Turhaa on salilla käynti
Pitäisi polttaa satoja kilokaloreita, mutta puolen tunnin kuntopyörän polkemisen jälkeen on mittarin mukaan lähtenyt vasta 200 kaloria. En minä jaksa yhtään kovempaa!
Kommentit (51)
Helppo ratkaisu: Älä syö sitä suklaapatukkaa!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:55"]
Pitäisi polttaa satoja kilokaloreita, mutta puolen tunnin kuntopyörän polkemisen jälkeen on mittarin mukaan lähtenyt vasta 200 kaloria. En minä jaksa yhtään kovempaa!
[/quote]
Tolla asenteella se on kyllä turhaa. Mä käyn salilla,koska se on kivaa.Kaverin kanssa testaillaan uusia laitteita,ja jutellaan samalla,tulee myös hyvä fiilis liikunnasta. Jos siellä käyt hammasta purren ja lasket kaloreita,etsi joku mielekkäämpi liikuntalaji. Uinti on ainakin energiaa kuluttavaa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:49"]
[/quote]
Kuule, vaikka siinä pyörän mittarissa lukeekin vain "cal" niin kilokaloreita ne ovat.
[/quote]
Miksi siinä on väärä yksikkö?
[/quote]
Koska amerikkalaiset eivät osaa tervepäisiä yksiköitä ja sekoittavat puhekieltä joka paikkaan
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:55"]
No minusta parasta on se että salilla rehkiminen tekee olon voimakkaaksi. Sillain kokonaisvaltaisesti. Se varmaan osittain liittyy tuohon ryhtiin. Tulee voimakas(en tarkoita pelkästään lihasvoimaa vaan sitä tunnetta mikä koko kehoon tulee treenatessa, sellainen jämäkkä olo) ja pystyvä fiilis.
Sen takia kannattaa pulskankin käydä salilla vaikka ei laihdutakaan varsinaisesti, ja nimenomaan sellaisen toivottoman josta tuntuu että en ikinä onnistu tai en ikinä laihdu! Se voimakas ja jämäkkä tunne ei tule heti kun pitää ensin treenailla niin kauan että lihakset alkavat ottaa sitä työtä vastaan eli muutama viikko menee.
Se tunne antaa sinulle erilaista poweria elämään, katsot itseäsi eritavalla, alat arvostaa kehoasi joka pystyykin suorituksiin ja se ryhti paranee. Huomaamatta alat laihtua kun koko asenne kehoosi muuttuu ja toivot sille parasta. verensokerit tasaantuu kasvaneen lihastyön myötä ja pystyt vastustamaan yllättäen herkuttelua. Ja kolmen kuukauden kuluttua huomaat että muutoksia on tapahtunut, niin vartalossasi kuin asenteessasikin. Olet eri ihminen vaikka puntari ei näyttäisikään painon laskua.
Suosittelen tätä myös erittäin laihoille ja anorektikoille, myös heillä on elämä muuttunut terveempään suuntaan.
[/quote]
Heh, muuten asiaa mutta itse odottelen tässä vielä tuota herkuttelun vastustamista tapahtuvaksi. Nimim. puolitoista vuotta salilla 2-4 kertaa viikossa mutta silti sipsit ja suklaa hyppää ostoskoriin (niiden parsakaalien ja rahkan ohella tosin nykyään) kaupassa. Henkinen läski mikä henkinen läski näköjään, ei se siitä punttaamalla muutu :D
Jaa. Minä laihduin 12 kiloa ihan vain salilla ja ruokavaliolla, eikä ole tullut kilot takaisin. Outoa kuvitella että voisi syödä suklaapatukoita ruuan lisäksi jos yrittää pudottaa painoa
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:55"]
No minusta parasta on se että salilla rehkiminen tekee olon voimakkaaksi. Sillain kokonaisvaltaisesti. Se varmaan osittain liittyy tuohon ryhtiin. Tulee voimakas(en tarkoita pelkästään lihasvoimaa vaan sitä tunnetta mikä koko kehoon tulee treenatessa, sellainen jämäkkä olo) ja pystyvä fiilis.
Sen takia kannattaa pulskankin käydä salilla vaikka ei laihdutakaan varsinaisesti, ja nimenomaan sellaisen toivottoman josta tuntuu että en ikinä onnistu tai en ikinä laihdu! Se voimakas ja jämäkkä tunne ei tule heti kun pitää ensin treenailla niin kauan että lihakset alkavat ottaa sitä työtä vastaan eli muutama viikko menee.
Se tunne antaa sinulle erilaista poweria elämään, katsot itseäsi eritavalla, alat arvostaa kehoasi joka pystyykin suorituksiin ja se ryhti paranee. Huomaamatta alat laihtua kun koko asenne kehoosi muuttuu ja toivot sille parasta. verensokerit tasaantuu kasvaneen lihastyön myötä ja pystyt vastustamaan yllättäen herkuttelua. Ja kolmen kuukauden kuluttua huomaat että muutoksia on tapahtunut, niin vartalossasi kuin asenteessasikin. Olet eri ihminen vaikka puntari ei näyttäisikään painon laskua.
Suosittelen tätä myös erittäin laihoille ja anorektikoille, myös heillä on elämä muuttunut terveempään suuntaan.
[/quote]
Heh, muuten asiaa mutta itse odottelen tässä vielä tuota herkuttelun vastustamista tapahtuvaksi. Nimim. puolitoista vuotta salilla 2-4 kertaa viikossa mutta silti sipsit ja suklaa hyppää ostoskoriin (niiden parsakaalien ja rahkan ohella tosin nykyään) kaupassa. Henkinen läski mikä henkinen läski näköjään, ei se siitä punttaamalla muutu :D
[/quote]
Syö enemmän ruokaa.
[/quote]
Tee kunnon treeni vapaapainopuolella, niin kroppa polttaa kaloreita runsaasti vielä pitkään salillakäynnin jälkeenkin. Ja kasvanut lihasmassa kuluttaa jo olemassaolollaan enemmän energiaa kuin läski. Tee raskaita perusliikkeitä kuten kyykyt, maastaveto, leuanveto, penkkipunnerrus ja soudut. Eikä mitään aerobikkiä vaan laitat painoa siten, että jaksat juuri ja juuri 3-12 toistoa per sarja, ei enempää. Katso tekniikat kohdilleen aluksi vaikka omavalmentajan kanssa, jos olet yhtään epävarma.
Pyörät ja crosstrainerit sun muut vimputtimet on vaan alkulämmittelyä varten.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:55"] No minusta parasta on se että salilla rehkiminen tekee olon voimakkaaksi. Sillain kokonaisvaltaisesti. Se varmaan osittain liittyy tuohon ryhtiin. Tulee voimakas(en tarkoita pelkästään lihasvoimaa vaan sitä tunnetta mikä koko kehoon tulee treenatessa, sellainen jämäkkä olo) ja pystyvä fiilis. Sen takia kannattaa pulskankin käydä salilla vaikka ei laihdutakaan varsinaisesti, ja nimenomaan sellaisen toivottoman josta tuntuu että en ikinä onnistu tai en ikinä laihdu! Se voimakas ja jämäkkä tunne ei tule heti kun pitää ensin treenailla niin kauan että lihakset alkavat ottaa sitä työtä vastaan eli muutama viikko menee. Se tunne antaa sinulle erilaista poweria elämään, katsot itseäsi eritavalla, alat arvostaa kehoasi joka pystyykin suorituksiin ja se ryhti paranee. Huomaamatta alat laihtua kun koko asenne kehoosi muuttuu ja toivot sille parasta. verensokerit tasaantuu kasvaneen lihastyön myötä ja pystyt vastustamaan yllättäen herkuttelua. Ja kolmen kuukauden kuluttua huomaat että muutoksia on tapahtunut, niin vartalossasi kuin asenteessasikin. Olet eri ihminen vaikka puntari ei näyttäisikään painon laskua. Suosittelen tätä myös erittäin laihoille ja anorektikoille, myös heillä on elämä muuttunut terveempään suuntaan. [/quote] Heh, muuten asiaa mutta itse odottelen tässä vielä tuota herkuttelun vastustamista tapahtuvaksi. Nimim. puolitoista vuotta salilla 2-4 kertaa viikossa mutta silti sipsit ja suklaa hyppää ostoskoriin (niiden parsakaalien ja rahkan ohella tosin nykyään) kaupassa. Henkinen läski mikä henkinen läski näköjään, ei se siitä punttaamalla muutu :D [/quote] Syö enemmän ruokaa.
[/quote]
Joo samaa mieltä. Itse pääsin eroon kun jätin pois alkoholin,sokerin melkein kaikki viljat, potun tms. hedelmistä syön vain greippejä. Nykyään voi ottaa jotain vähäsen mutta pystyy olemaan ottamatta lisää eikä tosiaankaan tarvi joka viikko herkutella. Illalla kun salin jälkeen on nälkä niin luontaisesti ottaa järkevää syötävää eikä pullaa tms.
Sorrun kyllä joskus napostelemaan esim paistettua jauhelihaa.Se on mun heikkous ja polar 5. Mutta en pahasti.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:12"]Polje vain pyörää sinnikkäästi viikko tai kaksi, huomaat jo sitten, että jaksat jo polkea pidempiä aikoja tai raskaammalla vaiheetta.
Järkevämpää se polkeminen on, kuin "kolistella" rautaa 10-30kg:n painoilla, niin kuin jotkut pissaliisat salilla.
[/quote]
Asiantuntemus huokuu tästä kommentista. :D tuliko mieleen, että 50 kg painavalle naiselle 30 kg on ihan napakka paino melkein mihin tahansa. Itse teen ranskalaista punnerrusta aina noin 5 kilon käsipainoilla ja askelkyykkyä 40 kilolla, vaikka olen punttaillut aika kauan. Painan 58 kiloa. Tee sinäkin liikkeet kunnolla oikealla lihaksella tai lihasryhmällä niin sarjapainot putoavat sinullakin ;) ainiin, mutta salille mennäänkin esiintymään eikä tekemään kunnolla...t. Fitness-harrastaja.
[/quote]
Viivi?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:49"]
[/quote]
Kuule, vaikka siinä pyörän mittarissa lukeekin vain "cal" niin kilokaloreita ne ovat.
[/quote]
Miksi siinä on väärä yksikkö?