Teinipoikien äidit, miksi lellitte lapsenne piloille?
Tullut vastaan tässä viime vuosina hyvin monta nuorta miestä, jonka äippä on hemmotellut täysin piloille. Kaikki nämä tapaukset ovat hyvistä perheistä, ns. urheilijanourukaisia.
Esim. yksi ei saanut 18-vuotiaana lukiolaisena aamulla syödäkseen, kun äiti ei ollut laittanut aamupalaa pöytään. Kärvisteli sitten mielummin nälkäisenä. Lisäksi äidit siivoaa näiden poikien huoneet, käy jopa siivoamassa kotoa poismuuttaneen asuntoa ja ostaa kaapin täyteen ruokaa. Alkeellisinkin siivoustaito tai ruuanlaitto on näille pojille mahdotonta. Eräs ei jaksanut edes vaivata päätään tyttöystävän lahjalla, vaan pisti äitinsä valitsemaan ja maksamaan lahjan! Kun tyttöystävä tuli kylään, äiti tuli lakanoita vaihtamaan kun pikkulapselle. Nämäkin äidit ovat koulutettuja ja työssäkäyviä, herää suuri kysymys miksi passaatte poikianne näin? Onko se 19-v jannun sählynpelaaminen niin rankka harrastus, ettei mitään tarvitse vaatia? Kyllä varmaan jotkut mammat tyttöjäänkin passaavat, mutta huomattavasti harvemmin.
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:40"]Entäs, kun nainen on 40v sekä yh ja äitinsä tulee vieläkin välillä siivoamaan, laittamaan ruokaa, ostaa ostoksia, korjaa vaatteita, lyhentää housuja, vie autolla lentokentälle, juna-asemalle yms, ettei tarvitse isojen matkalaukkujen kanssa mennä julkisilla, hoitaa lapsenlastaan ja vie mm. lapsenlapsen kaikkiin harrastuksiin, koska 40v ei itse ehdi tai jaksa
Lisäksi yh:n isä on antanut auton yh:lle käyttöön ja yh maksaa itse vain bensat. Isänsä siis hoitaa kaikki katsastukset, huollot, vakuutukset, veromerkit yms.
Muuttuuko asenne, jos kertoo, että aikanaan tämän yh:n vanhempia autettiin heidän äitiensä ja isiensä toimesta samalla tavalla?
[/quote]No minusta tuo on hyvinkin omituista, että aikuinen ihminen on noin syvästi riippuvainen vanhemmistaan. Mitäs sitten kun vanhemmat kuolevat, voi tulla aika shokki! Ap.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:41"]
Itse 26-vuotiaana sinkkunaisena olen törmännyt liiankin moniin tuolla tavoin passattuihin miehiin, ja voin kertoa että sellaiset eivät tyttöystävää (ainakaan normaalia sellaista) löydä :) Kukaan ei katsele laiskaa ja kädetöntä miestä, jolle joko äiti on ykkönen elämässä, tai sitten odotetaan että tyttöystävästä tulee äidin korvike.
Karhunpalveluksen teette, jos kasvatatte lapsenne noin! Minuun on suurimman vaikutuksen tehneet miehet, jotka osaavat siivota, pyykätä ja kokata ihan itse poikamiesasunnoissaan :)
[/quote]
Lisään vielä että minulla on nuorempia veljiä, kotoa jo muuttaneita, ja olen ihan hemmetin ylpeä heistä huomauttuani, että jokaiselta sujuu oman kodin ja elämän kunnossa pitäminen ihan omin neuvoin. Ihanaa huomata, että siinä on kehittymässä mahtavia herrasmiehiä :)
-13
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:42"]voi jumalauta, maailmassa on niin paljon muitakin asioita kuin siivoaminen.
jos haluatte siivoojan, pamahtakaa lesboksi.
[/quote]Kyse ei ole pelkästä siivoamisesta, vaan siitä että kasvatetaan niin kädettömiä aikuisia etteivät osaa itsestään huolta pitää.
Nämä äidit haluavat pitää poikansa vain itsellään. Eivät halua, että löytää uuden naisen vierelleen :)
Meillä kuopus on 18 v ja aika paljon olen passannut, koska hän on niin rakas. Hänellä on oikein ihana tyttöystävä, jota ei tunnu häiritsevän ollenkaan vaikka nuorimies ei juuri kotihommia teekään. Poika on armeijassa juuri, ainakin sängyn oppii petaamaan. Ja koska hän aikoo lähteä ulkomaille opiskelemaan, pakko ne työt on siten oppia. En aio sinne lentää kokkaamaan aterioita.
Joo. Tiedän äidin joka passaa 23-vuotiasta poikaansa. Rassu saa kaiken ilmaiseksi.
Kun käytiin kaupassa, poika sanoi että aikoo maksattaa ostokset äitellään.
Ja leivät tehdään valmiiksi etc.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:40"]Entäs, kun nainen on 40v sekä yh ja äitinsä tulee vieläkin välillä siivoamaan, laittamaan ruokaa, ostaa ostoksia, korjaa vaatteita, lyhentää housuja, vie autolla lentokentälle, juna-asemalle yms, ettei tarvitse isojen matkalaukkujen kanssa mennä julkisilla, hoitaa lapsenlastaan ja vie mm. lapsenlapsen kaikkiin harrastuksiin, koska 40v ei itse ehdi tai jaksa Lisäksi yh:n isä on antanut auton yh:lle käyttöön ja yh maksaa itse vain bensat. Isänsä siis hoitaa kaikki katsastukset, huollot, vakuutukset, veromerkit yms. Muuttuuko asenne, jos kertoo, että aikanaan tämän yh:n vanhempia autettiin heidän äitiensä ja isiensä toimesta samalla tavalla? [/quote]No minusta tuo on hyvinkin omituista, että aikuinen ihminen on noin syvästi riippuvainen vanhemmistaan. Mitäs sitten kun vanhemmat kuolevat, voi tulla aika shokki! Ap.
[/quote]
Onko se riippuvaisuutta aina ja kaikkialla, vai onko kyse siitä, että isovanhemmille annetaan tilaisuus osallistua lapsenlapsensa elämään? ja onko kyse myös siitä, että kun on apua, niin äiti voi sitten keskittyä olemaan mahdollisimman hyvä äiti sille lapselleen, eikä tarvitse aina murehtia ja tehdä niitä arkipäivän askareita?
eli oppiiko lapsenlapsikin tuosta, että on hyvä ottaa ja antaa apua?
Kummasti vaan kysyntää riittää niilläkin nuorilla miehillä, joita ei kotihommat kiinnosta. Vaan tunnen mä useita nuoria naisiakin, jotka nimenomaan haluavat olla kotona hoitamassa kodin ja lapset.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:47"]Nämä äidit haluavat pitää poikansa vain itsellään. Eivät halua, että löytää uuden naisen vierelleen :)
[/quote]Joillakin äideillä on näköjään syvä riippuvuus poikiinsa, verhoavat sen "äidinrakkauteen". Surullista on, ettei opeteta taitoja, jolla aikuiselämässä pärjätään. Poika alistetaan aikuiseksi vauvaksi.
Minulla on kolme poikaa, urheiljanuorukaisia, joita ei todellakaan ole piloille passattu. Pilalle passaaminen ei olisi rakkautta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:47"]Nämä äidit haluavat pitää poikansa vain itsellään. Eivät halua, että löytää uuden naisen vierelleen :)
[/quote]Joillakin äideillä on näköjään syvä riippuvuus poikiinsa, verhoavat sen "äidinrakkauteen". Surullista on, ettei opeteta taitoja, jolla aikuiselämässä pärjätään. Poika alistetaan aikuiseksi vauvaksi.
[/quote]
Mitäs sitten jos poika ei halua oppia?
Mun pikkuserkkuni on sellainen joka ei ole koksaan paloitellut pihviä eikä kaatanut maitoa lasiin itse kun äitinsä aina teki nämä hänen puolestaan. Sitten äiti kuoli ja poika oli aivan pulassa eikä vieläkään osaa siivota jne. Isänsä luona kuitenkin asuu, ei se ressukka yksin pärjäisi. Kolmekymppinen mies siis nykyään. Että sellaista se teettää kun mitään ei vaadita eikä opeteta. Hävettää olla sukua tuollaiselle, onneksi sentään vähän kaukaisempi sukulainen.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]Kummasti vaan kysyntää riittää niilläkin nuorilla miehillä, joita ei kotihommat kiinnosta. Vaan tunnen mä useita nuoria naisiakin, jotka nimenomaan haluavat olla kotona hoitamassa kodin ja lapset.
[/quote]Totta, mutta karu totuus selviää sitten kun ollaan naimisissa ja pyöräytetty pari penskaa. Sitten itketään täällä palstalla kun mies ei tee mitään,
Nuorempana jouduin muutamaan kertaan soittamaan poliisit että sai "auttamaan" tulleen äidin pois rappukäytävästä. Soitteli sitten naisystävien vanhemmille, työpaikalleni jne. Nyt asun salaisessa osoitteessa, kerran joutunut muuttamaan kun oli ilmeisesti jonkun verotoimistossa työskenneelle tuttavan kautta osoitteen selville ja oli taas oven takana odottamassa ruokiensa kanssa. Ei ole oikein kivaa kun ei ol voinut lapsuuden aikaisiin kaverihinkaan pitää mitään yhteyksiä; äitini nekin soitellut moneen kertaan läpi ja yrittänyt urkkia kuulumisia ja missä asun että pääsisi "auttamaan".
M40
minä passaan meidän viittä eri-ikäistä lasta. ei se kuitenkaan tarkoita sitä, etteivät he itse osaisi jotain tehdä. mulle äitinä oleminen on mm. lasten passausta, enkä todellakaan usko sen pilaavan heidän elämäänsä.
moni nainen passaa aikuista aviomiestään, mitä minä en ymmärrä ollenkaan
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:47"]Nämä äidit haluavat pitää poikansa vain itsellään. Eivät halua, että löytää uuden naisen vierelleen :)
[/quote]
Mitäs sitten jos poika ei halua oppia?
[/quote]No sitten on syömättä jos ei itse osaa ottaa ruokaa kaapista. Jos ei siivoaminen kiinnosta, voi olla paskaisessa huoneessa.
No, ei se nyt noin aina mene.
kyllä niistä paapotuosta voi kasvaa ihan asiansa hoitavia miehiä... Sellaisia, jotka hoitaa perheensä ja omia hommiaan.
kyllä ne voi opetella aikuisenakin, jos haluaa. Ei se nyt ole kokonaan pilalla mies, jos äiti on paaponut. Helpompi tietty niillä, jotka osaavat jo kotona opittuaan.
sanoisin näin päin, että kun on kotona saanut tehdä ja oppinut tekemään, niin on vanhemmat tehneet lapselleen silloin hyvän palveluksen.
Itse muutin äidin helmoista soluasuntoon, ja sieltä opiskeluiden jälkeen tyttöystävän kanssa yhteen. Ei ole ollut tarvetta opetella siivoomaan/kokkaamaan, vaan sen on aina hoitanut äiti/tyttöystävä niin kuin kuuluukin.
En ymmärrä minäkään, kuka haluaa tuollaisen joskus miehekseen?
Meillä teini kyllä osaa tehdä ruokaa, siivoaa huoneensa yms, ja on vasta seiskalla :)