Työkkärin pakollinen kurssi
Mulla on ongelma, nimittäin ensi viikolla pitäisi osallistua pakolliseen työnhakuvalmennukseen joka kestää viikon. Ongelma on se, että mulla ei ole rahaa kulkea tälle kurssille. Bussimatkoihin menee enemmän mitä korvaukset ovat eikä ne korvaukset (9e/pv) auta tässä tilanteessa kun ne tulevat jälkikäteen. Saanko karenssia jos yksinkertaisesti ei ole varaa mennä sinne? Hain myös työpaikkaa ilman ko valmennusta. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (496)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:21"]
Kävin katsomassa tietoni, ovat sillä mallilla kun olivat viime viikollakin :) Eli karenssia ei ole tulossa, selvityspyyntöä minulta ei ole pyydetty yhtään mihinkään ja miksi olisi kun sain töitä? :D Ne alkavat vasta ensi vuonna, joten työkkärintuella mennään sinne asti, kursseille ei tarvitse enää mennä, ei edes siihen nettikurssiin :)
ap
[/quote]
Eikös sulla pitänyt olla se työpätkä tällä viikolla? Saat siis palkkaa ja tukia samaan aikaan. Aijai, se on petos.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:36"]
Kävin katsomassa tietoni, ovat sillä mallilla kun olivat viime viikollakin :) Eli karenssia ei ole tulossa, selvityspyyntöä minulta ei ole pyydetty yhtään mihinkään ja miksi olisi kun sain töitä? :D Ne alkavat vasta ensi vuonna, joten työkkärintuella mennään sinne asti, kursseille ei tarvitse enää mennä, ei edes siihen nettikurssiin :)
ap
[/quote]
Eikös sulla pitänyt olla se työpätkä tällä viikolla? Saat siis palkkaa ja tukia samaan aikaan. Aijai, se on petos.
[/quote]
Eipäs olekaan. ;)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:41"]
ap
[/quote]
[/quote]
Eipäs olekaan. ;)
[/quote]
Hyvä, selvityspyynnössä saat sitten ottaa siihenkin kantaa. Laitan sinut listalle huhtikuun uravalmennukseen, aikaa kuluu 4 vko ja saat miettiä vähän laajemmin osaamistasi ja työnhakuasi.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:55"]
ap
[/quote]
[/quote]
Eipäs olekaan. ;)
[/quote]
Hyvä, selvityspyynnössä saat sitten ottaa siihenkin kantaa. Laitan sinut listalle huhtikuun uravalmennukseen, aikaa kuluu 4 vko ja saat miettiä vähän laajemmin osaamistasi ja työnhakuasi.
[/quote]
Älä enää jaksa, kukaan ei usko sua enää.
Jos ma oisitte laittaneet sen selvityspyynnön niin se olis ollut aplla ihan viimeistään tänään. Mulle tulee laput päivässä.
ap
[/quote]
[/quote]
Eipäs olekaan. ;)
[/quote]
[/quote]
Sori, mä olen opiskelija, en työkkärin asiakas. Lopetapa tuo yli-innokas kursseille ilmottaminen ja lisäselvitysten pyytäminen viattomilta ihmisiltä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:58"]
ap
[/quote]
[/quote]
Eipäs olekaan. ;)
[/quote]
[/quote]
Jos ma oisitte laittaneet sen selvityspyynnön niin se olis ollut aplla ihan viimeistään tänään. Mulle tulee laput päivässä.
[/quote]
Päivässä kakkospostina? Jotain se Itella näköjään tekee etuajassa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:58"]
ap
[/quote]
[/quote]
Eipäs olekaan. ;)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Päivässä kakkospostina? Jotain se Itella näköjään tekee etuajassa.
[/quote]
Mikä työkkäri laittaa kakkospostina? Prioritynahan ne selvityspyynnöt lähtee... Ja kakkospostikin tulee siinä 2 päivässä.
Mä kyllä kerroin että työt alkaa tammikuussa, ne kaksi sijaispätkää oli tällä viikolla. Kukaan ei usko sua tantta enää, sunhan piti ottaa muhun yhteyttä maanantaina ja mulle piti selvityspyyntö tulla - ei oo näkynyt. Toisekseen, ne selvityspyynnöt näkyy siellä netissä vaikkei lappua olis kotiin vielä tullut. Joten lopeta jo toi netissä paskan jauhaminen, vai mitä hyötyä tästä sulle on? Mulla tulee vaan mieleen et siellä kirjottelee yksinäinen vähän vinksahtanut yksilö joka kuvittelee olevansa työkkärin täti.
Yhdellekkään kurssille en aio mennä jos se musta on kiinni, haen vaikka saikkua koko ajan ettei tarvitse mennä. Laitan vaikka jalan poikki :D Noi kurssit on mulle täysin hyödyttömiä. Toisaalta, voisin kiusallani olla työtön koko loppu elämäni, kun tätä tanttaa niin paljon asia ärsyttää :D
ap
Voi vittu, ai oikeen petos käydä töissä kun on työkkärin rahoilla? Ei muuten ole :D Saat toki tehdä töitä, mutta ne lasketaan sitten pois työkkärintuesta, olikohan että 300e saat tienata ilman että vaikuttaa tukiin. Joten tantta, busted :D
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:19"]Mä kyllä kerroin että työt alkaa tammikuussa, ne kaksi sijaispätkää oli tällä viikolla. Kukaan ei usko sua tantta enää, sunhan piti ottaa muhun yhteyttä maanantaina ja mulle piti selvityspyyntö tulla - ei oo näkynyt. Toisekseen, ne selvityspyynnöt näkyy siellä netissä vaikkei lappua olis kotiin vielä tullut. Joten lopeta jo toi netissä paskan jauhaminen, vai mitä hyötyä tästä sulle on? Mulla tulee vaan mieleen et siellä kirjottelee yksinäinen vähän vinksahtanut yksilö joka kuvittelee olevansa työkkärin täti.
Yhdellekkään kurssille en aio mennä jos se musta on kiinni, haen vaikka saikkua koko ajan ettei tarvitse mennä. Laitan vaikka jalan poikki :D Noi kurssit on mulle täysin hyödyttömiä. Toisaalta, voisin kiusallani olla työtön koko loppu elämäni, kun tätä tanttaa niin paljon asia ärsyttää :D
ap
[/quote]
Mut täysillä uppos suhun kuitenkin. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:19"]Mä kyllä kerroin että työt alkaa tammikuussa, ne kaksi sijaispätkää oli tällä viikolla. Kukaan ei usko sua tantta enää, sunhan piti ottaa muhun yhteyttä maanantaina ja mulle piti selvityspyyntö tulla - ei oo näkynyt. Toisekseen, ne selvityspyynnöt näkyy siellä netissä vaikkei lappua olis kotiin vielä tullut. Joten lopeta jo toi netissä paskan jauhaminen, vai mitä hyötyä tästä sulle on? Mulla tulee vaan mieleen et siellä kirjottelee yksinäinen vähän vinksahtanut yksilö joka kuvittelee olevansa työkkärin täti. Yhdellekkään kurssille en aio mennä jos se musta on kiinni, haen vaikka saikkua koko ajan ettei tarvitse mennä. Laitan vaikka jalan poikki :D Noi kurssit on mulle täysin hyödyttömiä. Toisaalta, voisin kiusallani olla työtön koko loppu elämäni, kun tätä tanttaa niin paljon asia ärsyttää :D ap [/quote] Mut täysillä uppos suhun kuitenkin. Ohis.
[/quote]
No ei kyllä missään vaiheessa :D En ole uskonut sanaakaan tän pellen juttuja, naurettu mieheni kanssa pää kipeenä :D
ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:44"]Eikös pääasia ole että ap sai töitä, eikös se ole koko työkkärin tarkoituskin? :D
[/quote]
Ilmeisesti ei, vaan kyykyttää ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:01"]Ota matkarahat säästämästänne puskurirahastosta. Joka perheellä on kolmen kuukauden tulot säästettynä puskuriin, josta voi ottaa yllättäviin menoihin. [/quote] Ai joka perheellä on? Jaa jaa. En tunne näitä perheitä.
[/quote]Jos on pienituloinen ei säästöön jää senttiäkään. Saati pidempään työttömänä ollut. Taas neuvoo joku aivan eri asemassa ja tilanteessa oleva jolla ei ole pienintäkään käsitystä monen ihmisen/perheen todellisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:19"]
Oli pakko tulla katsomaan kun työtoveri kertoi tästä.
Itse olen työkkärissä töissä ja nyt täytyy kyllä kertoa että toivon ettei kukaan teistä ole uskonut tuota joka esittää olevansa työkkärissä töissä. Meillä ei toimita noin, ei mitenkään päin. Harmittaa että työkkäri on monelle pakkopullaa ja siitä saadaan huono kuva, mutta tälläinen ei ainakaan edes auta asiaa. Harmillista miten joku esittää tuollaista :( Hyvät nauruthan me työpaikalla kollegojen kanssa saatiin! Joten aloittaja, ole huoleti, tämä on pelkkä provo, kunniasanalla :)
t. täyspäinen työkkärintäti
[/quote]
No ei kai sitä kaistapäätä kukaan ole täällä uskonut :D
Lähetin Hämeen poliisilaitokselle tutkintapyynnön petoksesta ihan siltä varalta ettei työkkäri todellisuudessa tähän puutu. Onneksi tuo viinaa kittaava ja pää kipeänä naurava tekijä on antanut itsestään riittävästi tuntomerkkejä tässä keskustelussa, ja jos poliisi asiaa alkaa selvittää, näillä puheilla pystytään myös ainakin jossakin määrin arvioimaan teon tahallisuutta (ja IP-osoitetta voidaan käyttää tarvittaessa todistamaan sitä, onko hän itse näitä juttuja kirjoittanut). Ja mitään pelättäväähän ei ole, jos ne oli kaikki keksitty ja asiat on oikeasti hoidettu lain mukaisesti, mutta jos joku tuntomerkkeihin täsmäävä saa lähiaikoina lisäkyselyitä eri viranomaisilta, se johtuu sitten tästä keskustelusta. Jatkakaa vain nauramista ja pullojen korkkaamista mutta ei meidän rahoillamme.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"]
ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).
[/quote]
Menisit mieluummin autokouluun... vaikka lainaksi, jostyöpaikan suhteen ei ole ole muuta ongelmaa kuin mennä sinne.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:38"]
Lähetin Hämeen poliisilaitokselle tutkintapyynnön petoksesta ihan siltä varalta ettei työkkäri todellisuudessa tähän puutu. Onneksi tuo viinaa kittaava ja pää kipeänä naurava tekijä on antanut itsestään riittävästi tuntomerkkejä tässä keskustelussa, ja jos poliisi asiaa alkaa selvittää, näillä puheilla pystytään myös ainakin jossakin määrin arvioimaan teon tahallisuutta (ja IP-osoitetta voidaan käyttää tarvittaessa todistamaan sitä, onko hän itse näitä juttuja kirjoittanut). Ja mitään pelättäväähän ei ole, jos ne oli kaikki keksitty ja asiat on oikeasti hoidettu lain mukaisesti, mutta jos joku tuntomerkkeihin täsmäävä saa lähiaikoina lisäkyselyitä eri viranomaisilta, se johtuu sitten tästä keskustelusta. Jatkakaa vain nauramista ja pullojen korkkaamista mutta ei meidän rahoillamme.
[/quote]
Hahahaha nythän sää vitsin murjasit :D Mene jo oikeesti hoitoon
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"]
ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).
[/quote]
Menisit mieluummin autokouluun... vaikka lainaksi, jostyöpaikan suhteen ei ole ole muuta ongelmaa kuin mennä sinne.
[/quote]
En saa työttömänä lainaa sellasta summaa joka kattaisi autokoulun. Tiedän kokemuksesta.... Ja sillä ajokortillakaan ei oikeen tee mitään jos ei ole autoa ja varaa maksaa sitä ja siitä aiheutuvia kuluja...
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:38"]
[/quote]
Täysin oikein tehty, itse olen eläkkeellä oleva entinen valtion virkanainen ja olen todellakin samaa mieltä kanssasi. Pullon korkkaaminen antaa tietyn kuvan.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:30"]
Onkohan työkkärin stalkkeritäti nyt ronkkinut aivan väärän ihmisen tietoja.. :D :D
[/quote]
Niin onkohan nyt väärälle riihimäkeläiselle alle 24-vuotiaalle lähärille nyt menty poikkasee rahahanat kii...........huh huh