät usein pyylevät, lyhythiuksiset, opettajatarmaiset naisehenkilöt, joiden yllä Ginan rievutkin näyttävät mummomaisilta.

Vierailija
15/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. En avannut tuota ketjua, kun jo arvasin jo otsikosta mitä tuleman pitää. 

Mitä väliä onko joku merkki tanttamerkki vai ei, jos pitää merkin vaatterista ja ne pukevat? Ihminen, joka miettii eri vaatemerkkejä ja niiden statusta on niin epävarma, että pukeutuu pintamuodin mukaan riippumatta siitä mikä hänelle sopii. Rättikauppojen omistajat kiittävät ja käärivät rahat taskuunsa. 

Todennäköisesti hän on myös niin nuori, että hänen mielestään 33-vuotias on "tantta". Palstalaisten keski-ikähän on keskustelunaiheista päätellen huomattavasti laskenut. :)

Vierailija
16/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHAT!?!

Minkälaiset vaatteet sitten eivät ole tanttavaatteita? Mitä ihmettä? Olen aidon hämmentynyt siitä, että MINUN VAATTEITANI lokeroideaan tanttavaatteiksi. Luulin pukeutuvani nuorekkaasti ja tyylikkäästi. Voi luoja. Piiloudun komeroon loppupäiväksi ja lähden taksilla kotiin, en kehtaa enää julkisilla mennä :(

Pitääkö mun polttaa kaikki Marimekot nyt?

Laittakaa nyt hyvänen aika äkkiä jotain linkkiä nuorekkaisiin ja tyylikkäisiin vaatteisiin, joita kolmikymppinen EI-TANTTA voi laittaa töihin päälle? Jakkupuku/housupuku-akselilla pyöritään, ei farkkuja.

Vierailija
17/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ihailen Paula Risikkoa, on aina tyylikäs Marimekoissaan. Ei yhtään tanttamainen.

Vierailija
18/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on tantta mekkoja :D

Vierailija
19/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
20/99 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tuon Arpa-mekon kuvioita, nuo pallukat on ihan omituisissa kohdissa kun katsoo sitä päällä. Tuo fandango-kangas on kuin pyysiverhot -70 -luvulta. Marimekolla on mekot sellaisia jäykkiä pötkylöitä. Tehty nimen omaan peittämään pyylevän tantan makkarat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi