Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä alan opiskelut olet jättänyt kesken?

Vierailija
11.11.2014 |

Eikö ala vastannutkaan odotuksiasi?

Perustitko perheen?

Mikä oli syy ja päädyitkö opiskelemaan jotain muuta ?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:44"]

Mä ymmärrän, jos lopettaa sen takia, että on "varapaikassa" ja pääsee haluamaansa kouluun, mutta joidenkin kohdalla ihmetyttää, miten pihalla voi olla siitä mitä haluaa. Sen seurauksena nyt sitten se opintotukiuudistus, joka hankaloittaa monen elämää.

[/quote]

Lisäksi hakujen uudistuminen.

Vierailija
22/110 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:00"]Ensihoidon. Lopetin ensimmäisen kenttäharjoittelujakson jälkeen, lanssiin ei haettu kuin vain vakiasiakkaita eli alkoholisteja ja mt-potilaita. Yhden haavan pääsin puhdistamaan ja paikkaamaan 5 viikon aikana
[/quote]

Ensihoitaja voi työskennellä lanssin sijaan myös sairaanhoitajana esim ensiapupolilla. Mikset odottanut niitä harjoittelujaksoja?
[/quote]

Olin aikaisemmin työskennellyt lähihoitajana ja ensihoito näytti myös oman kantansa ; ihmisiä jotka ovat elämänsä lopussa tai pahimmassa vaiheessa. Tajusin, että tahdon mielummin työskennellä tapausten kanssa joissa on toivoa ja intoa ja voin edistää elämää toden teolla
[/quote]

Eikö sun mielestä niillä alkkiksilla ja mt-potilailla voi olla elämä edessä? Ehkä juuri lanssin ensihoitaja on se joka saa ihmisen ymmärtämään missä mennäön ja hakemaan apua.

Ehkä muutoksia saatais, jos ambulanssissa ja ensiavussa työskentelevät jaksaisivat vähän ees jutella ihmisten kanssa eivätkä vaan koittaisi mahd nopeasti päästä eroon ja hoitais liukuhihnalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme lopettaa kesken, ajan haaskausta sellainen

Vierailija
24/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologian opiskelut yliopistossa. En halunnut valmistua kortistoon. Lopetin. Myöhemmin hain laboratorioalalle, jossa nyt työskentelen. 

Vierailija
25/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:11"] Hatunnosto sinulle! Itse hain juurikin tuon statusarvon ja alan yleisen arvostuksen vuoksi lääkikseen. Pääsin sisään ensi yrittämällä ja jopa valmistuin. Kaduttaa. Ihan rehellisesti sanottuna en haluaisi olla lääkäri, liian stressaavaa, vastuu painaa, näkee liikaa kärsimystä... Olisin paljon onnellisempi vaikka kukkakauppiaana. :) [/quote] Täällä kohtalotoveri. Vanhempien "suosituksesta" lääkikseen, opinnot katkenneet jo kerran, tervanjuontia koko koulu. Vitoskurssilla ei enää kehtaa keskeyttää, joten sinnittelen. Tulevaisuus ja lääkärin ammatin harjoittaminen ahdistaa... [/quote] Ja tällaisten käsissä on sitten meidän hanki ja elämä... ?

[/quote]

samoin kuin bussikuskien. Taksikuskien. Pappien. Hautausurakoitsijoiden. Rakennusmiesten. Poliisien. Palomiesten.U name it. Kaikista ammateistalöytyy niitä joita ei juuri se työ nappaa

Vierailija
26/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:47"]

Biologian opiskelut yliopistossa. En halunnut valmistua kortistoon. Lopetin. Myöhemmin hain laboratorioalalle, jossa nyt työskentelen. 

[/quote]

No saa sen laboratorioalan koulutuksen yliopistostakin, nimenomaan biologian puolelta.

T: tuleva labrabiologi joka aikoo valmistuttuaan mennä koulutustaan vastaavaan työhön, esimerkiksi sinun esimieheksesi. Ei ainakaan meiltä valmistuta niistä labrapääaineista kortistoihin. Itse jätin taannoin merkonomikoulun kesken ja hakeuduin yliopistoon. Mulla oli joku alisuoriutumisvaihe aikoinaan, mutta siitä huolimatta ymmärsin, että ammattikoulusta erityisesti kaupan alalla ei valmistu yhtään miksikään.

[/quote]

Valmistut ilmeisesti patologiksi? Tervetuloa uudeksi esimieheksi! :)

Vierailija
27/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logistiikkainsinööriksi opiskelin, mutta en halunnut opetella matematiikkaa ja fysiikkaa joten jäi kesken. :)

Vierailija
28/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailualan amk opinnot. Työnäkymät oli niin surkeat ja koulutus ympäripyöreä, etten halunnut haaskata aikaani. Tietääkseni kukaan vuosikurssilaisistani ei ole saanut koulutusta vastaavaa työtä...

Vierailija
29/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:04"]

Tradenomi. Hain linjalle väärästä syystä eikä motivaatio löytynyt.

[/quote]

Sama.

Vierailija
30/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilainen filologia. Tajusin, etten halua opettajaksi tai tutkijaksi vaan olen enemmän käytännön ihminen. Nykyään olen yrittäjä.

Vierailija
31/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ammattikorkeassa International Business -koulutusohjelman, jonka lopetin ekan vuoden jälkeen. Otti niin päähän se amk:n opiskelutyyli, kaikessa jatkuvasti läsnäolopakko ja ei mitään muuta kun ryhmätöitä vaan...

Vierailija
32/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI-opinnot teknillisen fysiikan osastolla. Hain sinne, koska sinne oli pirun vaikea päästä. Vielä enemmän olisi pitänyt tehdä töitä, että olisi päässyt sieltä poiskin. Olin aika tuuliajolla ja haahuilin siellä monta vuotta. Lopetin vasta kun menetin opiskeluasuntoni ja jäin tyhjän päälle. 

Myöhemmin opiskelin AMK:ssa tradenomiksi enkä silti ole päässyt töihin. Mies tienaa ikiteekkarina hyvin, ei sillä valmistumisella ekan työpaikan jälkeen oikeasti ole väliä jos osaa hommansa. Siilasmaakin teki dippatyön vasta kun oli Nokian hallituksessa - äitinsä painostuksesta :-)

Vierailija
33/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:07"]

en ole jättänyt kesken yhtäkään, vaan valmistunut kolmesta koulutuksesta. 

Luuserit luovuttaa.

[/quote]

Sama täällä! Neljättä menossa. Mikään koulutus nykypäivänä ei ole turha.

Vierailija
34/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:47"]

[/quote]

Samoin, vuosi bilsaa riitti. Ei tuntunut omalta jutulta sittenkään. 

Vierailija
35/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-assistentti, tälle alalle kouluttautuu liikaa.. En ollut tarpeeksi idearikas ja ollut tarpeeksi omaperäinen.. Niin en jaksanut kopioida muiden juttuja päivästä toiseen.. Niin loppui motivaatio, luulin alaa ihan erilaiseksi.. Tuskin olisin valmistumisen jälkeen työllistynyt.

Luokallani oli 16 oppilasta, tiedän että vain yksi työskentelee tällä alalla.. Koulua kävin siis 7 vuotta sitten. Muut on ihan muulla alalla, osa opiskellut muun tutkinnon tai on työttöminä.

Lisäksi koulutus oli liian suppea, jos olisi halunnut vaikka mainostoimistoon graafikoksi.. Koska siihen pitää olla amk tutkinto.. Ainut mihin olisin ehkä päässyt, olisi ollut ehkä jonkun pienen lehden taittaja.. Eli astettelemaan lehtien sivuille muiden kirjoittamia juttuja ja mainoksia.. Liukuhihana duuni.. Kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
36/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:27"]Farmasian.
[/quote]

Oi ihanaa <3 itse hain ja pääsin tänne vahingossa ja koko syksyn olen miettinyt, että onko tämä.sittenkään mun alani ja pitäisikö vain lopettaa ja hakea muualle. Jotenkin oli omalla tavallaan ihanaa huomata, että en olisikaan mahdollisedti ainoa joka on keskeyttänyt tämän alan opinnot.

Vierailija
37/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip-ohjaaja. Koulutus oli toisella paikkakunnalla, jonne piti mennä linkulla.. Ei riittänyt motivaatio. Nyt kaksi lasta ja kolmas tulossa.. Joten ihan omaan ip-ohjausta saa pitää kotona.. :) 

Vierailija
38/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:01"]Aloitin ammattikorkeassa International Business -koulutusohjelman, jonka lopetin ekan vuoden jälkeen. Otti niin päähän se amk:n opiskelutyyli, kaikessa jatkuvasti läsnäolopakko ja ei mitään muuta kun ryhmätöitä vaan...
[/quote]

Höpöhöpökoulutus, itse lopetin parin kuukauden jälkeen ja pääsin heti seuraavana keväänä yliopistoon unelma-alalleni.

Vierailija
39/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologian.

Koska oli tuubaa. About kaikki (60%) pääsee sisälle, joten vähä-älyistä ei-yliopistomaista porukkaa myös paljon.

Vierailija
40/110 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuompelijan. Sain kauppiksesta paikan viikon kuluttua koulun alkamisesta. Amiksen rehtori kysyi erotessani, että miksi ihmeessä tällaisella todistuksella olet tänne edes tullut. Käsityö kutonen, matikka yms. Ysiä ja kymppiä. Olin tosi helpottunut!

Sen jälkeen on paaljon muita koulutuksia ollut. Nyt hoitsuna.

T. Peukalo keskellä kämmentä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi