Suosikki koiranrotusi?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:16"]
Yllättäen täällä luetellaa just semmosia rotuja, joita minä en voisi kuvitellakaan hankkivani. Sellaisia pieniä lelukoiran näköisiä seurakoiria, joita ei tarvitse kouluttaa saati lenkittää muuta kuin korttelin ympäri.
Sen sijaan haluaisin touhukkaan ja älykkään koiran, joka tykkää liikunnasta yhtä paljon kuin minä :) Todennäköisesti hankkisin työlinjaisen labradorinnoutajan, jos koira sopisi elämäntilanteeseeni. Nyt se ei valitettavasti sovi.
[/quote]
Ahahaha, älykäs ja labradorinnoutaja ei todella sovi samaan lauseeseen. Eivätkä ole erityisen liikunnallisiakaan. Lötkeitä makkaroita, jotka syövät kaiken minkä suuhunsa saavat. Ongelmanratkaisukyky surkea. Tekevät mitä pyydetään muttei mitään oma-aloitteisuutta. Tylsempää rotua saa hakea. Plus karvaa lähtee ja kuolaa roiskuu.
Novascotian noutaja! Sitten kun nykyisestä koirasta aika jättää niin meille tulee tolleri :)
Suomenlapinkoira ja Saksanpaimenkoira.
Ensimäisen pentu meille saattaa jossain vaiheessa tulla. Luonne ja käyttö on sellainen joka sopii meidän tarkoituksiin.
Sakemannia mietin pitkään mutta en uskalla ottaa riskiä,ja saada sairasta/luonne vikaista koiraa.
Yllättäen täällä luetellaa just semmosia rotuja, joita minä en voisi kuvitellakaan hankkivani. Sellaisia pieniä lelukoiran näköisiä seurakoiria, joita ei tarvitse kouluttaa saati lenkittää muuta kuin korttelin ympäri.
Sen sijaan haluaisin touhukkaan ja älykkään koiran, joka tykkää liikunnasta yhtä paljon kuin minä :) Todennäköisesti hankkisin työlinjaisen labradorinnoutajan, jos koira sopisi elämäntilanteeseeni. Nyt se ei valitettavasti sovi.
[/quote]
No ainakaan kääpiösnautseri ei väsy vielä parin tunnin lenkistä. Pysyy taatusti mennen tullen labukan tahdissa, ellei sitten uimakisaa otetaa.
[/quote]
Esim. mäyräkoira kyllä vaatii koulutusta ja paljon liikuntaa. Kyseessä kun on aktiivinen käyttökoirarotu! Tämä ei tunnu joillekin (kaltaisillesi?) uppoavan kalloon ja sillä seurauksella saadaan juuri niitä räksyttäviä yksilöitä.
Itsellnäi on nyt jo viides mäyräkoira, eikä yksikään ole ollut turhan räksyttäjä, eikä kyllä myöskään selkävikainen. Nykyisten koirien kanssa harrastan jäljestystä ja agilityä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:28"]
Mäyräkoira
[/quote]
+1
Uskollisuuden ja itsepäisyyden taidokas sekoitus. Saksalaista laatua.
[/quote]
Selkävikaisia, äreitä räksyttäjiä. On naapurustossa useampia. Ihme trendirotu joissain piireissä.
[/quote]
Mäyräkoira on metsästyskoirarotu, ja vaatii omistajan, joka osaa sitä aktivoida. Liikunnalla ja hyvällä ruokavaliolla välttää selkävaivat.
Ihmiset, älkää ottako ns. käyttökoirarotuisia koria, jos teillä ei ole niille riittävästi aikaa ja osaamista!
Suomenlapinkoira.
Terve rotu ja joka sään koira. Nauttii perheen seurasta, siitä tulee harvoin vihainen eli on ystävällinen (liiankin) kaikille :)
Luotettava valinta.
Heh, meilllä on pitkäkavarinen mäykky joka haukkuu vain ja ainoastaan kissoja ja oravia. Ei koskaan hauku, kun tulee vieraita tms. eikä hauku koskana ihmisille tai toisille koirille. Ihmisiltä nuolisi naamat. Että näin äreä ja hurja tapaus tämä :)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:46"]
Heh, meilllä on pitkäkavarinen mäykky joka haukkuu vain ja ainoastaan kissoja ja oravia. Ei koskaan hauku, kun tulee vieraita tms. eikä hauku koskana ihmisille tai toisille koirille. Ihmisiltä nuolisi naamat. Että näin äreä ja hurja tapaus tämä :)
[/quote]
pitkäkavarinen mäykky = pitkäkarvainen mäyräkoira
Suomenajokoira.
Oon niitten kans ollu skidist asti tekemisis ja aina oon siitä rodusta vaan tykänny eniten. Luonto niillä on aivan ihana ja ne vaan osaa olla aivan upeita persoonia. Toki tiedän muidenkin rotujen edustajia ja tykkään, mut ajokoira on se minkä haluaisin ottaa joskus vielä itelleniki!
Rasisteja koko porukka. Nykyään ei saa rotuerittelyä enää harrastaa. Missä pullossa tekin ootte aikanne viettäneet?
Suomenajokoira. Vanhemmilla on sellanen koska isä ja veljet metästää, kyllä saa lutusempaa hakea, uskomattoman kiltti kaikille ihmisille ja eläimille, jaksaa lenkkeillä vaikka miten pitkään, joka kelin koira, ei hauku ollenkaan (paitsi jänistä) ja ainakin tuo meidän poju on myös todella tottelevainen eikä ollenkaan sellanen hötkyilijä, karvaa lähtee tosi vähän eikä myöskään kuolaa :) ainoa miinus on että haisee tosi voimakkaasti koiralle mut sen kyllä kestää kun on tottunut :D
Minulle on berninpaimenkoira se oikea rotu. Se kiintyy lujasti perheeseensä, reissaa mielellään perheensä kanssa, on ystävällinen ja pitkämielinen, ei hauku muuten kuin silloin kun on asiaa, helppo koulutettava,koska tykkää herkkupaloista, ei tarvitse monen tunnin juoksuttamista päivässä, vaan rauhalliset kävelyt riittävät. Se pärjää hienosti lasten kanssa ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä isommaksi sen ymmärrys kasvaa. Lisäksi se on mielestäni tosi kaunis ja isokokoisena sen kanssa uskaltaa mennä pimeinä iltoinakin lenkille.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:28"]Mäyräkoira
[/quote]
puremistilastojen ykkönen.
Snautseri ja saksanpaimenkoira ovat suosikit.
Mun mielest paras on kani ja marsu!
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:45"]Shetlannin paimenkoira. Hieno koira.
[/quote]
Osa on kyllä valitettavasti heikkohermoisia räksyttäjiä. Ja on omaa kokemusta.
[/quote]
Useimmat
Welshin springerspanieli ja Rhodesian ridgeback
[/quote]
Mulla on kääpiövillakoira, joka on hyvin koulutettu, kilpailee tokossa. Tehdään n. 2h lenkkejä joka päivä. Kyllä kaikki koirat tarvitsee koulutusta.