Olen viiden lapsen 24v äiti. Valmistun jouluna terveydenhoitajaksi.
Kommentit (95)
Onko miehesi kotona, vai miten hoidat opiskelut?
Koska ajattelit romahtaa?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:08"]-EIkö tunnu siltä, että nuoruus/lapsuus on jäänyt elämättä?
- Miksi olet hankkinut noin nuorena noin paljon lapsia?
- Uskotko selviytyväsi kaikessa sekä taloudellisesti että henkisesti ?
[/quote] En koe menettäväni mitään. Vaikka nuoruutta olis voinut loputtomiin elellä. Ei hän elämä pääty lasten tuloon. Silloinkin voi tehdä reissuja yms. Positiivinen ajatus maailma auttaa. Jaksan tosi hyvin tätä arkea. On normaalia,et välillä väsyttää. Pyrin itse meneen töihin ja mieheni käy töissä sillä kyllä elää hyvin. Lapsia halusi nuorena. Silloin viel jaksaa hyvin.
Mulla oli samansuuntaiset tavoitteet, mutta pieleen meni. 19-vuotiaana naimisiin ja lapsia piti tulla niin monta kuin olisi vain meille annettu. Minun piti opiskella lastenhoidon ohella ja asetin tavoitteeksi valmistua maisteriksi viimeistään 30-vuotiaana.
Todellisuudessa kolme ensimmäistä lasta syntyi suunnitellusti pienillä ikäeroilla, olin 23-vuotiaana kolmen lapsen äiti ja opiskelut hyvällä mallilla. Neljäs raskaus meni kesken, kohtu vaurioitui niin, että kohtu piti poistaa. Masennuin, eikä opiskeluista tullut enää mitään.
En saanut yliopisto-opintojani etenemään millään. Hain ammattikorkeakouluun ja suoritin turhanpäiväisen tutkinnon, jolla ei saa töitä. Olen nyt tehnyt ihan muita töitä, enkä viihdy työssäni pätkääkään.
Olen nyt kouluttautumattomampi ja vähälapsisempi kuin mitä 15 vuotta sitten suunnittelin. Lapsia en voi enää saada, mutta haaveilen edelleen opiskeluista.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:08"]Onko lapset tarhassa kun olet koulussa? Lukio vai ammattipohjalla?
Onko minkä ikäisiä lapsia? Tyttöjä vai poikia?
Onnea!!! Todella hienoa ja hyvin näyttää olevan suunniteltuna arki teillä! Hatun nosto täältä!!
[/quote]Lukion oon käynyt. Lapset on tarhassa paitsi nuorin. Lapset on siis 5v,4v,3v,3v ja 2kk.Kiitos. Totta lapsi perheen arki ja opiskelu on välillä rankkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:10"]Joko vastasit mitä lasissa viikonloppuna ketjuun.
[/quote]mehua. ;)
Nyt faktaa kehiin.
Miten olet yhdistänyt raskaudet, synnytykset, imetykset, lastenhoidon ja täyspäiväisen opiskelun, joka kaiketi terveydenhoitajaopinnoissa vie sen neljä vuotta.
Aika sissi olet! Positiivinen asenne kyllä auttaa!
t. mies Porista
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:12"]Vieläkö on mahdollista saada koira ja kissa totutettua toisiinsa, kun ovat olleet samassa taloudessa jo 2½ vuotta eivätkä edelleenkään tule toimeen? Miten?
[/quote]Jaa. Se voi olla,et ne ei toisiinsa vaan totu. Ei hän kaikki ihmisetkää tuu hyvin toimeen
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:13"]Onko miehesi kotona, vai miten hoidat opiskelut?
Koska ajattelit romahtaa?
[/quote]En koe olevani väsynyt. Opiskelin aikuis puolella. Mies töissä ja lapset hoidossa pk. Nuorin mummolassa tai mulla koulussa mukana
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:15"]Mulla oli samansuuntaiset tavoitteet, mutta pieleen meni. 19-vuotiaana naimisiin ja lapsia piti tulla niin monta kuin olisi vain meille annettu. Minun piti opiskella lastenhoidon ohella ja asetin tavoitteeksi valmistua maisteriksi viimeistään 30-vuotiaana.
Todellisuudessa kolme ensimmäistä lasta syntyi suunnitellusti pienillä ikäeroilla, olin 23-vuotiaana kolmen lapsen äiti ja opiskelut hyvällä mallilla. Neljäs raskaus meni kesken, kohtu vaurioitui niin, että kohtu piti poistaa. Masennuin, eikä opiskeluista tullut enää mitään.
En saanut yliopisto-opintojani etenemään millään. Hain ammattikorkeakouluun ja suoritin turhanpäiväisen tutkinnon, jolla ei saa töitä. Olen nyt tehnyt ihan muita töitä, enkä viihdy työssäni pätkääkään.
Olen nyt kouluttautumattomampi ja vähälapsisempi kuin mitä 15 vuotta sitten suunnittelin. Lapsia en voi enää saada, mutta haaveilen edelleen opiskeluista.
[/quote]tsemppiä ja voimia. Toivottavasti löydät kuitenkin jossain vaiheissa mieleisen ammatin ja uran.
Haloo? Onko sulla työpaikka? t: 9
En jaksa ihmetellä. Olen 28v neljän lapsen äiti ja rv 37. Valmistunut sh ennen ensimmäisen lapsen syntymää (olin vuoden töissä valmistumisesta vauvan syntymään). Kaikki lapset on hoidettu kotona miehen kanssa ja työkokemusta on karttunut äitiyslomista ja hoitovapaista huolimatta. Tällä hetkellä tavoitteena laittaa piuhat poikki kunhan tuleva syntyy ja keskittyä täysillä näihin lapsiin (ja käydä välillä töissä kääntymässä).
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:20"]Nyt faktaa kehiin.
Miten olet yhdistänyt raskaudet, synnytykset, imetykset, lastenhoidon ja täyspäiväisen opiskelun, joka kaiketi terveydenhoitajaopinnoissa vie sen neljä vuotta.
[/quote]Niin ku kerroin oon aikuispuolella opiskellut. Raskaudet on tähän asti ollut onneksi helppoja ja oon käynyt samalla kouluja. Vauvan oon usein ottanut kouluun mukaan joka kyl vähä on hankalaa tai sit äitini on hoitanut nuorinta. Niinkö huomaat kaksosten ja nykyisen vauvan välissä on kolmisen vuotta. Siinä lapset oli hoidossa pk ja on vieläkin.
Ai sulla jo viisi, minä täytän kohta 22v ja tahtoisin sen ensimmäisenkin, se riittäis vähäks aikaa. Mut mies niin jääräpää et haluaa löytää välttämättä sen työpaikan ensin, minkä ymmärrän kyllä. En tiedä suostuuko sittenkään:( tiedätkö hyviä kikkoja millä saisi miehen haluamaan?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:20"]Nyt faktaa kehiin.
[/quote]Olen opiskellut aikuis puolella. Jolloin koulua on vähemmän ja jopa välillä iltaisin.Lisäksi kotona on omaa opiskelua. Helpot raskaudet on helpottanut koulussa käyntiä ja jaksamista. Pienen vauvan raahaan usein kouluun tai äidilleni hoitoon. Muut lapset on pk. Huom. Nuorimman lapsen ja kaksosten välissä oli kolme vuotta. Jolloin opinnot eteni hyvin.
Miksi lapsia, jos heidät pitää viedä päiväkotiin, että sinä saat opiskella ja tehdä töitä. Miksi et ole lasten puolella ja hoida heitä kotona.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:35"]Ai sulla jo viisi, minä täytän kohta 22v ja tahtoisin sen ensimmäisenkin, se riittäis vähäks aikaa. Mut mies niin jääräpää et haluaa löytää välttämättä sen työpaikan ensin, minkä ymmärrän kyllä. En tiedä suostuuko sittenkään:( tiedätkö hyviä kikkoja millä saisi miehen haluamaan?
[/quote]Elä huoli oot vielä nuori. Ymmärrän kuitenkin vauva kuumeesi. Mut puolisoakin on hyvä kuunnella ja arvostaa. Mieheni oli töissä ku aloin odottaa ekaa lasta.
Vieläkö on mahdollista saada koira ja kissa totutettua toisiinsa, kun ovat olleet samassa taloudessa jo 2½ vuotta eivätkä edelleenkään tule toimeen? Miten?