Jos ystäväsi kohtelisi sinua näin, mitä tekisit?
Ystävä kutsui kylään, emme olleet nähneet pitkään aikaan. Sovittiin molemmille sopiva aika ja menin. Hänellä oli suuria uutisia, hän odottaa vauvaa. Aika sattuma, minulla sama tilanne! Innostuin, että molemmat saadaan vauva ja aika lähekkäin on laskettu aika. Mutta ystävää ei tuntunut asia enää kiinnostavankaan.
Hän kysyi, haluanko juoda teetä. Itse ei ottanut mitään. Hörpin siinä sitten teetä ja keksin jutunaihetta odotuksesta, ystävä oli aika harvasanainen.
Kun olin ollut paikalla hädin tuskin puolta tuntia, ystävä kysyi, että eikö sulla olisi kiire jo lähteä muualle. Olin ihan äimänä. Sanoin, että ei mulla nyt pariin tuntiin ole mikään kiire, jutellaan nyt rauhassa, kun kerrankin nähtiin. Hetken siinä istuttiin vielä. Sitten ystävä ilmoitti, että hän onkin äitinsä kanssa menossa kaupungille, soitti äidilleen, joka asuu lähellä.
Sanoin, että voin kävellä heidän kanssa yhtä matkaa keskustaan. Odoteltiin siinä heidän pihalla sitten, ketään ei kuulunut. Lopulta ystävä sanoi, että kyllä sun nyt varmaan täytyy lähteä menemään. Lähdin siitä sitten, kun seura ei kelvannut.
Siis mitä ihmettä? Miksi ensin pyytämällä pyytää kylään ja sitten käytännössä heittää ulos? Meni vähän maku, en tiedä, miten tuota tulkitsisi.
Kommentit (57)
Ens kerralla tiedät, että jos joku kysyy eikö sulla olis jo menoa, se tarkoittaa sitä, että joo, on sulla. Ja lähdet menemään. Etkö ymmärrä suoria vihjeitä ollenkaan?
Millaiset perhetilanteet teillä on? Voiko olla että hänellä on vahinkoraskaus? Tai pitkään yrittänyt ja sinä taas tullut nopeasti raskaaksi? Oletko selvästi nuorempi jolloin hän ajattelisi että olet (itseensä verraten) "liian nuori" äidiksi, jos hän haluaa olla ns. Isosisko suhteessanne ja mennä edellä? Nämä on ihan tyhmiä syitä mutta yritän nyt vaan spekuloida että mitä ystäväsi päässä voisi liikkua... Etkö keksi mitään pientäkään? Oliko hän selvästi iloinen ilmoittaessaan uutisensa ennen sinua vai olisiko hän saattanut jatkaa että "aion tehdä abortin/en tiedä haluanko pitää lasta" tmv jos et olisi vastannut heti?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:26"]
You stole her thunder. Suuret uutisensa mitätöityivät kun ei saanutkaan olla raskaushumun keskipisteenä.
[/quote]
Eihän ne mitään mitätöityneet. Mun mielestäni oli mahtava sattuma, että ollaankin nyt molemmat raskaana yhtaikaa! Hehkuttelin jo, miten verrataan kasvavia masuja ja käydään sitten vauvojen synnyttyä yhdessä vaunulenkeillä. Ystävä ei tosin vaikuttanut siitäkään innostuneelta.
[/quote]
Näette ilmeisesti tosi harvoin. Ehkä häntä ahdisti ajatus siitä, että alat roikkua kulmilla koko ajan, koska olette samassa elämäntilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:07"]
Johtui mistä tahansa niin loukkaavaa käytöstä. Mutta älä ole milläsikään, ihmiset tekevät virheitä. Katsele, haluaako vielä olla ystäväsi.
[/quote]
Joo. Ikävä vaan, jos hänen seurassaan jatkossa täytyy olla jotenkin varpaisillaan, ettei vahingossa loukkaisi...
[/quote]
Monet naiset ovat raskausaikana herkässä tilassa ja loukkaantuvat helposti. Liittyy mahd. raskauden alkuvaiheeseen ja menee sen jälkeen ohi.
Siis ap:n kaveri oli surrut ettei saa perhettä ja miehen löydettyään yrittänyt pitkään ennen kuin on tärpännyt. Nyt oli viimein odotettu vauva tulossa, ja halusi tämän kertoa. Kun hän onnellisena kertoi suuren uutisensa, alkoi ap siihen hehkuttamaan, että heillekin tulee vauva.
Miksiköhän ystävä pahoitti mielensä???
Etkö olisi ap voinut odottaa vaikka viikkoa ennen kuin kerrot että sinäkin odotat? Miksi et voinut antaa ystävän iloita, miksi sinun piti tuoda omat uutisesi siihen?
Jotkut ihmiset vaan ovat käsittämättömän outoja. Huh huh.
Tosin me emme tiedä, jos sinä vaikka vahingossa olet päästänytkin suustasi jonkun tosi pahan sammakon, jota et nyt tosiaankaan vaan muista tai tajua sanoneesi.
Sillä sun ystävällä on jokin nyt huonosti. Siksi käyttäytyy omituisesti. Millainen tilanne tulevan lapsen isän kanssa...epävarmuus äidiksi tulostsa. Voithan kysyä, että voitko auttaa.
ymmärrätkö, että hänellä voi olla jostain paha olla, eikä se liity sinuun mitenkään. Ja voi olla sellainen aihe, mistä ei osaa tai halua tai uskalla puhua.se poissaolevuus viestittää ahdistuksesta.
Ehkä pinnallisuus ei hänelle nyt ole hyvä, jos ette paljon tapaa. Ja vaikea puhua. Sellaista veikkaan.
Vai mitä jos ap onkin vähän pidemmällä, ku ystävänsä? Ystävää harmittaa, ku ei saa olla ekana? Voi kyllä, tällasesta mun tuttu suuttui mulle viime raskaudessa. Hiukan hämmensi kyllä.. kyse oli vaan kolmesta viikosta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:50"]Siis apua..ei tykännyt enää kun ei saanut olla maailman ainoa raskaana oleva?
Minulle kävi päinvastoin kun kerroin ystävälle että olen raskaana niin hän kertoi saman ilouutisen ja me molemmat olimme ihan onnessa. Ihana oli olla yhtä aikaa raskaana ja käydä mammajumpassa yhdessä ym.
Vauvoille tuli 2 viikon ikäero ja paljon tuli yhdessä vietettyä aikaa :)
[/quote]
Onko lapset isoja jo? Tuliko niistä kaverit?
Mun silmään näitä juttuja lukiessa vaikutti siltä et sulla ei oo minkäänlaista tilannetajua.
Siis jos ystävä vihjailee että eikö sulla oo jotain menoja nii KYLLÄ siitä pitää jo ymmärtää että hän haluaa sun lähtevän. Mutta et lähtenyt koska et nähny metsää puilta.
Herää kysymys, että kun hän kertoo "Olen raskaana" niin sä alat siihen samantien päälle "OMGOMGOMG niimmäki vähä siistii onko kuin pitkäl miten oot voinu onko aamupahoinvointia jnejnejnejne" KÄVIKÖ MIELESSÄ että ehkä hällä oli muutakin kerrottavaa? Että raskaus ei oo menny ihan nappiin ihan noin esimerkkinä? Tai että hän pelkää keskenmenoo? Että he on miehen kanssa eroomassa?
Ja sä vaan vouhotat siihen päälle omia juttujas. Mua ainakin rupeis vituttaan.
Voiko ystävällä olla alkava masentunut? Joskus oireilee noin.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:29"] Ei tykänny, kun säkin oot raskaana... [/quote] Miksei? Kun mun mielestä se on hieno asia, että joku ystävä on myös raskaana. En mä ainakaan harmistunut siitä, että hänkin on, päin vastoin! [/quote] Niin, SUN mielestä hieno asia, hän ehkä ois halunnu olla ainoa keskipiste...
[/quote]Aaaaa...noita ihmisia. Minaminamina.........
Kuuntelitko loppuun..Tai oliko ystäväsi iloinen omasta raskaudesraan? Jospa ei halua pitää lasta tai ei ollut toivottu raskaus..