Suosikki koiranrotusi?
Kommentit (67)
Koirat ovat persoonia kutennihmisetkin. Minkä tahansa rodun edustaja voi olla ärsyttävä tai kiva.
Villakoira. Keskikokoinen ja kääpiö. Oppivaisia, iloisia, ihmisrakkaita ja söpöjä. En tykkää mistään perinteisestä näyttelypuudelileikkauksesta vaan käytännöllisemmästä. Villakoirien kanssa on harrastettu tokoa, rallytokoa, doboa jne.
Mittelspitz, iloisia ja oppivaisia vahteja. Sekä sopivan kokoisia.
Tiibetinspanieli, ihana! Ainakin meidän neiti tipsu, joka on omanarvontuntoinen, leikkisä mutta rauhallinen, uskollinen ja ehdottoman luotettava ystävä.
Chihuahua, japanese chin , Kultainen noutaja.Kaksi ensimmäistä rotua nykyisessä koirassa yhdistettynä. Ihana. Edellinen koira, nyt ja vainaja:( oli kultanen noutaja, kiltimpää ja tottelevaisempaa saa hakea. Vieläkin ikävä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:28"]
Mäyräkoira
[/quote]
+1
Uskollisuuden ja itsepäisyyden taidokas sekoitus. Saksalaista laatua.
Paimenlinjainen lapinkoira. Ystävällinen ja kaunis.
Shetlannin paimenkoira. Hieno koira.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:45"]Shetlannin paimenkoira. Hieno koira.
[/quote]
Osa on kyllä valitettavasti heikkohermoisia räksyttäjiä. Ja on omaa kokemusta.
Minäkin tykkään villakoirasta. En tykkää roduista jotka kuolaa, jotka on liian suuria mun makuun (suomen pystykorvaa isompia) enkä semmoisista joista lähtee paljon karvaa. Villakoirassa tykkään vilkkaudesta, älykkyydestä, oppivaisuudesta ja iloisuudesta. Pysyy koko ikänsä leikkisänä ja leimautuu ihmiseen todella vahvasti. Enemmän ihminen kuin koira.
Kääpiösnautseri. Terhakka, reipas koira. Ei nössykkä vaan pysyy mukana missä vaan menossa, mutta kulkee näppärän kokonsa ansiosta hyvin mukana. Älykäs koira, sopivan miellyttämishaluinen, vaikka joskus jästipäinenkin. Ei sylissä raahattava, mutta käpertyy mielellään kainaloon paijattavaksi tilaisuuden tullen. Kaupan päälle hurmaava ulkonäkö. Ainoa miinus trimmattavasta turkista, jonka haastavuus riippu koirayksilöstä. Tosin oikein hoidettuna ei tiputa karvaa.
Lisään vielä, että minäkin pidän villakoirista! Sekä perhoskoirista ja phalenesta.
Jostain syystä tunnen suurta sympatiaa isoja, pystykorvaisia, vähän susimaisia koiria kohtaan. Johtunee siitä, että nuorempana hoidin ja ulkoilutin muiden koiria suht paljon, ja nämä koirat sattuivat olemaan kookkaita. Taidan pitää hyvin monenlaisista koirista :)
11
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:28"]
Mäyräkoira
[/quote]
+1
Uskollisuuden ja itsepäisyyden taidokas sekoitus. Saksalaista laatua.
[/quote]
Selkävikaisia, äreitä räksyttäjiä. On naapurustossa useampia. Ihme trendirotu joissain piireissä.
Bichon frise. Ihana nallekarhu, aina nauraa tai hymyilee. Porukan naurattaja, vekkuli
Saksanpaimenkoira ja Suomenpystykorva.
Molemmat rodut ovat todella kauniita ja uskollisia isännälleen.
Yllättäen täällä luetellaa just semmosia rotuja, joita minä en voisi kuvitellakaan hankkivani. Sellaisia pieniä lelukoiran näköisiä seurakoiria, joita ei tarvitse kouluttaa saati lenkittää muuta kuin korttelin ympäri.
Sen sijaan haluaisin touhukkaan ja älykkään koiran, joka tykkää liikunnasta yhtä paljon kuin minä :) Todennäköisesti hankkisin työlinjaisen labradorinnoutajan, jos koira sopisi elämäntilanteeseeni. Nyt se ei valitettavasti sovi.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:16"]Yllättäen täällä luetellaa just semmosia rotuja, joita minä en voisi kuvitellakaan hankkivani. Sellaisia pieniä lelukoiran näköisiä seurakoiria, joita ei tarvitse kouluttaa saati lenkittää muuta kuin korttelin ympäri.
Sen sijaan haluaisin touhukkaan ja älykkään koiran, joka tykkää liikunnasta yhtä paljon kuin minä :) Todennäköisesti hankkisin työlinjaisen labradorinnoutajan, jos koira sopisi elämäntilanteeseeni. Nyt se ei valitettavasti sovi.
[/quote]
Ahahh anna mä nauran :D itse omistan bichonin ja vaikka lelukoira ulkonäön omaakin niin vasta 1.5h lenkin jälkeen näyttää väsymyksen merkkejä! Todella aktiivininen pikkukoira, ei mitkään korttelin ympäri lenkitykset todellakaan riitä!
Mäyräkoira