minkä alan opiskelut olet jättänyt kesken?
Eikö ala vastannutkaan odotuksiasi?
Perustitko perheen?
Mikä oli syy ja päädyitkö opiskelemaan jotain muuta ?
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:26"]
Opiskelin kaksoistutkintolla lähihoitajaksi. Tulin raskaaksi ja vaihdoin paikkakuntaa.
[/quote]
minkä ikäinen olit?
Yleisen historian ja italialaisen filologian. Se mikä ei vastannut odotuksia oli oma pää: olin lukiossa hyvä ja kuvittelin itseni siksi fiksuksi mutta yliopistossa selvisi että olenkin tyhmä kuin saapas. Nyt opiskelen merkonomiksi mutta tämäkin on liian vaikeaa, todennäköisesti jää sekin kesken ja vietän loppuikäni kortistossa :(
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:26"]
Opiskelin kaksoistutkintolla lähihoitajaksi. Tulin raskaaksi ja vaihdoin paikkakuntaa.
[/quote]
minkä ikäinen olit?
[/quote]
21-vuotias kun aloitin opinnot. Mulla oli jo yksi tutkinto, mutta olin työttömänä. Ajattelin, että opiskelu vois olla parempaa ajanvietettä kuin av :)
Fysiikka, pääsin opiskelemaan kvanttimekaniikkaa itä-suomen yliopistoon. Luulin että se olisi se mun juttu.. Mutta työllistymis mahdollisuudet olisi ollut vain tutkijana, tehdä projekteja tai työskennellä hyvällä tuurilla teollisuudessa. Tuolta valmistuneilla todella surkeat jatkomahdollisuudet.. Moni opiskeli tohtoriksi asti, sillä alalla ei ole oikein työpaikkoja.. Eikä kukaan halua olla työttömänä..
Vaihdoin yliopistoa ja opiskelen tällähetkellä biofysiikkaa. Tutkija taitaa minusta kuitenkin tulla.. Mutta ainakin aihe on itselle mielenkiintoisempi. :)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:04"]Tradenomi. Hain linjalle väärästä syystä eikä motivaatio löytynyt.
[/quote] tämä!!!!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:13"]
Lopetin kauppakorkeassa markkinoinnin opinnot ja vaihdoin ammattikorkeakouluun opiskelemaan LVI-tekniikkaa. Kasvoin pari vuotta ja ymmärsin ettei omia valintoja kannata tehdä miettien mitä muut niistä ajattelevat. Kauppikseen hain lopulta ihan vain sen yllä leijuvan statusarvon vuoksi. Valmistuin juuri ja olen äärimmäisen tyytyväinen tutkintooni. Toki aikaisemmat opinnot tuovat paljon lisäarvoa. :)
[/quote]
Hatunnosto sinulle! Itse hain juurikin tuon statusarvon ja alan yleisen arvostuksen vuoksi lääkikseen. Pääsin sisään ensi yrittämällä ja jopa valmistuin. Kaduttaa. Ihan rehellisesti sanottuna en haluaisi olla lääkäri, liian stressaavaa, vastuu painaa, näkee liikaa kärsimystä... Olisin paljon onnellisempi vaikka kukkakauppiaana. :)
Sairaanhoitaja amk -tutkinto jäi kesken, kaksi vuotta riitti sitä sairaalapaskaa pompoteltavana (asiakkaat ihania, muut työtoverit järjestäen ei)
Hain ja pääsin kauppakorkeaan, nykyään KTM ja akateemisuus oli muutenkin mun juttu.
Kaksoistutkinnosta lukion muutaman kurssin jälkeen. Tajusin että en hyödy lukiosta mitään. Nyt kaksi ammattia (ammattioppilaitos) opiskelleena ja vakituisessa työssä alle 25 vuotiaana ja kaksi lastakin, hyvät tulot ja oma talo, eli ei minusta luuseri tullutkaan ilman lukiota vaikka niin varoiteltiin...
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:11"]
Lopetin kauppakorkeassa markkinoinnin opinnot ja vaihdoin ammattikorkeakouluun opiskelemaan LVI-tekniikkaa. Kasvoin pari vuotta ja ymmärsin ettei omia valintoja kannata tehdä miettien mitä muut niistä ajattelevat. Kauppikseen hain lopulta ihan vain sen yllä leijuvan statusarvon vuoksi. Valmistuin juuri ja olen äärimmäisen tyytyväinen tutkintooni. Toki aikaisemmat opinnot tuovat paljon lisäarvoa. :)
[/quote]
Hatunnosto sinulle! Itse hain juurikin tuon statusarvon ja alan yleisen arvostuksen vuoksi lääkikseen. Pääsin sisään ensi yrittämällä ja jopa valmistuin. Kaduttaa. Ihan rehellisesti sanottuna en haluaisi olla lääkäri, liian stressaavaa, vastuu painaa, näkee liikaa kärsimystä... Olisin paljon onnellisempi vaikka kukkakauppiaana. :)
[/quote]
Eikö lääkäreillä ole aika paljon valinnanvaraa sen suhteen, millaista hommaa tekevät?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
on melko rohkeaa myöntää että valitsi väärän alan, nyt jos vielä rohkenisit vaihtaa alaa tai paikkaa jossa työskentelet lennosta. tutkimustyötä, ulkomaille.. vaikka mitä vaihtoehtoja?
Lopetin ravintolakoulun kun en saanut sumplittua töitä ja koulua yhteen. Kaduin päätöstä ja jatkoin koulua parin vuoden päästä ja valmistuin sillä kertaa.
Mulla on kaksi ammattia ravintola- alalta. Baarimestarikoulutuksen jätin aikoinaan kesken, kun työt kutsui. ennen ravintola- alaa opiskelin yliopistossa, silloinkin työt vei mennessään.
Harmittaa oikeastaan tuo yliopisto...ehkä jatkan vielä jonakin päivänä (eläkkeellä)?
Liian nuorena joutuu päättämään alansa. Oikeasti olisin halunnut toimittajaksi, jos saisin nyt päättää:). ( ulkomaan toimitukseen).
Hyvä työ mulla nyt on, ravintola- alalla. Hyvä palkka ja asema sellainen, ettei tarvi enää painaa niska limassa, mutta ehkä silti kaipailen tuota opiskelua...?
Pääsin opiskelemaan filosofiaa Ranskassa mutta huomasin, että kielitaitoani ei ollut tarpeeksi ja tämän vuoksi opiskeleminen oli liian raskasta. Pääsin onneksi opiskelemaan lääketiedettä Yhdysvalloissa vuoden päästä.
Mä pääsin heti lukion jälkeen lukemaan matematiikkaa ja tietotekniikkaa, jätin kesken kun pääsin toisena vuonna haluamaani.
Sairastuin abivuotenani luusyöpään. Hoidot ja prantuminen kesti kolmisen vuotta, sinä aikana ajattelin mielenvirkistykseksi opiskella amiksessa matkailualaa. Se amiksen opiskelutyyli on niin outo että ei siitä mitään tullut. Sittemmin pääsin oikikseen ja valmistuin, lukutuokan opiskelutyyli on minulle ominaisempaa.
Lemmikkieläinkauppias, tuntui turhalta. Ei ollut riittävän monipuolinen että olisi kaupanalantutkinto, (saatikka riittävä, että olisi ollut riittävästi tietoa yrityksen perustamisesta) eikä riittävä eläinalantutkinto. En usko että olisin päässyt muualle sillä "ammattitaidolla" kun Mustiin ja Mirriin.. Missä ei tarvitse varsinaiseti olla tekemisissä eläinten kanssa. Vaikka tässä yrityksessä ei ole mitään vikaa, ok ketju.
Mutta olisin halunnut olla enemmän tekemisissä eläintekanssa.. Olisi pitänyt valita pidempi tutkinto ja opiskella pieneläinhoitajaksi tai klinikkahoitajaksi.. Sillä kaupan kassalle pääsee ilmankin tuota tutkintoa.. Ei ole harmittanut, että jäi käymättä loppuun.. Jos olisin tiennyt opetuksen laadun ja sisällön paremmin, niin tuskin olisin mennyt ollenkaan, työkkärin täti vain ehdotti tätä koulutusta.. Kun sanoin että pidän eläimistä..