Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elänyt lähes koko ikäni toimeentulotuella, joten turha väittää

Vierailija
10.10.2014 |

että tuki olisi tarkoitettu vain väliaikaiseen tarpeeseen! Monet kavereistani ovat myöskin olleet vuosia työttöminä ja toimeentulotuki on ikäänkuin automaatio, jonka lähes kaikki hakevat koska työmarkkinatuki ei riitä kattaamaan kalliita asumiskustannuksia.Ainoastaan silloin jos poikaystäväni tai minä olemme olleet töissä(pieniä pätkiä yleensä) emme ole tukea hakeneet.Siltikään tämä ei tarkoita että olisin erityisesti joku sossupummi ihan omasta halustani, vaan enpä sille mitään voi jos en ole palkkaamisen arvoinen.Tälläkin hetkellä olen kuntouttavassa työtoiminnassa, joka ei johda mihinkään.Turhauttavaa olla tällaisessa ahkerassa yhteiskunnassa, jossa kilpaillaan siitä kuka tekee eniten ylitöitä saamatta korvauksia.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:52"]

Loma on lomaa työstä, opiskelusta... ja sinä haluat lomaa mistä... elämästä? Nii no, haluaahan monet vanhemmat lomaa lapsistaankin... 

[/quote]

Lomaa kuntouttavasta työtoiminnasta.Ai joo, eihän tavalliset työssäkäyvät tiedä näistä ilmaistyöpaikoista mitään.Sori, mun moka! Olisi pitänyt aloituksessa valistaa vähän siitäkin. ap

[/quote]

Montako vuotta olet ollut yhtäjaksoisesti kuntouttavassa työtoiminnassa?

[/quote] Nyt olen ollut 9kk samassa paikassa, sitä ennen 4kk yrityksessä ja sitä ennen 2 vuotta toisessa paikassa.Tiedän että vuodessa on 4 viikon loma pidettävä, jos siis olet samassa paikassa yhtäjaksoisesti, mutta sinä et voi sitä päättää milloin pidät tuon lomasi. ap

Vierailija
2/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:44"]

Loma on lomaa työstä, opiskelusta... ja sinä haluat lomaa mistä... elämästä? Nii no, haluaahan monet vanhemmat lomaa lapsistaankin... 

[/quote]

Lomaa kuntouttavasta työtoiminnasta.Ai joo, eihän tavalliset työssäkäyvät tiedä näistä ilmaistyöpaikoista mitään.Sori, mun moka! Olisi pitänyt aloituksessa valistaa vähän siitäkin. ap

[/quote]

[/quote] Nyt olen ollut 9kk samassa paikassa, sitä ennen 4kk yrityksessä ja sitä ennen 2 vuotta toisessa paikassa.Tiedän että vuodessa on 4 viikon loma pidettävä, jos siis olet samassa paikassa yhtäjaksoisesti, mutta sinä et voi sitä päättää milloin pidät tuon lomasi. ap

[/quote]

Mä olen töissä, mutta en voi siltikään päättää, milloin lomani pidän. Pitäisin mieluiten talvella kaikki 5 viikkoa, mutta ei käy. Talvella saa korkeintaan viikon, touko-syyskuussa on pidettävä ne 4 muuta. Enkä silloinkaan voi itse päättää, milloin lomani pidän vaan se on sumplittava pomon ja työkavereiden kesken. Olen ollut nyt 8 vuotta samassa työpaikassa ja vielä kertaakaan en ole saanut edes viikkoa heinäkuussa, jolloin kesällä pidettävän lomani haluaisin. Joten se siitä valinnanvapaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siellä jotain koulutusta mikä oikeasti työllistäisi? Tai lähiseudulla? Jonka voisit käydä ja sitten muuttaa paikkaan jossa on töitä? Esim lähihoitaja,hoiva-avustaja, vartija,kiinteistöala, korjausrakentaminen,taloushallinto(kirjanpito)?

Vierailija
4/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tulisi kokeilla pitkäaikaistyöttömyyttä ja todeta että se jos mikä passivoi ihmisen lopullisesti sinne sohvannurkkaan. ap

Vierailija
5/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:16"]

Jokaisen tulisi kokeilla pitkäaikaistyöttömyyttä ja todeta että se jos mikä passivoi ihmisen lopullisesti sinne sohvannurkkaan. ap

[/quote]

Siis haluaisit, että me kaikki jäisimme sohvannurkkaan? Heh :)

Vierailija
6/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kyllähän toimeentulotuki ON tarkoitettu vain väliaikaiseksi avuksi. Fakta kuitenkin on, että moni on sellaisessa tilanteessa, että tuen tarve on pysyvä. Eipä sille mitään voi. 

Vierailija
7/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen väsynyt maksamaan sun kaltaistesi elämisen. Miksi äitisi ei jättänyt sua tekemättä? Suomessa ei ole vuosikymmeniin ollut pakko lisääntyä.

Vierailija
8/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:17"]

[/quote]

[/quote]

No tietenkin jokainen vuorollaan, heh itsellesi. Kyllästyttää keskustelut te-toimiston tätösen kanssa, joka on syvällä sisimmässään sitä mieltä että työttömyys on vain oma vikani.Kuntouttava työtoiminta on pitänyt hengissä, mutta lomien puute rassaa.Työtön ei kuulemma tarvitse lomaa. ap

Vierailija
9/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:18"]

Mä olen väsynyt maksamaan sun kaltaistesi elämisen. Miksi äitisi ei jättänyt sua tekemättä? Suomessa ei ole vuosikymmeniin ollut pakko lisääntyä.

[/quote] Mikäli olet sossussa, te-toimistossa tai ulosotossa töissä niin se olen kyllä minä joka tuo leivän pöytääsi joten olepa siellä hiljaa vaan, ja anna työpaikkasi sitä oikesti arvostavalle.Miks sun isäs ei ole opettanut sinulle edes alkeellisimpia käytöstapoja? Toivottavasti sulla ei ole lapsia koska asenteet periytyy, ja työttömyys on tullut jäädäkseen. ap

Vierailija
10/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa itseä parempi mies niinkuin minä olen tehnyt ei tarvitse hypätä sossussa hakemassa toimeentulotukea. Tajusin sen jo nuorena kun en työelämään päässyt eikä opinnot sujuneet etten jaksa vuosikausia viedä lippuja ja lappuja sossuun niinpä olen valinnut toisen tyylin elää. t. ammattivalittaja

Vierailija
11/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Jaa. Minä tunnen paljon työtömiä jotka ovat alkaneet heti tehdä vapaaehtoistöitä ja luomaan kontakteja ja ovat saaneet sitä kautta jopa töitä. Ansiosidonnainen on mätäpaise joka passivoi ihmiset sohvan nurkkaan.

Vierailija
12/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:17"]

[/quote]

[/quote]

No tietenkin jokainen vuorollaan, heh itsellesi. Kyllästyttää keskustelut te-toimiston tätösen kanssa, joka on syvällä sisimmässään sitä mieltä että työttömyys on vain oma vikani.Kuntouttava työtoiminta on pitänyt hengissä, mutta lomien puute rassaa.Työtön ei kuulemma tarvitse lomaa. ap

Vierailija
13/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko muuttaa jonnekin, missä asumiskustannukset on pienemmät, jos et kerran kykene normaaliin työelämään? Muuta jonnekin maalle, missä voit elää omavaraisemmin. Aikakin kuluu, kun pitää tonttia kunnossa, leipoo, tekee käsitöitä ja kuopsuttaa puutarhassa. 

Vierailija
14/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:35"]

Kannattaisko muuttaa jonnekin, missä asumiskustannukset on pienemmät, jos et kerran kykene normaaliin työelämään? Muuta jonnekin maalle, missä voit elää omavaraisemmin. Aikakin kuluu, kun pitää tonttia kunnossa, leipoo, tekee käsitöitä ja kuopsuttaa puutarhassa. 

[/quote]

Eikä työkkärikään tunge jatkuvasti joillekin kursseille tms vaan antavat olla yleensä melko rauhassa.

Vierailija
15/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ole, joten tämä surkea rahamäärä lähinnä vituttaa koska tiedän että pienellä vaivalla on mahdollisuus paljon parempaan elämään. Tai olisi jos löytyisi työtä josta maksetaan ihan oikeaa palkkaa. Ilmaiseksi toki pääsee aina välillä "harjoittelemaan".

Vierailija
16/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:35"]

[/quote]

Asun jo maalla, ei kaikki asiat pyöri helsingin ympärillä.Hieman ristiriitaista että ensi käsket muuttamaan halvempaan ja sitten käsketkin muuttamaan omakotitaloon...niin vuokralle? Ja tiedoksesi ettei yksikään kunta taikka kaupunki ota työtöntä vastaan tarjoamalla asuntoa.Kokeiltu on.Yksityiset ovat kalliita ja epävarmoja. Mutta kiva että ajatuksen tasolla kaikki järjestyisi kun muuttaisin maalle vuokralle viljelemään porkkanoita.(tämänkin asunnon vuokra menee kunnalle, joka antaa siihen ensin hieman tukea) ap

Vierailija
17/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
19/19 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan