Poikaystävä tuli taas oksennuskunnossa kotiin
Valehteli juomiensa määrät alakanttiin, sammui vessanpöntölle ja oksensi monta kertaa siitä noustuaan.
Juuri 3vk sitten äitini ilmaisi huolensa poikaystävän alkoholinkäytöstä, ei halua mun joutuvan katselemaan ongelmakäyttöä. Aina kun olemme olleet äidin luona käymässä niin poikaystävä on joko ollut tai on menossa ryyppäämään.
Teimme diilin että hän ei joisi aina kun siihen on mahdollisuus. Tänään oli ensimmäinen mahdollisuus pariin viikkoon ryypätä, kun aiemmin ollut kurssimenoja tms. viikonloppuaamuisin. Tottakai hän näytti että osaa olla ilman alkoholia (ei) ja meni ryyppäämään. Lupasi kuitenkin ettei vedä perskännejä. Mitenkäs siinä jälleen kerran kävi... koko asunto haisee oksennukselta ja saatiin muutenkin paskaan suhteeseen vaan lisää riitoja aikaiseksi. Pitääkö mun enää katsella tuota jätkää? Ollaan parikymppisiä, itse juon 1-6x vuodessa, hän siis aina kun on mahdollisuus. Koko kesänkin tissutteli myös joka arkipäivä. Puhe ei auta.
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:50"]Mitä se auttaa se perskännissä olevalle jätkälle mäkättäminen? Jospa miehesi juo, koska ei jaksa katsella ja kuunnella sinua? Ja toi vaatteiden heittäminen parvekkeelta. Jos sen tekee vääränlaiselle sekopäälle, saattaa itse lentää perässä. Kannattais varmaan jutella sille selvinpäin, tai nostaa kytkintä. [/quote] No varmaan joisi useammin jos se nyt musta olisi kiinni. :) nytkin ollut parisen viikkoa ilman. Ongelmana se että aina kun juo niin on tuossa kunnossa. Selvinpäin lupailee ettei vedä perskännejä. T. Ap
[/quote]
Usko nyt, ei se muutu. Minä samassa tilanteessa olleena aloin inhoamaan viikonloppuja. Sitä ainaista pelkoa siitä, että juoko mies taas. Minkä syyn se tällä kertaa keksii juopottelulleen. Alkaako haastaa riitaa, jotta on hyvä syy lähteä ovet paukkuen pihalle, koska ämmä on niin paska eikä ymmärrä. Alkoholismi on sairaus, etkä sinä sitä pysty millään rakkaudella parantamaan. T. nainen 45-v.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:57"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:51"]Täällä olisi parikymppinen absolutisti "mies", mutta enhän minä kenellekään kelpaa kun olen niin "omituinen". Naiset vaan tahtoo niitä suosittuja miehiä jotka on "normaaleja" ja käyttävät alkoholia. Harmi, että Suomessa normaali alkoholin käyttö on sama kuin alkoholismi. [/quote] Voin vaihtaa poikaystäväni suhun nyt ihan mielelläni. T. Ap
[/quote]
Tietysti vaihdat poikaystäväsi minuun NYT, mutta sitten on toinen ääni kellossa kun hän taas vannoo juomattomuuttaan.
[/quote]
Ei se vanno, lupaa vain olla vetämättä perskännejä. Jossa se ei onnistu. Aiemminkin erottu riitojen takia (hänen valehtelunsa ja luottamuksen pettäminen), en tajua miksi otin takaisin. Vituttaa.
T. Ap
No kuinka usein se juo? Jos käy vain silloin tällöin viikonloppuisin kavereiden kanssa dokaamassa, niin se on parikymppiselle ihan normaalia.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:59"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:50"]Mitä se auttaa se perskännissä olevalle jätkälle mäkättäminen? Jospa miehesi juo, koska ei jaksa katsella ja kuunnella sinua? Ja toi vaatteiden heittäminen parvekkeelta. Jos sen tekee vääränlaiselle sekopäälle, saattaa itse lentää perässä. Kannattais varmaan jutella sille selvinpäin, tai nostaa kytkintä. [/quote] No varmaan joisi useammin jos se nyt musta olisi kiinni. :) nytkin ollut parisen viikkoa ilman. Ongelmana se että aina kun juo niin on tuossa kunnossa. Selvinpäin lupailee ettei vedä perskännejä. T. Ap
[/quote]
Usko nyt, ei se muutu. Minä samassa tilanteessa olleena aloin inhoamaan viikonloppuja. Sitä ainaista pelkoa siitä, että juoko mies taas. Minkä syyn se tällä kertaa keksii juopottelulleen. Alkaako haastaa riitaa, jotta on hyvä syy lähteä ovet paukkuen pihalle, koska ämmä on niin paska eikä ymmärrä. Alkoholismi on sairaus, etkä sinä sitä pysty millään rakkaudella parantamaan. T. nainen 45-v.
[/quote]
Aina kun asiasta puhun niin hirveä draama siitä että onko muka alkoholisti, kun eihän hän ole nyt x moneen viikonloppuun juonut (olosuhteiden pakosta) että hän joisi joka viikonloppu jos olisi ongelma. Syyskuussa toi viidesti kun oli mahdollisuus, lokakuusta en muista. Ja tunnistan itsestäni kesän jäljiltä ainakin tuon viikonloppujen pelkäämisen... tähänkö sitä on tultu.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 03:01"]No kuinka usein se juo? Jos käy vain silloin tällöin viikonloppuisin kavereiden kanssa dokaamassa, niin se on parikymppiselle ihan normaalia.
[/quote]
Se juo aina kun se voi. Joskus sillä on menoja viikonloppuisin, jos ei ole niin kyllä se joka kerta juo. Ja hyvin usein ihan oksennuskuntoon kun ei voi juoda vain muutamaa. "Meen parille" = 5-8 kaljaa + muut päälle.
T. Ap
Vitut se mikään alkoholisti ole, jos juo max kerran viikossa. Sehän on ihan normaalia parikymppiselle pojalle. Taitaa olla vielä niin pentu, ettei osaa dokata, eikä tiedä rajojaan.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 03:08"]Vitut se mikään alkoholisti ole, jos juo max kerran viikossa. Sehän on ihan normaalia parikymppiselle pojalle. Taitaa olla vielä niin pentu, ettei osaa dokata, eikä tiedä rajojaan.
[/quote]
Kesällä se joi joka ikinen päivä. Nyt sillö on töitö niin ei arkisin juo. Kesölläkin oli töitä mutta alkou myöhemmin. Muuten juo aina kun voi. On se ongelmallista silloin kun ei voi olla juomatta eikö voi olla vetämättä perseitä...
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 03:11"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 03:08"]Vitut se mikään alkoholisti ole, jos juo max kerran viikossa. Sehän on ihan normaalia parikymppiselle pojalle. Taitaa olla vielä niin pentu, ettei osaa dokata, eikä tiedä rajojaan.
[/quote]
Kesällä se joi joka ikinen päivä. Nyt sillö on töitö niin ei arkisin juo. Kesölläkin oli töitä mutta alkou myöhemmin. Muuten juo aina kun voi. On se ongelmallista silloin kun ei voi olla juomatta eikö voi olla vetämättä perseitä...
T. Ap
[/quote]
Aaaa sori kirjoitusvirheet, oon ihan unen rajamailla. Sillä, töitä, kesällä, alkoi, eikä.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 03:11"]
Kesällä se joi joka ikinen päivä.
[/quote]
No olisit heti sanonu. JÄTÄ SE!!!
Jos et luota häneen, et voi rakentaa tulevaisuutta. Anna sen mennä. Ongelmilla on tapana eskaloitua. Kukaan ei halua elää loppuelämäänsä juopon kanssa. Aloita uusi ja itsenäinen elämä, ilman juoppoa.
Sinäkin ansaitset olla onnellinen. Välitä itsestäsi, ota etäisyyttä siihen. Ensimmäinen askel on aina vaikein.
Tässä on myös se juttu, että se saa juoppo kavereilta arvostusta, kun ei ole tossun alla. Eli saa kunnioitusta siitä, kun ei pidä tyttöystävän lupauksia (Eli ei mukamas anna tyttöystävän rajoittaa.)
Miksi olet tommosen kanssa?
Täällä sama vika. Kylläpä vituttaa. Tahtoisin lähteä mutta ei paikkaa minne mennä.
Oli lentänyt kahesta baarista oksennettuaan. Nolottaa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:46"]
Juokse! Parinkymmenen vuoden päästä sua joko vituttaa tai juot itsekin aina kun on mahdollista. Ai mistäkö tiiän? Odottelen täällä kotiin miestä, joka aikoinaan oli samanlainen kuin sun poikaystäväsi. Muuttuiko...? Ei. Auttoiko puhuminen? Ei.
[/quote]
Parikymppisistä opiskelijakolleista huomattavan suuri osuus juo viikonloppuisin. Vanhemmista, jo työelämässä olevista perheenisistä huomattavasti pienempi osuus. Monet siis muuttuvat, vaikka sinun ukkosi ei muuttunutkaan. Itsestä yleistäminen on argumentaatiovirhe.
Heippa! Tuo sun teksti kuullostaa ihan samalta mitä mä ajattelin asioista joku kaks vuotta sitten: mies joi aina änkyräkännit ja mua ällötti ja hävetti et miks sen pitää nolata itsensä ja mut tolla ryyppäämiseltä. Lupaili aina, että ei vedä enää överikännejä, mut ehkä kuukaus tai kaks maksimissaa nii taas sama juttu. Sit sanoin et, jokasesta överikännistä mitä se juo niin mä saan luvan käydä vieraissa. Johan loppu. :) nyt vuosi mennyt ilman niitä älyttömii kännejä.
Joo. Mä nukun sohvalla nyt kun poikaystävä tuli kaatokännissä kotiin ja kusi sänkyyn. Jee.
N19
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 02:36"]Mikä helvetti tuohon känni-idioottiin voisi tehota?! Aina alkoholin perässä ja aina tuossa kunnossa!
T. Ap
[/quote]
Kuulostaa mielestäni sairaalloiselta. Alkoholismiin hän ei tule hakemaan hoitoa pakottamalla. Siis jätä, jos et itse kestä enää.
Itse olen parikymppinen opiskelija, ja joskus tulee juotua stressiin. Kestävämpää toki olisi ratkaista ongelmat muulla tavalla. Ymmärrän siis miestäsi, mutta en hyväksy.
Alkoholi on ongelma, jos elämä pyörii sen ympärillä, milloin pääsee juomaan.
Ei se ole niistä päivistä kiinni. Jos susta tuntuu että on liikaa niin on liikaa. Ihan hyvää elämänkokemusta sulle mut et sä nyt parikymppisenä jää yhteen jos nyt jo on noin isoja ristiriitoja.
Spurgu in making.
Joo, jää vaan toivomaan ja uskomaan ja odottamaan. Sitä saat kyllä tehdä lopun elämääsi. Voi kun näkisit käytöksesi ulkopuolelta, olet niin tyypillinen juopon puoliso! En sano pahalla, toivon vaan että avaisit silmäsi. Eikö se jo ole tullut selväksi mikä hänelle on tärkeintä?