Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kannattaako applen puhelin ostaa?

Vierailija
10.11.2014 |

mitä eroa esim 5c ja 5s,en tajua noista mitään?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Googlaa ero tai kysy kaupasta, ei sitä täällä jaksa kukaan alkaa selittää.

Vierailija
2/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, tosi vaikea käyttää ja kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5s sisältää sormenjälkitunnistimen, ja siinä on hiaman uudempi prosessori (eli on hiaman tehokkaampi).

Miksi haluat sikakalliin puhelimen, miksi ei esim;

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/39076/dqcvs/Samsung-Galaxy-S4-4G-i9506-valkoinen

tai http://www.verkkokauppa.com/fi/product/40058/dqhgb/LG-Google-Nexus-5-Android-puhelin-16-GB-musta

Vierailija
4/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään, on niin helppo käyttää että pikku lapsikin oppii. Sama ipadin ja macin kans, jotka meiltä löytyy myös. 

Vierailija
5/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan, olen omistanut kaikki maailman huippukännyt ja apple on helpoin ja toimivin.

Vierailija
6/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat kokemukset:

applesta tykkään paljon. Pääsääntöisesti kaikki pelittää niinkuin loogista on, kokeilemani android laitteet tai vierestä seuraamani (avovaimon) Lumian käyttö saavat minut yhä kallistumaan appleen, vaikka pidänkin hintaa järkyttävänä.

Nykypuhelimeni on iphone 4s ja se alkaa hiukan kenkkuilla (olen ollut aika suruton puhelimelle, ei laitteen vika), mutta en millään haluaisi a) maksaa pitkälle yli viittäsataa puhlimesta b) tyytyä johonkin kankeaa epäloogiseen romuun

Vierailija
7/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös 4s ja näillä näkymin riittää kyllä mulle. toimii hyvin ja jotenkin loogisesti. Riittä kun tekee ohjeitten mukaan niin puhelin pelittää. Se vähän harmittaa etten ihan kaikkia niksejä tiedä mitä iphonessa on. 

Vierailija
8/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:12"]

omat kokemukset:

applesta tykkään paljon. Pääsääntöisesti kaikki pelittää niinkuin loogista on, kokeilemani android laitteet tai vierestä seuraamani (avovaimon) Lumian käyttö saavat minut yhä kallistumaan appleen, vaikka pidänkin hintaa järkyttävänä.

Nykypuhelimeni on iphone 4s ja se alkaa hiukan kenkkuilla (olen ollut aika suruton puhelimelle, ei laitteen vika), mutta en millään haluaisi a) maksaa pitkälle yli viittäsataa puhlimesta b) tyytyä johonkin kankeaa epäloogiseen romuun

[/quote]

Eikös tuon 4s:n saa ihan 200 eurolla? Tosin se oli 8gb:nen. Oon näistä muuten ihan pihalla, mutta iPhone himottaisi... Mulle vois riittää toi vai keksiikö joku syyn miksi ei? Tai lähinnä kiinnostaa se käyttöjärjestelmä, muistia sais ehkä olla enempikin. En tartte sormenjälkitunnistusta :)

Vierailija
9/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 5s ja sitä ennen oli 4. Olen ollut molempiin todella tyytyväinen ja ovat helppoja käyttää. Hinta kyllä vähän kirvelee mutta mulla on oma kytkyllä enkä edes häpeile myöntää sitä.
Androideja mulla on ollut muutama mutta olen varmaan liian tyhmä sillä en osaa niitä käyttää ja niiden kanssa on aina kauhea taistelu. Seuraavaksi tekisi mieli kyllä ostaa joku lumia.
5c jäi mulla hankkimatta ihan ja ainoastaan sen ruman ulkonäön vuoksi.

Vierailija
10/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta.

Vierailija
11/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat paketin jonka muokkaus mahdollisuudet on lähes nolla, niin siitä vaan. Mutta jos halvalla haluat tehokkaan toimivan puhelimen, niin osta motorolan moto g. Tällä hetkellä uusimpaan malliin saa kaks sim korttia ulkomaanreissuja varten ja muistikortin lisätilan tarpeeseen.
Meillä kolmi vuotias jo ite latailee ohjelmia androidille, joten en menisi vannomaan helppokäyttöisyyksiin. Työn puolesta olen käyttänyt myös eri ios vehkeitä, mutta en väittäisi sen loogisemmiksi kuin muutkaan. Windows pohjaiset on mielestäni kaikista epämielyttävimmät käyttää.
Mutta jos ostat, kuten suurin osa täällä, av palstoilla surffailuun ja facebook käyttöön sekä ehdottomasti kavereille näytettäväksi... Niin pakkohan sun apple on ostaa.

Vierailija
12/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:15"]

Se vähän harmittaa etten ihan kaikkia niksejä tiedä mitä iphonessa on. 

[/quote]

Ja mikset lue käyttöohjeesta? Vinkkejä löytyy netistä vaikka kuinka.

Vierailija
13/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todella tyytyväinen 5s puhelimeen :) 4 mielestäni liian pieni 6 liian iso, tämä juuri sopiva :)

Vierailija
14/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:22"]Jos haluat paketin jonka muokkaus mahdollisuudet on lähes nolla, niin siitä vaan. Mutta jos halvalla haluat tehokkaan toimivan puhelimen, niin osta motorolan moto g. Tällä hetkellä uusimpaan malliin saa kaks sim korttia ulkomaanreissuja varten ja muistikortin lisätilan tarpeeseen.
Meillä kolmi vuotias jo ite latailee ohjelmia androidille, joten en menisi vannomaan helppokäyttöisyyksiin. Työn puolesta olen käyttänyt myös eri ios vehkeitä, mutta en väittäisi sen loogisemmiksi kuin muutkaan. Windows pohjaiset on mielestäni kaikista epämielyttävimmät käyttää.
Mutta jos ostat, kuten suurin osa täällä, av palstoilla surffailuun ja facebook käyttöön sekä ehdottomasti kavereille näytettäväksi... Niin pakkohan sun apple on ostaa.
[/quote]
Miksi sitä pitäisi pystyä muokkaamaan? Musta on oikeastaan aika ällöttävää että jotkut esim muokkaavat androidistaan lähes Applen.. Mä en tee mitään tuollaisella muokkauksella, mulle riittää juuri ne mitä tästä nyt löytyy ja missä ne ovat. Appstoresta saan ladattua ohjelmia jos niitä kaipaan.
T. 20v

Vierailija
15/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:15"]

Se vähän harmittaa etten ihan kaikkia niksejä tiedä mitä iphonessa on. 

[/quote]

Ja mikset lue käyttöohjeesta? Vinkkejä löytyy netistä vaikka kuinka.

[/quote]

On niitä paljon sellaisiakin jotka ei ole käyttöohjeessa. 

Vierailija
16/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista iPhoneista, mutta 4S-mallia voin suositella lämpimästi.

Itselläni on kolme vuotta vanha 4S. Toimii kuin uusi, ei ole näyttökään hajonnut vaikka holtittomasti toisinaan tätä kohtelenkin. Viime keväänä puhelin tippui järveen, noukin sen nopeasti, mutta ehti toki kastua läpikotaisin. Kuivasin huolella ja ei mitään, edelleen porskuttaa vanhaan malliin.

Vain yksi vika tulee mieleen! Jos akkua on vähän jäljellä (<20%) ja puhelin on pitkään kylmässä ilmassa, se sammuu. Mutta tuskinpa noita on kehiteltykään Suomen pakkasiin.

Vierailija
17/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään puhelimesta joka on käyttövalmis. Helppo ladata sovelluksia. Toimii yhteen muiden applen laitteiden kanssa. Sopii hyvin ihmiselle joka ei jaksa kauheasti säätää puhelimen kanssa, vaan käyttää sitä eri tarkoituksiiin. Siksi apple. Työpuhelimena Lumia ja voi v**** että sen kanssa menee hermot. Tekis mieli heittää seinään koko paska mutta pakko käyttää työaikana. Ei kyllä haittaa vaikka vahingossa tippuis lattialle ja hajoais..

Vierailija
18/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama mitä puhelinta kukakin käyttää.

Pointti onkin nyt siinä, että naikkoset ostavat 600-1000€ kännykän ihan vaan sen takia, että siinä on omenankuva.

Lumiasta sen verran, että juuuu pinna palaa jos haluaa esim. soittoääneksi jonkun oman mp3 tai jotain muuta yksinkertaista mikä toimii sormia napsauttamalla androidilla ja iosilla.

Androidia liputan siksi, kun se ei ole niin saatanan kallis, ettekä Te arvon naiset tarvitse tonnin puhelimen ominaisuuksia. Nykypäivänä kännykän ei tarvitse olla kalleinta ja viimeisintä huutoa ollakseen täysin riittävän nopea.

En myöskään alkaisi jauhamaan Applen ylivertaisuudesta, koska se ei yksinkertaisesti ole ylivertainen. Hyvä se varmasti on, mutta ei +500€ enemmän hyvä. Varsinkaan viimeaikasten uutisten valossa.

Android on myöskin niin helppo, että 3v poikani osaa käynnistää netflixin ja valita mieleisensä ohjelman, tai pelata lego peliä. Tietysti jos inhoaa sellaista teknistä seikkaa, että on mahdollisuus vaihtaa teemaa (kuvakkeita, ulkoasun värityksiä, fonttia ja sen väriä jne) taikka muokata pikavalikoita niin.. Noh, en käsitä miksi mahdollisuudet olisivat ongelma.

Viruksia ei tähän päivään mennessä mulla androidilla ole ollut ainuttakaan, enkä keksi ainuttakaan syytä vaihtaa sikakalliiseen merkkiin jos nämä halvemmatkin toimivat ihan yhtä hyvin ja nopeasti. Jos ei oteta mukaan nyt minkään töttöröö-3d-pelin rämpytystä, jota varmaan aika harva täällä harrastaa. Peruspelit toimivat lähes kaikilla 3v sisään ostetuilla kapuloilla.

Vierailija
19/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita että mulla on galaxy s4 tällähetkellä, ja se toimi -30c pakkasessa ihan hyvin.

Vierailija
20/20 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iPhone 5s ja suosittelen lämpimästi!