Miehen plussat ja miinukset - ero vai ei
Olen yrittänyt pohtia, onko suhteella toivoa. Onhan sitä, mutta jotain puuttuu. Listasin plussia ja miinuksia miehestäni, olemme siis avoliitossa.
+ huomaavainen ja huolehtiva
+lapsi- ja eläinrakas
+huumorintajuinen
+ei tupakoi, ei juo enää alkoholia lainkaan
+- seksi sujuu ok, toisinaan mies liian raju ja "hinkkaa" kuin viimeistä päivää, en halua häntä tällä hetkellä kovinkaan usein
- kouluttamattomampi ja huomattavasti huonotuloisempi työ (kuluja ei pysty jakamaan kanssani)
-sivistymätön, ei aina ymmärrä mitä ei kannattaisi sanoa ääneen esim.kyläillessä tai juhlissa
-ei ymmärrä esim.pankkiasioita tai asunnon hankkimiseen liittyviä asioita
-ei osaa mitään kodin pieniä "remonttiaskareita"
-hieman onneton auton ratissa, ei siis osaa käsitellä autoa
-valehdellut aiemmista suhteistaan, myönsi yli vuoden yhdessä oltuamme pari tapausta jotka kiisti aiemmin (luottamus ei ole 100%)
-ei osaa siivota, omasta vanhasta vuokra-asunnostaan tuli huomautus erittäin huonosti hoidetusta loppusiivouksesta, eikä osaa vieläkään käyttää pyykinpesukonetta tai kuivausrumpua ilman apuani
-erilaiset taustat (minä 8 vuotta teinirakkauteni kanssa ja hänellä kymmeniä irtosuhteita eikä yhtään pidempää suhdetta)
-ei osaa keskustella vaan hermostuu jos ei osaa vastata johonkin, ei osaa keskustella luontevasti vaan muodostaa epäselviä lauseita
Siinä nyt joitakin. Olen 50/50 erotako vai ei. En tiedä jaksanko katsella miestä, hän on jollain tapaa vielä liian lapsellinen mieleltään. (Ollaan yli 3-kymppisiä ja lapsia ei ole.)
Kommentit (7)
Katoin noita plussia, että hyvältä näyttää, mutta sit miinuksia alkoi vaan tulemaan ja tulemaan. Luottamuksen puute on iso miinus. Oma päätökseni olisi ero, meillä kaikilla kuitenkin on vain yksi elämä käytettävänä.
Auton käsittely on melko tärkeää kun lähtee pitemmälle sukulaisten luo ja mies ns.arkailee ratissa ja en tunne oloani turvalliseksi hänen kyydissään. Hän keräilee parkkisakkoja jättämällä auton sakkopaikalle, kun ei jaksa etsiä muuta paikkaa. Kahden kuukauden aikana saanut 140 euron edestä sakkoa eikä pysty maksamaan niitä ajoissa ennen kuin palkkapäivä koittaa.
Toki on muitakin, jotka eivät niin autoista ymmärrä, mutta mieheni pyytää aina minua ajamaan. Hän ei osaa vaihtaa autoon renkaitakaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:05"]
Auton käsittely on melko tärkeää kun lähtee pitemmälle sukulaisten luo ja mies ns.arkailee ratissa ja en tunne oloani turvalliseksi hänen kyydissään. Hän keräilee parkkisakkoja jättämällä auton sakkopaikalle, kun ei jaksa etsiä muuta paikkaa. Kahden kuukauden aikana saanut 140 euron edestä sakkoa eikä pysty maksamaan niitä ajoissa ennen kuin palkkapäivä koittaa. Toki on muitakin, jotka eivät niin autoista ymmärrä, mutta mieheni pyytää aina minua ajamaan. Hän ei osaa vaihtaa autoon renkaitakaan. Ap
[/quote]
Aja sitten itse. Osaatko itse noita remppahommia, vai vaaditko sen osaamista vain mieheltä?
Vaikuttaa kuin seurustelisit lapsen kanssa (jos tuota seksikohtaa ei lasketa mukaan)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:05"]
Auton käsittely on melko tärkeää kun lähtee pitemmälle sukulaisten luo ja mies ns.arkailee ratissa ja en tunne oloani turvalliseksi hänen kyydissään. Hän keräilee parkkisakkoja jättämällä auton sakkopaikalle, kun ei jaksa etsiä muuta paikkaa. Kahden kuukauden aikana saanut 140 euron edestä sakkoa eikä pysty maksamaan niitä ajoissa ennen kuin palkkapäivä koittaa. Toki on muitakin, jotka eivät niin autoista ymmärrä, mutta mieheni pyytää aina minua ajamaan. Hän ei osaa vaihtaa autoon renkaitakaan. Ap
[/quote]
Aja sitten itse. Osaatko itse noita remppahommia, vai vaaditko sen osaamista vain mieheltä?
[/quote]
Ajankin, jopa migreenissä kun mies ei halua ajaa. Osaan tapetoida, maalata, kiinnittää kattopaneelit tai laminaatin. Mutta minulla noista on kokemusta, en kai voi syyttää miestä osaamattomuudesta jos ei ole ikinä kokeillutkaan. ;)
Mihin sä tätä miestä tarviit? Pärjäät paremmi yksin tai jonkun joka on kiinnostunut auttamaan kodin ja arjen hoidossa tasapuolisesti.
Aika geneerisiä ja mitäänsanomattomia noi plussat, mä tarvitsisin konkreettisempia hyviä puolia omaan parisuhteeseni. Eli eroasin sinuna. Mutta pakko huomauttaa etta osa noista miinuksista on myös ihan typeriä. Onko joku autonkäsittelytaito sellainen mikä on edellytys parisuhteeseen sun kanssa? Tuntuu että olet itsekin todella lapsellinen etkä osaa käsitellä asioita kokonaisvaltaisesti.