Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa-ha, viikko menkkoihin ja ahdistus vyöryy.

Vierailija
09.11.2014 |

Mä en kestä tätä olotilaa enää yhtään. Viikko ennen menkkoja alkaa ja loppuu pari päivää ennen kun menkat loppuu. Sit alkaa taas ovulaation aikan ja kestää viikon. Ja sit mennään taas samaa rataa.
Kiva olla "normaali" vsin muutamia päiviä kuukaudesta. Lääkäreillä ja gynellä olen juossut. Mielialalääkkeitä kokoeiltu, mutta liikaa sivuvaukutuksia jotta olisi mielekästä jatkaa. Hormonivalmisteita en siedä. Lääkärit levittelee käsiään.
Koita tässä olla pirteä iloinen äiti ja vaimo sekä tuottava työntekijä kun tekis mieli vaan huutaa, itkeä ja raivota kun olo niin paska.
Sydän hakkaa, vatsa kipeä, oksettaa, koko kroppa jännitystilassa, epätodellinen huimaava olo. Menkkojen alettua vielä järkyt vatsasäryt/supistukset. Repivää kramppaavaa kipua lantiosta napaan. Plus niagaravuodot.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 15:49"]Mulla oli ihan kauheat pms-oireet lasten syntymän jälkeen eli kolmekymppisestä eteenpäin. Muutama vuosi sitten joku vinkkasi Efamol-nimisestä helokkiöljykapselista. Aloin syödä niitä ja parin kk jälkeen huomasin (ja perhe myös) selvän muutoksen. Kuuluu mun joka aamuiseen pillerivalikoimaan b-vitamiinin, sinkin ja magnesiumin lisäki. B-vitamiinia syön myös ns. "yliannostuksena", mikä vissiin saattaa helpottaa oireita myös. Tsemppiä!
[/quote]

Joo mullakin lapsen syntymän jälkeen on pahentunut nää oireet, täytyykin kokeilla tota Efamolia. Olisi mukavaa jos voisi olla aina normaali. :)

Vierailija
22/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, sama juttu. Kolmekymppiseksi ei mitään mutta siitä eteenpäin pahentunut vuosi vuodelta. Minipillerit ei sopineet ja muita en voi käyttää migreenin vuoksi. Kierto lyhyt, joten normaaleja päiviä on vain muutama silloin tällöin. Lisäksi hormonaalinen migreeni pahenee koko ajan, alkaa noin 3pv ennen menkkoja ja saattaa kestää viikon :/ Edes täsmälääkkeet ei tahdo tehota tähän migreeniin. On tää naisena oleminen joskus ihan persiistä!

Vierailija
25/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet täälläkin! Tuntuu oikeasti, että olen yhden viikon kuukaudessa normaali! Mikään ei auta tähän..

Vierailija
27/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile e-vitamiinia :)

Vierailija
28/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko muuta luonnontuotetta jota voisi kokeilla? Olisiko jokin leikkaus joka poistaisi oireita?
Tää olo on helvetistä. Koita nauttia elämästä kun olo tällainen suurimman osan kuukaudesta.
Ikää 40v.
Ap

Vierailija
29/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Tosi kiva että olo on normaali n. viikon kuukaudesta.

Vierailija
30/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kyllä on upeaa olla mies!

Vierailija
31/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos yhtään lohduttaa et ole ainoa :( itsellänikin alkoi 39 v ja nyt pahenee vaan...jokin luonnontuote varmaan lieventäiso, en tiedä mikä.

Vaihdevuosiahan tämä enteilee! Voi alkaa jo 10 v ennen nämä esivaihdevuodet...plääh

41 v

Vierailija
32/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut e-pillereitä ? Auttaisivatko tuohon vaivaan. Itse syön minipillereitä ja elämä tätä nykyä suht tasaista. En edes yritä tappaa ketään kerta kuukaudessa ;)

Vierailija
33/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:37"]

Mä en kestä tätä olotilaa enää yhtään. Viikko ennen menkkoja alkaa ja loppuu pari päivää ennen kun menkat loppuu. Sit alkaa taas ovulaation aikan ja kestää viikon. Ja sit mennään taas samaa rataa. Kiva olla "normaali" vsin muutamia päiviä kuukaudesta. Lääkäreillä ja gynellä olen juossut. Mielialalääkkeitä kokoeiltu, mutta liikaa sivuvaukutuksia jotta olisi mielekästä jatkaa. Hormonivalmisteita en siedä. Lääkärit levittelee käsiään. Koita tässä olla pirteä iloinen äiti ja vaimo sekä tuottava työntekijä kun tekis mieli vaan huutaa, itkeä ja raivota kun olo niin paska. Sydän hakkaa, vatsa kipeä, oksettaa, koko kroppa jännitystilassa, epätodellinen huimaava olo. Menkkojen alettua vielä järkyt vatsasäryt/supistukset. Repivää kramppaavaa kipua lantiosta napaan. Plus niagaravuodot.

[/quote]

Tarvitset munaa kakkoseen.

Vierailija
34/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hormonikierukkaa. Minulle laitettiin sellainen puoli vuotta sitten. Ja nyt vuodot ovat kokonaan loppuneet. Mielestäni se vaikuttaa myös mielialaani, koska aikaisemmin viikko ennen menkkoja oli yhtä helvettiä ja olisin voinut tappaa itseni siinä masenuksessa ja raivossa. Nyt en huomaa sellaisia jaksoja enää olevan ollenkaan!

Voi kun olisin tajunnut laitattaa tuon härvelin jo vuosia sitten. Olisi moni raivo jäänyt raivoamatta, itkut itkemättä ja matalasta hemoglobiinista ei olisi tarvinut kärsiä vuodesta toiseen.

Vierailija
35/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereitä en saa koska olen 40v, tupakoin ja migreeni. Minipillereitä kokeiltu, mutta ei sovi. Kokeiltiin niillä kierukan siedettävyyttä.
Saisivat viedä kaikki värkit jos se vaan auttaisi, mutta eipä taida auttaa.
Tässä kariutuu kohta koko avioliitto kun olen hirviö. Pitäisi asua ykdin jossain korvessa 3 viikkoa kuukaudesta.
Ap

Vierailija
36/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mullakin alkanut noin vuosi sitten tässä mittakaavassa. Aiemmin vain viikkoa ennen menkkoja normi pms ärtyisine oloineen ja mielitekoineen.
Ap

Vierailija
37/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama homma kuin aloittajalla. ihan kauhea olo. kaikki hormonivalmisteet joita kokeiltu, kierukka ja erilaiset pillerit, on vaan pahentanut. kierukka oli vihoviimeinen, se muutti koko persoonaani niin että loppujen lopuksi pelkäsin itse itseäni enkä uskaltanut olla muiden seurassa kun en kyennyt hallitsemaan raivon puuskia jotka sen myötä tuli. otin pois ja nyt kärsin ilman mitäänb hormonivalmisteita pelkästä masennuksesta.

Vierailija
38/38 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vaan sanoko, että tää pahenee vanhemmiten? Oon 31 ja parhaillaan vaan itken peiton alla, menkat pitäisi alkaa kolmen päivän päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi