Teinipoikien äidit, miksi lellitte lapsenne piloille?
Tullut vastaan tässä viime vuosina hyvin monta nuorta miestä, jonka äippä on hemmotellut täysin piloille. Kaikki nämä tapaukset ovat hyvistä perheistä, ns. urheilijanourukaisia.
Esim. yksi ei saanut 18-vuotiaana lukiolaisena aamulla syödäkseen, kun äiti ei ollut laittanut aamupalaa pöytään. Kärvisteli sitten mielummin nälkäisenä. Lisäksi äidit siivoaa näiden poikien huoneet, käy jopa siivoamassa kotoa poismuuttaneen asuntoa ja ostaa kaapin täyteen ruokaa. Alkeellisinkin siivoustaito tai ruuanlaitto on näille pojille mahdotonta. Eräs ei jaksanut edes vaivata päätään tyttöystävän lahjalla, vaan pisti äitinsä valitsemaan ja maksamaan lahjan! Kun tyttöystävä tuli kylään, äiti tuli lakanoita vaihtamaan kun pikkulapselle. Nämäkin äidit ovat koulutettuja ja työssäkäyviä, herää suuri kysymys miksi passaatte poikianne näin? Onko se 19-v jannun sählynpelaaminen niin rankka harrastus, ettei mitään tarvitse vaatia? Kyllä varmaan jotkut mammat tyttöjäänkin passaavat, mutta huomattavasti harvemmin.
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:52"]
Meillä on pojat opetettu itsenäiseksi. Itse osaavat siivota, tiskata, laittaa ruokansa ja pestä pyykkinsä. Lisäksi heille on opetettu, että toista ei pidä ryhtyä elättämään rakkauden nimissä yhtään sen vähempää, kuin toisen puolesta siivotaan tai pedataan sänky. Nauravat aina joskus tyttöystäväkandidaateille, jotka olettavat, että miehen tilipussi on yhteinen seurusteluajasta lähtien. Ei se onneksi niin mene.
[/quote]Eikö niillä tyttöystävillä ole omaa rahapussia. Ei kaikki naiset oleta että niitä elätettäisiin. Suurin osa taitaa kyllä tienata ihan itse. Perhe elätetään sitten yhdessä.
Mitäs sitten kun näen lapsia noin 7-13v joilta joku kysyy otatko maitoa, vettä mehua jne ruuan kanssa? Niin ennen kuin tämä lapsi kerkee suuta avaamaan. Niin äiti tai isä sössöttää jo, että kyllä meidän Maija tai Niilo ottaa mehua.
Yleensä siinä vaiheessa pakko itse poistua paikalta ennen kuin tulee sanottua jotain harkitsematonta. Voin vain kuvitella näidenkin lasten tulevaisuuden, kun vanhemmat tekee päätöksen ruokajuomankin suhteen niin että lapsi ei voi edes vastata juuri HÄNELLE esitettyyn kysymykseen.
Niin ja lähdetään siitä, että 7-13v tietää täysin esim että hänellä esim maitoallergia ja osaisi itsekin kieltäytyä esim siitä maidosta ja valita vaikka mehun.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:35"]Mua ihan ärsyttää seurata kun kaveri passaa omaa ainokaista poikaansa joka on 20v. Siivoaa huoneen,tekee leivät eteen eikä jätkä edes omaa reenikassiaan pura kun tulee harjotuksista,äiti purkaa,ei siivoa ,ei vie roskia,nukkuu ja istuu tietokoneen edessä ja on välillä hyvin ilkeä äidilleen. Äiti joskus soittaa ja itkee kun poika riehuu kotona raivospäissään,ei uskalla kotiin mennä. Siinäs saa ittepä on opettanu. [/quote]Alapeukuttajan mielestä tämä on onnistunut kasvatus?
[/quote]
Ei vaan, että etpä ole kummoinen kaveri. Ehkä Siksi?
T. Melkein itsekin alapeukutin tekstisi
Aika jännä et täällä sanotaan ettei passatutu pojat löydä tyttöystävää/ pääse perustamaan perhettä kun monesti lukee niitä ketjuja, joissa miehet ei tee mitään kotona.
Kyllä passatutkin löytää ihan varmaan jonkun, mutta turhaa energian hukkaa tulee olemaan siinä perheessä, jos kotitöistä pitää tapella. Jos kumpikin tekee suosiolla osansa, niin aikaa jää mukavimpiinkin asioihin.
Just tommosia haisevia vässyköitä, yök. Ei niitä kukaan huoli.
Joidenkin äitien rakkaudella poikiaan kohtaan ei ole mitään rajoja, älä siinä katkerana kärvistele. Yleensä nämä pojat ovat vastavuoroisesti niitä, keihin äiti voi turvautua ja suhde äitiin säilyy tärkeänä koko elämän.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:31"]Joidenkin äitien rakkaudella poikiaan kohtaan ei ole mitään rajoja, älä siinä katkerana kärvistele. Yleensä nämä pojat ovat vastavuoroisesti niitä, keihin äiti voi turvautua ja suhde äitiin säilyy tärkeänä koko elämän.
[/quote]Aika säälittävää se on jos melkein aikuinen ihminen ei saa edes lakanoita vaihdettua. Tuossahan luodaan suoranainen riippuvuussuhde äitiin, kun mitään ei vaadita.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:31"]
Joidenkin äitien rakkaudella poikiaan kohtaan ei ole mitään rajoja, älä siinä katkerana kärvistele. Yleensä nämä pojat ovat vastavuoroisesti niitä, keihin äiti voi turvautua ja suhde äitiin säilyy tärkeänä koko elämän.
[/quote]
Juuri näin!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:31"]Joidenkin äitien rakkaudella poikiaan kohtaan ei ole mitään rajoja, älä siinä katkerana kärvistele. Yleensä nämä pojat ovat vastavuoroisesti niitä, keihin äiti voi turvautua ja suhde äitiin säilyy tärkeänä koko elämän.
[/quote]Rakkaus on epäonnistunut, jos lapsesta on kasvatettu niin itserakas että pistää äidin ostamaan lahjaa omalle tyttöystävälleen. Enemmän ihmettelen tosin sitä, miten joku äiti voi tuollaiseen pyyntöön edes suostua...
Seurustelin tällaisen äitin kullanmussun kanssa 17-21 ikäisenä. Ero tuli, kun hän odotti minun passaavan häntä samalla tavalla. Sovimme, että hänen tulisi imuroida 1x/vko ja minä huolehdin kaikki loput kotityöt. Sekin tuli liian raskaaksi hänelle ensimmäisen imuroinnin jälkeen :D
Äidit: Pilaatte poikienne tulevaisuuden paapomalla.
ap, kohta se on sun tytär, joka alkaa passata meidän pilaamia poikia.
pidä sä huoli vaan omista lapsistasi.
Juuri näin kasvatetaan niitä miehiä, jotka ei tee tikkuakaan ristiin kotitöiden eteen ja tuhlaavat perheen rahat omiin huvituksiin. Sekö on äidinrakkautta?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:38"]ap, kohta se on sun tytär, joka alkaa passata meidän pilaamia poikia.
pidä sä huoli vaan omista lapsistasi.
[/quote]No mä olen kyllä 21v. nainen joka on vierestä seurannut näitä nykypoikia ja heidän parisuhteitaan. Taisi kolahtaa mammoihin ja kovaa?;)
Entäs, kun nainen on 40v sekä yh ja äitinsä tulee vieläkin välillä siivoamaan, laittamaan ruokaa, ostaa ostoksia, korjaa vaatteita, lyhentää housuja, vie autolla lentokentälle, juna-asemalle yms, ettei tarvitse isojen matkalaukkujen kanssa mennä julkisilla, hoitaa lapsenlastaan ja vie mm. lapsenlapsen kaikkiin harrastuksiin, koska 40v ei itse ehdi tai jaksa
Lisäksi yh:n isä on antanut auton yh:lle käyttöön ja yh maksaa itse vain bensat. Isänsä siis hoitaa kaikki katsastukset, huollot, vakuutukset, veromerkit yms.
Muuttuuko asenne, jos kertoo, että aikanaan tämän yh:n vanhempia autettiin heidän äitiensä ja isiensä toimesta samalla tavalla?
Äidinrakkautta on kasvattaa lapsi ottamaan vastuuta ja hoitamaan omat hommansa.
Itse 26-vuotiaana sinkkunaisena olen törmännyt liiankin moniin tuolla tavoin passattuihin miehiin, ja voin kertoa että sellaiset eivät tyttöystävää (ainakaan normaalia sellaista) löydä :) Kukaan ei katsele laiskaa ja kädetöntä miestä, jolle joko äiti on ykkönen elämässä, tai sitten odotetaan että tyttöystävästä tulee äidin korvike.
Karhunpalveluksen teette, jos kasvatatte lapsenne noin! Minuun on suurimman vaikutuksen tehneet miehet, jotka osaavat siivota, pyykätä ja kokata ihan itse poikamiesasunnoissaan :)
voi jumalauta, maailmassa on niin paljon muitakin asioita kuin siivoaminen.
jos haluatte siivoojan, pamahtakaa lesboksi.
No huh huh, mä kyllä kasvatan mun tyttärestä sellaisen joka ei miehiä passaa...
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:08"]
No nämä siivoukset ja ruuanlaitot vielä ymmärrän, mutta että äiti laitetaan jopa ostamaan tyttöystävälle lahja? Ette kai äidit oikeasti suostuisi tuohon jos poikanne pyytäisi?
[/quote]
Tää on ehkä ainoo, johon voisin suostua, eli jos kundilla ei olis hajuakaan tyttöystävän lahjasta, voisin jeesata. Mutta kyllä teinin pitää osata tehdä ruokaa, pyykätä, siivota EDES huoneensa säännöllisesti.