Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sosionomi(AMK) tutkinto ihan huuhaata?

Vierailija
07.11.2014 |

Olen miettinyt alan vaihtoa, mutta olen kuullut kyseistä hokemaa eri suunnilta...

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:45"] Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat. [/quote] Ja perustat tämän väitteen minkälaiseen faktaan? [/quote] No silloin kun opiskelin aikuispuolella sosionomiksi, minulla oli lähes puolet opiskelutovereistani lähihoitajia. He sanoivat, että miten naurettava koulutus se oli vaatimustaan.

[/quote]

Niin, siis tuohan on vain mututuntumaa.

Osaat varmaan kaivaa jostain sanojesi tueksi lähihoitajan ja sosionomin opintojaksojen kuvaukset, niin voidaan sitten kaikki yhdessä vertailla.

Vierailija
62/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:45"]

En tajua miksei sosionomeja voida jatkokoulutttaa nopeassa tahdissa sosiaalityöntekijöiksi nyt kun on huutava pula pätevistä. Olen meinaan tehnyt nyt (epäpätevänä) sosiaalityöntekijän töitä viimeiset 5 vuotta sosionomin papereilla ja oma koulutukseni antoi ihan hyvät valmiudet hommaan.

[/quote]

Kyllähän heitä voi. Pääsisivät vaan ensin yliopiston pääsykokeesta läpi.

[/quote]

Kuten varmasti moni pääsisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:02"]Varmaan av-mammoja ärsyttää, et ei oo mitään koulusta, ees sosionomi, tai työtä... Kai nytlapsii voi hoitaa kotihoidontuella niin ei tarvii muuta kuin maata kotona?
[/quote]

Niin ja ne epäpätevät sosionomit vielä hoitaa ne lapset:D

Vierailija
64/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ammattinetti.fi/artikkelit/detail/30_artikkeli;jsessionid=E1D95B646EBB5929895983E51D0D7810?direct=true

"

Tutkimuksen mukaan vastavalmistuneet sosionomit (AMK) saivat ensimmäisen työpaikan nopeasti, sillä84 prosenttia työllistyi kuukauden sisällä ja92 prosenttia vastanneista kolmen kuukauden sisällä valmistumisesta. Vain reilut 2 prosenttia oli joutunut etsimään ensimmäistä työpaikkaan yli kuusi kuukautta. Opiskeluaikana hankittu oman alan työkokemus nopeutti ensimmäisen työpaikan saamista selvästi.

Suurin osa vastavalmistuneista (18 %) työllistyi ensimmäiseksi vastaavan ohjaajan tehtäviin lastensuojelulaitokseen, esimerkiksi lastenkotiin, nuorisokotiin tai perhetukikeskukseen. Vastaavat ohjaajat työskentelevät oman toimintayksikkönsä johto- ja esimiestehtävissä. Työhön kuuluu toiminnan suunnittelua, arviointia ja kehittämistä sekä hallintoon liittyviä tehtäviä kuten henkilöstö- ja talousasioita.

Seuraavaksi eniten valmistuneista (15 %) työllistyi lastentarhanopettajiksi päiväkoteihin, missä työ on 1-6-vuotiaiden lasten hoitoa, opetusta ja kasvatusta. Päiväkodin johtajan paikan sai 1 prosentti tutkimukseen vastanneista. Heidän tehtävänsä on johtaa päiväkotia ja vastata sen toiminnasta.

Vastavalmistuneita työllistyi myös vammaisten ja vanhusten asumispalvelun tai -yksikön vastaaviksi ohjaajiksi tai ohjaajiksi (7 %), kehitysvammaisten ohjaajiksi (7 %) sekä sosiaaliohjaajan tehtäviin (7 %). Ohjaajat suunnittelevat ja järjestävät hoito-, ohjaus-, tuki- ja kuntoutuspalveluita oman toimintayksikkönsä asiakkaille sekä tekevät lähityötä, jolla tuetaan asiakkaita heidän päivittäisissä toiminnoissaan."

Että tässä nyt faktaa, eikä mututietoa.

Vierailija
65/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:35"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:54"]Olen itse sosionomi (amk) ja olen tietysti hiukan jäävi sanomaan, mutta ei tämä ole huuhaata. Kyllä meille on ihan selkeä tilaus työmarkkinoilla, juuri ohjaavissa töissä. Sosiaali- ja terveysalalla on paljon töitä, joihin lähihoitajakoulutus ei ole ihan riittävä. [/quote] Työnantajille lisää valistusta koulutuksesta. Varsinkin vanhuspuolelle palkkavat mielellään lähihoitajien hommia tekemään. Toki isommalla palkalla. [/quote] Sosionomi, joka ei opinnoissaan ole erikoistunut vanhusten parissa työskentelyyn, ei siellä vanhainkodissa kyllä mitään tee kun ole vanhusten kanssa työskentelyn tietotaitoa oikeastaan ollenkaan. Jännä, miten näissä keskusteluissa eniten väitteitä esittävät ne, joilla ei ole ko. koulutuksesta mitään tietoa. [/quote] Geronomi on vanhutyön amk-tutkinto. Jännä että tässä keskustelussa et edes sitä tiedä. Sosionomi ei erikoistu mihinkään, korkeintaan suuntautuu.

[/quote]

No voi anteeksi Teidän Pyhä Korkeutenne, kun jäi ihan virallinen nimike pois !!

Toivottavasti saat unta yöllä, vaikka jouduitkin kokemaan näin traumaattisen tapauksen.
[/quote]

Ai minkä traumaattisen kokemuksen:D Kun et tiedä, niin geronomi ja sosionomi ovat kaksi eri tutkintoa.

Vierailija
66/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:45"] Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat. [/quote] Ja perustat tämän väitteen minkälaiseen faktaan? [/quote] No silloin kun opiskelin aikuispuolella sosionomiksi, minulla oli lähes puolet opiskelutovereistani lähihoitajia. He sanoivat, että miten naurettava koulutus se oli vaatimustaan.

[/quote]

Niin, siis tuohan on vain mututuntumaa.

Osaat varmaan kaivaa jostain sanojesi tueksi lähihoitajan ja sosionomin opintojaksojen kuvaukset, niin voidaan sitten kaikki yhdessä vertailla.
[/quote]

Katsopa ihan minkä tahansa amk:n sivuilta tutkintovaatimukset ja vertaa niitä ammattiopistojen lähärikoulutukseen. Sen verran sun pitää itse nähdä vaivaa.

Vierailija
67/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:07"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:35"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:54"]Olen itse sosionomi (amk) ja olen tietysti hiukan jäävi sanomaan, mutta ei tämä ole huuhaata. Kyllä meille on ihan selkeä tilaus työmarkkinoilla, juuri ohjaavissa töissä. Sosiaali- ja terveysalalla on paljon töitä, joihin lähihoitajakoulutus ei ole ihan riittävä. [/quote] Työnantajille lisää valistusta koulutuksesta. Varsinkin vanhuspuolelle palkkavat mielellään lähihoitajien hommia tekemään. Toki isommalla palkalla. [/quote] Sosionomi, joka ei opinnoissaan ole erikoistunut vanhusten parissa työskentelyyn, ei siellä vanhainkodissa kyllä mitään tee kun ole vanhusten kanssa työskentelyn tietotaitoa oikeastaan ollenkaan. Jännä, miten näissä keskusteluissa eniten väitteitä esittävät ne, joilla ei ole ko. koulutuksesta mitään tietoa. [/quote] Geronomi on vanhutyön amk-tutkinto. Jännä että tässä keskustelussa et edes sitä tiedä. Sosionomi ei erikoistu mihinkään, korkeintaan suuntautuu. [/quote] No voi anteeksi Teidän Pyhä Korkeutenne, kun jäi ihan virallinen nimike pois !! Toivottavasti saat unta yöllä, vaikka jouduitkin kokemaan näin traumaattisen tapauksen. [/quote] Ai minkä traumaattisen kokemuksen:D Kun et tiedä, niin geronomi ja sosionomi ovat kaksi eri tutkintoa.

[/quote]

Ja silti täällä huudellaan, että sosionomit työllistyvät vain vanhusten perseitä pyyhkimään.

Lievää ristiriitaa nyt näissä huuteluissa :) Et muista enää omia provoilujasi?

Vierailija
68/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:45"] Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat. [/quote] Ja perustat tämän väitteen minkälaiseen faktaan? [/quote] No silloin kun opiskelin aikuispuolella sosionomiksi, minulla oli lähes puolet opiskelutovereistani lähihoitajia. He sanoivat, että miten naurettava koulutus se oli vaatimustaan. [/quote] Niin, siis tuohan on vain mututuntumaa. Osaat varmaan kaivaa jostain sanojesi tueksi lähihoitajan ja sosionomin opintojaksojen kuvaukset, niin voidaan sitten kaikki yhdessä vertailla. [/quote] Katsopa ihan minkä tahansa amk:n sivuilta tutkintovaatimukset ja vertaa niitä ammattiopistojen lähärikoulutukseen. Sen verran sun pitää itse nähdä vaivaa.

[/quote]

Se, joka väitteen esittää, on todisteluvelvollinen. Eli hopihopi, alapa latomaan faktaa tänne.

Vierailija
69/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisitte muiden ammattien haukkumisen palstalla. Todella monet ammattikunnat tekevät saumatonta yhteistyötä ja paikkaavat toinen toisiaan. Niin on liike-elämässä, sairaalamaailmassa ja sosiaalipuolella. Minä arvostan kaikkia tutkintoja ja ottaisin ilomielin hyvän sosionomin lapseni lastentarhanopettajaksi. Sattuneesta syystä satun tietämään, että sosionomikoulutuksessa painotetaan suuresti oikeudenmukaisuutta ja yleistä humaania ajattelutapaa, ne ovat oikein terveitä asenteita, joita toivon kasvattajalla olevankin. Ja ei, en ole itse sosionomi, kaukana siitä. 

Vierailija
70/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:26"]

Lopettaisitte muiden ammattien haukkumisen palstalla. Todella monet ammattikunnat tekevät saumatonta yhteistyötä ja paikkaavat toinen toisiaan. Niin on liike-elämässä, sairaalamaailmassa ja sosiaalipuolella. Minä arvostan kaikkia tutkintoja ja ottaisin ilomielin hyvän sosionomin lapseni lastentarhanopettajaksi. Sattuneesta syystä satun tietämään, että sosionomikoulutuksessa painotetaan suuresti oikeudenmukaisuutta ja yleistä humaania ajattelutapaa, ne ovat oikein terveitä asenteita, joita toivon kasvattajalla olevankin. Ja ei, en ole itse sosionomi, kaukana siitä. 

[/quote]

Kun ei itsellään ole koulutusta, niin katkerana huudellaan ja haukutaan milloin mitäkin ammattia. Näin se vaan valitettavasti on.

Ja ilmeisesti pari lähäriäkin täällä huutelemassa. Voisivat itse hakeutua sosionomin koulutukseen, mutta kun sillon joutuisi ihan tosissaan pänttäämään tentteihin päästäkseen ne läpi. Ja koealuekin hieman enemmän kuin sen ammattikoulun parikymmentä sivua.

Vierailija
71/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:07"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:35"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:54"]Olen itse sosionomi (amk) ja olen tietysti hiukan jäävi sanomaan, mutta ei tämä ole huuhaata. Kyllä meille on ihan selkeä tilaus työmarkkinoilla, juuri ohjaavissa töissä. Sosiaali- ja terveysalalla on paljon töitä, joihin lähihoitajakoulutus ei ole ihan riittävä. [/quote] Työnantajille lisää valistusta koulutuksesta. Varsinkin vanhuspuolelle palkkavat mielellään lähihoitajien hommia tekemään. Toki isommalla palkalla. [/quote] Sosionomi, joka ei opinnoissaan ole erikoistunut vanhusten parissa työskentelyyn, ei siellä vanhainkodissa kyllä mitään tee kun ole vanhusten kanssa työskentelyn tietotaitoa oikeastaan ollenkaan. Jännä, miten näissä keskusteluissa eniten väitteitä esittävät ne, joilla ei ole ko. koulutuksesta mitään tietoa. [/quote] Geronomi on vanhutyön amk-tutkinto. Jännä että tässä keskustelussa et edes sitä tiedä. Sosionomi ei erikoistu mihinkään, korkeintaan suuntautuu. [/quote] No voi anteeksi Teidän Pyhä Korkeutenne, kun jäi ihan virallinen nimike pois !! Toivottavasti saat unta yöllä, vaikka jouduitkin kokemaan näin traumaattisen tapauksen. [/quote] Ai minkä traumaattisen kokemuksen:D Kun et tiedä, niin geronomi ja sosionomi ovat kaksi eri tutkintoa.

[/quote]

Ja silti täällä huudellaan, että sosionomit työllistyvät vain vanhusten perseitä pyyhkimään.

Lievää ristiriitaa nyt näissä huuteluissa :) Et muista enää omia provoilujasi?
[/quote]

Kannattaisi sinunkin opetella luetun ymmärtämistä :D

Vierailija
72/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:21"] [quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:07"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:35"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:54"]Olen itse sosionomi (amk) ja olen tietysti hiukan jäävi sanomaan, mutta ei tämä ole huuhaata. Kyllä meille on ihan selkeä tilaus työmarkkinoilla, juuri ohjaavissa töissä. Sosiaali- ja terveysalalla on paljon töitä, joihin lähihoitajakoulutus ei ole ihan riittävä. [/quote] Työnantajille lisää valistusta koulutuksesta. Varsinkin vanhuspuolelle palkkavat mielellään lähihoitajien hommia tekemään. Toki isommalla palkalla. [/quote] Sosionomi, joka ei opinnoissaan ole erikoistunut vanhusten parissa työskentelyyn, ei siellä vanhainkodissa kyllä mitään tee kun ole vanhusten kanssa työskentelyn tietotaitoa oikeastaan ollenkaan. Jännä, miten näissä keskusteluissa eniten väitteitä esittävät ne, joilla ei ole ko. koulutuksesta mitään tietoa. [/quote] Geronomi on vanhutyön amk-tutkinto. Jännä että tässä keskustelussa et edes sitä tiedä. Sosionomi ei erikoistu mihinkään, korkeintaan suuntautuu. [/quote] No voi anteeksi Teidän Pyhä Korkeutenne, kun jäi ihan virallinen nimike pois !! Toivottavasti saat unta yöllä, vaikka jouduitkin kokemaan näin traumaattisen tapauksen. [/quote] Ai minkä traumaattisen kokemuksen:D Kun et tiedä, niin geronomi ja sosionomi ovat kaksi eri tutkintoa. [/quote] Ja silti täällä huudellaan, että sosionomit työllistyvät vain vanhusten perseitä pyyhkimään. Lievää ristiriitaa nyt näissä huuteluissa :) Et muista enää omia provoilujasi? [/quote] Kannattaisi sinunkin opetella luetun ymmärtämistä :D

[/quote]

"Työnantajille lisää valistusta koulutuksesta. Varsinkin vanhuspuolelle palkkavat mielellään lähihoitajien hommia tekemään. Toki isommalla palkalla."

Vierailija
73/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:53"]Olen valmistumisestani asti ollut vakiduunissa lastentarhanopettajana. T.sosionomi
[/quote]

Mutta et voi työskennellä esiopetuksessa. Eli jos lto on tavoite, kannattaa mennä yliopistoon.
[/quote]
Ei kaikki lastentarhanopettajat halua työskennellä esiopetusryhmässä.

Vierailija
74/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:45"] Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat. [/quote] Ja perustat tämän väitteen minkälaiseen faktaan? [/quote] No silloin kun opiskelin aikuispuolella sosionomiksi, minulla oli lähes puolet opiskelutovereistani lähihoitajia. He sanoivat, että miten naurettava koulutus se oli vaatimustaan. [/quote] Niin, siis tuohan on vain mututuntumaa. Osaat varmaan kaivaa jostain sanojesi tueksi lähihoitajan ja sosionomin opintojaksojen kuvaukset, niin voidaan sitten kaikki yhdessä vertailla. [/quote] Katsopa ihan minkä tahansa amk:n sivuilta tutkintovaatimukset ja vertaa niitä ammattiopistojen lähärikoulutukseen. Sen verran sun pitää itse nähdä vaivaa.

[/quote]

Se, joka väitteen esittää, on todisteluvelvollinen. Eli hopihopi, alapa latomaan faktaa tänne.
[/quote]

Olen pahoillani, että et osaa edes googlea jättää.

Vierailija
75/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:24"]

[/quote]

[/quote]

Olen pahoillani, että et osaa edes googlea jättää.
[/quote]

Siis käyttää, mutta kirjoitusvirhehän on tokikin sosionomi tutkinnon vika.

Vierailija
76/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:24"] [quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:45"] Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat. [/quote] Ja perustat tämän väitteen minkälaiseen faktaan? [/quote] No silloin kun opiskelin aikuispuolella sosionomiksi, minulla oli lähes puolet opiskelutovereistani lähihoitajia. He sanoivat, että miten naurettava koulutus se oli vaatimustaan. [/quote] Niin, siis tuohan on vain mututuntumaa. Osaat varmaan kaivaa jostain sanojesi tueksi lähihoitajan ja sosionomin opintojaksojen kuvaukset, niin voidaan sitten kaikki yhdessä vertailla. [/quote] Katsopa ihan minkä tahansa amk:n sivuilta tutkintovaatimukset ja vertaa niitä ammattiopistojen lähärikoulutukseen. Sen verran sun pitää itse nähdä vaivaa. [/quote] Se, joka väitteen esittää, on todisteluvelvollinen. Eli hopihopi, alapa latomaan faktaa tänne. [/quote] Olen pahoillani, että et osaa edes googlea jättää.

[/quote]

Huomaatkos?

Esität väitteen, ja perustelet sen sanoilla "kaverit kerto".

Mitään kättä pidempää sinulla ei ole antaa väitteidesi tueksi, muuta kuin "kato googlesta".

Jos esität väitteen, sinun on perusteltava se. Ei ole minun tehtäväni etsiä perusteluita sinun väitteeseesi. Se on sinun tehtäväsi, ei minun.

Vierailija
77/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:24"] [quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:45"] Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat. [/quote] Ja perustat tämän väitteen minkälaiseen faktaan? [/quote] No silloin kun opiskelin aikuispuolella sosionomiksi, minulla oli lähes puolet opiskelutovereistani lähihoitajia. He sanoivat, että miten naurettava koulutus se oli vaatimustaan. [/quote] Niin, siis tuohan on vain mututuntumaa. Osaat varmaan kaivaa jostain sanojesi tueksi lähihoitajan ja sosionomin opintojaksojen kuvaukset, niin voidaan sitten kaikki yhdessä vertailla. [/quote] Katsopa ihan minkä tahansa amk:n sivuilta tutkintovaatimukset ja vertaa niitä ammattiopistojen lähärikoulutukseen. Sen verran sun pitää itse nähdä vaivaa. [/quote] Se, joka väitteen esittää, on todisteluvelvollinen. Eli hopihopi, alapa latomaan faktaa tänne. [/quote] Olen pahoillani, että et osaa edes googlea jättää.

[/quote]

Huomaatkos?

Esität väitteen, ja perustelet sen sanoilla "kaverit kerto".

Mitään kättä pidempää sinulla ei ole antaa väitteidesi tueksi, muuta kuin "kato googlesta".

Jos esität väitteen, sinun on perusteltava se. Ei ole minun tehtäväni etsiä perusteluita sinun väitteeseesi. Se on sinun tehtäväsi, ei minun.
[/quote]

Älä jauha paskaa.

Vierailija
78/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:33"] [quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:24"] [quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:45"] Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat. [/quote] Ja perustat tämän väitteen minkälaiseen faktaan? [/quote] No silloin kun opiskelin aikuispuolella sosionomiksi, minulla oli lähes puolet opiskelutovereistani lähihoitajia. He sanoivat, että miten naurettava koulutus se oli vaatimustaan. [/quote] Niin, siis tuohan on vain mututuntumaa. Osaat varmaan kaivaa jostain sanojesi tueksi lähihoitajan ja sosionomin opintojaksojen kuvaukset, niin voidaan sitten kaikki yhdessä vertailla. [/quote] Katsopa ihan minkä tahansa amk:n sivuilta tutkintovaatimukset ja vertaa niitä ammattiopistojen lähärikoulutukseen. Sen verran sun pitää itse nähdä vaivaa. [/quote] Se, joka väitteen esittää, on todisteluvelvollinen. Eli hopihopi, alapa latomaan faktaa tänne. [/quote] Olen pahoillani, että et osaa edes googlea jättää. [/quote] Huomaatkos? Esität väitteen, ja perustelet sen sanoilla "kaverit kerto". Mitään kättä pidempää sinulla ei ole antaa väitteidesi tueksi, muuta kuin "kato googlesta". Jos esität väitteen, sinun on perusteltava se. Ei ole minun tehtäväni etsiä perusteluita sinun väitteeseesi. Se on sinun tehtäväsi, ei minun. [/quote] Älä jauha paskaa.

[/quote]

Eli yhteenvetona voinemme päätellä, että et pysty perustelemaan väitettäsi.

Eli homma käsitelty ja juttusi perustui ainoastaan mututuntumaan.

Vierailija
79/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkäähän jo nukkumaan älkääkä täällä vängätkö turhanpäiväisistä jutuista.

Riita poikki ja voita väliin, jos ei voita niin makkaroita!

Vierailija
80/127 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:45"]Huuhaatutkinto tradenomin ohella. Karua faktaa. [/quote] Niin no jos tradenomi ja merkonomi laitetaan samalle viivalle, niin eiköhän se tradenomi sen paikan saa. Sosiaalikasvattajia ei kouluteta enää, tilalle sosionomit. Niin se maailma muuttuu.

[/quote]

No se just on pointti, kun ei saa. Tradenomit on merkonomien kanssa samalla linjalla työnhaussa ja halajaa samoja tehtäviä. Moni mernknomi asenteellaan etenee tradenomia nopeamminkin. Itse etenin merkonomina heti päällikkötasolle, mitä ei ole yhtään poikkeavaa. Sos- ja terv- alalla papareita katsotaan enemmän, mutta ei sosionomi paljoa lähihoitajasta eroa, kuin tunnetasolla. Amikset on amiksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän