Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 13-vuotiaalle pojalle pitää antaa ruokaa?

Vierailija
07.11.2014 |

Saan sellaisen hoidettavaksi viikon päästä. Itse syön mitä milloinkin mutta pääasiassa harvakseltaan. Voisiko joku ystävällinen äiti-ihminen kirjoittaa vaikkapa ruokkimisajat ja ruoat mitä tuollainen poika syö ja juo.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:17"]

Teineillä on se kulutus hieman suurempaa kuin aikuisilla. Saat syöttää yli 3500 kaloria päivässä eikä ne edes liho.

[/quote] Ei ne liho muutenkaan satunnaisella vierailulla, tuskin tarvii sitä miettiä.

Vierailija
42/47 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makrulaatikon lisäksi, lihapullia, siskonmakkarakeittoa, pastaa ja kanakastiketta, itse tehtyjä hamppareita, tortilloja, pitsaa ja lisäksi salaatteja ja raasteita. Leipää, leikkeleitä, munakkaita, karjalanpiirakoita munavoita, jugurtteja, rahkoja, mandariineja, omenoita ja banaaneita. Tehkää yhdessä ja mukavaa viikkoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen.

Lounas.

Välipala.

Päivällinen.

Iltapala.

Ja sitten meillä menee tuon lisäksi vielä leipiä ja hedelmiä, keksiä, pullaa ja jugurttia. Ja viikonloppuisin karkkia, ships ja limsaa. 

Ja 13v. poika painaa vain 40kg vaikka on jo pitkä...siis kannetaan selkä vääränä ruokaa kaupasta ja mikään ei riitä!

Vierailija
44/47 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten menee sen lapsen kanssa vielä kauppaankin ajankuluksi. Itse muuten kerran todistin kun lapsi osoitti einesmaksalaatikkoa kaupassa, että tuota. Mukana ollut nainen alkoi voihkia että "hyii, yääk, eih" ja nyrpisti epäuskoisena naamaansa. Se oli varmaankin tuollainen hoitotäti.

Plus sitten paljon enemmän sitä ruokaa edelleenkin, kun eihän se lapsi osaa laskea. Ja voileipätarpeita lisäksi, sellaisia sitten mitä ap:llakin kuluu jos jää syömättä.

Vierailija
45/47 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko 8-vuotiaalle pojalle ruokaa? Tietenkin niin paljon kuin hän jaksaa syödä. Aamupalana puuroa tai mysliä, ruisleipää ja päällä makkaraa tai juustoa ja vaikkapa hedelmiä. Oma poikani haluaa myös aina kaakaota. Välipalana (kouluruuan jälkeen) meillä on voileipää ja maitoa, porkkanaa yms. Myöhemmin illalla aika usein pojan mieliksi kalaa, lohta tai muuta helppoa laitettavaa. Perunamuusi mieluisinta. Lisäksi vaihdellen kanaa, punaista lihaa ja makkaraakin aina saunapäivinä. Cocis maittais pojalle, mutta olen jättänyt sen tarjoilun vain muutamaan kertaan viikossa. 

Vierailija
46/47 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan just niin paljon, että nälkä lähtee. Hassu kysymys. Teet ensin laatikon makaroonilaatikkoa ja syötte ja katsot jääkös huomiselle. Usein teinipojat saattavat syödä kolmekin lämmintä ruokaa päivässä, jos esim treenaavat. Yhden koulussa, sitten päivällinen ja harkkareiden jälkeen menee iltapalaksi vielä ranet ja nakit, päivän tähteet tai vinopino lämpimiä voikkareita. Näin meillä.

Vierailija
47/47 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:06"]

13vee osaa itse kyllä tehdä leipiä, kunhan tarpeet on tarjolla.

[/quote]

mutta kaikki eivät viitsi. Aikuisen tehtävä on kuitenkin huolehtia, että ne leivät tulee tehtyä.

[/quote]

Ja höpön pöpön. 3 vuotiaalle täytyy aikuisen huolehtia leivät valmiiksi, jos lapsi ei osaa itse tehdä. 13-vuotias saa ihan rauhassa kuolla nälkään pöydän ääreen jos ei osaa leipäänsä voidella.

Aloittajalle tiedoksi. Tuon ikäisten ruokamäärät voivat vaihdella tosi paljon. Joku syö normaaleja annoksia, samaa luokka kuin pieni aikuinen. Toinen, ehkä juuri kasvupyrähdeksen 'kourissa' oleva voi vetää kolme isoa lautasellista ruokaa ja leipää lisäksi. JA kahden tunnin päästä on taas kiljuva nälkä.

13v on oikeesti jo ihan iso ihminen. Hän osaa ihan itse valita kaupassa sellaita ruokaa josta pitää. Meillä 13v laittaa koko perheelle ruoan aika usein. Isoveljensä leipoi jopa ruisleipää hapanjuurella tuon ikäisenä.

Joten kysy siltä pojalta. Pitsan tilaaminen jonain iltana voi olla kiva juttu, muuten ihan tavallista kotiruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan