Poikaystävä tuli taas oksennuskunnossa kotiin
Valehteli juomiensa määrät alakanttiin, sammui vessanpöntölle ja oksensi monta kertaa siitä noustuaan.
Juuri 3vk sitten äitini ilmaisi huolensa poikaystävän alkoholinkäytöstä, ei halua mun joutuvan katselemaan ongelmakäyttöä. Aina kun olemme olleet äidin luona käymässä niin poikaystävä on joko ollut tai on menossa ryyppäämään.
Teimme diilin että hän ei joisi aina kun siihen on mahdollisuus. Tänään oli ensimmäinen mahdollisuus pariin viikkoon ryypätä, kun aiemmin ollut kurssimenoja tms. viikonloppuaamuisin. Tottakai hän näytti että osaa olla ilman alkoholia (ei) ja meni ryyppäämään. Lupasi kuitenkin ettei vedä perskännejä. Mitenkäs siinä jälleen kerran kävi... koko asunto haisee oksennukselta ja saatiin muutenkin paskaan suhteeseen vaan lisää riitoja aikaiseksi. Pitääkö mun enää katsella tuota jätkää? Ollaan parikymppisiä, itse juon 1-6x vuodessa, hän siis aina kun on mahdollisuus. Koko kesänkin tissutteli myös joka arkipäivä. Puhe ei auta.
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:51"]Antaa miehen juoda, se kuulukoon hänen luontoonsa.
[/quote]
Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista käytöstä.
Anna äijällesi mun numero! Olen myös parikymppinen ja hyvää vauhtia alkoholisoitumassa ja haluaisin jakaa sen ilon saman henkisen miehen kanssa. :)
Kun mies on päässyt viinan makuun niin paha on enää tyytyä pelkkään pimppaan.
Ei sun tarvitse sen kanssa olla jos et tahdo.
Mikä helvetti tuohon känni-idioottiin voisi tehota?! Aina alkoholin perässä ja aina tuossa kunnossa!
T. Ap
Ei se muutu. Lähde nyt kun vielä voit. Usko, voit jäädä ja sitten kadut..Huokaus kun itsellä olisi ollut joku kuuntelemassa, miten paljolta sitä olisi säästynyt..
Örisee tuolla itsekseen ihan puuta heinää. Tekis mieli viskoa vaatteet alas parvekkeelta tai jotain.
T. Ap
Mun mies ei tule kotiin vielä kahteen tuntiin. Lähtee baarista vastahakoisesti sulkemisaikana, käy grillillä vetämässä jotain suupalaa, heittää typerää läppää kaveriensa kanssa. Käy taksilla huoltoasemalla hakemassa pakastepitsan ja eineshampurilaisen. Tulee taksilla kotiin parisensataa metriä. Höpöttelee hassuja ja antaa pusuja, laittaa pitsan uuniin ja menee nukkumaan. Laitan uunin pois päältä ja menen nukkumaan rommintuoksuisen hölmön kainaloon.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:40"]Mun mies ei tule kotiin vielä kahteen tuntiin. Lähtee baarista vastahakoisesti sulkemisaikana, käy grillillä vetämässä jotain suupalaa, heittää typerää läppää kaveriensa kanssa. Käy taksilla huoltoasemalla hakemassa pakastepitsan ja eineshampurilaisen. Tulee taksilla kotiin parisensataa metriä. Höpöttelee hassuja ja antaa pusuja, laittaa pitsan uuniin ja menee nukkumaan. Laitan uunin pois päältä ja menen nukkumaan rommintuoksuisen hölmön kainaloon.
[/quote]
Lisäys: aamulla tapellaan "hävinneistä" 300 eurosta...
Minä elin alkoholistin kanssa useamman vuoden.
Kunnes hän yritti kännipäissään tappaa minut.
Seuraava mieheni oli myös viinaan menevä. (ilmeisesti minulla on jokin taipumus sekaantua hankaliin miehiin). Suhteemme oli pitkään vähän tuon tyyppistä. Mieheni ei juonut niinkään usein, mutta kerralla paljon. Saattoi myös kadota omille reissuilleen, kun putki lähti päälle.
Erota meinattiin monesti. Mies kuitenkin oli hyvä isä (lapsia on) ja muuten hyvä mies, lukuunottamatta näitä katoamisreissuja ja putkia.
Annoin siis aina anteeksi. Mutta kyllähän siellä pohjalla käytiin suhteessa.
Ikinä en olisi uskonut, mutta lopulta mies teki valinnan minun ja viinan välillä. Tämä sen jälkeen, kun eräs parantunut alkoholisti jututti häntä ohimennen.
Sen jälkeen ei ole juonut. Useita vuosia tästä jo on.
Enpä tätä silti suosittelisi kenellekkään. On epätodennäköistä, että alkoholisti parantuu. Mutta vaikka parantuukin, on kaikki tuollainen ryyppyjuttu jo tuhonnut luottamusta suhteessa niin paljon, ettei parisuhde ole täysipainoinen.
Vielä tänäkin päivänä pelkään, että mieheni vielä retkahtaa joskus juomaan. Hän tietää, etten sitä hyväksyisi, ja lähtisin saman tien kun korkki aukeisi, kuuntelematta selityksiä.
Mieheni siis joi murheisiin ja huoliin. Hänellä on vaikea lapsuus ja nuoruus, ja oli jonkinlaisessa tunnelukossa. Ainakun tuli vaikeampi hetki elämässä, mies katosi ryyppyputkeen.
Olen nyt onnellinen. Rakastan miestäni, hän on hieno ihminen selvinpäin.
Mutta jos olisin tuossa tilanteessa kuin sinä. Lähtisin. Se ei ole kaiken sen arvoista.
Erityisesti, jos teillä ei ole vielä lapsia. Voin kertoa sen, että kun lapset astuu kuvioihin, niin ongelma vähintään triplaantuu, en siis meinaa miehen juomista, vaan sen tuomia seurauksia.
Vaikka miehesi nyt lopettaisikin juomisen, niin vielä vuosia miettisit jokainen viikonloppu "joko nyt".
Se on raskasta.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:40"]Mun mies ei tule kotiin vielä kahteen tuntiin. Lähtee baarista vastahakoisesti sulkemisaikana, käy grillillä vetämässä jotain suupalaa, heittää typerää läppää kaveriensa kanssa. Käy taksilla huoltoasemalla hakemassa pakastepitsan ja eineshampurilaisen. Tulee taksilla kotiin parisensataa metriä. Höpöttelee hassuja ja antaa pusuja, laittaa pitsan uuniin ja menee nukkumaan. Laitan uunin pois päältä ja menen nukkumaan rommintuoksuisen hölmön kainaloon.
[/quote]
Oliskin tuollainen kännissä. Eka suuttui kun muka otin hänestä kuvaa, uhkasi lähteä kaverilleen, pakkaili tavaroitaan mutta päätyikin vaan hakemaan peiton ja viemään sen sohvalle. Siinä sitten vittuili ja örisi kunnes meni vessaan koska "ei jaksanut kuunnella" mua, sammui sinne, oksensi 20min myöhemmin olohuoneessa ja raivosi mulle varmaan tunnin kuinka pidän häntä hereillä kun kysyin mitä olen tehnyt ansaitakseni luottamukseni jatkuvan pettämisen, hän nukahti aina kesken kysymyksen ja ihmetteli miksi olin ärsyyntynyt yli 25 toistamiskerran jälkeen. Mä en jaksa.
T. Ap
Juokse! Parinkymmenen vuoden päästä sua joko vituttaa tai juot itsekin aina kun on mahdollista. Ai mistäkö tiiän? Odottelen täällä kotiin miestä, joka aikoinaan oli samanlainen kuin sun poikaystäväsi. Muuttuiko...? Ei. Auttoiko puhuminen? Ei.
Nyt kuuluu VITTU SAATANA VITTU SAATANA VITTU..... SATANA. Ja vikan sanan oikeasti sanoi "satanana". Uskallanko edes mennä katsomaan........ mä haluaisin tuon vaan pois mun elämästä nyt.
T. Ap
Mitä se auttaa se perskännissä olevalle jätkälle mäkättäminen? Jospa miehesi juo, koska ei jaksa katsella ja kuunnella sinua? Ja toi vaatteiden heittäminen parvekkeelta. Jos sen tekee vääränlaiselle sekopäälle, saattaa itse lentää perässä.
Kannattais varmaan jutella sille selvinpäin, tai nostaa kytkintä.
Täällä olisi parikymppinen absolutisti "mies", mutta enhän minä kenellekään kelpaa kun olen niin "omituinen". Naiset vaan tahtoo niitä suosittuja miehiä jotka on "normaaleja" ja käyttävät alkoholia. Harmi, että Suomessa normaali alkoholin käyttö on sama kuin alkoholismi.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:50"]Mitä se auttaa se perskännissä olevalle jätkälle mäkättäminen? Jospa miehesi juo, koska ei jaksa katsella ja kuunnella sinua? Ja toi vaatteiden heittäminen parvekkeelta. Jos sen tekee vääränlaiselle sekopäälle, saattaa itse lentää perässä.
Kannattais varmaan jutella sille selvinpäin, tai nostaa kytkintä.
[/quote]
No varmaan joisi useammin jos se nyt musta olisi kiinni. :) nytkin ollut parisen viikkoa ilman. Ongelmana se että aina kun juo niin on tuossa kunnossa. Selvinpäin lupailee ettei vedä perskännejä.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:51"]Täällä olisi parikymppinen absolutisti "mies", mutta enhän minä kenellekään kelpaa kun olen niin "omituinen". Naiset vaan tahtoo niitä suosittuja miehiä jotka on "normaaleja" ja käyttävät alkoholia. Harmi, että Suomessa normaali alkoholin käyttö on sama kuin alkoholismi.
[/quote]
Voin vaihtaa poikaystäväni suhun nyt ihan mielelläni.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:46"]
Juokse! Parinkymmenen vuoden päästä sua joko vituttaa tai juot itsekin aina kun on mahdollista. Ai mistäkö tiiän? Odottelen täällä kotiin miestä, joka aikoinaan oli samanlainen kuin sun poikaystäväsi. Muuttuiko...? Ei. Auttoiko puhuminen? Ei.
[/quote]
Ha ha, mikä luuseri! Olet parikymmentä vuotta katsellut juoppoa, etkä ole vieläkään saanut aikaiseksi erota. Mikä sua vaivaa?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:51"]Täällä olisi parikymppinen absolutisti "mies", mutta enhän minä kenellekään kelpaa kun olen niin "omituinen". Naiset vaan tahtoo niitä suosittuja miehiä jotka on "normaaleja" ja käyttävät alkoholia. Harmi, että Suomessa normaali alkoholin käyttö on sama kuin alkoholismi. [/quote] Voin vaihtaa poikaystäväni suhun nyt ihan mielelläni. T. Ap
[/quote]
Tietysti vaihdat poikaystäväsi minuun NYT, mutta sitten on toinen ääni kellossa kun hän taas vannoo juomattomuuttaan.
Antaa miehen juoda, se kuulukoon hänen luontoonsa.