Minkä asian kehtaisit kieltää jopa lähisukulaisiltasi kodissasi?
Meillä ei hirveesti mitään kieltoja oo, lapsiperheen taloudessa. On totuttu kaikenlaiseen lähmään ja sotkuun.
Ehkä ainoa asia jonka kodissani kieltäisin jopa vanhempiani tekemästä olis märillä lumisilla kengillä saapastelu suoraan olohuoneeseen. Meillä on laminaattilattiat ja ei ole kiva pilata niitä vedellä.
Mun yksi lähisukulainen kieltää aina hiuslakan käytön heidän olohuoneessaan olevan ison peilin edessä, "koska lattia tulee hiuslakasta liukkaaksi". Jopa siskoiltaan ja äidiltään kieltää tämän asian.
Pitää käyttää hiuslakkaa vaan pienen vessanpeilin edessä.
Mitäs kieltoja muilla?
Kommentit (85)
Meille ei tule koiravieraat
Eikä polteta
Eikä syödä suklaata (lapset allergisia, syököön muualla)
Meiliä otetaan kent pois eteisessä
Mun kaappeja ei tingi kukaan ilman lupaa (vieras)
Soitetaan ja ilmoitetaan hyvissä ajoin ennakkoon jos ollaan tulossa, extempore-vierailut ei innosta. Kengät jätetään eteiseen, sisällä ei polteta. Vieraat ja kalat alkaa haista kolmen päivän jälkeen.
Lasten pottahommat hoidetaan vessassa, pottaa ei siis kanneta esim. telkkarin ääreen ja tehdä tarpeita keskellä olohuonetta.
Kaikki aerosolit vain vessassa/kylppärissä ja ovi kiinni (hajuista tulee järkky päänsärky). Kaappeja ei tongita ja huoneiden suljetut ovet meinaa, ettei sinne vieraita haluta. Jotkut oppii nopeasti, toisten kanssa täytyy aina vääntää.
Kehtaan kyllä sanoa ihan mistä vain, jos on tarvetta. Ei ole lähipiirinkään koti tämä, joten samat säännöt niille kuin muillekin vieraille.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:01"]Mä esitän tyhmän kysymyksen.Ymmärrän toki ettei alkoholilla läträäminen sovi lasten kanssa,en ole halunnut sitä itsekään,vaikka aikuisen tyttäreni ollessa lapsi kylästeltiin kyllä paikoissa joissa isäntäväkikin saattoi ottaa vähän enemmän....Mutta...oletteko täysin raittiita,vai saatteko aina lastenvahdin jos haluatte juoda muutaman oluen vaikka saunassa tai viiniä paistin kanssa tai sidukat parvekkeella.Eikö ole aika kahlitsevaa?????
[/quote]
No meillä kyllä juodaan, mutta humalaiset lentäisivät pihalle.