Kuinka moni yrittäisi vielä tyttöä tässä tilanteessa?
Meillä kolme poikaa, mies toivoi kolmannesta jo tyttöä.... Haluaisin tosi tosi kovasti tytön, sydäntäni särkee ajatus että jäisin tytöttömäksi. Poikia olen halunnut ja ne ovat ihania, mutta että vielä mahollisesti seuraava olisi poika, en tiiä... mutta sieltä voisi tulla se tyttökin.
Kuinka moni yrittäisi? ja onko joku saanut näin monen pojan jälestä saman miehen kanssa vielä viimeisenä tytön. (tiedä Selänteen ja Beckhamin perheen, niistä ei tarvitse mainita)
Kommentit (39)
Minä olen jo 5 vuotta yrittänyt tyttöä ja ei onnistu, joten antaa olla. Kaksi poikaa jo on.
Ei muuta kuin etsit tuttavapiiristä miehen jolla on paljon tyttöjä niin sitten onnistuu.
Todennäköisempa on että neljäskin on poika mutta ainahan toki on se tytönkin mahdollisuus. Pitää vain päättää onko valmis arpapeliin.
Kyllä äitikin voi vaikuttaa sukupuoleen, mm. äidin alipainoisuus lisää tytön todennäköisyyttä, ylipainoiset saa todennäköisemmin pojan.
Mutta entä jos se neljäskin on poika? Mitä sitten? Petytkö? Oletko onnellinen neljännestä lapsestasi vai harmitteletko sukupuolta? Miltä itsestäsi tuntuisi, jos tietäisit olevasi se ns. väärää sukupuolta oleva lapsi?
Sen sijaan, että miettisit mahdollisen tulevan lapsen sukupuolta, niin ennen kaikkea mieti, että haluatko todellakin neljännen lapsen. Jos haluat, niin sitten vaan lapsen tekopuuhiin. Mutta, jos halaut vaan tytön, niin sinuna jättäisin väliin.
Kaikkea ei voi saada. Poikaparka kun tuottaa taas pettymyksen isille.
Riippuu ihan teidän elämäntilanteestanne. Haluatteko molemmat yrittää vielä yhtä lasta? Onko teillä taloudellisesti mahdollista kasvattaa 4 lasta, ilman että menee liian tiukaksi? Asunnon ja auton koko ym. tällaiset asiat. Entä jos teillä olisi 4 poikaa, millainen ajatus se olisi? Jos ei ongelmaa missään niin yrittäisin neljättä. Meillä kaksi poikaa ja näillä näkymin saa jäädä tähän. Tositosi paljon haluaisin tytön, mutta ajatus 3 pojasta ei innosta yhtään (voi toki mieli muuttua vielä jossain vaiheessa). Vain jos voisin olla 100% varma, että kolmas olisi tyttö niin olisin valmis kaikkeen yhden lisälapsen tuomaan vaivaan ja rahanmenoon (esim. suurempi asunto ja auto).
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:02"]Kyllä äitikin voi vaikuttaa sukupuoleen, mm. äidin alipainoisuus lisää tytön todennäköisyyttä, ylipainoiset saa todennäköisemmin pojan.
[/quote]
Nyt tuli jo niin paksua palturia että huhhuh. Siittiö sen sukupuolen päättää sillä vain mieheltä tulee sekä x-, että Y-kromosomin sukusoluja. Se kumpi siihen munasoluun (joka on aina X) osuu, määrää tulevan lapsen sukupuolen.
Kyllä minä yrittäisin. Itse yritin saada poikaa kahden tytön jälkeen ja se onnistui.Oli ehkä sattumaa, en tiedä. Tutkin kiinalaisia raskauskalentereita ja valitsin sieltä kuukaudet minkä mukaan niissä tulee poika ja rakasteltiin ilman ehkäisyä näiden kuukausien aikana missä luki poika. Tulin raskaaksi ja poikahan sieltä tuli :) Neljäs jos tulee niin sulupuolella ei ole enää väliä sillä olen "saanut" jo molempia :)
Joo uskon myös, että joillekin miehille/pariskunnille/sukuihin syntyy helpommin tyttöjä.. meitäkin neljä siskosta. Kolmella lapsia, joista kaikki kuusi tyttöä. Siskoni raskaana ja tyttö tulossa.. poika ois tähän sukuun ihan kivaa vaihtelua. Ystäväni miehen sukuun ei taas ole syntynyt tyttöä sataan vuoteen. Mulla on sentään kaksi poikaserkkua noin 30v.
Mä olen vaikuttanut sukupuoleen, pojat oviksesta ja tyttö ennen sitä. Helppoa se ei ollut, tyttöä piti tekemällä tehdä 7-8 kk.
Naisen pimpan happamuus/makeus vaikuttaa myös sukupuoleen sillä toisenlaisessa poikasiittiöt viihtyy paremmin ja toisenlaisessa tyttösiittiöt. En nyt muista miten se meni.
T. av-mamma
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:02"]Kyllä äitikin voi vaikuttaa sukupuoleen, mm. äidin alipainoisuus lisää tytön todennäköisyyttä, ylipainoiset saa todennäköisemmin pojan. [/quote] Nyt tuli jo niin paksua palturia että huhhuh. Siittiö sen sukupuolen päättää sillä vain mieheltä tulee sekä x-, että Y-kromosomin sukusoluja. Se kumpi siihen munasoluun (joka on aina X) osuu, määrää tulevan lapsen sukupuolen.
[/quote]
Voi voi, sinun heikkoa tietämystäsi. Äidin elimistö "päättää" alkion kiinnittymisestä. Jopa n. 50 % alkioista ei saa kiinnittyä. Tuo on se ratkaiseva vaihe jossa äidin elimistö voi suosia toista sukupuolta. Mm. nälänhätäolosuhteissa on järkevämpää tuottaa tyttöjä, jotta populaatio ei tuhoutuisi (evolutiiviset syyt siis taustalla). Nuo on ihan tilastofaktoja, että alipainoisille syntyy enemmän tyttöjä. Kannattaisi sinunkin lukea enemmän aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:02"]Kyllä äitikin voi vaikuttaa sukupuoleen, mm. äidin alipainoisuus lisää tytön todennäköisyyttä, ylipainoiset saa todennäköisemmin pojan. [/quote] Nyt tuli jo niin paksua palturia että huhhuh. Siittiö sen sukupuolen päättää sillä vain mieheltä tulee sekä x-, että Y-kromosomin sukusoluja. Se kumpi siihen munasoluun (joka on aina X) osuu, määrää tulevan lapsen sukupuolen.
[/quote]
Miten selität sota-ajan jälkeiset poikapaljoudet? Kyllä äidinkin munasolu vaikuttaa tulijaan.
Kyllä, varhaisvaiheessa abortoituu n. puolet alkioista, ennen kuin äiti edes tietää olevansa raskaana. Äidin merkitys syntyvään sukupuoleen on varsin suuri, asiaa on vasta viimeaikoina alettu kunnolla ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:02"]
Kyllä äitikin voi vaikuttaa sukupuoleen, mm. äidin alipainoisuus lisää tytön todennäköisyyttä, ylipainoiset saa todennäköisemmin pojan.
[/quote]
Naisilla on vain X-kromosomeja, eikä nainen voi antaa pojan saamiseen tarvittavaa Y-kromosomia. Y-kromosomi voi tulla vain mieheltä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:08"]Mä olen vaikuttanut sukupuoleen, pojat oviksesta ja tyttö ennen sitä. Helppoa se ei ollut, tyttöä piti tekemällä tehdä 7-8 kk.
[/quote]
eipä tuokaan nyt oikein toimi, mulla ainakaan. Kaksi lasta inseminaatiolla siinä vaiheessa kun munarakkula oli jo puhjennut eli hyvinkin ovulaation aikaan.. kaksi tyttöä.
Laittakaa nyt edes jotain luotettavia lähteitä näihin väitteisiin ravitsemustilan ja ties minkä vaikutuksesta.
Mä en alkaisi yrittää vain sen takia että haluaisin tytön. Jos saatte vielä lapsen, on sen oltava rakastettu sukupuolesta huolimatta.