Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä aina naisella on pienempi palkka?

Vierailija
07.11.2014 |

Aina kun täällä on näitä "miten jakaisit tulot"- keskusteluja, niin 95% naisella on se pienempi palkka kuin miehellä ja usein vielä ihan naurettavan pieni, tyyliin naisen palkka 1500 euroa ja miehen 6000 euroa. Pistää vihakdi, kun naiset eivät onnistu tienaamaan itselleen normaalia palkkaa ja loisivat miehen lompakolla.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä, 21v, n.1500 ja itsellä, 19v, yli 2000. Mun isälläkin on pienempi palkka kuin mulla

Vierailija
22/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onneksi tämä ongelma ei koske sinua kun sinulla ei ole puolisoa eikä myöskään palkkatuloa, eikä sinua varmaan kukaan jatkossakaan tahdo töihin, edes ekonomin papereilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä usemmalla naisella on parisuhteen palkkajohtajuus kuin miehellä. Ei siis todellakaan "AINA" ole naisella pienempi palkka. 

Vierailija
24/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:32"]

Mun tuttavapiirissä usemmalla naisella on parisuhteen palkkajohtajuus kuin miehellä. Ei siis todellakaan "AINA" ole naisella pienempi palkka. 

[/quote]

Ja aina kannattaa verrata samaan työhön. Ja niissä kin on eroja! Esim jääkiekkoilijoina miehet tienaavat älyttömästi enemmän kuin naiset, mutta alalla onkin tulospalkkaus ja harvoin ovat samassa duunipaikassa.

Vierailija
25/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin menee toisin päin. Oma palkka 3500 j a miehen 2400. Eiköhän se suurien ero palkkojen välillä tule siitä, millä aloilla pariskunnat työskentelevät..

Vierailija
26/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonhan on yksinkertainen vastaus: miehillä on munalisä!

Vierailija
27/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kaikilla samaa työtä tekevillä on sama peruspalkka eurolleen. Lisiä tulee sitten kokemuksen ja tehtävien vaativuuden mukaan. Tällä hetkellä mulla ja mun kolmella kollegalla on palkat seuraavassa järjestyksessä: nainen, nainen, nainen, mies. Miehellä on siis pienin palkka, johtuen siitä, että hän on ollut lyhyimmän aikaa töissä ja vastuut ovat pienemmät kuin muilla.

Vierailija
28/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:00"]

Arvaa, pistääkö vihaksi, kun huomasin verotiedoista, että miespuolisen työkaverin tulot olivat viime vuonna 50.000 euroa suuremmat kuin minun. Molemmilla sama koulutus ja samat tehtävät ja samat tuloskäyrät. Olen ollut 6 vuotta pidempään talossa ja hän kysyy aina MINULTA neuvoja liittyen työtehtäviin. En ole ollut perhevapaalla eikä hänellä ole sivutuloja. Munalla (ja röyhkeydellä) saa...

[/quote]

Ja sun palkka oli? tai ne tulot vuodessa?

Vierailija
29/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkkani on kutakuinkin tuo 6000 €/kk, miestä ei kylläkään ole. Ja kelpuuttaisin sellaisenkin miehen, joka tienaisi vain 4000 €/kk, jos mies olisi muuten mukava. Ihan persaukista en kelpuuttaisi, koska pidän mukavasta elintasosta enkä halua, että elintasoni laskisi merkittävästi parisuhteen vuoksi. 

Vierailija
30/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa, pistääkö vihaksi, kun huomasin verotiedoista, että miespuolisen työkaverin tulot olivat viime vuonna 50.000 euroa suuremmat kuin minun. Molemmilla sama koulutus ja samat tehtävät ja samat tuloskäyrät. Olen ollut 6 vuotta pidempään talossa ja hän kysyy aina MINULTA neuvoja liittyen työtehtäviin. En ole ollut perhevapaalla eikä hänellä ole sivutuloja. Munalla (ja röyhkeydellä) saa...

[/quote]

Jätätkö nyt jotain ehkä kertomatta, että tilanne näykyisi sinun lasien läpi katsottuna epätasa-arvoiselta. Itse teen freelancerina sivutöitä, minulla on vuokra -ja osinkotuloja, mutta eihän se niin voi sinun kolleegan kohdalla voi olla, eihän?!

Vierailija
31/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saa ihan samaa palkkaa meidän firmassa kuin miehetkin. Ongelma on vaan siinä että naiset  jäävät pitkille perhevapaille useammin kuin miehet. Näiltä ajoilta palkansaanti on erilaista. Esimerkiksi äitiyslomanajalta saa palkkaa mutta vanhempainrahakauden ajalta ei eikä myöskään hoitovapaan ajalta eikä osittaisen hoitovapaan ajalta saa kuin osittaista palkkaa. Lomat kuitenkin kertyy ja loma-ajalta saa loma-ajan palkkaa. 

Kun tällainen hoitovapaalla oleva nainen on tienannut vaikka vain 3500 EUR vuodessa eli vain loma-ajan palkan niin hänet kuitenkin pitää tilastoida tutkimuksiin aivan kuin hän olisi ollut  koko vuoden töissä.Tämä sitten vähentää naisten keskipalkkaa roimasti. Meilläkin useampi nainen on käyttänyt perhevapaita mutta miehet vähemmin. Itse toimitan vuosittain meiltä tätä tilastomatskua joten tiedän asiasta jotain.

En ymmärrä kenen intresseihin kuuluu luoda tällaista tilastoharhaa.

Vierailija
32/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en Helvetin palkkatasoista tiedä. Asustan vielä Telluksella.

Vierailija
33/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

About neljätonnia enemmän kuussa...ei kukaan niin röyhkeä voi olla. Tosin kyynärpää taktiikalla saa enemmän, mutta ei se sukupuolisidonnainen asia ole. Kunnioutus on ansaittava! Turha itkeä, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.

Vierailija
34/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on pääsääntöisesti kiipijöitä, eli naivat itseään paremman miehen.

Vierailija
35/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:48"]

[/quote]

Eihän mies ole koskaan naista parempi (naisen mielestä) mutta tarkoitit varmaan "itseään paremmin tienaavan miehen"? Tuo varmasti useasti totta...

Vierailija
36/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:48"]

[/quote]

Niinpä ja nuoret naiset haluavat palata siihen aikaan, jolloin perhe oli vielä siunaus, eikä pikahuoltamista oman jaksamisen äärirajoilla. Koska itse keksimämme ideologia ei tuonut sitä onnellisuutta, nainen haluaa palata siihen, mikä on heille luontaista ja he haluavat, että heitä arvostetaan lähinnä perheen äitinä, eikä uraa luovana uraäitinä, koska ei lisänevät rahavarat tuoneet sitä onnellisuutta.

Vierailija
37/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia naisia, joille merkitystä kumppaninvalinnassa on koulutuksella ja usein sitä kautta myös palkalla. Miesten aatteita aiheesta en niinkään tunne. Mutta oli palkka/koulutuserot parisuhteessa millaiset tahansa, ei tän mun mielestä pitäisi toistuvasti suhteessa nousta esiin. Tänään kun vietetään yhdessä miehen kanssa perjantai-iltaa, niin ei siinä mietitä, että kummalla on korkeampi koulutus tai isompi liksa.

Vierailija
38/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:03"]

Naisten työtunti on 48 minuuttia. Oisko siinä se syy miksi?

[/quote]

Mistä tuon tiedon repäisit :'D Olen vaihtanut ammattia sairaanhoitajasta insinööriksi. Sh:na tein kiireistä kolmevuorotyötä ensiavun puolella, ei voi edes verrata sitä työilmapiirin kiireisyyden ja vastuullisuuden määrää nykyiseen työhön koodaajana. 

Nykyinen työ ICT-alan yrityksessä on lähes täysin miesvaltainen. Kaikki kollegat, minä mukaan lukien ;) Pelaamme ja kirjoittelemme keskustelufoorumeille ;) pitkin päivää. Lounastauot kestävät TUNNIN, siis todellakin sen 60 minuuttia! Sen lisäksi on kaksi puolen tunnin kahvitaukoa, ja jos väitätte, että miesvaltaisilla aloilla ei juoruta niin puhutte paskaa, miehiä joutuu joka päivä käskyttämään takaisin töihin kahvikupin äärestä. Kollegat jäävät usein ylitöihin, kun eivät saa työtään tehtyä tavoiteaikataulussa.

Ylityöt tuntuvat sopivan erityisesti niille miehille, joilla on kotona pieniä lapsia.

Miesvaltaisen ja naisvaltaisen alan kiire on aivan eri maailmasta. Hoitoalalla se on todellista ja ICT-alalla ajoittuu vain projekteihin, joiden deadline lähestyy ja usein johtuu siitä, että on löysäilty liian pitkään. Missään muussa työpaikassa en muuten ole nähnyt olutta työpaikan kahvihuoneessa, niiden juominen työaikana on meillä ihan sallittua, tosin aika harvoin niitä otetaan päiväaikaan.

Suosittelen naisille alanvaihtoa miesvaltaiselle alalle, etenkin hoitsuille.

Vierailija
39/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:03"]

Naisten työtunti on 48 minuuttia. Oisko siinä se syy miksi?

[/quote]

Mistä tuon tiedon repäisit :'D Olen vaihtanut ammattia sairaanhoitajasta insinööriksi. Sh:na tein kiireistä kolmevuorotyötä ensiavun puolella, ei voi edes verrata sitä työilmapiirin kiireisyyden ja vastuullisuuden määrää nykyiseen työhön koodaajana. 

Nykyinen työ ICT-alan yrityksessä on lähes täysin miesvaltainen. Kaikki kollegat, minä mukaan lukien ;) Pelaamme ja kirjoittelemme keskustelufoorumeille ;) pitkin päivää. Lounastauot kestävät TUNNIN, siis todellakin sen 60 minuuttia! Sen lisäksi on kaksi puolen tunnin kahvitaukoa, ja jos väitätte, että miesvaltaisilla aloilla ei juoruta niin puhutte paskaa, miehiä joutuu joka päivä käskyttämään takaisin töihin kahvikupin äärestä. Kollegat jäävät usein ylitöihin, kun eivät saa työtään tehtyä tavoiteaikataulussa.

Ylityöt tuntuvat sopivan erityisesti niille miehille, joilla on kotona pieniä lapsia.

Miesvaltaisen ja naisvaltaisen alan kiire on aivan eri maailmasta. Hoitoalalla se on todellista ja ICT-alalla ajoittuu vain projekteihin, joiden deadline lähestyy ja usein johtuu siitä, että on löysäilty liian pitkään. Missään muussa työpaikassa en muuten ole nähnyt olutta työpaikan kahvihuoneessa, niiden juominen työaikana on meillä ihan sallittua, tosin aika harvoin niitä otetaan päiväaikaan.

Suosittelen naisille alanvaihtoa miesvaltaiselle alalle, etenkin hoitsuille.

[/quote]

Repäisi tuon tuon tiedon varmaankin Sumasen "puolueettomasta tutkimuksesta" naisten ja miesten palkoista ja työajoista. Siis saman Sumasen, joka on Laasasen ja jo karulla tavalla tutuksi tulleiden muiden laasaslaisten miesasiatyyppien ystävä. Kohta joku miesasiatapaus linkittää Sumasen tutkimuksen, odotellaan...ei mee kauan ;)

Vierailija
40/55 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhah "pistää vihaksi kun naiset loisivat miehen lompakolla" :DDD Epic troll

//en lukenut ketjua läpi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi