Mistä mies saa rahaa tupakkaan vaikka tili tyhjä?
Taas miehellä tili tyhjä heti kahden viikon jälkeen kun tili tuli. Olen hoitovapaalla ja eletään siis minun olemattomalla varaisuudellani. Miehellä ei ole varaa ostaa töissä kahvia tai tuoda maitoa. Mutta mistä ihmeestä se löytää rahaa tupakkaan? Mies on salatupakoitsija ja koittanut lopettaa mutta ei pysty. Tupakkaa kuluu usein noin normaali aski päivässä. Mistä hitosta se kaivaa rahaa...jos otan asian puheeksi saan huudot miten kyttään ja puutun jo jopa hänen rahan käyttöön jne. Ja vaikka kuinka koitan asiallisesti kysyä että mistä ihmeestä saa rahaa kun on persaukinen. On valehdellut pokalla naamalla ettei osta koskaan omia (joopa joo, lainaan usein hänen takkia kun käyn pihassa päästämässä koiria ja huomaan taskussa askin) ja väittänyt että saa työkavereilta. Joopa joo siihenkin.
Ärsyttää suunnattomasti. En voi käsittää miten ei voi tuoda vauvalle kaupasta maitoa mutta taskussa on täys aski röökiä. En muutenkaan ymmärrä miten joku voi olla noin kertakaikkisen huono raha asioissa. Suututtaa....
Kiitos kun sain purkaa mieltäni...
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:10"]Miehelläsi ei ole oikeutta olla noin itsekäs. Tai ehkei hän sitä itse huomaa. Joka tapauksessa hän ei osaa hoitaa raha-asioitaan, joten sinun täytyy se lastesi vuoksi tehdä. Nyt kaikki esiin, kaikki luottovelat, kaikki! Yhteinen laskutili ainakin nyt, johoon suurin osa palkasta. Tai sitten otat kaikki hänen rahansa hoitoon. Kortit pois, käteinen käyttöön. Ei se saarnaamalla opi ellei tähän asti ole oppinut. Mieti perhettäsi. Auta miestäsi, hän ei osaa!
[/quote]
Tämä on totta ja hyvin kirjoitettu, kiitos!
Ap
Varmaan ei auta, kun verkkopankin kautta katella,jos sinne pääsy onnistuu...
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:50"]Minä jättäisin miehen laskut maksamatta. Tuskin puhelin on kovinkaan tärkeä, jos ei voi edes laskuja maksaa. Kauanko olette asuneet yhdessä? Ehkä omat asunnot voisi olla ihan kohtuullinen asia tässä vaiheessa... Mies saa sitten tuhlata rahansa niinkuin tykkää ja sinä saat keskittyä lapsesi kasvatukseen. [/quote] Ei tullut mieleen etten maksaisi. Mies maksaisi heti vastavaassa tilanteessa omani. Tosin olisi ollut hyvä näpäytys että mihin ne rahat ensisijaisesti laitetaan. Itsellä ollut aina se perjaate että laskut pois ja sitten lopuilla elellään niin että ne riittää. Omaan asuntoon en ole lähdössä ja saan kyllä nauttia ja keskittyä lapsiin nytenkin. Tekee hyvää purkautua täällä. Kiitos asiallisista vastauksista! Ap
[/quote]
Nyt on pakko kysyä, että millä miehes maksaisi, kun sitä rahaa ei mukamas riitä? Ja tolla lapsiin keskittymisellä tarkoitin sitä, että onhan tuollainen pitkällä tähtäimellä aika stressaavaa. Siis miettiä raha-asioita, kun niistä ei ilmeisesti tarvitsisi miettiä.
Teidän on pakko sopia asiasta, sillä rahasta tappelu on vihoviimeisintä, mitä mikään parisuhde kestäisi. Meillä se kävi niin, että minä otin raha-asiat huolekseni ja sovimme molemmille omaa rahaa x-määrä kuukaudeksi. Se määrä määritellään siten, että mitä laskujen ja ruoka-ostosten jälkeen käteen jää, niin jaetaan se kolmeen osaan. Kolmas osa laitetaan säästöön pahan päivän varalle.
Alussa mies ei tietenkään tykännyt, kun rahaa jäi vähemmän käteen. Nyt hän jo ymmärtää, ettei hänen tapansa käsitellä rahaa ollut kovinkaan kestävää.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:00"] [quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:57"]Tän on pakko olla provo. Ei ole muuta vaihtoehtoa oltava koska tuollaisen kanssa ei kannata olla.... [/quote] Heh :) Hauskaa että jopa tähän aloitukseen joku tulee sanomaan provoksi. Mutta ei se minua haittaa, tää on kuitenkin vaan terapeuttista minulle. Ap [/quote] Surullista mutta jos et ole provo, olet idiootti. [/quote] Voihan se olla niinkin että idiootti olen. Tuon mun tyhmyyden kirjoittamisen sijaan kertokaas vastauksia itse kysymykseen. Ap
[/quote]
Niitä tässä on tullut monia erilaisia, mutta sinä vaan vetoat pääasiassa miehesi ihanuuteen etkä tunnu edes pohtivan vastauksia. Alkaa heräämään epäilys yritätkö vakuuttaa enemmän itsellesi kuin palstalaisia miehesi erinomaisuudesta.
[/quote]
Kyllä pohdin kaikkia vastauksia ja tuo lainausehdotus tällä hetkellä vahvimpana. Oletko itse lukenut vastauksiani?
Ap
Persaukinen töissä? En olisi tollasen ukon kans. Onneks ei tarvii.
Pelaako kun liukuhihnalla kkopelejä. Kolikkoina rahat jossain? Minun mies pelasi. Valehteli, piilotteli rahoja. Melkein tuli ero, mutta hän luovutti tilinsä ja tulonsa minun tilille ja käyttöön. Välillä saa viikkorahaa. :-D
Mutta oli raskasta aikaa ja ei tosin välillä ollut maitopurkin hintaa. Eipä halunnut itsekkään jatkaa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Pelaako kun liukuhihnalla kkopelejä. Kolikkoina rahat jossain? Minun mies pelasi. Valehteli, piilotteli rahoja. Melkein tuli ero, mutta hän luovutti tilinsä ja tulonsa minun tilille ja käyttöön. Välillä saa viikkorahaa. :-D
Mutta oli raskasta aikaa ja ei tosin välillä ollut maitopurkin hintaa. Eipä halunnut itsekkään jatkaa sellaista.
Hupsis. Puhelin teki temput. Pelaako kolikkopelejä?
2