Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni yrittäisi vielä tyttöä tässä tilanteessa?

Vierailija
12.11.2014 |

Meillä kolme poikaa, mies toivoi kolmannesta jo tyttöä.... Haluaisin tosi tosi kovasti tytön, sydäntäni särkee ajatus että jäisin tytöttömäksi. Poikia olen halunnut ja ne ovat ihania, mutta että vielä mahollisesti seuraava olisi poika, en tiiä... mutta sieltä voisi tulla se tyttökin. 

Kuinka moni yrittäisi? ja onko joku saanut näin monen pojan jälestä saman miehen kanssa vielä viimeisenä tytön. (tiedä Selänteen ja Beckhamin perheen, niistä ei tarvitse mainita)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:02"]

Kyllä äitikin voi vaikuttaa sukupuoleen, mm. äidin alipainoisuus lisää tytön todennäköisyyttä, ylipainoiset saa todennäköisemmin pojan.

[/quote]

Naisilla on vain X-kromosomeja, eikä nainen voi antaa pojan saamiseen tarvittavaa Y-kromosomia. Y-kromosomi voi tulla vain mieheltä.

[/quote]

Sinäklin tulet jauhamaan jotain ala-asteen bilsan tunnilla opittua, mutta et hahmota koko kuviota yhtään.

Vierailija
22/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolme poikaa, ja neljäs LAPSI haluttiin, oltiin varmoja että noh, sekin on poika, ei kai tässä muita tulekkaan, ja ei se mitään ompahan sitten hieno 4pojan porukka jota monella ei olekkaan :D 

Huvikseni kyllä halusin kikkailla viimesen suhteen, ja kokeilla näitä keinoja millä väitetään olevan vaikutusta sukupuoleen.

-Eli kroppani on päiväntarkka, sekstailu miehen kanssa jokunen päivä ennen ovista, katsoin kalenterista.

-Olin tiukalla laihiksella, eli kalorin saanti oli vähässä, näin nälkää... no siinäpä ne oikeastaan :D 

Rakenneultrassa koettiin miehen kaa aika ylläripylläri, kätilöt sanoivat vauvan olevan TYTTÖ!!!! Mitä ihmettä, tää ei voi olla totta! niin ihanaa!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi tyttöä, toinen oli tekemällä tehty tyttö, ei välttämättä vaikuttanut, voipi olla että mä saan vaan helpommin tyttöjä. Mutta yrittämisen aikaan söin kasvispainotteista ruokaa jossa paljon valkosipulia, join karpalomehua, ja koska mulla oli säännöllinen kierto, seksiä harrastettiin 5-3 päivää ennen ovista. Ei missään nimessä ovulaation aikana eikä sen jälkeen. Toiselma kierroksella tärppäsi ja tyttöhän se siellä :) kolmatta kun aletaan yrittämään, niin otan nämä samat keinot käyttöön :) (mutta sillä ajatuksella, että ei ole maailmanloppu jos poika tulee)

Vierailija
24/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietellisiä artikkeleita aiheesta löytyy runsaasti, suomenkielisiä ei paljonkaan. Tässä yksi uutinen (tohtori.fi)

Ruokavaliolla merkitystä sikiön sukupuoleen

24.04.2008

Naisen ruokavaliolla voi olla merkitystä syntyvän lapsen sukupuoleen. Runsasenergistä ja vitamiinipitoista ruokaa ennen hedelmöitystä nauttivat naiset synnyttävät todennäköisemmin poika- kuin tyttövauvan. Erityisen tärkeä näytti olevan aamiaisen rooli, koska aamiaismuroja syöneet naiset saivat suurimmalla todennäköisyydellä poikavauvan.

Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences-lehdessä julkaistun uuden britannialaisen tutkimuksen mukaan 56 %:a runsaasti energiaa sisältävää ruokavaliota ennen raskautta nauttivat naiset saivat poikavauvan, kun taas niukkaa dieettiä nauttivista vain 45 %:a synnytti pojan. Tutkimuksessa oli mukana 740 naista. Tutkijat kertovat tulosten viittaavan mahdollisesti siihen, että suuret määrät glukoosia voisi lisätä enemmän mies alkioiden kasvua ja kehitystä.

Tulokset voivat selittää sitä, miksi poikavauvoja syntyy länsimaissa nykyään vähemmän. Niukkaenergiset dieetit kun ovat tänä päivänä suosiossa.

Vierailija
25/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:06"]Kyllä minä yrittäisin. Itse yritin saada poikaa kahden tytön jälkeen ja se onnistui.Oli ehkä sattumaa, en tiedä. Tutkin kiinalaisia raskauskalentereita ja valitsin sieltä kuukaudet minkä mukaan niissä tulee poika ja rakasteltiin ilman ehkäisyä näiden kuukausien aikana missä luki poika. Tulin raskaaksi ja poikahan sieltä tuli :) Neljäs jos tulee niin sulupuolella ei ole enää väliä sillä olen "saanut" jo molempia :)
[/quote]
Itselläni on kaikkien kolmen lapsen kohdalla pitänyt tuo kalenteri paikkansa :D

Vierailija
26/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:08"]Mä olen vaikuttanut sukupuoleen, pojat oviksesta ja tyttö ennen sitä. Helppoa se ei ollut, tyttöä piti tekemällä tehdä 7-8 kk. [/quote] eipä tuokaan nyt oikein toimi, mulla ainakaan. Kaksi lasta inseminaatiolla siinä vaiheessa kun munarakkula oli jo puhjennut eli hyvinkin ovulaation aikaan.. kaksi tyttöä.

[/quote]

Jospa miehelläsi ei ole riittävästi poikasoluja, sekin toki vaikuttaa.

Vierailija
27/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nämä teidän teoriat nyt oikein pidä paikkaansa. Tiedän yhden neljän lapsen äidin, joka on aina ollut tosi hoikka, melkeinpä anorektinen. Kolme ensimmäistä lasta poikaa, neljäs tyttö. Toinen, kolmen lapsen äiti, oli todella hoikka alkaessaan odottaa ensimmäistä, sai tytön. Toista odottaessa oli pyöreämpi, sai pojan. Kolmannen kohdalla oli jo huomattavasti ylipainoinen, tuli tyttö. 

Vierailija
28/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:02"]Kyllä äitikin voi vaikuttaa sukupuoleen, mm. äidin alipainoisuus lisää tytön todennäköisyyttä, ylipainoiset saa todennäköisemmin pojan. [/quote] Nyt tuli jo niin paksua palturia että huhhuh. Siittiö sen sukupuolen päättää sillä vain mieheltä tulee sekä x-, että Y-kromosomin sukusoluja. Se kumpi siihen munasoluun (joka on aina X) osuu, määrää tulevan lapsen sukupuolen.

[/quote]

av-mamma yrittää besserwisseröidä jollain vitosluokkalaisen tietämyksellä. Myötähäpeä.

Vierailija
29/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kokemuksesta kannatus sille, että ennen ovista tulee tyttö.

Vierailija
30/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yrittäisi enää. Voisin venyä max kolmeen lapseen pojan toivossa (nyt on 1 tyttö, toiveissa poika, meille riittää 2 lasta, toinen tyttökin olisi oikein rakas ja haluttu), mutta senkin harkitsisin tarkkaan (haluanko enää ylipäätään lasta, onko varaa, energiaa, jaksamista...) ennen kun lähtisin hommaamaan. Itseasiassa toinenkin on niin ja näin, kun olen huomannut jaksavani yllättävän huonosti yöheräilyä. Toisen hommaan sillä ehdolla, että sitten meillä on paremmat tukiverkot. Toista en lähtisi tekemään tähän yksinäisyyteen. En enää kestäisi. Mutta pointti on, että lapsiluvun tulee olla enemmänkin kiinni siitä haluaako/jaksaako/onko varaa vielä yhteen lapseen. Lopulta sillä sukupuolella on hyvin vähän merkitystä.

Vierailija
31/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:23"]Mulla kaksi tyttöä, toinen oli tekemällä tehty tyttö, ei välttämättä vaikuttanut, voipi olla että mä saan vaan helpommin tyttöjä. Mutta yrittämisen aikaan söin kasvispainotteista ruokaa jossa paljon valkosipulia, join karpalomehua, ja koska mulla oli säännöllinen kierto, seksiä harrastettiin 5-3 päivää ennen ovista. Ei missään nimessä ovulaation aikana eikä sen jälkeen. Toiselma kierroksella tärppäsi ja tyttöhän se siellä :) kolmatta kun aletaan yrittämään, niin otan nämä samat keinot käyttöön :) (mutta sillä ajatuksella, että ei ole maailmanloppu jos poika tulee)
[/quote]

Miksi ihmeessä yrittämällä yrität saada kolmatta tyttöä? Kuulostaa aika erikoiselta, kun sinulla kerran kaksi jo on. Tekisi varmaan sinullekin ihan hyvää huomata, miten rakkaita ne pojat voi olla :-) Minulla on siis molempia enkä syrji kumpaakaan sukupuolta....

Vierailija
32/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:23"]Mulla kaksi tyttöä, toinen oli tekemällä tehty tyttö, ei välttämättä vaikuttanut, voipi olla että mä saan vaan helpommin tyttöjä. Mutta yrittämisen aikaan söin kasvispainotteista ruokaa jossa paljon valkosipulia, join karpalomehua, ja koska mulla oli säännöllinen kierto, seksiä harrastettiin 5-3 päivää ennen ovista. Ei missään nimessä ovulaation aikana eikä sen jälkeen. Toiselma kierroksella tärppäsi ja tyttöhän se siellä :) kolmatta kun aletaan yrittämään, niin otan nämä samat keinot käyttöön :) (mutta sillä ajatuksella, että ei ole maailmanloppu jos poika tulee) [/quote] Miksi ihmeessä yrittämällä yrität saada kolmatta tyttöä? Kuulostaa aika erikoiselta, kun sinulla kerran kaksi jo on. Tekisi varmaan sinullekin ihan hyvää huomata, miten rakkaita ne pojat voi olla :-) Minulla on siis molempia enkä syrji kumpaakaan sukupuolta....

[/quote]

Ihmisen mieli on juuri tuollainen, että orientoituu yhteen ajatukseen pettymysten välttämiseksi.

Vierailija
34/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:33"]

No ei nämä teidän teoriat nyt oikein pidä paikkaansa. Tiedän yhden neljän lapsen äidin, joka on aina ollut tosi hoikka, melkeinpä anorektinen. Kolme ensimmäistä lasta poikaa, neljäs tyttö. Toinen, kolmen lapsen äiti, oli todella hoikka alkaessaan odottaa ensimmäistä, sai tytön. Toista odottaessa oli pyöreämpi, sai pojan. Kolmannen kohdalla oli jo huomattavasti ylipainoinen, tuli tyttö. 

[/quote]

Mitä noilla yksittäistapauksilla on merkitystä? Kyse on todennäköisyyksistä kun tarkastellaan suuria joukkoja. Esim. tuossa edellä mainitussa tutkimuksessa äidin ravitsemuksen vaikutus poikien määrään oli 45 % vs. 56 %.

Vierailija
35/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:33"]

[/quote]

Mitä noilla yksittäistapauksilla on merkitystä? Kyse on todennäköisyyksistä kun tarkastellaan suuria joukkoja. Esim. tuossa edellä mainitussa tutkimuksessa äidin ravitsemuksen vaikutus poikien määrään oli 45 % vs. 56 %.

[/quote]

Sen lisäksi ettei tiedetä minkälaisella ravinnolla on nainen ollut lasta yrittäessään.

Vierailija
36/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se raskausakalentri pitäisi paikkansa, niin se näkyisi synnärillä syntyneiden lasten sukupuolijakaumassa äidin ikä huomioon ottaen. Eikä se näy. ;)

Vierailija
39/39 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siinä käsityksessä, että noi vanhan kansan konstit sukupuoleen vaikuttamiseen ovat 1900-luvun alusta, eikä niitä ole sen jälkeen voitu osoittaa mitenkään päteviksi. Se alkuperäinen tutkimuskin lienee mystisesti hävinnyt jonnekin. Korjatkaa jos olen väärässä. Tässä duodecimin sivulta tiivistelmä asiasta:

"Suurimman menestyksen ovat saaneet menetelmät, joiden perustana on usko, että hedelmöitysajankohdan suhde ovulaatioajankohtaan on ratkaisevaa: mitä lähempänä ovulaatiota hedelmöitys tapahtuu, sen varmemmin hedelmöittäjä on Y-siittiö (Rorvick ja Shettles 1971). Tämä perustuu olettamukseen, että pienempää Y-kromosomia kantavat siittiöt olisivat kooltaan pienempiä kuin X-kromosomia kantavat. Pienempinä niiden oletettiin uivan nopeammin ja ehtivän ennen X-siittiöitä munan läheisyyteen. Kun tähän lisättiin käsitys, että sukupuoleen voidaan vaikuttaa lisää emättimen pH:ta säätelevillä happamilla (X-siittiöitä suosivilla) tai emäksisillä (Y-siittiöitä suosivilla) huuhteluilla, koossa oli varmalta ja tieteellisesti perustellulta kuulostava menetelmä.

Menetelmän kehittäjät omistivat sen "50/50-kerhon uhreille". He pitivät silloisia gynekologeja sydämettöminä, nämä kun väittivät olevan luonnonlaki, että poikia ja tyttöjä syntyy suhteessa 50/50. Shettlesin menetelmän sanottiin paranevan edelleen, jos poikaa yritetään 4–5 vrk:n pidättäytymisen jälkeen, työntämällä siitin syvälle takaa päin, yrittämällä ajoittaa naisen orgasmi ennen miestä jne. Nämä konstit levisivät nopeasti eri puolille maailmaa, myös meille Suomeen.

Menetelmän alkuperäinen julkaisija väittää keränneensä 3 000 parin aineiston, joka osoittaa, että poikamenetelmän avulla onnistuttiin siittämään poika 80–85 %:ssa ja tyttömetodi puolestaan antoi odotetun tuloksen 75–80 %:ssa (Shettles 1978). Muut eivät kuitenkaan ole voineet vahvistaa tuloksia (Simcock 1985). Kontrollitutkimukset ovat silti jättäneet avoimeksi mahdollisuuden, että coituksen ja ovulaation keskinäinen ajoitus voisi vaikuttaa lapsen sukupuoleen (France ym. 1984) mutta pikemminkin niin, että niiden läheisyys suosisi enemmän tytön kuin pojan aikaansaamista, siis päinvastoin kuin Shettlesin alkuperäinen menetelmä esitti."

Myös minä olen nähnyt tutkimuksen (jota en nyt netistä löydä) jossa poikia tulee, kun sekstaillaan ennen ovulaatiota, ja tyttöjä juuri ovulaation aikaoihin. Joten ota näistä nyt sitten selvää. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä