Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä tuli taas oksennuskunnossa kotiin

Vierailija
08.11.2014 |

Valehteli juomiensa määrät alakanttiin, sammui vessanpöntölle ja oksensi monta kertaa siitä noustuaan.
Juuri 3vk sitten äitini ilmaisi huolensa poikaystävän alkoholinkäytöstä, ei halua mun joutuvan katselemaan ongelmakäyttöä. Aina kun olemme olleet äidin luona käymässä niin poikaystävä on joko ollut tai on menossa ryyppäämään.
Teimme diilin että hän ei joisi aina kun siihen on mahdollisuus. Tänään oli ensimmäinen mahdollisuus pariin viikkoon ryypätä, kun aiemmin ollut kurssimenoja tms. viikonloppuaamuisin. Tottakai hän näytti että osaa olla ilman alkoholia (ei) ja meni ryyppäämään. Lupasi kuitenkin ettei vedä perskännejä. Mitenkäs siinä jälleen kerran kävi... koko asunto haisee oksennukselta ja saatiin muutenkin paskaan suhteeseen vaan lisää riitoja aikaiseksi. Pitääkö mun enää katsella tuota jätkää? Ollaan parikymppisiä, itse juon 1-6x vuodessa, hän siis aina kun on mahdollisuus. Koko kesänkin tissutteli myös joka arkipäivä. Puhe ei auta.

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:36"]Mikä helvetti tuohon känni-idioottiin voisi tehota?! Aina alkoholin perässä ja aina tuossa kunnossa!
T. Ap
[/quote]

Tästä lauseesta tuli surku. Tuli mieleen minä itse kun olin parikymppinen. Tosiasia on että SINÄ et voi tehdä muuta, kun sanoa oman kantasi asiaan. Todennäköisesti se ei tehoa.

Oma suhteeni päättyi eroon. Älä ole yhtä tyhmä kuin minä aikanaan ja tee tyypille vielä 2 lastakin.

Nyt 15v myöhemmin tämä tyyppi juo edelleen, eikä ole mikään malli-isä lapsilleen. Todellakaan..

Vierailija
62/185 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:40"]Mun mies ei tule kotiin vielä kahteen tuntiin. Lähtee baarista vastahakoisesti sulkemisaikana, käy grillillä vetämässä jotain suupalaa, heittää typerää läppää kaveriensa kanssa. Käy taksilla huoltoasemalla hakemassa pakastepitsan ja eineshampurilaisen. Tulee taksilla kotiin parisensataa metriä. Höpöttelee hassuja ja antaa pusuja, laittaa pitsan uuniin ja menee nukkumaan. Laitan uunin pois päältä ja menen nukkumaan rommintuoksuisen hölmön kainaloon. [/quote] Oliskin tuollainen kännissä. Eka suuttui kun muka otin hänestä kuvaa, uhkasi lähteä kaverilleen, pakkaili tavaroitaan mutta päätyikin vaan hakemaan peiton ja viemään sen sohvalle. Siinä sitten vittuili ja örisi kunnes meni vessaan koska "ei jaksanut kuunnella" mua, sammui sinne, oksensi 20min myöhemmin olohuoneessa ja raivosi mulle varmaan tunnin kuinka pidän häntä hereillä kun kysyin mitä olen tehnyt ansaitakseni luottamukseni jatkuvan pettämisen, hän nukahti aina kesken kysymyksen ja ihmetteli miksi olin ärsyyntynyt yli 25 toistamiskerran jälkeen. Mä en jaksa. T. Ap

[/quote]

kännisen kanssa ei kannata riidellä. 

Sun poikaystävälle on traumoja. Millainen lapsuus? Tai jotain on tapahtunut myöhemmin, mitä viinalla väistelee. Sieltä noi tulee. Ei tarvi juoda, jos ei oo paha olo. 

Sun ei tarvi olla sijaiskärsijä. Mieti mitä sinä haluat ja toivot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:30"]

Valehteli juomiensa määrät alakanttiin, sammui vessanpöntölle ja oksensi monta kertaa siitä noustuaan. Juuri 3vk sitten äitini ilmaisi huolensa poikaystävän alkoholinkäytöstä, ei halua mun joutuvan katselemaan ongelmakäyttöä. Aina kun olemme olleet äidin luona käymässä niin poikaystävä on joko ollut tai on menossa ryyppäämään. Teimme diilin että hän ei joisi aina kun siihen on mahdollisuus. Tänään oli ensimmäinen mahdollisuus pariin viikkoon ryypätä, kun aiemmin ollut kurssimenoja tms. viikonloppuaamuisin. Tottakai hän näytti että osaa olla ilman alkoholia (ei) ja meni ryyppäämään. Lupasi kuitenkin ettei vedä perskännejä. Mitenkäs siinä jälleen kerran kävi... koko asunto haisee oksennukselta ja saatiin muutenkin paskaan suhteeseen vaan lisää riitoja aikaiseksi. Pitääkö mun enää katsella tuota jätkää? Ollaan parikymppisiä, itse juon 1-6x vuodessa, hän siis aina kun on mahdollisuus. Koko kesänkin tissutteli myös joka arkipäivä. Puhe ei auta.

[/quote]

Poikaystäväsi on kirjoittamastasi päätellen idiootti, jolla on lisäksi alkoholiongelma, mutta sinä olet teistä kahdesta se pahempi idiootti, jos et jätä häntä nyt heti.

Vierailija
64/185 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:05"]

Vittu, mitä tiukkapipoja. Kyllä sitä itsekin tuli kaveriporukassa parikymppisenä juotua melkein joka viikonloppu. Varmaan yli 50% parikymppisistä harrastaa samaa, ainakin täällä pk-seudulla. Ehkä eri asia jossain lestadiolais-kylissä, tai perähikiällä, missä ainoa anniskelupaikka on joku pikkuinen räkälä. Se on tietysti huono homma, jos vetää joka kerta tolkuttomat perskännit.

Vaikka tämän palstan mukaan olimme parikymppisenä "alkoholisteja", niin ei se juominen aiheuttanut kenellekään missään vaiheessa mitään ongelmia. Nyt 15 vuotta myöhemmin kaikilla menee hyvin, eikä kenestäkään tullut juoppoa.

[/quote]

Joo, tollaistahan se meilläkin oli. Pidettiin hauskaa kaveriporukalla baareissa ja mökeillä. Nyt päälle nelikymppisinä osa porukasta on lähes raitista minun laillani, osalla alkoholia menee enemmän mutta kuitenkin normaalin rajoissa. Muutamalla on jo melkoinenen alkoholiongelma, kuten silloisella poikaystävällä, nykyisellä aviomiehellä. Miehen juomaputket kestää viikonkin ja aina saa olla sydän syrjällään, onko mies kuollut vai ei. Myös työpaikan puolesta minua huolettaa. Kaksi on kuollut alkoholin vaikutuksiin.

Vittu, tämä tiukkapipo kuitenkin sanoo, että jos kaksikymppisellä juominen on tuollaista örveltämistä, niin ongelma on jo paha. Hauskanpitoa ei ole lattialle oksentaminen ja kuseminen. Myös edellisestä illasta pitäisi jäädä kaikki muistiin. Suosittelen suuresti ap:ta miettimään, millainen tulevaisuus on alkoholistin kanssa. Sinä ja perhe olette aina silloin kakkosena, juominen on alkoholistille se elämän tärkein asia.

Vierailija
65/185 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin parikymppisenä alkoholistin kanssa. Mukana myös muita päihteitä. Oli väkivaltaa, katoamisreissuja, onnettomuuksia, kaikkea sitä paskaa, joka peittyi rock´n´rolliin. Osittain myös siksi, että itseä kiinnosti silloin samanlainen sekoilu. Poikaystävä oli tietysti selvinpäin mitä miellyttävin, herkkä ja hellä. Yhtäkaikki, se oli varsin epäluotettava suhde, joka päättyi vasta kun "mies" lähti "vapauteen", siis dokaamaan rauhassa ja otti tavaransa mukaan. Onneksi ei ehditty tehdä lapsia. 

Seuraava avomies oli myös päihteistä pitävä, ei sentään väkivaltainen. Menin tekemään kaksi lasta hänen kanssaan, en vieläkään osaa sanoa miksi. Kerrankin menin vessaan vaihtamaan lapselle vaippaa, "mies" makasi siellä veskin lattialla housut nilkoissa, omassa kusi- ja oksennuslätäkössään. Koska olin tyhmä, en ymmärtänyt käskeä silloin muuttamaan muualle. Ero tuli vasta muutamaa vuotta myöhemmin, koska emme ylipäänsä sopineet toisillemme ollenkaan. Eron jälkeen rilluttelin vuoden verran aina kun lapset olivat isänsä luona, mutta sitten lopetin juomisen. En ole pariin vuoteen jaksanut kiinnostua edes saunakaljasta, tai viinintissuttelusta, saati kännäämisestä. Tuli kuppi täyteen.

Nyt olen saanut onnen seurustella kanssa miehen, joka on jättänyt alkoholin ja kaikki muutkin päihteet melkein 20 vuotta sitten. Elämä on mukavaa, tekemistä on paljon, ulkona on kiva käydä kun ei koskaan tarvitse pelätä mitä kaikkea voi tapahtua, tuleeko daijuun tai katoaako mies, onko hengissä, jne. Rahaa ei kulu viinaan, vaan voimme esim. syödä hyvin ravintoloissa. Terveys on hyvä. Seksi upeaa. Olo on aikuinen ja onnellinen. 

Niinpä uskallan sanoa kokemuksen äänellä: JÄTÄ ALKOHOLISTI UIMAAN OMASSA PASKALIEMESSÄÄN.

Parempi mies odottaa rakkauttasi. 

Usko tämä. Never trust a hippie or an alcoholic. 

Terveisin Miia

Vierailija
66/185 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:39"]

Niinpä uskallan sanoa kokemuksen äänellä: JÄTÄ ALKOHOLISTI UIMAAN OMASSA PASKALIEMESSÄÄN.

Parempi mies odottaa rakkauttasi. 

Usko tämä. Never trust a hippie or an alcoholic. 

Terveisin Miia

[/quote]

Miia sä oot väärässä. Sä oot niin väärässä että olla ja voit.

-Mark-

Vierailija
67/185 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:39"]

Seksi upeaa.

[/quote]

Kiinnostaa ihan vitusti...

[/quote]

Upsi on sekiää.

Vierailija
68/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa nyt vittuuntuneena sen verran, että tämä sama mulkvisti veti taas kauheaan tuubaan itsensä eikä päässyt kanssani sovittuun tärkeään menoon koska oli liian kännissä, tuli yli tunnin myöhässä kun oli pakko vetää taas niin paljon että oksensi. :) mä haluan tuosta ihmisestä ikuisesti eroon nyt...
T. Ap

Vierailija
69/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä että lähtenyt jo kuukausi sitten? Jos minulla läheinen juoppo olisi vain poikaystävä niin en katsoisi juoppoa paskaa päivääkään mutta kun se on saatana oma poika. Miten siitä voi erota?

Vierailija
70/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:40"]No miksi ihmeessä että lähtenyt jo kuukausi sitten? Jos minulla läheinen juoppo olisi vain poikaystävä niin en katsoisi juoppoa paskaa päivääkään mutta kun se on saatana oma poika. Miten siitä voi erota?
[/quote]

Koska se lupasi muuttua ja olin idiootti kun uskoin. Yritti parantaa tapansa ja teki ruokaa kerran yms. Vaikka riidat pahenivat ihan järkettömästi tämän jälkeen. Oli nyt LUVANNUT olla hyvässä kunnossa. Oltiin sovittu näkevämme eräässä paikassa klo 23.45, ilmoitti että on huono olo, lähdin paikasta itkien kun olin vaan niin pettynyt ja surullinen ja tyyppi tuli klo 00.52 paikalle oksennus suupielessä roikkuen. Oli siis valehdellut ettei oksentanut mutta näin sen tosiaan, ja huomasin myös hajusta... puhuttiin etukäteen siitä ettei tekisi tätä mulle taas, kun en enää kestäisi pettymystä enkä halua pilata enää yhtäkään iltaani tuon paskiaisen takia. Lupasi monesti että ei tee sitä mulle enää. Alkoholi on vaan niin paljon rakkaampi kuin minä! VIHAAN!!!
T. Ap

Vierailija
71/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma avomies tehnyt samaa, veti perseet ja älyttömät draamat ja kamojen pakkailut. Nyt kuitenkin minun takiani aivan nollatoleranssi alkoholin suhteen. Juuri oltiin pubissa ja ei edes sitä yhtä ottanut. Jossain vaiheessa ehkä ne muutamat oluet joskus ottaa, mutta ei ikinä takaisin tähän et kun riitaa niin karkaampas baariin.

Vierailija
72/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:01"]Oma avomies tehnyt samaa, veti perseet ja älyttömät draamat ja kamojen pakkailut. Nyt kuitenkin minun takiani aivan nollatoleranssi alkoholin suhteen. Juuri oltiin pubissa ja ei edes sitä yhtä ottanut. Jossain vaiheessa ehkä ne muutamat oluet joskus ottaa, mutta ei ikinä takaisin tähän et kun riitaa niin karkaampas baariin.
[/quote]

Hyvä että sulla on joku joka välittää susta edes tuon verran.
t. Ap

Vierailija
73/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nyt on vähän kulttuurisidonnaisia juttuja. Vähän sama kuin joku väittää, että on väistämättä alkoholisti jos ottaa krapularyypyn. Joissakin piireissä se on normaali tapa vähentää vieroitusoireita eli krapulaa. Ei siitä uutta känniä tarvitse tehdä. Molemmissa jos lähtee mopo käsistä niin puhutaan alkoholismista.

Vierailija
74/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin ensimmäisen sivun, mutta aloittaja, jätä tuollainen luuseri! Se tuskin tulee muuttumaan, ja itsekin sanoit että ei ole pystynyt 2 viikkoon ryyppäämään, sen takia ollut selvinpäin, nyt eka tilaisuus niin meni samantien. Seurustelin itse n. parikymppisenä samanlaisen jätkän kanssa, aina lupaili että on selvinpäi, ei juo kuin pari jne mutta silti tuli aina jäätävässä kunnossa kotiin, oksenteli, sammu jne. Lopulta meni siihen että petti humalassa, luojan kiitos erosimme, ei voi kyllä nykyään kuin miettiä että mitä ihmettä näin koko tyypissä ja miksi katsoin tuollaista lupausten pettämistä yms noin pitkään :) Oltiin yhdessä siis n. 2v, viimeinen vuosi oli melkein koko ajan tuollaista em. 

Vierailija
75/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kai ymmärtää, mutta ei. mä en voi ymmärtää naisia, jotka jäävät alkoholisti miehen luokse. itse olin 11v kun pyysin äitiäni jättämään alkoholisti isäni ja muutetaan pois. eipä se äidilleni käynyt. jatkuvaa ryyppäämistä, tuhansia turhia lupauksia jne... kaiken tämän alkoholistin vaimo kestää, samalla pakottaa lapsetkin kestämään sitä samaa. noh, nyt minä olen liki 50v ja vanhemmat liki 70v ja arvaatkaas mitä, sama meno vanhempieni huushollissa jatkuu edelleenkin. minä kyllä häivyin sieltä heti 16v täytettyäni. käytännössä mielestäni äitini on alkoholisti isäni kanssa eläessään pilannut oman elämänsä, hoitaessaan ja huolehtiessaan tästä tauotta. en voi ymmärtää miten kummankaan terveys ja voimat viellä kestävät. joten ap ja muut alkoholisti puolison kanssa elävät, lähtekää pois suhteesta ansaitsette parempaa!

Vierailija
76/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhut ettei hän rakasta sinua. Addikti rakastaa AINA eniten riippuvuutensa kohdetta,siitä on nimenomaan kyse. Hienoa että päätit lähteä.
T. Alkoholistin tytär

Vierailija
77/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 09:03"]Ap, puhut ettei hän rakasta sinua. Addikti rakastaa AINA eniten riippuvuutensa kohdetta,siitä on nimenomaan kyse. Hienoa että päätit lähteä.
T. Alkoholistin tytär
[/quote]

Päätin lähteä, mutta toteutus on vaan niin tuhannesti vaikeampaa... laitoin äidillenikin viestiä että mitä minä oikein voin enää tehdä. Oli niin julmaa siltä saapua yli tunti myöhässä siihen eiliseen menoon oksennus suupielestä roikkuen, sitä oli vaatteillakin! Ja se oli viesteissään kehustellu, miten oksensi 7. kerroksen parvekkeelta kavereidensa tupareissa. Miksi sen pitää aina pilara mun illat??? Ja tosiaan jouduin lähtemään paikasta jossa meidän piti tavata niin jo ennen klo 24, koska en pystynyt estää itkua. Se idiootti lupasi turhia jälleen kerran, ja luulee että "olen pahoillani" riittäisi!!! Tästä on jankattu yli kymmenen kertaa, en enää vain jaksa, haluan pois :(

t. Ap

Vierailija
78/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähdethän sitten myös pois? Joko haluat tai et halua erota. Se, että valittaa mutta silti jää odottamaan taas uutta lupauksen rikkomista, ei ole jotain pyhää kärsivällisyyttä. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että sinä valitset itse tuollaisen elämän. Olet antanut jo muutenkin liian monta uutta mahdollisuutta, kaikki tästä eteenpäin (oikeastaan jo kuukausi sitten oli sama tilanne) on itse itsellesi haalimiasi ongelmia, joista et voi syyttää miestä, vaan itseäsi.

Vierailija
79/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös turha enää yrittää "puhua asioita läpi" ja yrittää selvittää anteeksipyynnöillä ja myötämielisyydellä. Sillä ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään muuta virkaa kuin saada sinun olosi hetkellisesti paremmaksi, jotta jaksaisit jatkaa tuon p*rseilyn katselemista. Jos hän olisi aikonut lupaustensa mukaisesti muuttua, hän olisi tehnyt niin jo. Et voi myöskään odottaa erilaisia tuloksia, jos yrität ratkaista tilannetta samoilla metodeilla kuin aiemmin.

Vierailija
80/185 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:28"]No, lähdethän sitten myös pois? Joko haluat tai et halua erota. Se, että valittaa mutta silti jää odottamaan taas uutta lupauksen rikkomista, ei ole jotain pyhää kärsivällisyyttä. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että sinä valitset itse tuollaisen elämän. Olet antanut jo muutenkin liian monta uutta mahdollisuutta, kaikki tästä eteenpäin (oikeastaan jo kuukausi sitten oli sama tilanne) on itse itsellesi haalimiasi ongelmia, joista et voi syyttää miestä, vaan itseäsi.
[/quote]

Yritän lähteä. Se on hankalaa kun toinen itkee vieressä "mä en anna tätä anteeks ittelleni, mä en juo nyt loppuvuoteen ainakaan, myönnän nyt että mulla on ongelma...". Sanoin että haluan puhua hänen äidilleen mutta ei anna millään lupaa...
T. Ap