Onko teillä muilla työssä käyvillä sunnuntaisin melkein aina tunne että
ette kestä huomista työpäivää tai alkavaa työviikkoa? Että romahdatte ja sekoatte jotenkin ja päivä päättyy siten että työkaverinne joutuvat soittamaan ambulanssin ja sinut viedään johonkin psykiatriseen päivystykseen? Niin ei ole koskaan tapahtunut mutta teistä tuntuu sunnuntaisin että niin ehkä tapahtuu alkvalla viikolla?
Kommentit (29)
Pitäiskö miettiä elämä uusiksi, jos tosiaan noin on?
On ja lähdin töistä. Lopullisesti.
Onneks mulla onnosa-aikatyö, ja osa-aikainen kuntoutustuki, niin meen vasta ke töihin 👍🏻
Ei nyt ihan tuollaista, mutta kyllä työviikko aina vähän ahdistaa. Su-ma yönä nukun aina todella huonosti (jos työviikko edessä).
On ollut. Tuolloin kannattaa vaihtaa työpaikkaa/uraa.
OLI suunnilleen tollasta silloin kun tein täyttä aamytyötä perintrisellä 8-16 tyylillä, epävakailla unenlahjoilla en saanut sunnuntain vapaasta oikein mitään irti kun maanantai aamun herääminen kuumotti ja stressasi niin paljon että olisi ollut aivan sama jo olla siellä töissä. Iltatyössä tämä muuttui, nyt sunnuntaikin on minun vapaapäivä jolloin teen mitä haluan enkä mieti töitä tai heräämisen vaikeutta, yllättävän pienistä asioista se elämänlaatu voi olla kiinni!
Ei. Teen töitä myös vkloppuisin niin menee päivät ihan sekaisin.
Onneksi minulla ei ole koskaan lomia. Tykkään kitua.
Ei ehkä ihan noin. Mutta sunnuntaina kyllä harmittaa alkava uusi viikko, kun itse on ollut jo viikonlopun töissä ja vapaat ovat vasta esim. to-pe.
Itseä harmittaa se vuorotyöläisenä ja ylitöitä tekevänä, että olen nyt kaksi harvinaista viikonlopun vapaa päivää siivonnut ja jynssännyt kotia, kun siivousta ei voinut enää pitkittää. Just pesin ikkunat, jynssäsin vessan, pyyhin pölyt, pesin pyykkiä ja laitoin tiskit. Eilen pesin kylpyhuoneen kunnolla, pesin pyykit ym. ym. Nyt riittää! Kohta lähden hitto vie kävelylle aurinkoiseen säähän ja salille sen jälkeen.
Pyrin olemaan ajattelematta töitä vapaalla. Siteen huomenna pohdin paljonko saikkua saisi jos kaadun työpaikan portaissa. Pitää kaatua sen verta pahasti etten istumatyöhön pysty.
Ei ihan noin pahasti, mutta kyllä minuakin aina sunnuntaisin ahdistaa tuleva työviikko. Voi kun olisikin rahaa tehdä osa-aikaista, olisi ihanaa jos saisi tehdä vain ti-to töitä.
Ei nyt ihan noin kamalalta, mutta minulla on ollut sunnuntai-ahdistusta varmaan 1-luokasta lähtien viimeiset 45 vuotta. Se iskee sunnuntaina iltapäivällä, mutta menee onneksi ohi illalla. Juurikin mietin, että miten sitä taas ensi viikosta selviää, kun laiskottaa niin maan perhanasti.
Maanantai-aamuna tympäisee, kun kello soi, mutta maanantai-iltana tuntuu jälleen, että viikko menee omalla painollaan, kuten on aina mennytkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan noin pahasti, mutta kyllä minuakin aina sunnuntaisin ahdistaa tuleva työviikko. Voi kun olisikin rahaa tehdä osa-aikaista, olisi ihanaa jos saisi tehdä vain ti-to töitä.
Mitä luulet tuon muuttavan? Sitten ahdistelisit töihin menoa maanantaina?
Tee sellainen muutos että otat lauantaille toisen työn nii sunnuntai ei ahdista kun se on se viikon ainoa vapaa. Kokemusta on.
Joo pelottaa että ammun esimieheni
Ei ole enää kun olen työssä jota rakastan. Kokemusta on myös siitä että jo perjantaina ahdisti miten nopeasti viikonloppu taas menee ja alkaa uusi työviikko.
Vierailija kirjoitti:
OLI suunnilleen tollasta silloin kun tein täyttä aamytyötä perintrisellä 8-16 tyylillä, epävakailla unenlahjoilla en saanut sunnuntain vapaasta oikein mitään irti kun maanantai aamun herääminen kuumotti ja stressasi niin paljon että olisi ollut aivan sama jo olla siellä töissä. Iltatyössä tämä muuttui, nyt sunnuntaikin on minun vapaapäivä jolloin teen mitä haluan enkä mieti töitä tai heräämisen vaikeutta, yllättävän pienistä asioista se elämänlaatu voi olla kiinni!
Jep, iltavirkun elämä on helvettiä aamuvirkkujen maailmassa. Itsekin stressaan jos yöllä on herätys klo 7 töihin. Onneksi teen nyt etänä ja herään sitten kun silmät aukeavat.
Valintoja. Itse valitsin loisimisen, eikä ahdista ollenkaan!
Lähinnä se, että onko huomenna se päivä, kun viimein hyppään työmatkalla olevalta sillalta alas.