Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen viiden lapsen 24v äiti. Valmistun jouluna terveydenhoitajaksi.

Vierailija
12.11.2014 |

Olen niin onnellinen. Kysy minun arjesta yms.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
62/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:33"]En jaksa ihmetellä. Olen 28v neljän lapsen äiti ja rv 37. Valmistunut sh ennen ensimmäisen lapsen syntymää (olin vuoden töissä valmistumisesta vauvan syntymään). Kaikki lapset on hoidettu kotona miehen kanssa ja työkokemusta on karttunut äitiyslomista ja hoitovapaista huolimatta. Tällä hetkellä tavoitteena laittaa piuhat poikki kunhan tuleva syntyy ja keskittyä täysillä näihin lapsiin (ja käydä välillä töissä kääntymässä).
[/quote]Onnea. Ja voimia loppu raskauteen. Arvostan ammatin hankkimista ja työn tekoa vaikka on lapsia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:20"]

Nyt faktaa kehiin.

Miten olet yhdistänyt raskaudet, synnytykset, imetykset, lastenhoidon ja täyspäiväisen opiskelun, joka kaiketi terveydenhoitajaopinnoissa vie sen neljä vuotta.

[/quote]

Tätä samaa mietin. Opistoaikaan vielä tiesi, että terveydenhoitaja on opintonsa suorittanut. AMK:ssa riittää, että ilmoittautuu koulutukseen ja 4 v kuluttua voi hakea valmistumispaperit, Siinä välissä voi hoitaa lapsia, matkustella, sisustaa kotia jne. Luenoilla tai harjoitustöissä ei tarvitse käydä.

Vierailija
65/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:35"]

Ai sulla jo viisi, minä täytän kohta 22v ja tahtoisin sen ensimmäisenkin, se riittäis vähäks aikaa. Mut mies niin jääräpää et haluaa löytää välttämättä sen työpaikan ensin, minkä ymmärrän kyllä. En tiedä suostuuko sittenkään:( tiedätkö hyviä kikkoja millä saisi miehen haluamaan?

[/quote]

Mitä teet miehellä, jolla ei ole aitoa halua olla vanhempi. Tai oikeestaan pitäisi kysyä, mitä lapsi tekee vanhemmalla, jolla ei siihen ole tahtoa ja tunteita. 

Miehesi on fiksu jätkä!

Vierailija
66/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jo työpaikka tiedossa?

Vierailija
67/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:40"]Miksi lapsia, jos heidät pitää viedä päiväkotiin, että sinä saat opiskella ja tehdä töitä. Miksi et ole lasten puolella ja hoida heitä kotona.
[/quote]Hoidan niin paljon ku voin lapsia kotona. Mut pitää myös tajuta se et lapsetkin kasvaa ja oma urakin pitää luoda. Ja töihinkin on mentävä joskus.

Vierailija
68/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmasti hyvä tukiverkosto, joka on mahdollistanut tuon. Terveydenhoitajaksi ei opiskella ilman monien kuukausien yhtäjaksoisia harjoittelujaksoja, tentteihin lukuja ja pakollisia tunneilla oloja. Et ole tainnut olla lastesi kanssa läsnä kovinkaan paljon? Tai sehän on itseasiassaitsestäänselvyys. Harmi, että pienetkin lapset laitetaan hyvin aikaisin hoitoon. Onnittelut kuitenkin hyvästä opiskelualasta :)

Vierailija
69/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:45"]Onko sinulla jo työpaikka tiedossa?
[/quote]Ei oo vielä. Nuorimman täyttäessä vuoden pyrin saamaan työtä.

Vierailija
70/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:45"]Sinulla on varmasti hyvä tukiverkosto, joka on mahdollistanut tuon. Terveydenhoitajaksi ei opiskella ilman monien kuukausien yhtäjaksoisia harjoittelujaksoja, tentteihin lukuja ja pakollisia tunneilla oloja. Et ole tainnut olla lastesi kanssa läsnä kovinkaan paljon? Tai sehän on itseasiassaitsestäänselvyys. Harmi, että pienetkin lapset laitetaan hyvin aikaisin hoitoon. Onnittelut kuitenkin hyvästä opiskelualasta :)
[/quote]Kiitos. Vkl pyrin oleen lasten kans ja totta kait päivittäin. Käyhän koulua aikuis puolella, joten opiskelu ei oo joka päivästä. Olen aatellut et omatkin unelmat on hyvä toteuttaa. Eikä vönyttää niitä hamaan tulevaisuuteen. :)

Vierailija
71/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:45"]Sinulla on varmasti hyvä tukiverkosto, joka on mahdollistanut tuon. Terveydenhoitajaksi ei opiskella ilman monien kuukausien yhtäjaksoisia harjoittelujaksoja, tentteihin lukuja ja pakollisia tunneilla oloja. Et ole tainnut olla lastesi kanssa läsnä kovinkaan paljon? Tai sehän on itseasiassaitsestäänselvyys. Harmi, että pienetkin lapset laitetaan hyvin aikaisin hoitoon. Onnittelut kuitenkin hyvästä opiskelualasta :) [/quote]Kiitos. Vkl pyrin oleen lasten kans ja totta kait päivittäin. Käyhän koulua aikuis puolella, joten opiskelu ei oo joka päivästä. Olen aatellut et omatkin unelmat on hyvä toteuttaa. Eikä vönyttää niitä hamaan tulevaisuuteen. :)

[/quote]

Nimenomaan! Aikuinenkin saa olla itsekäs ja keskittyä häntä kehittäviin asioihin, eikä naista enää määrittele kodinhoito vaan samat arvot kuin miehiäkin. 

Ap. on valmistumassa alalle, jossa vuorotyö on enemmän sääntö kuin poikkeus. Perhe ei ole enää siunaus vaan se on pikahuoltamista jaksamisen äärirajoilla, mutta eihän perheen lapsilla oikeuksia tarvitse olla, kun vanhemmilla on oikeus keskittyä heitä kehittäville asioille.

Vierailija
72/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:35"]

Ai sulla jo viisi, minä täytän kohta 22v ja tahtoisin sen ensimmäisenkin, se riittäis vähäks aikaa. Mut mies niin jääräpää et haluaa löytää välttämättä sen työpaikan ensin, minkä ymmärrän kyllä. En tiedä suostuuko sittenkään:( tiedätkö hyviä kikkoja millä saisi miehen haluamaan?

[/quote]

Mitä teet miehellä, jolla ei ole aitoa halua olla vanhempi. Tai oikeestaan pitäisi kysyä, mitä lapsi tekee vanhemmalla, jolla ei siihen ole tahtoa ja tunteita. 

Miehesi on fiksu jätkä!

[/quote]

Niin en tiedä, itsekin miettinyt samaa. Olisi pitänyt rakastua vähän vanhempaa tai muuten vaan aikuisempaan ihmiseen. Tottakai odotan niin kauan kun tarvii aikaa ja itse vain kestän. Hänelle on tärkeää saada työ ensin, ja sen jälkeen katellaan uudelleen. Hän on kyllä sanonut haluavansa lapsia, en mä muuten seurustelis. Ei tätä vauvakuumetta vaan kestä :((

Vierailija
73/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
74/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:35"]Ai sulla jo viisi, minä täytän kohta 22v ja tahtoisin sen ensimmäisenkin, se riittäis vähäks aikaa. Mut mies niin jääräpää et haluaa löytää välttämättä sen työpaikan ensin, minkä ymmärrän kyllä. En tiedä suostuuko sittenkään:( tiedätkö hyviä kikkoja millä saisi miehen haluamaan? [/quote]Elä huoli oot vielä nuori. Ymmärrän kuitenkin vauva kuumeesi. Mut puolisoakin on hyvä kuunnella ja arvostaa. Mieheni oli töissä ku aloin odottaa ekaa lasta.

[/quote]

Sepä se kun haluan olla nuori äiti, oon aina halunnut. Toki unelmat kaatuu jos valitsee miehen jolla ei ole samat mielikuvat elämästä. Ja tottakai kuuntelen ja arvostan, en mä mikää idiootti sentäs ole. Oon kuumeillut jo vuoden ja varmasti saan kuumeilla vielä kauan, ei toi mies näytä töitä saavan hänen ammatillaan. Noh... eipä täs pitää koittaa elää positiivisella asenteella, vaikka vauvaa tahtoisin niin paljon että työpäivätkin menee vauvoja miettiessä.

Vierailija
75/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:45"]Sinulla on varmasti hyvä tukiverkosto, joka on mahdollistanut tuon. Terveydenhoitajaksi ei opiskella ilman monien kuukausien yhtäjaksoisia harjoittelujaksoja, tentteihin lukuja ja pakollisia tunneilla oloja. Et ole tainnut olla lastesi kanssa läsnä kovinkaan paljon? Tai sehän on itseasiassaitsestäänselvyys. Harmi, että pienetkin lapset laitetaan hyvin aikaisin hoitoon. Onnittelut kuitenkin hyvästä opiskelualasta :) [/quote]Kiitos. Vkl pyrin oleen lasten kans ja totta kait päivittäin. Käyhän koulua aikuis puolella, joten opiskelu ei oo joka päivästä. Olen aatellut et omatkin unelmat on hyvä toteuttaa. Eikä vönyttää niitä hamaan tulevaisuuteen. :)

[/quote]

Nimenomaan! Aikuinenkin saa olla itsekäs ja keskittyä häntä kehittäviin asioihin, eikä naista enää määrittele kodinhoito vaan samat arvot kuin miehiäkin. 

Ap. on valmistumassa alalle, jossa vuorotyö on enemmän sääntö kuin poikkeus. Perhe ei ole enää siunaus vaan se on pikahuoltamista jaksamisen äärirajoilla, mutta eihän perheen lapsilla oikeuksia tarvitse olla, kun vanhemmilla on oikeus keskittyä heitä kehittäville asioille.
[/quote] Pyron kyllä hoitaan ja oleen lasten kans paljon. Lisäksi haluan päivä työn esim äiti ja lapsi neuvolan. Ja jos en saa päivätyötä jään kotiin lasten kans. Ap

Vierailija
76/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että olet onnellinen! itse olen 30vuotias 10 ja 7vuotiaiden äiti. olen kotiäitinä edelleen ja nautin elmästäni. on kahvitteluaikaa lasten ollessa koulussa, voi hoitaa kauppa-asiat ja pitää kodin putipuhtaana.

Kuulostaa varmaan tylsältä, mutta minä olen tyytyväinen elämääni ja se on kai tärkeintä. mieheni on töissä saksassa ja sinne me myös muutamme nyt ensi vuoden puolella. 

minkälainen arkirytmi teillä on? saatko opintotukea vai jotain muuta tukea opiskeluusi? onko lapset mustasukkaisia toisistaan ja tappelee vanhempien huomiosta? minkä kokoinen koti teillä on?

Vierailija
77/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perheenne pärjää taloudellisesti, jos et saa päivätyötä. Riittääkö miehen palkka lasten riittävään elatukseen ja onko hän  yksin valmis huolehtimaan perheestä taloudellisesti. Miten turvaat silloin myös lasten oikeuden kahteen vanhempaan, jos talous on vain isän harteilla. Onko isällä mahdollisuus samaan arvovalintaan ja jäädä kotiin lasten kanssa, jos et saa tuota päivätyötä.

Vierailija
78/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö aikuispuolella pidä olla ennestään sairaanhoitaja? Ainakin minulle sanottiin aikanaan, että sinne ei mennä noin vain vaan pitää olla hoitoalan opintoja pohjana. Siksi ne opinnot voi suorittaa työn ohessa.

Vierailija
79/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
80/95 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:01"]hienoa, että olet onnellinen! itse olen 30vuotias 10 ja 7vuotiaiden äiti. olen kotiäitinä edelleen ja nautin elmästäni. on kahvitteluaikaa lasten ollessa koulussa, voi hoitaa kauppa-asiat ja pitää kodin putipuhtaana.

Kuulostaa varmaan tylsältä, mutta minä olen tyytyväinen elämääni ja se on kai tärkeintä. mieheni on töissä saksassa ja sinne me myös muutamme nyt ensi vuoden puolella. 

minkälainen arkirytmi teillä on? saatko opintotukea vai jotain muuta tukea opiskeluusi? onko lapset mustasukkaisia toisistaan ja tappelee vanhempien huomiosta? minkä kokoinen koti teillä on?
[/quote]Omakotitalo jossa on 160neliöö. Lapset ei pahemmin tappele tai ole mustasukkasia. Aina meistä vanhemmista toinen pyrkii käymään päivittäin lasten kan ulkona tai tekeen jotain. Keskenään paljon lapset leikkii. Arki rytmi vaihtelee riippuen siitä onko minulla koulu päivä ja minkälainen se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi