Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vierailun perua väsymyksen takia? - tapaus anoppi suuttui

Vierailija
21.09.2021 |

Itse olen kasvanut perheessä, jossa vanhemmat hoitivat yhteydenpidon omiin vanhempiinsa ja sukulaisiinsa. Toki nähdessä juteltiin puolin ja toisin, mutta ei äitini soitellut omalle anopilleen eikä isäni omallensa. Samaa linjaa olen halunnut noudattaa meidän perheessä, minä pidän yhteyttä omaan lapsuudenperheeseeni ja mies omaansa, vaikka yhteydenpito koskisi perheen yhteisiä asioita. Tämä on minulle tärkeää myös siksi, että molemmat itse saavat määritellä, minkä verran omaan lapsuudenperheeseen ollaan yhteydessä eikä asia kaadu vain toisen harteille.

Viimeisin loukkaantumisen aihe oli se, kun olimme sopineet anopin tulevan kylään päivänä x, jolloin olen vauvan kanssa yksin kotona ja mies on työmatkalla. Kyseistä päivää edeltävä yö oli aivan hirveä, vauva heräsi itkemään lukuisia kertoja yössä, vauva valvoi yöllä ja perheemme lemmikki piti meteliä koko yön (tämä ei siis ole meillä normaalia, vaikka vauvaperheessä usein huonosti nukutaankin). Olin valvotun yön jäljiltä aivan puhki ja laitoin työmatkalla olevalle miehelle yöllä viestin, että ilmoittaisi aamulla anopille, että ei sittenkään sovi tulla kylään, kun olen valvomisen takia todella väsynyt ja vauvan päivärytmi on sekaisin. Lähes nukkumattoman yön jälkeen en jaksanut kotona ketään vieraita, en olisi jaksanut edes kavereitani tai omaakaan äitiäni. Päivä menisi kotona lepäämistä yrittäen ja vauvan "sekalaisessa rytmissä". Vauvalla on lisäksi pahin vierastamisvaihe menossa, joten anopin vierailun aikana en olisi päässyt lepäämään, vaan olisin kuitenkin joutunut olemaan vauvan vieressä koko ajan ja seurustelemaan anopin kanssa rättiväsyneenä.

Anoppi loukkaantui tuosta vierailun perumisesta ja siitä, etten itse ilmoittanut asiasta ja ilmoittanut perumisesta aiemmin. Missä välissä olisi pitänyt ilmoittaa? Soittaa keskellä yötä tai laittaa silloin viestiä? En koskaan laita ihmisille viestiä yöllä tai soita, koska en halua herättää toista. Olisiko pitänyt aamulla herätä parin tunnin yöunilta soittamaan, että nyt ei sovi tulla? Onko väärin toimittu, kun koen, ettei meille sovi tulla silloin, kun takana on aivan hirveä yö, vauvalla on rytmi sekaisin ja itse olen todella väsynyt? Taustatietona se, että anoppi asuu tunnin päässä eikä ollut ehtinyt lähteä matkaan, kun tieto perumisesta tuli.

Eli kysymys: saako mielestäni vierailukutsun perua väsymyksen takia? Miksi/miksi ei?

ap

Kommentit (622)

Vierailija
41/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että anoppi on niin vieras ettei voi kutsua ilman että poika on kotona.

Meillä anoppi asui vauvan syntymän jälkeen. Oli apu todella tarpeen kun en itse pystynyt hoitamaan vauvaa.

Vierailija
42/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kutsuit anopin kun mies ei ole kotona?

Miksi ei?

Anoppi on lapsen mummi.

Mitä se tähän kuuluu? Miksi joku vieras ämmä pitäisi kutsua käymään kun on muutenkin vaikeaa?

Anna mä arvaan. Hoitoapu kuitenkin kelpaa "vieraalta ämmältä" kun pariskunta haluaa omaa aikaa 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa perua.Ilman mitän meriselityksiä.Talo elää tavalla,vieras lähtee ajalla. Kulakin tapansa ja ei nitä tarvitse puolustella kenelekään. On vain hyvä olla suora.Sanoa myös omat rajansa ja tapansa.Oli kyse:mummo,vaari, anoppi,appi.Ystävät,sukulaiset tai tuttavat.Kukan heistä kun ei ole selvän näkiä ja ei tiedä toisten tapoja,filiksiä ymm. Ydin olla suora,rehelinen omista tarpeista, tavoista ja Vetää rajat heti!

Vierailija
44/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se anoppi on edes tulossa kylään jos mies ei ole kotona?

Olisin kyllä itse perunut tuossa tapauksessa.

Tai kärvistellyt sen parin tunnin kahvittelun sitten.

Miksei anoppi voi tulla katsomaan miniää ja vauvaa ilman miehen läsnäoloa? 

Miniä voi imettää vauvaa pitkäänkin tai sitten he menevät yhtä aikaa päiväunille. Ei siihen tarvita yleisöä.

Vierailija
45/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että anoppi on niin vieras ettei voi kutsua ilman että poika on kotona.

Meillä anoppi asui vauvan syntymän jälkeen. Oli apu todella tarpeen kun en itse pystynyt hoitamaan vauvaa.

No minusta tosi outoa kutsua sinne kotiin roiselle vieraaksi oma sukulainen…

Vierailija
46/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa ihmisiä laittaa todellakin puhelimen äänettömälle yöllä.

Toisinaan, etenkin vkonloppuisin voi tulla soittoja väärän nroon.  Ja myös tekstiviestejä.

On kurjaa herätä yöllä puhelinsoittoon tai tekstiviestin ääneen.

Näkeehän ne puhelut ja viestit heti kun herään aamulla.

Minä en ymmärrä ollenkaan sitä, miksi ihmiset eivät hiljennä puhelinta yöksi tai sulje sitä kokonaan.

Entä, jos jollakin läheisellä on yöllä hätä tai on joutunut vaikka onnettomuuteen, ainakin itse pidän siksi puhelimen äänet yöllä päällä. Eikö sinulla ole lapsia tai muita perheenjäseniä, joista kannat vastuuta?

Hätätilanteessa soitetaan 112.

Vierailija
47/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

Vierailija
48/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet anopit ovat tosi rajattomia ja alkavat sopimaan miniän kautta kaikki tapaamiset, koska oletusarvoisesti naiset ovat vastuussa niin joulukorteista kuin muustakin yhteydenpidosta miehen sukuun. Kannattaa jo alussa vetää rajat sille, että molemmat hoitavat lähinnä oman tonttinsa. Koska kyse oli kuitenkin tapaamisesta kahdestaan anopin kanssa, olisi AP voinut olla suoraan yhteydessä anoppiin. Suuttuminen ei ok.

Vierailija
49/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

No koska hän on vauvan isoäiti ja miniä on hänen sukulaisensa. 

Ajatteleeko ihmiset oikeasti tuolla tavalla, että nähdään vain omia sukulaisia? 

Vierailija
50/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehen sukulainen. Miksi se tulisi kylään jos mies ei ole paikalla?

Vierailija
51/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

Ei hän ja miniä ole sukulaisia.

Vierailija
52/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain kun sovittu, että anoppi kyläilee kun puoliso ei ole kotona. Olisitko jutellut anopin kanssa silti, jos kyläily olisi onnistunut, vai olisitko soittanut miehelle ja pyytänyt kertomaan anopille, että kahvi on valmista?

Onko puhelimessasi edes anopin numeroa? Jos sitä tarvitsee hätätapauksia varten?

Omalta osalta jätin yhteydenpidon anoppiin, kun kaikille muille miniöille ja vävyille laittaa suruvalittelukortit jos joku läheinen menehtynyt. Itse en saanut mitään, kun sisareni kuoli. En pidä yhteyttä enää, mutta juttelen kyllä jos tulee kylään. Ennen annoin lasten koulu ja päiväkotikuvia. Lakkasin antamasta. Puoliso saa antaa vanhemmilleen jos tahtoo, minä annan omille vanhemmille.

Vierailija
53/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

No vaikka siksi että on lapsen mummu. Itse olen tuntenut anoppini 25. Vuotta ja tottakai hön on tervetullut meille katsomaan lapsia vaikka mieheni ei olisi kotona.

Ei hän mikään vieras kummajainen ole vaan mieheni äiti ja lapsieni mummu ja erittäin rakas ihminen myös minulle.

Vierailija
54/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

No ei tietenkään VERIsukulaisia.

Kyllä minusta esim. serkunkin mies ja lapset ovat minun sukulaisiani, vaikka mies ei olekaan sitä biologisesti. Saati sitten isovanhemmat.

Ei meidän perheessä vedetä tuollaisia rajoja, että miniä ja anoppi olisivat jotenkin vieraita ihmisiä toisilleen. Outoa. 

Vierailija
55/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

No vaikka siksi että on lapsen mummu. Itse olen tuntenut anoppini 25. Vuotta ja tottakai hön on tervetullut meille katsomaan lapsia vaikka mieheni ei olisi kotona.

Ei hän mikään vieras kummajainen ole vaan mieheni äiti ja lapsieni mummu ja erittäin rakas ihminen myös minulle.

Kaikille anoppi ei ole rakas ja varsinkaan miniä, kuka on anopin mielestä suoranainen hirviö ja poikansa varastaja. Tässä on nyt eri lähtökohtia pelissä.

Vierailija
56/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

Omalle lähisukulaiselle kuten äidille voi sanoa, että minä lähden vauvan kanssa nukkumaan, voit istua sohvalla tai lähteä kotiisi. Anoppi on sen verran vieras, että noin suoraan on hankala sanoa. Siinä sitten tuore äiti nuokkuu vauvan kanssa sohvalla ja yrittää pitää anopille seuraa.

Vierailija
57/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

Miksei kyläile silloin kun poikansa on paikalla?

Vierailija
58/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

No ei tietenkään VERIsukulaisia.

Kyllä minusta esim. serkunkin mies ja lapset ovat minun sukulaisiani, vaikka mies ei olekaan sitä biologisesti. Saati sitten isovanhemmat.

Ei meidän perheessä vedetä tuollaisia rajoja, että miniä ja anoppi olisivat jotenkin vieraita ihmisiä toisilleen. Outoa. 

Miehen äiti on miehen sukulainen, ei miehen vaimon sukulainen.

Vierailija
59/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

Omalle lähisukulaiselle kuten äidille voi sanoa, että minä lähden vauvan kanssa nukkumaan, voit istua sohvalla tai lähteä kotiisi. Anoppi on sen verran vieras, että noin suoraan on hankala sanoa. Siinä sitten tuore äiti nuokkuu vauvan kanssa sohvalla ja yrittää pitää anopille seuraa.

No kyllä meillä se anoppi sanoi että mene nukkumaan, hän hoitaa vauvan.

Anoppi kävi lähes joka päivä auttamassa.

Vierailija
60/622 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tulisi???

Kaikille anoppi ei ole rakas ja varsinkaan miniä, kuka on anopin mielestä suoranainen hirviö ja poikansa varastaja. Tässä on nyt eri lähtökohtia pelissä.

Juu no jos völit ovat huonot niin kai se sitten on ymmärrettävää mutta ei ole outoa että joku ajattelee tämän olevan ihan normaalia että kaikilla on huonot välit miehen sukuun. Yleensä kyllä lähdetään siitä että kaikki ovat aikuisia ihmisia ja tulevat toimeen keskenään eikä heti oleteta pahinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä