Teinipoikien äidit, miksi lellitte lapsenne piloille?
Tullut vastaan tässä viime vuosina hyvin monta nuorta miestä, jonka äippä on hemmotellut täysin piloille. Kaikki nämä tapaukset ovat hyvistä perheistä, ns. urheilijanourukaisia.
Esim. yksi ei saanut 18-vuotiaana lukiolaisena aamulla syödäkseen, kun äiti ei ollut laittanut aamupalaa pöytään. Kärvisteli sitten mielummin nälkäisenä. Lisäksi äidit siivoaa näiden poikien huoneet, käy jopa siivoamassa kotoa poismuuttaneen asuntoa ja ostaa kaapin täyteen ruokaa. Alkeellisinkin siivoustaito tai ruuanlaitto on näille pojille mahdotonta. Eräs ei jaksanut edes vaivata päätään tyttöystävän lahjalla, vaan pisti äitinsä valitsemaan ja maksamaan lahjan! Kun tyttöystävä tuli kylään, äiti tuli lakanoita vaihtamaan kun pikkulapselle. Nämäkin äidit ovat koulutettuja ja työssäkäyviä, herää suuri kysymys miksi passaatte poikianne näin? Onko se 19-v jannun sählynpelaaminen niin rankka harrastus, ettei mitään tarvitse vaatia? Kyllä varmaan jotkut mammat tyttöjäänkin passaavat, mutta huomattavasti harvemmin.
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:59"]
Tiwdän perheen, jossa isosisko passasi 2 v nuorempaa pikkuveljeä, kun äiti ei ollut paikalla. Vielä kun veli oli 15-vuotias.
[/quote]
Eikö siskon omasta halustavaan äiti käski.
Passaaminen ja hemmottelu tottakai välillä on ok, mutta se ettei 15-20-vuotiaalta vaadita mitään osanottoa arjen ikäviin puoliin ei ole. Jotkut oppivat sitten kun lähtevät pois kotoa, jos kasvatus on normaali.
Mahtava yleistys jälleen kerran. Olet tavannut äidin, joka hemmottelee teinipoikaa, joten sun mielestäsi KAIKKI äidit hemmottelevat teinipoikia.
Meillä jokaisen teinin vastuulla on siivousta, pyykinpesua, ruuanlaittoa. Jokainen nuoreni OSAA tehdä kotitöitä. Eri asia tekevätkö sitten omassa huushollissa vai ei. Yksi on jo kotoa muuttanut aikaa sitten, enkä kertaakaan ole hänelle käynyt kotitöitä tekemässä.
Voidaanko siis päätellä minun perusteellani, että KAIKKI äidit vaativat nuoriltaan kotitöiden tekemistä?
Kannattaisiko sinun asetella kysymyksesi vähän eri tavalla.
mitä se teille kuuluu, miten joku poikansa kasvattaa?!
mä olen passannut kaikkia lapsia kotona niina kauan, kun ovat muuttaneet
muualle opiskelemaan. ihme kyllä, hyvin ovat oppineet siivoamaan, tekemään ruokaa
ja pyykkiä pesemään ihan aikusenakin omissa kodeissaan.
No nämä siivoukset ja ruuanlaitot vielä ymmärrän, mutta että äiti laitetaan jopa ostamaan tyttöystävälle lahja? Ette kai äidit oikeasti suostuisi tuohon jos poikanne pyytäisi?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]Kummasti vaan kysyntää riittää niilläkin nuorilla miehillä, joita ei kotihommat kiinnosta. Vaan tunnen mä useita nuoria naisiakin, jotka nimenomaan haluavat olla kotona hoitamassa kodin ja lapset. [/quote]Totta, mutta karu totuus selviää sitten kun ollaan naimisissa ja pyöräytetty pari penskaa. Sitten itketään täällä palstalla kun mies ei tee mitään,
[/quote]
Tuskin se mies asiaa itkee.
Kannattaa kasvattaa tytöt passaamaan ja tekemään kotitöitä, niin ei tarvitse itkeä, kun naisena joutuu tekemään naisille kuuluvat hommat. Lastenhoito ja kotityöt sujuvat luontevammin naisilta ja tyttölapsia tulisikin tukea hoivaviettinsä käyttämiseen eikä laittaa tyttöjen päähän mitään höpöajatuksia. Perhe pysyy paremmin kasassa ja on onnellisempi, kun jokaisella on oma paikkansa ja roolinsa siinä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]Kummasti vaan kysyntää riittää niilläkin nuorilla miehillä, joita ei kotihommat kiinnosta. Vaan tunnen mä useita nuoria naisiakin, jotka nimenomaan haluavat olla kotona hoitamassa kodin ja lapset. [/quote]Totta, mutta karu totuus selviää sitten kun ollaan naimisissa ja pyöräytetty pari penskaa. Sitten itketään täällä palstalla kun mies ei tee mitään,
[/quote]
[/quote]
Joku kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]Niin miksi itkisi, mutta ei kai mammojen intressissä ole kasvattaa pojistaan itsekkäitä puolisoja? Sitten valitetaan palstalla omaa laiskaa miestä ja kasvatetaan oma poika samanlaiseksi.
Yleisintä tämä on vähälapsissa perheissä. Kun on monta lasta, ei mitenkään ehdi passata kaikkia piloille.
No ei mua ainakaan lellitty. Silitysraudan jäljet näkyy selkänahassa vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:40"]
Entäs, kun nainen on 40v sekä yh ja äitinsä tulee vieläkin välillä siivoamaan, laittamaan ruokaa, ostaa ostoksia, korjaa vaatteita, lyhentää housuja, vie autolla lentokentälle, juna-asemalle yms, ettei tarvitse isojen matkalaukkujen kanssa mennä julkisilla, hoitaa lapsenlastaan ja vie mm. lapsenlapsen kaikkiin harrastuksiin, koska 40v ei itse ehdi tai jaksa
Lisäksi yh:n isä on antanut auton yh:lle käyttöön ja yh maksaa itse vain bensat. Isänsä siis hoitaa kaikki katsastukset, huollot, vakuutukset, veromerkit yms.
Muuttuuko asenne, jos kertoo, että aikanaan tämän yh:n vanhempia autettiin heidän äitiensä ja isiensä toimesta samalla tavalla?
[/quote]Tätä sanotaan lähimmäisen rakkaudeksi. Ei haittaa vaikka yh äidin elämää läheiset helpottaa. Kyllä siinä aika kovilla on jos ei mistään apua saa. Onneksi on tukiverkot tällä ihmisellä. Ollaan onnellisia hänen puolestaan .Ei kadehdita;)
Mua passattiin kotona, mutta hyvin opin silti itse kodinhoidon. Mutta jos passaus on tuota takiaisäidin curling-vanhempi tyyliä niin itsekkäitä lapsia kasvaa kyllä. Ei normaalille nuorelle aikuiselle tule mieleenkään velvoittaa vanhempia vastaamaan oman asunnon siivouksesta! Saati sitten jostain lahjojen ostosta.
Olen jutellut tästä monen äidin kanssa, ja tosi moni sanoo päästävänsä poikansa usein paljon helpommalla näissä, kuin tyttärensä. Ja oikeasti itsekään sitä hyväksymättä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:02"]
Mahtava yleistys jälleen kerran. Olet tavannut äidin, joka hemmottelee teinipoikaa, joten sun mielestäsi KAIKKI äidit hemmottelevat teinipoikia.
Meillä jokaisen teinin vastuulla on siivousta, pyykinpesua, ruuanlaittoa. Jokainen nuoreni OSAA tehdä kotitöitä. Eri asia tekevätkö sitten omassa huushollissa vai ei. Yksi on jo kotoa muuttanut aikaa sitten, enkä kertaakaan ole hänelle käynyt kotitöitä tekemässä.
Voidaanko siis päätellä minun perusteellani, että KAIKKI äidit vaativat nuoriltaan kotitöiden tekemistä?
Kannattaisiko sinun asetella kysymyksesi vähän eri tavalla.
[/quote]
Miksi jonkun pitää aina tämäntyyppisissä avauksissa tulla itkemään, että ei ihan jokaikinen toimi näin.
Jos minä vaikkapa ihailen punaisia hiuksia naisella, enkä ymmärrä miksi joku haluaisi luonnostaan punaiset hiukset värjätä muun värisiksi ja esittäisin palstalla kysymyksen "Punahiuksiset naiset, miksi värjäätte hiuksianne?", tarkoittaisiko tämä kysymykseni, että kaikki punahiuksiset naiset värjäävät hiuksiaan, vai voisiko olla, että yrittäisin otsikossa jo tähdentää, että suuntaan kysymyksen nimenomaan punahiuksisille naisille enkä esimerkiksi blondeille tai kaljuille.
Opettele vähän sisälukutaitoa. Tuskin tämä avaus tarkoitti, että kaikki maailman teinipojat on hemmoteltu piloille vaan ennemminkin, että miksi jotkut äidit lellivät poikansa piloille. Ei tarvitse ihan kaikesta vetää hernettä sieraimeen.
Itsekin olen pojan äiti ja todellakin vaadin, että poika opettelee samat kotityöt kuin siskonsakin. Minä en ole heille kummallekaan piika, vaan meidän perheessämme kaikilla on vastuuta ja velvollisuuksia.
Yksi herranterttu petti tyttöystäväänsä, mikä johti eroon. Äiti raivostui tytölle kun oli kehdannut jättää mussukkansa ja soitteli haukkumispuheluita perään. Curling vanhemmuutta, joka näköjään jatkuu aikuisuuteen saakka... ja näitä lapsia tulee vielä lisää!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:59"]
Itse muutin äidin helmoista soluasuntoon, ja sieltä opiskeluiden jälkeen tyttöystävän kanssa yhteen. Ei ole ollut tarvetta opetella siivoomaan/kokkaamaan, vaan sen on aina hoitanut äiti/tyttöystävä niin kuin kuuluukin.
[/quote]Taitaa tyttöystävät vaihtua tiuhaan. Ei kukaan tuollaista pitemmänpäälle katsele.
Mua ihan ärsyttää seurata kun kaveri passaa omaa ainokaista poikaansa joka on 20v. Siivoaa huoneen,tekee leivät eteen eikä jätkä edes omaa reenikassiaan pura kun tulee harjotuksista,äiti purkaa,ei siivoa ,ei vie roskia,nukkuu ja istuu tietokoneen edessä ja on välillä hyvin ilkeä äidilleen. Äiti joskus soittaa ja itkee kun poika riehuu kotona raivospäissään,ei uskalla kotiin mennä. Siinäs saa ittepä on opettanu.
Tiwdän perheen, jossa isosisko passasi 2 v nuorempaa pikkuveljeä, kun äiti ei ollut paikalla. Vielä kun veli oli 15-vuotias.