Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?

Vierailija
21.09.2021 |

Vai paljon minimi?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä mihinkään. Netto 3700

Vierailija
122/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan. Eläke netto tällä hetkellä 1441e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan noin 1600€/kk palkkaa ja siitä menevät vielä kaikki yksineläjän kulut, mitään tukia en ole koskaan saanut. Todellakin tulisin toimeen, jos saisin kaksi tonnia kuussa, eläisin suorastaan leveästi!

Vierailija
124/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu miten asuu mitä maksaa asuminen . Mitä jää käteen.

Vierailija
125/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asumiskuluihin menee jo reilu 2 tonnia.

Vierailija
126/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300€ on ok. Jää säästöön.

Vierailija
127/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti, pärjään juuri ja juuri 1000e/kk tällä hetkellä.

Vierailija
128/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä n. 1500 euroa netto. Siitä jää vakiokulujen jälkeen 300-500 säästöön.  Jos tulee isompia

erityismenoja, niihin tietenkin sitten käytän säästöjä.

Vierailija
129/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkkani on nyt 2000. Tuntuu että olen kroisos - koskaan ennen ei ole palkasta jäänyt näin paljoa käteen. Laskuihin menee kuukausittain noin. 410e, sijoituksiin 250, opintolainan maksuun 150, ruokaan n. 250-300 kuussa. Säästöön jää siis melkein puolet (plus sijoitukset). Olen elänyt aina niin niukasti että tuntuu oudolta ajatella, että perus ruoan, harrastusten yms. jälkeen olisi rahaa vielä kaikkeen ekstraankin ilman että olisin pa.

Vierailija
130/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä riitä. Nelihenkinen perhe. Ruoka, auto, lasten harrastukset ja koulumenot, siivooja, vakuutukset, kauneus- ja terveyskulut, vaatteet ja kodin tavarat, ravintolat ja muut huvitukset, lahjat, mökin ylläpito, lomamatkat, asuntolaina. Kymppitonni menee tuohon.

Vierailija
131/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin nettopalkallakin jäisi vähän säästöön. Pienet menot.

Vierailija
132/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka olen tullut jotenkin toimeen vähemmällä ilman mitään tukia.

Vierailija
133/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset kulut

Laina, yhtiövastike, kk osuus sähkö ( 35 ), vakuutus ( 15 ) , sairaus ( 20 e ) 1800 euroa.

Kerään joka kk 20 e sairausrahastoon ja vielä se on riittänyt.

Teen paljon käsitöitä ja niitä myyn ja saan käteistä. Ne käytän arjessa, mm ruokaan.

Vierailija
134/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NESARA GESARA

Tämän 2tonnin nettotulon päälle siis saat vielä halutessasi tienata niin paljonkuin sielu sietää verovapaasti. Saat valita elämäntyylisi ja sinun kaikki velat nollataan myös, AP jätti mainitsematta.

Verothan on täysin laittomia, niillä piti vaan kuittaa mailmansodan kolhut, mutta jätettiinkin jännästi rahastusmekanismi päälle.

Vierailija
135/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni ollut hommissa, joista olen netonnut 1300-1700. Hyvin olen pärjännyt, koska ei ne tulot vaan pienet menot. Olen onnistunut noista säästämään vaikka on ollut vuokrakin maksettavana yksin. Lisään, että minulla on korkeakoulututkinto yliopistosta, joten ihan en maisterin tienesteille ole päässyt. No työttömyyskin tullut koettua, joten kyllähän se palkka sen voittaa.

Vierailija
136/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tuli tilille 2069 euroa. Nyt on mies jakamassa kustannuksia, mutta helposti tuo riittäisi itsellekin jopa nykyisillä asumiskuluilla, 1100 euroa/kk, tässä mukana asuntolaina, vesi ja sähkö. Muihin laskuihin, ruokaan jaa vatteisiin riittäisi kyllä 900/kk ihan hyvin ja säästöönkin jäisi vähän jos yksi asuisin.  Ei mulla ole tarve koko ajan ostella ja kuluttaa ja saattaa mennä välillä vuosikin, etten osta mitään vaatteita, edes alusvaatteita tai sukkia, kun ei ole tarve. Harrastukseni ovat maksuttomia tai halpoja. Pieniä lapsia ei ole. Jos olisi vielä lapset, 2 kasvamassa, eikä miestä, uskoisin silti pärjääväni ottaen huomioon lapsilisät. Itselle en varmaan hankkisi mitään mikä ei ole ihan välttämätöntä, mutta pärjäisin. Tosin asumiskuluja varmaan sitten pienentäisin pidentämällä laina-aikaa. 

Vierailija
137/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa mainita myös saamanne asumistuen määrä…

Ei 2000e tuloilla saa mitään tukia.

Täällä moni on maininnut tonnin tulot, enpä usko että siitä kaikki maksetaan ml. asumiskulut ilman tukia. On nimittäin turha verrata tuloja, joista maksetaan kaikki itse ja tuloja, joiden lisäksi saa tukia.

Mun poika saa sairauspäivärahan ja asumistuen. Ei hae muita tukia. Tuosta vielä maksaa ruuasta enemmän kuin keskiverto, kun pahojen allergioiden takia joitakin ruoka-aineita on pois. Tosin hän tekee ruuat itse, joten siinä säästää paljon, eikä tupakoi tai juo, ei juo edes limsaa. Ei kannata olla kateellinen, tavoite on löytää hänelle työ, missä pystyisi käymään sairaudesta huolimatta (ei ole mt-ongelmia ja siksi tavoite on työllistää, eikö ole jännää että fyysisesti rajotteinen halutaan työllistää mieluummin kuin esim. masentunut. Matkustele ei, kun ei pysty. Ei ota vastaan tukia meiltä vanhemmilta, mutta sen verran saa lisää että käy pari kertaa kuukaudessa meillä. sunnuntailoppulounaalla. 

Vierailija
138/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa mainita myös saamanne asumistuen määrä…

Ei 2000e tuloilla saa mitään tukia.

Täällä moni on maininnut tonnin tulot, enpä usko että siitä kaikki maksetaan ml. asumiskulut ilman tukia. On nimittäin turha verrata tuloja, joista maksetaan kaikki itse ja tuloja, joiden lisäksi saa tukia.

En puhunutkaan tonnin tuloista vaan kahden.

Silti täällä on mainittu tonnin tuloja ja 850 eläkkeitä. Eivät pärjää ilman tukia, joten miksi osallistuvat keskusteluun?

Ilman tukia??

Itse laskin jo tuohon hieman alle 900 e tulooni mukaan 114 euron asumistuen. Muuta tukea en saa, en kyllä ole hakenutkaan. Pärjään tälläkin summalla. 

Vierailija
139/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan käteen n.2100e/kk, verotuksen vuoksi (brutto 3050e/kk). Teen melko vaativaa työtä.

Asun kaksin kaksiossa tyttäreni kanssa ja maksan toki vuokran 800e omasta palkastani koska olen niin hyvätuloinen ettei asumistukea saa.

Elatusapua en saa koska hoidamme viikko-viikko. Isä toki kustantaa esim. lapsen kalliista harrastuksesta suuremman siivun ja antaa tälle käyttörahaa.

Mua ei paljoa naurata puheet uusista verojen korotuksista, sosiaaliturvan parannuksista ym. Eikös toimeentulotuellakin käteen pitäisi jäädä yhden lapsen kanssa reilut 800 euroa/kk? Minulla jää vuokran jälkeen näin suurituloisena 1300 euroa. Autolainaa joudun tuosta summasta lyhentämään myös, koska työssäkäynti ja lapsen harrastus vaativat auton.

Tavallaan siis saan vaativasta työstäni muutaman satasen enemmän käteen kuin sossun elätti.

Vierailija
140/142 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tulla. Nettotulot vuorotyötä tekevänä sairaanhoitajana ja kaikki ikälisät mukana 1800-2100€ riippuen siitä, onko maksettu vuorolisiä vai ei. Niitä ei makseta joka kuukausi.

No nytpä pistelet omias… tai sitten oot osa-aikatöissä ja ”unohtanut” laskea lisät mukaan. Saan osa-aikaisena lähärinä enemmän kuussa.

Kokoaikainen vuorotyö kaikki kokemuslisät+ henkilökohtainen lisä mukana. Yövuoroja en tee, mutta viikonloppuja kyllä. En tiedä minkä verran maksat veroja, mutta tuo on tulotasoni kuukaudesta toiseen. Teet ilmeisesti itse töitä jonkun vuokrafirman kautta ja valkkaat ne keikkatyöt, jotka ovat rahakkaampia ja saat palkkaasi aina lomarahat mukaan. Olen kunnallisella töissä. 3 vkon listalla 2 viikonloppua töissä, 1 vapaa viikonloppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme