Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhaa on salilla käynti

Vierailija
12.11.2014 |

Pitäisi polttaa satoja kilokaloreita, mutta puolen tunnin kuntopyörän polkemisen jälkeen on mittarin mukaan lähtenyt vasta 200 kaloria. En minä jaksa yhtään kovempaa!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:17"]miten nopeasti peba alkaa näyttää paremmalta jos käy salilla?
[/quote]

Jos vain käyt, ei koskaan. Jos kyykkäät tosissasi niin kyllä ihan muutamissa kuukausissa näkyy aloittelijalla selvä muutos. Hyvältä näyttäminen riippuu lähtötasosta.

Vierailija
22/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:12"]

Polje vain pyörää sinnikkäästi viikko tai kaksi, huomaat jo sitten, että jaksat jo polkea pidempiä aikoja tai raskaammalla vaiheetta.

Järkevämpää se polkeminen on, kuin "kolistella" rautaa 10-30kg:n painoilla, niin kuin jotkut pissaliisat salilla.

[/quote]

Joo mutta miten paljon pitää treenata, että pystyy kuluttamaan tuhatkertaisen määrän kaloreita?

Suklaapatukassa on tuhat kilokaloria eli miljoona kaloria, minun tahtiini pyörää pitäisi polkea 2500 tuntia että saisi sen kulutettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 200 g suklaapatukka?

Vierailija
24/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä selkeän muutoksen näkee näin lihavassakin. Makkarat kiinteytyvät kumman äkkiä vaikkei laihtuisikaan. Ja se ryhti, aivan toista.

Vierailija
25/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:55"] No minusta parasta on se että salilla rehkiminen tekee olon voimakkaaksi. Sillain kokonaisvaltaisesti. Se varmaan osittain liittyy tuohon ryhtiin. Tulee voimakas(en tarkoita pelkästään lihasvoimaa vaan sitä tunnetta mikä koko kehoon tulee treenatessa, sellainen jämäkkä olo) ja pystyvä fiilis. Sen takia kannattaa pulskankin käydä salilla vaikka ei laihdutakaan varsinaisesti, ja nimenomaan sellaisen toivottoman josta tuntuu että en ikinä onnistu tai en ikinä laihdu! Se voimakas ja jämäkkä tunne ei tule heti kun pitää ensin treenailla niin kauan että lihakset alkavat ottaa sitä työtä vastaan eli muutama viikko menee. Se tunne antaa sinulle erilaista poweria elämään, katsot itseäsi eritavalla, alat arvostaa kehoasi joka pystyykin suorituksiin ja se ryhti paranee. Huomaamatta alat laihtua kun koko asenne kehoosi muuttuu ja toivot sille parasta. verensokerit tasaantuu kasvaneen lihastyön myötä ja pystyt vastustamaan yllättäen herkuttelua. Ja kolmen kuukauden kuluttua huomaat että muutoksia on tapahtunut, niin vartalossasi kuin asenteessasikin. Olet eri ihminen vaikka puntari ei näyttäisikään painon laskua. Suosittelen tätä myös erittäin laihoille ja anorektikoille, myös heillä on elämä muuttunut terveempään suuntaan. [/quote]   Heh, muuten asiaa mutta itse odottelen tässä vielä tuota herkuttelun vastustamista tapahtuvaksi. Nimim. puolitoista vuotta salilla 2-4 kertaa viikossa mutta silti sipsit ja suklaa hyppää ostoskoriin (niiden parsakaalien ja rahkan ohella tosin nykyään) kaupassa. Henkinen läski mikä henkinen läski näköjään, ei se siitä punttaamalla muutu :D [/quote] Syö enemmän ruokaa.

[/quote]

Kuinka paljon mielestäsi noin niinkuin pitäisi syödä? Syön ehkä ~1800-2000kcal päivässä liikuntamääristä riippuen (tai silloin söin kun niitä ylös kirjasin, nyt olen vain syönyt joten en ihan tarkkaan tiedä). Paino pysyy tällä samana, bulkata en tähän kohtaan halua. Syön mm. puuroa, raejuustoa, pähkinöitä, rahkaa, tofua, Quornia, juustoja, kasviksia ja juureksia, marjoja jonkun verran, hedelmiä rajoitetusti, eli omasta mielestäni aika hyvin. Sitä suklaata tai sipsejä syön siis hyvin pienen osan päivän energiamäärästä, ehkä 30-40grammaa kerralla muutaman kerran viikossa. Ehdota jotain muutoksia ihmeessä, lihaa en ala syömään mutta muuten olen avoin ehdotuksille? Eipä tuo "henkinen läskeys" minua sinänsä haittaa, mutta tyhjää höttöähän ne ovat joten sinänsä turhaa syötävää eli voisi niistä eroonkin päätä.

Vierailija
26/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Vierailija
27/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:17"]miten nopeasti peba alkaa näyttää paremmalta jos käy salilla?
[/quote]

Olen elämäni aikana käynyt salilla kaksi kertaa, ja silti minulla on siskoani kiinteämpi ja pyöreämpi peppu. Minä kyykkään ja treenaan kotona, sisko salilla. Minä vedän treenit 3x viikko (menee max tunti/päivä, riippuu teenkö perusteellisen treenin, vai pelkät kyykyt, vatsat, selät ja hooverin, eli 30min-1h), ihankuin siskokin. Minulla on kotona 6kg kahvakuula, jolla olen tehnyt max 1 000 kyykkyä koko tän peppuprojektin aikana. Eli kyykkään ilman painoja tms, vaikka niitä suositellaan otettavaksi mukaan treeniin. Mutta vuodessa on muotoutunut sellainen kiinteä puolipallo, ja projekti jatkuu yhä.

Vierailija
28/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:58"]Ei salilla käydä kalorien vuoksi vaan siksi että pylly näyttää hyvältä. Sen eteen jaksaa mitä vaan.
[/quote]

pylly ja muukin kroppa. Mikään muu ei muokkaa vartaloa yhtä nopeasti.
[/quote]

aika tavalla saa käydä ja tehdä että kroppa muokkaantuu. Ei se niin helppoa ole.

Vierailija
29/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä 0-vastuksella sä ap oikein poljet? Itse ainakin poljen 10minuutin alkulämmöllä 60 poljinkierroksen pyöritysnopeudella sellaisella vastuksella, että kulutan tuossa ajassa reilu 200 kaloria. 

Vierailija
31/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun laiskimus. Asennetta!!!!

Vierailija
32/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:31"]

[/quote]

Me muut tunnemme nimellä suklaalevy, mutta AP:lle suklaapatukka.

Vierailija
33/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:55"]

Pitäisi polttaa satoja kilokaloreita, mutta puolen tunnin kuntopyörän polkemisen jälkeen on mittarin mukaan lähtenyt vasta 200 kaloria. En minä jaksa yhtään kovempaa!

[/quote]

Kuule, vaikka siinä pyörän mittarissa lukeekin vain "cal" niin kilokaloreita ne ovat.

Vierailija
34/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:12"]

Polje vain pyörää sinnikkäästi viikko tai kaksi, huomaat jo sitten, että jaksat jo polkea pidempiä aikoja tai raskaammalla vaiheetta.

Järkevämpää se polkeminen on, kuin "kolistella" rautaa 10-30kg:n painoilla, niin kuin jotkut pissaliisat salilla.

[/quote]

Joo mutta miten paljon pitää treenata, että pystyy kuluttamaan tuhatkertaisen määrän kaloreita?

Suklaapatukassa on tuhat kilokaloria eli miljoona kaloria, minun tahtiini pyörää pitäisi polkea 2500 tuntia että saisi sen kulutettua.

[/quote]

Miten saat puolessa tunnissa kulutettua vain 200 kaloria (ei siis kilokaloria), mutta syöt suklaapatukasta 1000 kilokaloria? Menikö jossain kohtaa yksiköt pieleen?

Vierailija
35/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta parasta on se että salilla rehkiminen tekee olon voimakkaaksi. Sillain kokonaisvaltaisesti. Se varmaan osittain liittyy tuohon ryhtiin. Tulee voimakas(en tarkoita pelkästään lihasvoimaa vaan sitä tunnetta mikä koko kehoon tulee treenatessa, sellainen jämäkkä olo) ja pystyvä fiilis.

Sen takia kannattaa pulskankin käydä salilla vaikka ei laihdutakaan varsinaisesti, ja nimenomaan sellaisen toivottoman josta tuntuu että en ikinä onnistu tai en ikinä laihdu! Se voimakas ja jämäkkä tunne ei tule heti kun pitää ensin treenailla niin kauan että lihakset alkavat ottaa sitä työtä vastaan eli muutama viikko menee.

Se tunne antaa sinulle erilaista poweria elämään, katsot itseäsi eritavalla, alat arvostaa kehoasi joka pystyykin suorituksiin ja se ryhti paranee. Huomaamatta alat laihtua kun koko asenne kehoosi muuttuu ja toivot sille parasta. verensokerit tasaantuu kasvaneen lihastyön myötä ja pystyt vastustamaan yllättäen herkuttelua. Ja kolmen kuukauden kuluttua huomaat että muutoksia on tapahtunut, niin vartalossasi kuin asenteessasikin. Olet eri ihminen vaikka puntari ei näyttäisikään painon laskua.

Suosittelen tätä myös erittäin laihoille ja anorektikoille, myös heillä on elämä muuttunut terveempään suuntaan.

Vierailija
36/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei salilla laihduta vaan muokataan kehoa ja parannetaan aineenvaihduntaa. Ne kilokalorimiinukset otetaan ruokavaliosta.

Vierailija
37/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:31"]

[/quote]

aapeelle suklaalevystä voidaan puhua vasta kun päästään kiloihin.

Voin kuvitella aapeen 200g suklaaPatukka kädessä salin jälkeen kääre puoleen väliin avattuna ja vedettyä parissa minuutissa automatkalla takaisin kotiin.

Vierailija
38/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea jollain kunnollisella kulutuslaskurilla, mitä sinun kokoisesi henkilö kuluttaa kuntopyörän selässä. Keskiraskas polkeminen kuluttaa jo aika hyvin, jos on yhtään liikaa painoa.

Vierailija
39/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:12"]

[/quote]

[/quote]

Ne ylimääräiset kalorit on paljon helpompi jättää syömättä kuin yrittää kuluttaa liikunnalla. Salilla treenaaminen ei kuluta paljoa kaloreita mutta kasvattaa lihasmassaa, joka taas kasvattaa levon energiankulutusta. Eli lihaksikkaat ihmiset kuluttavat levossakin enemmän kaloreita kuin läskit. Jos haluat kasvattaa kulutusta merkittävästi, niin raskas intervalliharjoittelu, kuten mäkijuoksu, pikajuoksuspurtit tai crossfit kuluttavat energiaa, samoin vaikka tiukat ryhmäliikuntatunnit.

Vierailija
40/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crosstraineri on hyvä. Pyöräily saattaa olla vähän tylsää niin usein vedän 10min pyörä, 10 min crossari. 10 min juoksu/soutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme