Mistä mies saa rahaa tupakkaan vaikka tili tyhjä?
Taas miehellä tili tyhjä heti kahden viikon jälkeen kun tili tuli. Olen hoitovapaalla ja eletään siis minun olemattomalla varaisuudellani. Miehellä ei ole varaa ostaa töissä kahvia tai tuoda maitoa. Mutta mistä ihmeestä se löytää rahaa tupakkaan? Mies on salatupakoitsija ja koittanut lopettaa mutta ei pysty. Tupakkaa kuluu usein noin normaali aski päivässä. Mistä hitosta se kaivaa rahaa...jos otan asian puheeksi saan huudot miten kyttään ja puutun jo jopa hänen rahan käyttöön jne. Ja vaikka kuinka koitan asiallisesti kysyä että mistä ihmeestä saa rahaa kun on persaukinen. On valehdellut pokalla naamalla ettei osta koskaan omia (joopa joo, lainaan usein hänen takkia kun käyn pihassa päästämässä koiria ja huomaan taskussa askin) ja väittänyt että saa työkavereilta. Joopa joo siihenkin.
Ärsyttää suunnattomasti. En voi käsittää miten ei voi tuoda vauvalle kaupasta maitoa mutta taskussa on täys aski röökiä. En muutenkaan ymmärrä miten joku voi olla noin kertakaikkisen huono raha asioissa. Suututtaa....
Kiitos kun sain purkaa mieltäni...
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:40"]Mun mies oli myös huono laskujen kanssa. Ja on vieläkin. Ikinä koskaan ei hänellä ole kyllä ole rahat loppuneet, mutta laskujen maksamisen kanssa on vaan laiska ja huolimaton. Tämä ongelma poistui kun mentiin naimisiin ja minä otin perheen raha-asiat hoidettavakseni. Sen koommin ei ole tässä taloudessa maksumuistutuksia nähty.
Ehdota miehellesi, että voit hoitaa hänen raha-asiansa, niin ongelma on sillä selvä. Perustat jonkun eri tilin hänen käyttömenojaan varten ja siihen pankkikortin. Yhdessä sovitte paljonko hänen taskurahansa on kuukaudessa ja loput rahat menee sitten laskuihin ja ruokaan.
[/quote]
Olen kuullut muiltakin että tämmöinen järjestely on toimiva ja varmasti voisi meilläkin toimia. Mitähän mahtaisi olla mieltä kun ehdotan...
En koe miehen olevan kusipää paska isä vaikka ei osaa säästää. Kiroo itsekin aina sitä mihin ihmeeseen rahat on menneet....minä taas naisena mietin päässäni kaikkea mahdollista kuten uhkapelit ym :) tuo tupakka asia ärsyttää siksi, kun siihen löytyy rahaa vaikka muuhun ei. Lisätään sen verran vielä että aina kun miehen tili tulee hän käyttäisi sen ilomielin heti. Ostelee lapsille turhuuksia, ostaa lautoja kun meinaa JOSKUS tehdä listat jne...kaikkea tulee mieleen heti mitä tarvitaan vaikka oikeasti mikään ei olisi akuuttina hankittava.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:46"]Olisko mahdollista että osittain siksi se raha palaa niin äkkiä jos ostaa kartsoja tupakkaa kerralla? Mulla yks kaveri haalii kuukauden röökit kerralla (ja pari askia varoiksi) ettei ne ainakaan lopu vaikka rahat ja ruoka loppuisi... :)
miehesi vaikuttaa myös siltä ettei häntä huvita laittaa rahaa muuhun kuin itseensä (puhelinlasku ei ole itselle, vaan se on pois kaikesta kivasta kuten kaupasta ostettu maitokin).
[/quote]
Tämä ei olekkaan tullut mieleen.
Ap
Minä jättäisin miehen laskut maksamatta. Tuskin puhelin on kovinkaan tärkeä, jos ei voi edes laskuja maksaa. Kauanko olette asuneet yhdessä? Ehkä omat asunnot voisi olla ihan kohtuullinen asia tässä vaiheessa... Mies saa sitten tuhlata rahansa niinkuin tykkää ja sinä saat keskittyä lapsesi kasvatukseen.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:32"]Ja sinä idiootti pukkaat jo toista mukulaa tuollaiselle isukille? Ei hyvää päivää..
[/quote]
Mä voisin käyttää tän ehtoon hakkaamalla yläpeukkua tälle viestille. Millä ihmeellä ajattelit elättää perheesi jatkossa? Mikä saa naiset hankkimaan lapsen toisensa perään täysien kusipäiden kanssa. Mä en varmaan koskaan tule ymmärtämään tätä.
[/quote]
On tyhmää väittää muutaman kappaleen tekstiä perusteella miestä täydeksi kusipääksi. Mutta joo. Olen kyllä miettinyt miten kauan tälläistä kituuttamista jaksaa. Toki tulen saamaan vauvan synnyttyä taas jonkin aikaa enemmän rahaa kuin nyt mutta on tässä aika tiukkaa usein. Nälkää ei kukaan näe ja eläimetkin syövät hyvin :)
Ap
Monta lasta teillä on? Näin ot vaan kysyn...
Tän on pakko olla provo. Ei ole muuta vaihtoehtoa oltava koska tuollaisen kanssa ei kannata olla....
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:50"]Minä jättäisin miehen laskut maksamatta. Tuskin puhelin on kovinkaan tärkeä, jos ei voi edes laskuja maksaa. Kauanko olette asuneet yhdessä? Ehkä omat asunnot voisi olla ihan kohtuullinen asia tässä vaiheessa... Mies saa sitten tuhlata rahansa niinkuin tykkää ja sinä saat keskittyä lapsesi kasvatukseen.
[/quote]
Ei tullut mieleen etten maksaisi. Mies maksaisi heti vastavaassa tilanteessa omani. Tosin olisi ollut hyvä näpäytys että mihin ne rahat ensisijaisesti laitetaan. Itsellä ollut aina se perjaate että laskut pois ja sitten lopuilla elellään niin että ne riittää. Omaan asuntoon en ole lähdössä ja saan kyllä nauttia ja keskittyä lapsiin nytenkin.
Tekee hyvää purkautua täällä. Kiitos asiallisista vastauksista!
Ap
Kakara 'mies' ja tyhmä sinä kun tuollaista katselet.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:57"]Tän on pakko olla provo. Ei ole muuta vaihtoehtoa oltava koska tuollaisen kanssa ei kannata olla....
[/quote]
Heh :) Hauskaa että jopa tähän aloitukseen joku tulee sanomaan provoksi. Mutta ei se minua haittaa, tää on kuitenkin vaan terapeuttista minulle.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:57"]Tän on pakko olla provo. Ei ole muuta vaihtoehtoa oltava koska tuollaisen kanssa ei kannata olla.... [/quote] Heh :) Hauskaa että jopa tähän aloitukseen joku tulee sanomaan provoksi. Mutta ei se minua haittaa, tää on kuitenkin vaan terapeuttista minulle. Ap
[/quote]
Surullista mutta jos et ole provo, olet idiootti.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:57"]Tän on pakko olla provo. Ei ole muuta vaihtoehtoa oltava koska tuollaisen kanssa ei kannata olla.... [/quote] Heh :) Hauskaa että jopa tähän aloitukseen joku tulee sanomaan provoksi. Mutta ei se minua haittaa, tää on kuitenkin vaan terapeuttista minulle. Ap
[/quote]
Surullista mutta jos et ole provo, olet idiootti.
[/quote]
Voihan se olla niinkin että idiootti olen.
Tuon mun tyhmyyden kirjoittamisen sijaan kertokaas vastauksia itse kysymykseen.
Ap
Siis 4 lapsi tuloillaan? Äkkiä raha-asiat selviks, ei hyvältä kuulosta...
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:31"]Kannattas vähän selvitellä, ettei tuu maksuylläreitä, kun vauva syntyy...
[/quote]
Mistäs minä sen selvitän? Tuskin mies iloisesti kertoisi kaikki jos jotain salattavaa on.
Ap
Miehelläsi ei ole oikeutta olla noin itsekäs. Tai ehkei hän sitä itse huomaa. Joka tapauksessa hän ei osaa hoitaa raha-asioitaan, joten sinun täytyy se lastesi vuoksi tehdä. Nyt kaikki esiin, kaikki luottovelat, kaikki! Yhteinen laskutili ainakin nyt, johoon suurin osa palkasta. Tai sitten otat kaikki hänen rahansa hoitoon. Kortit pois, käteinen käyttöön. Ei se saarnaamalla opi ellei tähän asti ole oppinut. Mieti perhettäsi. Auta miestäsi, hän ei osaa!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:00"] [quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:57"]Tän on pakko olla provo. Ei ole muuta vaihtoehtoa oltava koska tuollaisen kanssa ei kannata olla.... [/quote] Heh :) Hauskaa että jopa tähän aloitukseen joku tulee sanomaan provoksi. Mutta ei se minua haittaa, tää on kuitenkin vaan terapeuttista minulle. Ap [/quote] Surullista mutta jos et ole provo, olet idiootti. [/quote] Voihan se olla niinkin että idiootti olen. Tuon mun tyhmyyden kirjoittamisen sijaan kertokaas vastauksia itse kysymykseen. Ap
[/quote]
Niitä tässä on tullut monia erilaisia, mutta sinä vaan vetoat pääasiassa miehesi ihanuuteen etkä tunnu edes pohtivan vastauksia. Alkaa heräämään epäilys yritätkö vakuuttaa enemmän itsellesi kuin palstalaisia miehesi erinomaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:06"]Siis 4 lapsi tuloillaan? Äkkiä raha-asiat selviks, ei hyvältä kuulosta...
[/quote]
Siis kolme sitten kun vauva syntyy. Ja kyllä nuo täytyykin selvittää, täällä oli hyvä aloittaa niiden miettimisen niin saan selkeyttä ajatuksiin+mieskin jo yöunilla ollut tovi.
Ap
Jätä se sika!