Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ystäväsi kohtelisi sinua näin, mitä tekisit?

Vierailija
07.11.2014 |

Ystävä kutsui kylään, emme olleet nähneet pitkään aikaan. Sovittiin molemmille sopiva aika ja menin. Hänellä oli suuria uutisia, hän odottaa vauvaa. Aika sattuma, minulla sama tilanne! Innostuin, että molemmat saadaan vauva ja aika lähekkäin on laskettu aika. Mutta ystävää ei tuntunut asia enää kiinnostavankaan.

Hän kysyi, haluanko juoda teetä. Itse ei ottanut mitään. Hörpin siinä sitten teetä ja keksin jutunaihetta odotuksesta, ystävä oli aika harvasanainen.

Kun olin ollut paikalla hädin tuskin puolta tuntia, ystävä kysyi, että eikö sulla olisi kiire jo lähteä muualle. Olin ihan äimänä. Sanoin, että ei mulla nyt pariin tuntiin ole mikään kiire, jutellaan nyt rauhassa, kun kerrankin nähtiin. Hetken siinä istuttiin vielä. Sitten ystävä ilmoitti, että hän onkin äitinsä kanssa menossa kaupungille, soitti äidilleen, joka asuu lähellä.

Sanoin, että voin kävellä heidän kanssa yhtä matkaa keskustaan. Odoteltiin siinä heidän pihalla sitten, ketään ei kuulunut. Lopulta ystävä sanoi, että kyllä sun nyt varmaan täytyy lähteä menemään. Lähdin siitä sitten, kun seura ei kelvannut.

Siis mitä ihmettä? Miksi ensin pyytämällä pyytää kylään ja sitten käytännössä heittää ulos? Meni vähän maku, en tiedä, miten tuota tulkitsisi.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se lukis nyt tätä palstaa!

Vierailija
22/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua..ei tykännyt enää kun ei saanut olla maailman ainoa raskaana oleva?

Minulle kävi päinvastoin kun kerroin ystävälle että olen raskaana niin hän kertoi saman ilouutisen ja me molemmat olimme ihan onnessa. Ihana oli olla yhtä aikaa raskaana ja käydä mammajumpassa yhdessä ym.

Vauvoille tuli 2 viikon ikäero ja paljon tuli yhdessä vietettyä aikaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:42"] Huomasi ettei teillä ole enää mitään keskusteltavaa. Vai mitä? [/quote]   Mun mielestä meillä oli vaikka mitä keskusteltavaa raskauteen ja odotukseen liittyen. Mutta ei häntä sitten yhtäkkiä kiinnostanutkaan. Outoa. Jos mä en olisi ollut itse raskaana, niin tuskin mä olisin edes osannut keskustella hänen kanssaan noista asioista. Mutta nythän meillä olisi ollut yhteistä kokemuspohjaa! [/quote] Ehkäpä olit vähän liian kierroksilla ja liekeissä tästä? Mua ainakin alkais rassaamaan tuommoinen meuhkaus vaikka kuin sattuisin olemaan raskaana kaverini kanssa samaan aikaan.

[/quote]

Siis olin iloinen asiasta, mutta ihan normaalisti juttelin. En mä mitään kohtausta saanut, että omg, omg, omg, me ollaan molemmat raskaana, siis, niinku, mä en niin kestä.... IIIIK! Ihan normaali olin.

Vierailija
24/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista käytöstä mutta tulkitsen niin että olisi halunnut olla keskipisteenä. Typerää, muistan kun aloin odottaa meidän tytärtä ja kun ihmisille siitä kerroin kävi ilmi että moni muukin odotti lasta. Mutta mä olin iloinen jokaisen puolesta, sitäpaitsi oli mukava yhdessä jutella ja valitella oireita jne. :D

Vierailija
25/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:50"]

Siis apua..ei tykännyt enää kun ei saanut olla maailman ainoa raskaana oleva?

Minulle kävi päinvastoin kun kerroin ystävälle että olen raskaana niin hän kertoi saman ilouutisen ja me molemmat olimme ihan onnessa. Ihana oli olla yhtä aikaa raskaana ja käydä mammajumpassa yhdessä ym.

Vauvoille tuli 2 viikon ikäero ja paljon tuli yhdessä vietettyä aikaa :)

[/quote]

No juuri jotain tuollaista minäkin olisin odottanut... Mutta ei sitten. Aidosti vaan askarruttaa, että jos mä nyt kuitenkin loukkasin jotenkin tai jotain, mutta en kerta kaikkiaan keksi, mitä tein niin törkeästi ja väärin. Kun suhtautuminen muuttui heti, kun hän sanoi, että hänellä on suuria uutisia. Johon minä, että jännää, mullakin on, mutta kerro sinä ensin. Ja sitten hän sanoi olevansa raskaana ja minä ilahtuneena, että niin minäkin, koska teidän nyytti syntyy. En ymmärrä, mitä tuossa voi olla väärää.

Vierailija
26/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:54"]

Omituista käytöstä mutta tulkitsen niin että olisi halunnut olla keskipisteenä. Typerää, muistan kun aloin odottaa meidän tytärtä ja kun ihmisille siitä kerroin kävi ilmi että moni muukin odotti lasta. Mutta mä olin iloinen jokaisen puolesta, sitäpaitsi oli mukava yhdessä jutella ja valitella oireita jne. :D

[/quote]

No just näin! Sen ymmärsin, että yksi ystäväni, joka hoidoista huolimatta ei ole vielä onnistunut tulemaan raskaaksi, oli vähän typertynyt uutisesta ensin. Yritin hänelle kertoa huomaavaisesti, en vaan täräyttänyt asiaa niinkuin muille. Olisin odottanut, että hän ei ehkä halua sen kummemmin jutella tästä, mutta ensi hämmennyksen jälkeen hän alkoi kovasti kysellä kaikkea raskauteen liittyvää ja tunnelmiani ja vannotti, että hänkin saa sitten hoitaa vauvaa, jne. Eli häneltä olisin voinut odottaa tuollaista reaktiota, että ei olisi halunnut pidempään sillä tapaamisella ehkä edes viipyä. Mutta ei nyt suinkaan toiselta raskaana olevalta.

Vierailija
27/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aiemmin tehneet asioita samaan aikaan, ja sinä olet jotenkin vienyt asioista kaiken gloorian ystäväsi jäädessä taka-alalle? Jospa hän pelkää vastaavaa nytkin. 

Vierailija
28/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:42"]

Huomasi ettei teillä ole enää mitään keskusteltavaa. Vai mitä?

[/quote]

Mun mielestä meillä oli vaikka mitä keskusteltavaa raskauteen ja odotukseen liittyen. Mutta ei häntä sitten yhtäkkiä kiinnostanutkaan. Outoa.

Jos mä en olisi ollut itse raskaana, niin tuskin mä olisin edes osannut keskustella hänen kanssaan noista asioista. Mutta nythän meillä olisi ollut yhteistä kokemuspohjaa!

[/quote]

Niin minustakin. Pelästyikö jotakin? Tai olisiko halunnut avautua enemmän, muttei tiennyt miten aloittaa keskustelua?

[/quote]

Mä olen nyt pääni puhki miettinyt, mitä tein väärin. Että miksi mut piti käytännössä heittää ulos. Mä en tehnyt mitään outoa, istuin vaan siinä ja hörpin teetä. Kyselin häneltä raskauteen liittyen ja kerroin, mitä itsellä oli siihen asti kokemusta ja ajatuksia yms. En kerta kaikkiaan keksi, että loukkasinko mä häntä nyt jotenkin ja miten.

[/quote]

En usko et loukkasit.  Laitoit ehkä ajattelemaan? Olisiko ihan oikeesti ollut kiire?

Vierailija
29/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväs ei olltkaan ajatellut ryhtyä äidiksi? Luopumassa lapsesta, abortti tms. Ajatuksia?

Vierailija
30/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen että jos ystävälläsi on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi tai on tullut keskenmenoja.
Itelle tuli keskenmeno melkein puolivälissä enkä oikein sen jälkeen pystynyt iloitsemaan toisten raskauksista, olin niin katkera ja kateellinen. Ja vielä silloinkin kun olin uudestaan raskaana melko pitkäänkin.

Vierailija
31/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vahingossa alapeukun ap:n kommenttiin nro 24. Piti tykätä, sorry! :)

Vierailija
32/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:42"] Huomasi ettei teillä ole enää mitään keskusteltavaa. Vai mitä? [/quote]   Mun mielestä meillä oli vaikka mitä keskusteltavaa raskauteen ja odotukseen liittyen. Mutta ei häntä sitten yhtäkkiä kiinnostanutkaan. Outoa. Jos mä en olisi ollut itse raskaana, niin tuskin mä olisin edes osannut keskustella hänen kanssaan noista asioista. Mutta nythän meillä olisi ollut yhteistä kokemuspohjaa! [/quote] Ehkäpä olit vähän liian kierroksilla ja liekeissä tästä? Mua ainakin alkais rassaamaan tuommoinen meuhkaus vaikka kuin sattuisin olemaan raskaana kaverini kanssa samaan aikaan.

[/quote]

Siis olin iloinen asiasta, mutta ihan normaalisti juttelin. En mä mitään kohtausta saanut, että omg, omg, omg, me ollaan molemmat raskaana, siis, niinku, mä en niin kestä.... IIIIK! Ihan normaali olin.

[/quote]

Odotus on tosi kiva jakaa jonkun toisen samassa tilanteessa olevan kanssa!älä nyt tuolla perusteella masennu. Selvitä mistä ystäväsi käytös johtui. 

Vierailija
33/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:58"]

Oletteko aiemmin tehneet asioita samaan aikaan, ja sinä olet jotenkin vienyt asioista kaiken gloorian ystäväsi jäädessä taka-alalle? Jospa hän pelkää vastaavaa nytkin. 

[/quote]

No ei olla. Ei olla ihan samana vuonna syntyneitä, joten kaikki ylioppilasjuhlat, valmistumiset, yms olleet ihan eri vuosina.

Vierailija
34/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtui mistä tahansa niin loukkaavaa käytöstä. Mutta älä ole milläsikään, ihmiset tekevät virheitä. Katsele, haluaako vielä olla ystäväsi. 

Vierailija
35/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:02"]

Jos ystäväs ei olltkaan ajatellut ryhtyä äidiksi? Luopumassa lapsesta, abortti tms. Ajatuksia?

[/quote]

No ei taatusti. On halunnut lasta pitkään ja surrut aiemmin, kun ei sopivaa miestä ollut tullut kohdalle. Nytkin olivat yrittäneet tuota lasta jo jonkin aikaa.

Vierailija
36/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:29"] Ei tykänny, kun säkin oot raskaana... [/quote]   Miksei? Kun mun mielestä se on hieno asia, että joku ystävä on myös raskaana. En mä ainakaan harmistunut siitä, että hänkin on, päin vastoin! [/quote] Niin, SUN mielestä hieno asia, hän ehkä ois halunnu olla ainoa keskipiste...

[/quote]

Mun on vaan aika vaikea ymmärtää tuollaista. Että jos olisi halunnut olla jotenkin keskipiste. Kun eikö se nyt tehnyt asiasta tuplapaljon parempaa, että molemmilla oli iloisia uutisia?

[/quote]

Jospa sillä on niin karmea raskausajan pahoinvointi, ettei jaksanut just sillon olla kovin kivoissa fiiliksissä?

Vierailija
37/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä sellaista mutta tiedän erään ihmisen jonka täytyy aina olla keskipisteenä. Keksii mitä mielikuvituksellisimpia keinoja päästä valokeilaan tai ollakseen erikoinen. Ja välillä ne jutut oli aivan naurettavia suoraan sanottuna, en ymmärrä eikö ihminen tajua että niiden läpi näkee. Samoin kuin tuossa tilanteessa, jos ystäväsi innostus laantui koska ei saanut olla keskipisteenä niin miten hän kehtasi noin läpinäkyvästi näyttää sen? Jotenkin luulen että tällaiset ihmiset vaan pitävät itseään paljon muita viisaampina, ajattelevat että ympärillä olevat ovat tyhmenpiä eivätkä näe oikkujensa läpi. En oikein keksi muuta selitystä. Onneksi itse ei tarvitse olla kuvailemani tyypin kanssa enää tekemisissä.

Vierailija
38/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:04"]

Laitoin vahingossa alapeukun ap:n kommenttiin nro 24. Piti tykätä, sorry! :)

[/quote]

Nou hätä. :)

Vierailija
39/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:07"]

Johtui mistä tahansa niin loukkaavaa käytöstä. Mutta älä ole milläsikään, ihmiset tekevät virheitä. Katsele, haluaako vielä olla ystäväsi. 

[/quote]

Joo. Ikävä vaan, jos hänen seurassaan jatkossa täytyy olla jotenkin varpaisillaan, ettei vahingossa loukkaisi...

Vierailija
40/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:08"]

En minäkään ymmärrä sellaista mutta tiedän erään ihmisen jonka täytyy aina olla keskipisteenä. Keksii mitä mielikuvituksellisimpia keinoja päästä valokeilaan tai ollakseen erikoinen. Ja välillä ne jutut oli aivan naurettavia suoraan sanottuna, en ymmärrä eikö ihminen tajua että niiden läpi näkee. Samoin kuin tuossa tilanteessa, jos ystäväsi innostus laantui koska ei saanut olla keskipisteenä niin miten hän kehtasi noin läpinäkyvästi näyttää sen? Jotenkin luulen että tällaiset ihmiset vaan pitävät itseään paljon muita viisaampina, ajattelevat että ympärillä olevat ovat tyhmenpiä eivätkä näe oikkujensa läpi. En oikein keksi muuta selitystä. Onneksi itse ei tarvitse olla kuvailemani tyypin kanssa enää tekemisissä.

[/quote]

Tähän on helppo yhtyä. Noita kusipäitä riittää. Mitä nopeammin pääset eroon kusipää ystävästäsi, sitä parempi.

Onnellista odotusta ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi