Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sosionomi(AMK) tutkinto ihan huuhaata?

Vierailija
07.11.2014 |

Olen miettinyt alan vaihtoa, mutta olen kuullut kyseistä hokemaa eri suunnilta...

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:07"]Eikös sosionoi voi jatkokouluttautua juuri YAMK:ssa tai yliopistossa. Näin olen käsittänyt. [/quote] Voi. Mutta yamk ei anna pätevyyttä sosiaalityöntekijäksi ja yliopiston kautta kestää liian monta vuotta ollakseen järkevää työssäkäyvälle, jolla jo on se yksi korkeakoulututkinto.

[/quote]

Sosionomin tutkinto on kuitenkin eri asia, kuin sosiaalityöntekijän tutkinto. Eihän lääkäriksi haluavilla sairaanhoitajillakaan ole mitään reittiä lääkäriksi vuoden lisäkoulutuksella, vaikka heillä on jo yksi korkeakoulututkinto terveydenhoitoalalta.
[/quote]

VÄHÄN eri asia :D

Vierailija
122/127 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että sosionomit ovat päiväkodintätejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:21"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:07"]Eikös sosionoi voi jatkokouluttautua juuri YAMK:ssa tai yliopistossa. Näin olen käsittänyt. [/quote] Voi. Mutta yamk ei anna pätevyyttä sosiaalityöntekijäksi ja yliopiston kautta kestää liian monta vuotta ollakseen järkevää työssäkäyvälle, jolla jo on se yksi korkeakoulututkinto. [/quote] Sosionomin tutkinto on kuitenkin eri asia, kuin sosiaalityöntekijän tutkinto. Eihän lääkäriksi haluavilla sairaanhoitajillakaan ole mitään reittiä lääkäriksi vuoden lisäkoulutuksella, vaikka heillä on jo yksi korkeakoulututkinto terveydenhoitoalalta. [/quote] VÄHÄN eri asia :D

[/quote]

Perustelisitko?

Vierailija
124/127 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaatutkinto tradenomin ohella. Karua faktaa.

Vierailija
125/127 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistumisestani asti ollut vakiduunissa lastentarhanopettajana. T.sosionomi

Vierailija
126/127 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhaatutkinnot: sosionomit, tradenomit, medianomit. Ihan hullua opiskella AMK:ssa ammatti itselleen, ei eroa juurikaan keskiasteen tutkinnoista. 

Vierailija
127/127 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi just onkin tossa sosionomikoulutuksessa, et on vähän opintoja sieltä täältä, mut ei mistään kunnolla, halutaan vaan olla parempia kuin lähihoitajat, vaikka opinnot oikeesti lähes samat.

Vanha keskustelu, mutta edelleen vähän väliä törmää tuohon "ei kunnolla opintoja mistään" -väittämään.

En sitten tiedä mikä olisi sitä "kunnolla" opiskelemista, mutta opintoja on 210 opintopisteen verran, näistä 60op valinnaisia syventäviä, jotka valitaan sen mukaan mihin haluakaan suuntautua.

Itse esimerkiksi suuntaudun lastensuojeluun, joten suoritan lastensuojelun opintomoduulin, johon kuuluu kolme viiden pisteen kurssia.

Lisäksi suoritan perhetyön opinnot, ja tueksi näihin myös aikuissosiaalityön opinnot.

Lisäksi on harjoittelut, jotka tietysti suoritetaan paikoissa, jotka tukevat näitä suuntautumisia.

Lopuksi vielä opinnäytetyö.

Lähihoitajan opinnoista en tiedä, kun en sellaista ole käynyt, koska sillä tutkinnolla taas ei pääse haluamiini työtehtäviin. Nämä on nykyään kirjattu tarkkaan sosiaalialan kelpoisuusehtoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän