Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko eronnut sen takia, että pärjäisit taloudellisesti paremmin?

Vierailija
31.10.2014 |

Mulla on mielessä tuo. Olen kotihoidontuella, josta maksan omat laskuni, sähkölaskun, sekä omat ja lapseni ruuan. Mies saa palkkaa ja maksaa omat menonsa. Tuntuu että aina on rahat loppu, ja paremmin pärjäisin ilman miestä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi tukia olisin eronnut tai naimisissa, mutta olen kyllä joskus harkinnut eroa siksi että olen niin sairaan kypsä miehen tuhlaamiseen. Varmasti menisi enemmänkin rahaa siihen että pitäisi yksin maksaa asuminen jne, mutta eipähän tulisi yllätyksenä enää menoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla elintaso nousi eron myötä. Tienaan tuplasti sen mitä exä ja kun ei enää tarvi maksaa hänen kulujaan. Liiton aikana siis minä maksoin pääosan ja mies mm. söi niin paljon että nyt kun maksettavana vain omat ja lasten ruuat, ruokakauppaan menee alle puolet siitä mitä avioliiton aikana.

Vierailija
4/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin koska en rakastanut miestäni enää mutta samalla alko jäämään enemmän rahaa käteen kun ei tarttenut sen loisen kuluja maksaa

Vierailija
5/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävis päinvastoin. Nyt mies maksaa puolet kuluista, mutta erotessa omat ja asumiskulut jäisi ja lisäksi pitäisi miehelle maksaa lapsen elarit....menettäisin lapsilisänkin.

Vierailija
6/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaa syvään. En ole eronnut, kun onneksi ennenkuin päädyimme asumaan saman katon alle sain mielestäni melko hyvän kuvam siitä, miten toinen käyttää rahansa. Ja lähes totaalinen turn off oli kun seurustelukumppanini halveksi tapaani pitää kirjaa menoistani, hänen mielestään vain sairaat kommarit, jotka eivät ymmärrä markkinatalouden ihanuutta tekevät niin. Ja kun hän viimeksi kun törmäsimme, sattumalta kauppahallissa töksäytti, että näytit tulevan fillarilla, niin en tiennyt mitä sanoa. Selittelin kai vain jotain säästä.. En ymmärrä, miksi minun tulisi kulkea kaikkialle, tai tässä taapuksessa parin kilometrin ruoanhakureissu autolla, kun pyörälläkin pääsee; ei sinkun tai siis minun ruokatarpeeni aina ni-in paljon paina tai vie tilaa, että suuntaisin niitä hakemaan aina peltilehmällä. - Osin, ehkä valitettavasti vielä toistaiseksi joudun pitämään auton, jonka ylläpito maksaa vuodessa "vähän" liikaa.          

Vierailija
7/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta pärjäsin eron jälkeen taloudellisesti paremmin. En sen takia, että rahaa olisi ollut enemmän, vaan sen takia, että pystyin itse priorisoimaan sen käytön. Viina, tupakka ja baarit eli miehen harrastukset eivät enää olleet ensimmäisellä sijalla perheen rahankäytössä.

Vierailija
8/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no teillä on epäreilu kulujen jako ja siksi kannattaa erota, jos mies ei sitä suostu muuttamaan. Normaali, tasapuolinen parisuhde yleensä tuottaa taloudellista hyötyä molemmille.

Vierailija
9/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotessa taloudellinen tilanne parani huomattavasti ajanoloon. 

Vierailija
10/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ap on tuollainen jako? Kumpi maksaa asumisen, auton yms?

Vierailija
11/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut mm. talodellisista syistä. Yh:nä pärjään paremmin rahallisesti.

Vierailija
12/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:50"]

Miksi teillä ap on tuollainen jako? Kumpi maksaa asumisen, auton yms?

[/quote]

Mies maksaa aumisen, sen unohdin sanoa. Autoa meillä ei ole. ap

Vierailija
13/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vuokran jälkeen max 600 käytettävissä ruokaan, vaippoihin, vaatteisiin...yh:na olisi tonni. Kyllä se vähän ärsyttää. Mies ei osaa säästää ja menee bensaa, syö päivällisen ulkona ja bensaan tietysti menee. Tupakkaa ja sellasta. 

Vierailija
14/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evita-lehdessä oli joskus artikkeli aiheesta, nainen erosi, koska miehen tulojen vuoksi ei saanut mitään työttömyystukia, mutta mies edellytti, että vaimon pitää hoitaa silti osuutensa perheen menoista. Osituksessa sai sen verran, että kuittasi velkansa ja pääsi aloittamaan puhtaalta pöydältä taloudellisesti. Hankki ammatin ja meni töihin.

Vierailija
15/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskennallisesti näyttää siltä, että erotessa saa enemmän rahaa. Olen harkinnut asiaa.

Vierailija
16/16 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jup