Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö poskiontelontulehdukseen ab-kuurin?

Vierailija
07.11.2014 |

Sitä tässä puntaroin, selvä tulehdus olisi mutta ei sen kummempia oireita mitä nyt tätä flunssanuhaa. Ja lääkäri antoi viikon antibioottikuurin..

En minä keuhkoputkentulehdukseenkaan antibiootteja ole syönyt..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun pakko ole niitä syödä, jos kerran et ole kipeä. :) Itselläni poskiontelontulehdus leviää aina koko päähän niin, että jos en ota kuuria, mulla tursuaa märkää silmistä, korvat tulehtuvat, suussa maistuu mädäntynyt, päänsärky on hirveä ja kuume nousee korkealle. Kun on pari kertaa päästänyt näin pitkälle, ei enää mieti kannattaako niitä lääkkeitä syödä vai ei, koska tietää että se tulehdus ei mene itsekseen ohi.

Vierailija
22/27 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poskiontelossa on todistetusti kuitenkin mätää?? Ja vielä mietit että otatko kuurin vai ei??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:23"]

Eli poskiontelossa on todistetusti kuitenkin mätää?? Ja vielä mietit että otatko kuurin vai ei??

[/quote]

Useimmiten virusperäistä, ja siihen ei kuuri auta.

Vierailija
24/27 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt koskaan poskiontelontulehdukseen antibioottia. Ennemmin kärsin siitä kuin siitä mahakivusta ja jumalattomasta turvotuksesta minkä antibiootista saan. Viimeksi olen syönyt keuhkokuumeeseen, kun oli jo pakko, siitä on vuosia ja toivon ettei tarvitse syödä jatkossakaan.

Vierailija
25/27 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:48"]

Kiitoksia kommenteista!

Niin, en minäkään mennyt lääkärille saadakseni ab-kuurin, mutta sellaisen hän minulle lykkäsi ultralla poskiontelot katsottuaan ja todettuaan että toisella puolen on tulehdus. En sitten alkanut siinä vänkäämäänkään asiasta.

Kommneteissanne toistuu tuo "tilanteen seuraaminen viikon ajan meneekö ohi", mutta minkä tässä siis pitäisi mennä ohi? kun ei niitä mainittavia oireita ole, nuhaa toki mutta sitä nyt on aina flunssassa, ainakin minulla. Ei siis tunnu painetta missään eikä pää alaspäinkään ollessa eikä ole kuumetta eikä kipuja.

ap

[/quote]

No et sä tuossa tilanteessa sitä kuuria tartte. Lähinnä niin päin nyt odottelet että jos ne oireet pahenee ja menee ihan sietämättömäksi, niin voit alkaa harkitsemaan. Ei sitä turhaan kannata syödä.

Vierailija
26/27 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:23"]

[/quote]

En miettisi jos se "mätä" aiheuttaisi oireita kuten kuumetta jolloin se olisi bakteeriperäistä. Mutta nyt kun ei mainittavia oireita ole niin viruksesta luultavammin kyse eikä viruksiin antibiootit auta. Siksi en keuhkoputkentulehdukseenkaan ole amtibiootteja popsinut, keuhkokuumeeseen sen sijaan kyllä koska oireena oli esim 40,5- asteinen kuume. Myöskään lapseni eivät ole antibiootteja syöneet "korvan punoituksen vuoksi", tosin heillä onkin ollut elämässään vain 1-2 ab-kuuria, selkeään korvatulehdukseen 1x ja toinen kerta mykoplasmaan joka todettiin kuopuksella ja kuuri tuli koko perheelle koska ylilääkärin sanoin "mykoplasma on perhetauti" ja ovat jo teini-ikäisiä.

ap

Vierailija
27/27 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä söisi antibiootteja, jos oireitakaan ei ole. En ole tosin syönyt silloinkaan, kun on ollut kunnon oireet, mutta ohi on tauti aina mennyt. Voi tosin kestää neljä tai viisi viikkoa, ainakin mulla, mutta silti on tulehdus parantunut aina itsekseen.