Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiset ajoivat minut sellaiseen ”mä en välitä mistään” -tilaan, ja se on heidän syytään, eivät ota vastuuta

Vierailija
22.09.2021 |

Ja siis en tiennyt, että olen sellaisessa tilassa, koska en tunnistanut sitä. En ole koskaan elänyt rinnakkaista elämää, jossa asiat, joista minä välitin, olisivat olleet tärkeitä ja hyväksyttäviä.
Olen käynyt tästä syyttämään syyllisiä, he eivät suostu myöntämään ihmispahuuttaan, vaan luulevat olevansa humaanejakin ja kivoja ihmisiä.
Olen täysin murtunut. Olen 48-vuotias ja tajusin vasta nyt, että en välitä elämästäni tietyllä, sanoittamattomalla tasolla, vaikka sisimmässäni tiedän elämäni olevan todella tärkeää minulle. En vain saa itseäni välittämään siitä! Eli tekemään asioita, joiden tietäisin olevan hyväksi minulle. Minun elämääni on kiitos läheiseni tungettu NIIN paljon sellaista, mitä en olisi siihen halunnut, että minulla ei ole yksinkertaisesti voimia mihinkään.
En halua tehdä elämääni pakotettuja asioita, mutta en jaksa tai osaa ns. ottaa elämääni omiin käsiini, kun se on niin varhaisesta vaiheesta alkaen muiden toimesta ryssitty.
Tiedän, että itseni on se muutos tehtävä, ja tekisinkin sen heti, jos se olisi mahdollinen. Mutta en tiedä, miten se tehdään ja tilanne on läheisteni syy.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaisi aika laajamittaista evidenssiä siitä mitä on tapahtunut ja mitä olisi voinut olla tapahtumatta tai tapahtua, jos asiat olsivat menneet toisin.

Joka tapauksessa ap:n täytyisi olla Jumala että hän kykenisi päättämään itse kohtalostaan tai halutusta lopputuloksesta. Elämässä kun ikää tulee, niin huomaa ettei omaa tahtoa ja päätösvaltaa lopulta olekaan.

Asiat vain tapahtuu. Sitä lopulta alkaa epäillä että onko näkkileipäpakettikaan ostettu itse päätettynä kaupan hyllyltä, vai onko se vain automaattinen toiminto.

Lihavuus nimittäin on ja köyhyys on, vaikka pelkästään amerikassa syötetään ihannetta laihtua ja rikastua.

Silti ihmiset pysyvät lihavina ja köyhinä, vaikka meille syötetään uskontoa, jossa ihminen voi itse valita ja päättää näinkin yksinkertaisista kohtaloista.

Osa asioista vain tapahtuu, mutta osaan voi ihminen vaikuttaa huikeillakin tavoilla. Vai kuvitteletko, että sekin vain tapahtui ihan passiiviisesti miljardööri Sir Richard Bransonille, että hän oli ensimmäinen henkilö maailmassa, joka toteutti kaupallisen avaruuslennon avaruuteen yhtiönsä aluksella?

Ap

Vierailija
22/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole omenapuun vika että omenoi tänä syksynä runsaasti.

Ei puu yksin tee runsaasti omenia.

Sama pätee elämään.

Hyvin vähissä on se miten me elämämme itse päätämme menevän.

Olemme kuin ajopuita joessa. Turha syyttää itseä tai maailmaa.

Parempi olla tyytyväinen elämäänsä mitä on kohtalo antanut.

Aika kovat luulot saa olla itsestään, jos syyttää muita tai itseään sellaisesta mitä ei koskaan tapahtunut tai mitä tapahtui.

Elämässä on mentävä eteen. Sinne on myös mieli.

Jossittelu on sairautta ja harhaa.

Itse olen sitä mieltä, että olosuhteisiin ja omaan elämäänsä VOI vaikuttaa. Ei toki kaikkina aikoina ja kaikilla tavoilla, mutta sinun kirjoitukseesi sopiva vertaus olisi, että jos ihmisen päälle kaatuu (joku tönäisee koska on esim. itsekeskeinen tai itsekäs) kivipaasi, ja henkilö on sen alla vuorokauden, niin siinä vaiheessa, kun paikalle on saatu sen verran apua, että paasi saadaan nostettua hänen päältään pois, sinusta kaikki mitä on on se, että henkilö makaisi hiekassa samalla kohdalla rusentuneena, eikä hänen kuulu saada tai tarvita apua, koska ”se kivipaasi nyt vain sattui kaatumaan hänen päälleen. Jääkööt siihen makaamaan, koska näin kävi hänen elämässään.” Nope. Mä en ajattele niin, vaan mä ajattelen, että uhrin kuuluu huutaa niin kauan apua, että saa paikalle kirurgin, joka korjaa korjattavissa olevat vauriot. Myös syyllinen tilanteeseen on se paaden toisen päälle kaatanut, joka eisuostu hakemaan uhrille apua.

Ap

Jos voisi vaikuttaa, niin ei olisi köyhyyttä ja ei olisi lihavuutta tai päihdeongelmia.

Silti kaikkea on ja tilastollisesti näyttäisi myös sille että sotiakaan ei voi pysäyttää.

Yksittäinen sotilas harmittelee tapahtunutta veteraanina, mutta kukaan sotilaista ei kyennyt lähtemään vain kotiin ja kieltäytymään sodasta.

Se vain tapahtui ja niin elämä meneekin.

Sinä olet uskovainen ja uskot vapaaseen tahtoon ja omaan tahtoon.

Turha sinun on täällä asiasta maukua kun kyse on uskosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaisi aika laajamittaista evidenssiä siitä mitä on tapahtunut ja mitä olisi voinut olla tapahtumatta tai tapahtua, jos asiat olsivat menneet toisin.

Joka tapauksessa ap:n täytyisi olla Jumala että hän kykenisi päättämään itse kohtalostaan tai halutusta lopputuloksesta. Elämässä kun ikää tulee, niin huomaa ettei omaa tahtoa ja päätösvaltaa lopulta olekaan.

Asiat vain tapahtuu. Sitä lopulta alkaa epäillä että onko näkkileipäpakettikaan ostettu itse päätettynä kaupan hyllyltä, vai onko se vain automaattinen toiminto.

Lihavuus nimittäin on ja köyhyys on, vaikka pelkästään amerikassa syötetään ihannetta laihtua ja rikastua.

Silti ihmiset pysyvät lihavina ja köyhinä, vaikka meille syötetään uskontoa, jossa ihminen voi itse valita ja päättää näinkin yksinkertaisista kohtaloista.

Osa asioista vain tapahtuu, mutta osaan voi ihminen vaikuttaa huikeillakin tavoilla. Vai kuvitteletko, että sekin vain tapahtui ihan passiiviisesti miljardööri Sir Richard Bransonille, että hän oli ensimmäinen henkilö maailmassa, joka toteutti kaupallisen avaruuslennon avaruuteen yhtiönsä aluksella?

Ap

Kyllä. Se vain tapahtui. Negatiivinen näkemyksesi passiivisesta tapahtumasta on kuin vertaisit omenapuuta passiiviksi.

Kyseessä on pieni koneisto joka toimii ja jonka sisällä asioita tapahtuu orgaanisen osmoottisesti.

Sen sisällä olevat objektit ovat vain eräällä tavalla sinun näkemyksessä "uhreja", mutta toisaalta aktiivisia paloja. Yksilönä ja uskovaisena koet olevasi tämmöisen koneiston tai organismin tapahtuman uhri.

Vierailija
24/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika.

Vierailija
25/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole omenapuun vika että omenoi tänä syksynä runsaasti.

Ei puu yksin tee runsaasti omenia.

Sama pätee elämään.

Hyvin vähissä on se miten me elämämme itse päätämme menevän.

Olemme kuin ajopuita joessa. Turha syyttää itseä tai maailmaa.

Parempi olla tyytyväinen elämäänsä mitä on kohtalo antanut.

Aika kovat luulot saa olla itsestään, jos syyttää muita tai itseään sellaisesta mitä ei koskaan tapahtunut tai mitä tapahtui.

Elämässä on mentävä eteen. Sinne on myös mieli.

Jossittelu on sairautta ja harhaa.

Itse olen sitä mieltä, että olosuhteisiin ja omaan elämäänsä VOI vaikuttaa. Ei toki kaikkina aikoina ja kaikilla tavoilla, mutta sinun kirjoitukseesi sopiva vertaus olisi, että jos ihmisen päälle kaatuu (joku tönäisee koska on esim. itsekeskeinen tai itsekäs) kivipaasi, ja henkilö on sen alla vuorokauden, niin siinä vaiheessa, kun paikalle on saatu sen verran apua, että paasi saadaan nostettua hänen päältään pois, sinusta kaikki mitä on on se, että henkilö makaisi hiekassa samalla kohdalla rusentuneena, eikä hänen kuulu saada tai tarvita apua, koska ”se kivipaasi nyt vain sattui kaatumaan hänen päälleen. Jääkööt siihen makaamaan, koska näin kävi hänen elämässään.” Nope. Mä en ajattele niin, vaan mä ajattelen, että uhrin kuuluu huutaa niin kauan apua, että saa paikalle kirurgin, joka korjaa korjattavissa olevat vauriot. Myös syyllinen tilanteeseen on se paaden toisen päälle kaatanut, joka eisuostu hakemaan uhrille apua.

Ap

Jos voisi vaikuttaa, niin ei olisi köyhyyttä ja ei olisi lihavuutta tai päihdeongelmia.

Silti kaikkea on ja tilastollisesti näyttäisi myös sille että sotiakaan ei voi pysäyttää.

Yksittäinen sotilas harmittelee tapahtunutta veteraanina, mutta kukaan sotilaista ei kyennyt lähtemään vain kotiin ja kieltäytymään sodasta.

Se vain tapahtui ja niin elämä meneekin.

Sinä olet uskovainen ja uskot vapaaseen tahtoon ja omaan tahtoon.

Turha sinun on täällä asiasta maukua kun kyse on uskosta.

Tietenkin onvielä paljon ihmisiä noiden kivipaasien alla, köyhiä, lihavia jne. Mutta mun kivipaateni on juuri äskettäin jo nostettu yltäni.

Ap

Vierailija
26/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävä organismi ympärillämme kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä. Se vain tapahtui. Negatiivinen näkemyksesi passiivisesta tapahtumasta on kuin vertaisit omenapuuta passiiviksi.

Kyseessä on pieni koneisto joka toimii ja jonka sisällä asioita tapahtuu orgaanisen osmoottisesti.

Sen sisällä olevat objektit ovat vain eräällä tavalla sinun näkemyksessä "uhreja", mutta toisaalta aktiivisia paloja. Yksilönä ja uskovaisena koet olevasi tämmöisen koneiston tai organismin tapahtuman uhri.

Kyllä hänkin on varmasti ollut monta kertaa tienhaarassa ja jatkanut itseensä uskomista. Jos köyhä ei siihen kyken, se ei tarkoita, että Bransonin tarvitsisi kärsiä, kuin köyhien. Miksi siis minäkään kärsisin heidän tavoin?

Ap

Vierailija
27/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuoteen juurikaan täällä palstalla käynyt.

Tuntuu pelottavalta, että tunnistin jo otsikosta ja viimeistään aloitustekstistä, että kyseessä on palstan tunnettu ns. äitihullu, jonka juttuja luin pitkään aikoinani.

Vierailija
28/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, äitihullukin taas heräsi. Ja samat jutut kuin kymmenen vuotta sitten, ja samat vielä kymmenen vuoden kuluttua, jos niin kauan elää.

Vierailija
29/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vika.

Sääli, että olet tuollaisessa harhassa. Eli kun sinun päällesi kaatuu kivipaasi, jäät sinne, koska, no, oma vika.

Ap

Vierailija
30/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa tälläisten sairaiden hoitoja. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
31/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas, äitihullukin taas heräsi. Ja samat jutut kuin kymmenen vuotta sitten, ja samat vielä kymmenen vuoden kuluttua, jos niin kauan elää.

En kirjoitellut palstalle 10 vuotta sitten :)

Ja mitäs osaisit sanoa avuksi, kun kuvittelet olevasi tämänkin aihealueen osaaja? Koska jos et olisi, miten pystyisit siitä kritisoimaan? Osaathan asian ratkaista?

Ap

Vierailija
32/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu pelottavalta, että tunnistin jo otsikosta ja viimeistään aloitustekstistä, että kyseessä on palstan tunnettu ns. äitihullu, jonka juttuja luin pitkään aikoinani.

Hänellä on kyllä hyvin tunnistettava tyyli. Yleensä viimeistään 5. sivulla hän alkaa solvata kanssakeskustelijoita, saa nähdä miten tällä kertaa.

Vierailija
33/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hän on parantumaton, traumatisoi itsekkyydessään omat lapsensa, kun vuonna kivi ja kanto heppalehdet lainattiin serkulle, ja piti siivota oma huone. Sääli hänen läheisiään, toivottavasti ovat tajunneet ottaa välimatkaa.

Vierailija
34/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa tälläisten sairaiden hoitoja. Suomi on sairaiden paratiisi.

Ai maksaa :) Enköhän mä maksa kuule sinun hoitosi? Paljonko olet maksanut veroja viime vuosina? Varmaan 1:10 siitä, mitä minä :D

Ap

Vierailija
35/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan rasittavaa luettavaa. Tiedän myös ihmisen joka etsii keinoja uhriutua, jotta saisi jakaa pahaa mieltään ympärilleen ja syyttää siitä muita. Ei huomaa lainkaan käytöksessään sellaista piirrettä, että lavastaa näitä pettymyksiä itselleen tiedostamattaan.

Vierailija
36/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on kyllä hyvin tunnistettava tyyli. Yleensä viimeistään 5. sivulla hän alkaa solvata kanssakeskustelijoita, saa nähdä miten tällä kertaa.

Mitä osaisit sanoa avuksi, kun kuvittelet olevasi tämänkin aihealueen osaaja? Koska jos et olisi, miten pystyisit siitä kritisoimaan? Osaathan asian ratkaista?

Ap

Vierailija
37/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ottaisit vastuun ihan itse, omasta elämästäsi. Muita on aina hyvä syyttää ja syyllistä etsiä, mutta loppupelissä olet vain sinä ja sinun elämäsi. Jos et voi muuttaa muita, niin kokeileppas muuttaa omaa suhtautumistasi asioihin.

Tämä. Aloittaja tuhlaa vain omaa elämäänsä syyttelemällä muita. Aloittajan terapia = haukkuu kaikki terapeutille.

Vierailija
38/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, ei asioista tarvitse riidellä, jos sinä ymmärrät aihealuetta, jossa kommentoit, ja jossa koitat päteä :)

Taidat olla vain sellainen muiden mieliä pahoittava henkilö, joka triggeröidyt aloituksista, jossa kaltaisiasi arvostellaan.

Ap

Vierailija
39/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä osaisit sanoa avuksi, kun kuvittelet olevasi tämänkin aihealueen osaaja? Koska jos et olisi, miten pystyisit siitä kritisoimaan? Osaathan asian ratkaista?

Ap

Persoonallisuushäiriöistä ei kukaan kykene parantamaan, ja siksi ei kannata tuhlata voimavaroja yrittämiseen. Lapset tosin ottaisin sinulta pois, jos se olisi vallassani, etteivät he joutuisi enää enempää kärsimään hullusta äidistään.

Vierailija
40/136 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan rasittavaa luettavaa. Tiedän myös ihmisen joka etsii keinoja uhriutua, jotta saisi jakaa pahaa mieltään ympärilleen ja syyttää siitä muita. Ei huomaa lainkaan käytöksessään sellaista piirrettä, että lavastaa näitä pettymyksiä itselleen tiedostamattaan.

Eli kuvailet vain, miten et ymmärrä sellaisten ihmisten ongelmia :) Eli olet vain supertyhmä. No, se ei kuule sellaisia ihmisiä itketä pätkääkään, mitä koitat heistä haukkua, koska kaltaisesi ei osaa käsitellä mitään negatiivista pois elämästään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme