Finnair aikoo korvata Tampereen ja Turun lennot pysyvästi busseilla
Kommentit (155)
Tampere voi itse perustaa nääs-airlinesin jos haluaa, nostavat vain hieman veroprosenttia.
Eikös samansuuntaista kehitystä ole muissakin Euroopan maissa, että lyhyitä lentoreittejä korvataan muilla juna- ja bussiyhteyksillä? Ihan turhiahan nuo lyhyet lennot ovat. En tiedä onko niistä edes nopeushyötyä, jos ajattelee vaikkapa matka-aikaa Tampereen keskustasta Helsingin keskustaan: junalla pääsee keskustasta keskustaan ilman lähtöselvitystä, lentäen pitää mennä ensin kentälle jonkin aikaa ennen lähtöä, odottaa kentällä, lentää Helsinkiin ja siirtyä junalla tai jotenkin keskustaan.
Ja kun vihreä siirtymä pääsee vauhtiin, bussit korvataan hevoskärryillä. Talvella sitten lämmintä vilttiä mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vihreä siirtymä pääsee vauhtiin, bussit korvataan hevoskärryillä. Talvella sitten lämmintä vilttiä mukaan!
Ei vaan polkupyörillä. Sellaisilla, missä on edessä se kuljetuskoppa lapsille tai matkalaukuille. Tampere-Helsinki ja Turku-Helsinki moottoriteiltä varataan yhdet kaistat per suunta polkupyöräkaistoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös samansuuntaista kehitystä ole muissakin Euroopan maissa, että lyhyitä lentoreittejä korvataan muilla juna- ja bussiyhteyksillä? Ihan turhiahan nuo lyhyet lennot ovat. En tiedä onko niistä edes nopeushyötyä, jos ajattelee vaikkapa matka-aikaa Tampereen keskustasta Helsingin keskustaan: junalla pääsee keskustasta keskustaan ilman lähtöselvitystä, lentäen pitää mennä ensin kentälle jonkin aikaa ennen lähtöä, odottaa kentällä, lentää Helsinkiin ja siirtyä junalla tai jotenkin keskustaan.
Juu, mm Ranskassa.
Ensin palelet aamulla ahtaassa ja meluissa koneessa Tampereelta Helsinkiin joka jää kotimaan terminaaliin kauimmaiselle portille josta ravaat puolo juoksua hikipäässä non-schengenille terminaalin toiseen päähän jotta kerkeät seuraavalle lennolle. Ei kiitos, pari kertaa kokeilon ja sen jälkeen olen mennyt autolla Helsinkiin ja hetken istumiset ja napostelut loungessa ennen lennolle lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Ensin palelet aamulla ahtaassa ja meluissa koneessa Tampereelta Helsinkiin joka jää kotimaan terminaaliin kauimmaiselle portille josta ravaat puolo juoksua hikipäässä non-schengenille terminaalin toiseen päähän jotta kerkeät seuraavalle lennolle. Ei kiitos, pari kertaa kokeilon ja sen jälkeen olen mennyt autolla Helsinkiin ja hetken istumiset ja napostelut loungessa ennen lennolle lähtöä.
Eli en jää kaipaamaan lentoja. Bussi on yhdentekevä, tuskin moni bisnesmatkustaja viitsii bussilla lähteä.
Kuulostaa järkevältä. Bussi on paljon nopeampi kuin lentokone tuolla matkalla.
Bussikuljetukset tietenkin kilpailutetaan ja halvin voittaa. Onnea matkustajat, rukoilkaa että ovet pysyy ajossa kiinni. Halvalla saa halvan kaluston.
Porvoo Airlines alkaa lentää väliä Finskin lopetettua.
Vierailija kirjoitti:
Tampere voi itse perustaa nääs-airlinesin jos haluaa, nostavat vain hieman veroprosenttia.
Sopisi kyllä loistavasti kaupungin muutenkin suurellisiin suunnitelmiin! Voitaisiinko esim. rakentaa keskustaan lisää 25-kerroksisia taloja ja niiden päälle kansi, jolle lentsikat laskeutuvat? Ratikkakiskot voitaisiin vetää sinne asti ja ratikalla sitten matkustajat maan pinnalle.
nyt äkkiä sähköpotkulautayhtiö huomio , olemme haistaneet markkinaraon, tuohon puoliväliin iso ostoskeskus nimeltään lataamo, ja matka jatkuu, ja kohta ihmisen kuljettimeksi drone , niskaan koukku ja tampereelta turkuun , kielletään kaikki muu paitsi etätyöt kotoa , ilmasto kiittää , kasvatetaan salaatteja parvekkeella , ilmasto kiittää
1,5 tunnin ajomatka Helsinkiin tai tunnin junalla ajelu on tehokkaampi tapa matkata maaseudulta sivistykseen.
silloin kun kaikki järkevät ideat on käytetty , aletaan keksimään vielä parempia, kohta olemme paniikissa kun havaitsemme eläinten piereskelyn tuottavan valtavia päästöjä, uhraammeko lemmikit tuottamattomina ilmastonmuutos alttarille, turhat pois ensin. ilmastonmuutos vaatii tekoja jokaiselta , autoilijat ovat niitä jo tehneet
Vierailija kirjoitti:
Ensin palelet aamulla ahtaassa ja meluissa koneessa Tampereelta Helsinkiin joka jää kotimaan terminaaliin kauimmaiselle portille josta ravaat puolo juoksua hikipäässä non-schengenille terminaalin toiseen päähän jotta kerkeät seuraavalle lennolle. Ei kiitos, pari kertaa kokeilon ja sen jälkeen olen mennyt autolla Helsinkiin ja hetken istumiset ja napostelut loungessa ennen lennolle lähtöä.
Joo, ne uudet ATR-portit eivät ehkä olleet maailman paras keksintö, kun kävelymatka jatkolennoille on sitten kilometriluokkaa...
"Finnairin matkustajakone Tampere-Pirkkalan lentokentällä vuonna 2003"
Yhtään tuoreempaa kuvaa ei kuvapankista löytynyt...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere voi itse perustaa nääs-airlinesin jos haluaa, nostavat vain hieman veroprosenttia.
Sopisi kyllä loistavasti kaupungin muutenkin suurellisiin suunnitelmiin! Voitaisiinko esim. rakentaa keskustaan lisää 25-kerroksisia taloja ja niiden päälle kansi, jolle lentsikat laskeutuvat? Ratikkakiskot voitaisiin vetää sinne asti ja ratikalla sitten matkustajat maan pinnalle.
Laitetaan pee hämpin pysäköinnin hintaan lisäys, vaikka 30e puolituntia?
miksi jonkun täytyy mennä metsästä metsään , eikö noita asioita voi hoitaa luureilla ja videoilla , mitä jää tekemättä kun hoitaa noilla,,lahjukset, ravintola bileet, panoreissut , ilmastonmuutoksen nimissä , voitaisiinko lopettaa 1900 lukuinen ajattelu että ihmiset ajelee ristiin rastiin , jokainen menee kotinsa lähelle töihin ja ilmasto säästyy , eihän muulla ole väliä, media yrittää tätä kertoa.
Tämä on johdonmukainen linjaus Finnairilta.
Kotimaan lennot vähitellen lopetetaan.
Suomalaisten rahat kelpaavat kyllä. Vastinetta ei tartte antaa maksajille.
Kannatan!
Miten olisi sellainen bisnesluokan istuimilla varustettu erikoisbussi, joka kulkisi Tampereen ja Turun keskustoista suoraan kentälle?